گزارش مهر ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

بوی ماه مهر (آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱)

با عزمی راسخ برای کسب علم و معرفت، مشتاقانه به سوی آینده روشن، گام بر می داریم.

همزمان با ۶ مهر ماه ۱۴۰۱، قطار دانایی به حرکت در آمد و مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ همراه با شور و هیجان دختران بوستان حسینی برگزار گردید .

این مراسم با تلاوت کلام وحی آغاز و با زمزمه سرود ملی و به اهتزار در آمدن پرچم مقدس کشور عزیزمان ایران پیگیری شد .

در ادامه مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” خوش آمدگویی کادر آموزشی و اجرایی آموزشگاه را به گل های گلستان دانایی اعلام نمودند و معاونت محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” دل های دانش آموزان را روانه حرم مطهر رضوی نمودند و صلوات خاصه امام رضا علیه السلام فضای دبستان را معطر نمود.

زینت بخش این مراسم اجرای سرود سلام فرمانده بود که توسط تعدادی از دانش آموزان اجرا گردید.

در پایان دانش آموزان به تفکیک کلاس بندی انجام شده همراه با آموزگاران عزیزشان وارد کلاس درس شدند.

لازم به ذکر است که سرود های مناسبتی آغاز سال تحصیلی ( بوی ماه مهر ، همشاگردی سلام و مدرسه ها وا شده) از بلند گوی مدرسه ، شور و شوق بچه ها را صد چندان نمود.

با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح نماییم و با گام های مصمم و استوار، ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.

بازدید دانش آموزان از نمایشگاه عکس “پدربزرگ رزمنده من”

امروز فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت توانسته ایران اسلامی را از گزند کینه توزی های استکباری جهانی مصون نگاه داشته و راه تعالی و پیشرفت جامعه به سمت اهداف والای نظام جمهوری اسلامی را همواره سازد.

اگر پیام و فرهنگ دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان و نوجوان جامعه منتقل شود علاوه بر ایجاد بازدارندگی، امنیت و آرامش کشور را تقویت خواهد کرد، در همین راستا معاون محترم پرورشی از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ طی ارسال پیام در کانال سروش آموزشگاه از دانش آموزان درخواست نمودند تا با پدربزرگ هایشان درباره خاطرات جبهه و دفاع مقدس صحبت کنند و از ایشان بخواهند تا یک عکس یادگاری از آن دوران را جهت نمایش در نمایشگاه یاد شده به مدرسه ارائه دهند.

و امروز ۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ همزمان با بازگشایی دبستان و آغاز سال تحصیلی دانش آموزان از نمایشگاه دفاع مقدس دیدن نمودند.

بروزرسانی برد قرآن آموزشگاه

بیا گفتار ارزنده بیاموز / ز دانشگاه بی همتای قرآن.

شود غرق سعادت آدمیت / اگر اجراشود معنای قرآن.

الهی به امید تو، با حمد و ثنای پروردگار کریم و با نام و یاد او و ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید، امروز ۶ مهر ماه ۱۴۰۱، برد قرآن آموزشگاه به همت مربیان محترم قرآن دبستان سرکار خانم ها “فرزادیان و قانع” به روز رسانی و تغییراتی در آن داده شد.

امید است با تلاوت این آیات آسمانی و شناخت عمیق بیانات آن افق آینده زندگی دانش آموزان عزیز و اطرافیان خود را روشن تر از قبل کرده و در راه روشن این هدایت گر آسمانی قدم مثبتی برداشته باشیم.

بازی و ریاضی در کلاس پنجم

بر خلاف تصور اولیه که بازی بیشتر جنبه سرگرمی و اوقات فراغت را دارد، بازی می‌تواند به‌ عنوان عنصری مهم در یادگیری، آموزش و حتی تعلیم‌ و تربیت،‌ نقش‌آفرین باشد.

بازی به رشد و تکامل ذهنی و فکری،‌ عاطفی، احساسی و اجتماعی کودک کمک می‌کند.

طبق برنامه ریزی و هماهنگی آموزگار محترم درس ریاضی پایه پنجم “سرکار خانم بهشتیان” در ۷ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان عزیز، شروع کتاب ریاضی را با بازی عدد نویسی آغاز کردند.

بازدید معاونت محترم فرهنگی- پرورشی ناحیه ۶”  و هیئت همراه از آموزشگاه

پاييز با خود شور می آورد و قاصدكها خبر بازگشايی مدارس می دهند، درختان آماده می شوند تا با شوق، برگهای رنگارنگشان را چون كاغذهای رنگی بر سر كودكانی كه مشتاقانه به مدرسه مي روند بريزند و سارها بر شاخه های انبوه درختان صف كشيده اند، تا آوازهای گرمشان را بدرقه كنند.

همزمان با ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ و در اولین روز از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آموزشگاه میزبان حضور جناب آقای دکتر رجبی “معاونت محترم فرهنگی- پرورشی آموزش و پرورش ناحیه ۶”  و هیئت همراه بود.

این بزرگواران ضمن حضور در دفتر آموزشگاه و بررسی موارد مورد نظر، از یکی از کلاس های درس و نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس بازدید به عمل آوردند.

هم شاگردی سلام (دیدار هم کلاسی های قدیمی)

فصل مهر ، فصل رویش جوانه های امید، فصل خواندن و نوشتن، از راه رسید.

فصل مهر ، فصل آشنایی با خدا، فصل خوشه چینی ستاره ها، فصل همکلاسی های دیروز و هم نیمکتی های امروز، از راه رسید

همزمان با ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ و در اولین روز از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، سلام قلب مدرسه و نوای خوش لبخند دانش آموزان مشتاق علم و دانش را در هنگام ورود به مدرسه و دیدار با دوستان و هم شاگردی های قدیمی می توان شنید؛ دیداری که بعد از حدود دو سال، آموزش مجازی و نیمه حضوری تازه شده بود.

با امید به اینکه با پیوند علم و ایمان، قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح نماییم و با گام های مصمم و استوار، ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.

تقدیر از برگزیدگان مسابقه آنلاین دفاع مقدس

خوشا آنان که جانان می شناسند / طریق عشق و ایمان می شناسند.

بسی گفتیم و گفتند از شهیدان / شهیدان را شهیدان می شناسند…

معاون محترم پرورشی آموزشگاه “سرکار خانم نیک عیش” در ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ انیمیشنی درباره شهید مرحمت بالازاده در کانال سروش مدرسه بارگزاری نمودند و از دانش آموزان خواستند تا بعد از مشاهده فیلم و تحقیق و پژوهش درباره این شهید بزرگوار در مسابقه شرکت نمایند.

امروز ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ و همزمان با مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” به ۶ نفر از دانش آموزانی که پاسخ صحیح دادند، به قید قرعه هدایایی اهدا نمودند.

اسامی این عزیزان به شرح ذیل می باشد:

  • ارغوان سادات بیضائی – پایه اول
  • ریحانه مودودی – پایه دوم
  • همتا زمانی ، کوثر یوسفی و درسا صادقی پور – پایه چهارم
  • یلدا اکبری – پایه ششم

برگزاری اولین جلسه آموزشی جهت دانش آموزان پایه ششم با موضوع بلوغ

در انسان‌ها، سلامت را می‌توان توانایی افراد یا جوامع در سازگاری و کنترل کردن در هنگام مواجهه با چالش‌های جسمی، روانی یا اجتماعی تعریف کرد.

همزمان با ۷ مهر ماه ۱۴۰۱، سرکار خانم تقدیمی “مربی محترم بهداشت آموزشگاه”، در کلاس ششم حضور یافتند و در خصوص مباحث بهداشتی و بالاخص مبحث “بلوغ” برای دانش آموزان نکات مهمی را بیان نمودند.

اهم مطالب ارائه شده به شرح ذیل می باشد.

  • تعریف بلوغ
  • علائم و نشانه های بلوغ
  • سن بلوغ

صندلی صمیمیت و آشنایی با هم کلاسی ها – کلاس سوم یک

فصل مهر، فصل آشنایی با خدا، فصل خوشه چینی ستاره ها، فصل هم کلاسی های دیروز و هم نیمکتی های امروز از راه رسید.

همزمان با ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ ، اولین روز از کلاس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با شادی و نشاط در کلاس سوک یک “سرکار خانم بیهقی” آغاز شد. ساعت اول با معرفی آموزگار محترم و احوال پرسی با دانش آموزان و با نشاندن آن ها در صندلی صمیمیت و معرفی خود با میکروفن سپری گردید.

در ضمن جهت آموزش مهارت های زندگی اجتماعی، قوانین و مقررات کلاس و مدرسه که در دیوار کلاس نصب گردیده بود خاطر نشان شده و با صحبت و گفتگو، دانش آموزان به این نتیجه رسیدند که در طی سال تحصیلی برای دسترسی به موفقیت بایستی آن موارد را کامل رعایت نمایند.

تشکیل حلقه اتحاد

در فضای کلاس ها. تخته سیاه ها، چشم انتظارند تا دوباره سراپا پر شوند از عطر لبخندهای هم شاگردی ها. کلمات مهربان، بی تابند تا دستی کوچک، با مداد شوق، بر صفحه هاي‌ سفید دفترهای چهل برگ، بنویسدشان.

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، در ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ و در اولین روز از مدرسه، دانش آموزان ابتدا خودشان را معرفی کردند و با هماهنگی و همراهی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم خاکبیز” کاموا دور دست خود گره دادند و بعد از معرفی همه گل های کلاس، گره در هم تنیده ای تشکیل شد که حلقه اتحاد نام گرفت.

با استفاده از این حلقه دانش آموزان یاد گرفتند که هوای همدیگر را داشته باشند و به هم احترام بگذارند و یکدیگر را دوست داشته باشند.

برگزاری اولین نماز جماعت در آموزشگاه

نماز راه گشوده ای است که خدا پیش پای بندگان گذاشته تا در هر زمان و زمین و مناسبت وموقعیتی  از شادی و اندوه ،سختی و آسایش و ناآرامی و آرامش  شرح حال را به او باز گویند یا راه چاه را از او بجویند.

نوای خوش زمزمه نماز جماعت، فضای نمازخانه را عطرآگین نمود.

طبق مصوبه ستاد اقامه نماز آموزشگاه و طی برنامه ریزی انجام گرفته توسط معاونت محترم پرورشی مدرسه “سرکار خانم نیک عیش” همزمان با ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، نخستین نماز جماعت آموزشگاه در اول وقت شرعی به امامت روحانی محترم “جناب آقای بوروغنی” با حضور همکاران گرامی و دانش آموزان عزیزمان برگزار گردید.

لازم به ذکر است که نماز جماعت آموزشگاه همچون سنوات قبل به صورت روزانه و پر شور برپا می شود.

برگزاری جشن عاطفه ها

اینجا باغ عاطفه است. درختانِ احساس، شکوفه کرده اند. بر گلبرگ های ایمان،شبنم محبّت چکیده است.

امروز روز جشن عاطفه هاست. ما اهالی سرزمین عاطفه ها هستیم که سروده ایم:

بنی آدم اعضای یکدیگرند / که در آفرینش ز یک گوهرند.

زنگ مهرورزی همزمان با ۹ مهر ماه ۱۴۰۱ در آموزشگاه نواخته شد.

همزمان با نواخته  شدن زنگ مهربانی و نیکوکاری در مدارس، دستان پر مهر دانش آموزان مدرسه و خانواده های خیر اندیش آنها به یاری نیازمندان و محرومان آمد.

دانش آموزان امروز پاکت هایی را که از روز قبل توسط واحد محترم پرورشی در بین این عزیزان توزیع شده بود ، را به مدرسه تحویل دادند.

یادآوری و تشویق شایستگی ها در کلاس قرآن

اگر میخواهی برکت و آرامش و سعادت وارد زندگیت شود، یک اصل مهم را وارد زندگیت کن.

قبل از اینکه هر کسی را در طی روز ملاقات کنی اول خداوند رو ملاقات کن، او بهترین مونس جهان هستی است، او بهترین شنونده وبیننده دنیاست.

می‌شنود، لبخند می‌زند و حتی قبل از درخواست تو دست به کار می‌شود

دختر نازنینم

به من بگو

میتوانی با زیباترین، مهمترین، در دسترس ترین، تواناترین، داناترین و مهربانترین

شخص اول تمام عوالم، دوست و همنشین شوی؟

اگر جوابت مثبت است

هیچ وقت اصل مهم زندگیت را فراموش نکن

او هر روز بی صبرانه منتظر توست

هُوَ الْحَيُّ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ فَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

ﺍﻭﺳﺖ ﺯﻧﺪﻩ ، ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺒﻮﺩﻱ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻧﻴﺴﺖ ، ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ [ ﺍﺯ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺷﺮﻛﻲ ﺧﺎﻟﺺ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ، ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ . ﻫﻤﻪ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻫﺎ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(٦٥)سوره غافر

همزمان با ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱، با توجه به اهمیت انس با قرآن کریم و توجه به ترجمه و مفاهیم آیات و قرار دادن این مصحف شریف به عنوان الگو و راهنمای زندگی ،از این فرصت سال تحصیلی جدید بهره مند شویم، مربیان محترم قرآن دبستان سرکار خانم ها “قانع و فرزادیان” برای دختران گلمان برنامه تشویقی کلاسی و معرفی شایستگی ها در زمینه حفظ، قرائت، ترتیل قرآن، نماز، احکام، حجاب،اخلاق نیکو و پسندیده و فعالان قرآنی انتخاب و در دید عزیزانمان قرار داده تا موارد ذکر شده رنگ و بوی خدایی داشته و پررنگ تر شود.

آموزش بهداشت دهان و دندان در پایه دوم

افراد به‌راحتی می‌توانند با رعایت صحیح بهداشت و دندان‌ها، دچار عفونت‌های لثه‌ای و مشکلات دندانی مانند پوسیدگی نشوند.

همزمان با ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱، مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم تقدیمی”، آموزش نحوه صحیح استفاده از مسواک و نخ دندان را با استفاده از مولاژ دندان به گل های عزیز پایه دوم آموزش دادند.

در ادامه جهت تثبیت آموزش ها و یادگیری بهتر، آموزشها توسط دانش آموزان بصورت عملی انجام شد.

همچنین ارائه توصیه های بهداشتی دهان و دندان صورت پذیرفت.

در انتها دانش آموزان نقاشی های زیبایی با موضوع “بهداشت دهان و دندان” کشیدند.

ساخت حباب ساز و انجام مراحل یک تحقیق علمی – کلاس چهارم یک

طبق آموزش آموزگار محترم کلاس چهارم یک “سرکار خانم شرفی” همزمان با ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان ضمن ساخت حباب سازهای متفاوت در حیاط مدرسه حباب بازی کردند .

سپس در گروه های تعیین شده، پیش بینی کردند؛ شکل حباب ها به چه صورت خواهد شد و در ادامه  با انجام آزمایش و به کمک مشاهده وثبت نتایج در یک جدول  دریافتند شکل حباب سازها هیچ تاثیری در شکل حباب ها ندارد و همه ی حباب ها دایره ای شکل هستند.

نماز کلید بهشت است (آغاز آموزش فصل اول از کتاب قرآن در پایه سوم )

پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه ‌واله فرمودند:

نماز ستون دین است و در آن ده خصلت است:

۱- زینت صورت و آبروی نمازگزار است؛

۲- نور و روشنی دل است؛

۳- باعث و سبب راحتی بدن است؛

۴- سبب نزول رحمت است؛

۵- چراغ آسمان است. جایی که نماز خوانده می شود برای آسمان ها مانند ستاره ای می درخشد.

۶- سبب سنگینی عمل در ترازوی اعمال است؛

۷- سبب خشنودی پروردگار است؛

۸- بهای بهشت است؛

۹- اُنس در قبر است؛

۱۰- حجاب و پرده ای از آتش جهنم است.

و کسی که نماز را به پا داشت، دین را بپا داشت و کسی که نماز را ترک کند دین را نابود کرد.

مواعظ العددیّه،صفحه ۲۲۴

همزمان با ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱، با توجه به اهمیت و ارزشمندی درس قرآن و علاقمندی دختران نازنین ، فصل اول کتاب که مربوط به نماز است، با سرودن شعر و ترسیم تصویر زیبا و یادآوری حدیث زیبایی از امام حسین(ع) و گفتگو عزیزان در مورد موضوع نماز آغاز شد.

حضور جمعی از دختران حسینی در مجتمع آیه ها

به منظور حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و انتقال مفاهیمی مثل میهن دوستی و فداکاری به نسل آینده جمعی از دختران حسینی همراه با معاون و مربی محترم پرورشی در ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱ در منطقه بازسازی شده عملیات کربلا ۵ و نمایشگاه هبوط تا ظهور از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱ حضور یافتند و راوی محترم مطالب مفید و ارزشمندی را برای این عزیزان بیان نمودند.

گل های بوستان حسینی با گوش سپردن به صحبت های راوی محترم با رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا شدند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانش آموزان در این بازدید قدم به قدم در راهی که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای آرامش و امنیت امروز ایشان مجاهدت کرده بودند، گام برداشتند و تصمیم گرفتند به پاس این همه فداکاری های شهدا و جانبازان همواره در مسیر علم و ایمان ثابت قدم بمانند.

برگزاری نخستین جلسه دیدار اولیا با آموزگاران پایه های دوم تا پنجم

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و با توجه به لزوم آشنایی معلمین و اولیا دانش آموزان ، اولین جلسه دیدار با اولیا در دبستان دخترانه واحد یک در ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱، با حضور آموزگاران محترم و کلیه اولیای گرامی دانش آموزان پایه های دوم تا پنجم برگزار گردید.

در این جلسه معلمین محترم به تبیین برنامه های سال تحصیلی پرداختند .

معاونین گرامی آموزشی هر پایه نیز در جلسه حضور یافته و انتظارات خود را در رابطه با مسائل آموزشی و انضباطی دانش آموزان بیان نمودند.

  لازم به ذکر است که جلسه مذکور از ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار گردید.

توزیع فرم استعدادیابی فرهنگی هنری ورزشی

از جمله مسائل مهم در مراکز تعلیم و تربیت، اعتمادسازی و ایجاد روابط عاطفی با دانش‌آموزان می‌باشد؛ تا پس از شناسایی لازم دانش‌آموزان، افراد برجسته در هر بخش اعم از آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و… به عنوان عناصر فعال انتخاب شوند که بتوانند اهداف تعلیم و تربیت را به سایر دانش‌آموزان منتقل نموده و رسیدن به اهداف را سریع‌تر، دقیق‌تر و کامل‌تر محقق سازند.

مشارکت دانش‌آموزان در همه‌ی امور و محول کردن مسئولیت‌هایی به آنان، موجب پرورش استعدادهای بالقوه آنها و تقویت اعتماد‌ به‌ نفس در آنها مي‌شود.

از همین رو معاونت محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” در ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱ با تهیه و تدوین فرم مخصوصی از دانش آموزان پایه سوم، چهارم، پنجم و ششم خواستند تا به این طریق استعدادها و توانایی های خود را به ایشان اطلاع دهند تا انشاالله برنامه های مختلف فرهنگی را با همکاری و مشارکت دانش آموزان برگزار نمایند.

برگزاری مسابقه نقاشی کودک و محرم

كودكان و نوجوانان با توجه به روحيه و ذهنيت جستجوگر و حقيقت طلبي كه دارند، همواره عطش اين مفاهيم زيباي عاشورا را دارند و اين محتواي غني اسلامي شيعي مي تواند غذاي مناسب و ارزشمندي براي روح اين كودكان و نوجوانان باشد.

امام حسين (ع) در كربلا اسطوره اي بي بديل آفريد، اسطوره اي كه تا هميشه جاودانه خواهد ماند و همواره فرهنگ ايثار و مقاومت را در تمام دنيا و به تمام انسان هاي امروز و آينده يادآوري كرده است.

چگونگي انتقال فرهنگ و بينش ارزشمند عاشورايي به كودكان و نوجوانان از اهميت ويژه اي برخوردار است، از همین رو موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام هر ساله اقدام به برگزاری یادواره کودک و محرم می نمایند.

با توجه به علاقه زیاد گل های بوستان حسینی جهت شرکت در این یادواره، دانش آموزان هنرمند و خلاق در روز ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱ قلم به دست گرفته و آثار زیبایی را خلق نمودند.

لازم به توضیح است یادواره کودک و محرم در رشته نقاشی، شعر ، دلنوشته، کلیپ برگزار می شود که دانش آموزان می توانند با توجه به علاقه مندی خود در هر کدام از این زمینه ها آثار خود را به معاونت محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” تحویل دهند.

برگزاری مراسم صبحگاه به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

تسلیت گویم من از سوز جگر یابن الحسن

بر تو از داغ جگرسوز پدر یابن الحسن

معتصم دادش چه زهری کز اشعارش این چنین

می زند چون مرغ بسمل بال و پر یابن الحسن

مربی محترم پرورشی “سرکار خانم شریفی” در مراسم صبحگاه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ در جمع دانش آموزان حضور یافتند و درباره یازدهمین امام شیعیان “امام حسن عسکری علیه السلام” صحبت نمودند و با مطرح نمودن سوالاتی از گل های بوستان حسینی اطلاعات ارزشمندی درباره این امام همام در اختیار دانش آموزان قرار دادند.

همچنین به همین مناسبت فضاسازی ویژه ای در سالن اصلی آموزشگاه برپا گردید.

ساخت فرفره و انجام آزمایش – پایه پنجم

در ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ و همزمان با هفته دوم سال تحصیلی، دانش آموزان با مرور کامل مراحل کاوشگری و بازگویی مثال های مختلف در این زمینه، اقدام به انجام آزمایش علمی با موضوع تفاوت زمان رسیدن فرفره های مختلف به زمین نمودند.

برای این منظور با کمک و راهنمایی آموزگار محترم درس علوم پایه پنجم “سرکار خانم فارسی” و با توجه به فرضیه های مطرح شده در این زمینه، با روش علمی فرفره های بال متوسط، بال بلند، بال پهن، بال کوتاه و بال مقوایی توسط هر دانش آموز ساخته شد و سپس با رها کردن هر فرفره از ارتفاع مشخص زمان رسیدن هر یک به زمین با زمان سنج اندازه گیری شد.

لازم به ذکر است که برای هر فرفره سه بار آزمایش تکرار و سپس با کمک دانش آموزان در مورد خطاهای محتمل در هر آزمایش گفتگو شد.

آموزش نحوه صحیح شستشو دستها در پایه اول

یکی از ارزان‌ترین، ساده‌ترین و مهمترین‌ راه‌ها برای پیشگیری از انتقال ویروس شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون است.

امروز سه شنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱، سرکار خانم تقدیمی “مربی محترم بهداشت آموزشگاه” جهت یادگیری بهتر دانش آموزان، نحوه صحیح شستشو دستها را در قالب بازی و سرگرمی به دختران عزیز پایه اول آموزش دادند.

در ادامه دانش آموزان با نظارت سرکار خانم تقدیمی با هدف تثبیت یادگیری بصورت عملی دست های خود را شستند و بدین گونه با نحوه صحیح شستن دست ها آشنا شدند.

ساخت گردن آویز های “عهد می بندم”

یک نفر در راه است / از صدای پایش دل من آگاه است

وقتی او می آید قاصدک می خندد / راه های غم را بر همه می بندد

عهد می بندم من کنارت باشم/ در صف یارانت اولینش باشم

معاون محترم پرورشی طی اطلاع رسانی قبلی از دانش آموزان خواسته بودند تا با امام زمان شان حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف راز و نیاز کنند و به ایشان قول دهند که خود را برای سرباز امام بودن آماده کنند و عهدی که بستند را در قالب یک گردن آویز زیبا تهیه و در روز ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۱ و همزمان با مراسم جشن آغاز امامت امام زمان(عج ) استفاده نمایند.

لازم به توضیح است این عهد ها نمادین بوده و دختران حسینی پیمان بستند تا عهد خود را در قلب شان حک کنند و در تمامی مراحل زندگی به آن پایبند بمانند.

برگزاری جشن آغاز امامت امام زمان عجل الله الفرجه الشریف

می آید از دور مردی سواره / برمرکب عشق چون ماهپاره

والشمس رویش واللیل مویش / گلها همه مست از رنگ و بویش

عمامه بر سر مثل پیمبر (ص) / در بازوانش نیروی حیدر(ع)

از پای تا سـر در شور و شین است / برق نگـاهش مثل حسین(ع) است

می آید از دور خوشبو تر از یاس / در چشم وابرو مانـند عباس (ع)

القـصه این مرد امید دلهاسـت …

دختران حسینی در ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۱ که مصادف است با هشتم ربیع الاول و سالروز امامت حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف از ابتدای صبح در محوطه آموزشگاه حضور یافتند و همزمان با پخش نماهنگ های ویژه این عید بزرگ شاد و مسرور شدند.

مراسم جشن با شعری زیبا درباره امام زمان عجل الله فرجه الشریف آغاز شد و دانش آموز عزیز “خانم قدمگاهی” سوره قصص را تلاوت نمودند، سپس دانش آموزان با قرائت دعای سلامتی امام زمان(عج) به ایشان عرض ارادت نمودند.

معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” اشعار زیبایی را در وصف امام زمان(عج) بیان نمودند، در ادامه دانش آموز عزیز “خانم صادقی” مطلبی پیرامون تولد، زندگی و امامت امام زمان(عج) ارائه کردند که مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت.

زمزمه دعای عهد توسط کلیه دختران حسینی زینب بخش این جشن باشکوه بود و در انتها دانش آموزان همزمان با پخش یک مولودی کودکانه به شادی پرداختند و در حالی که برای حضور در کلاس ها آماده می شدند، صدقاتی که به نیت سلامتی حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف به همراه داشتند را داخل صندوق صدقات انداختند.

بازی با کلمات (جمله سازی گروهی) – کلاس دوم سه

هدف: آموزش جمله سازی، تقویت خواندن و نوشتن، تقویت املا، تعامل و کار گروهی

همزمان با ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کوشای کلاس دوم سه “سرکار خانم یاری” در محل نماز خانه دبستان با کمک کارت کلمات مختلف که توسط آموزگاران محترم کلاس تهیه شده بود، به صورت گروهی جملات با معنی درست کردند و هر گروه جمله های مختلفی می ساختند و می خواندند و در دفتر خود نوشتند.

در نهایت سرکار خانم یاری همه جملات آنها را روی تخته نوشتند و دانش آموزان با جملات مختلفی که در گروه ها ساخته شده بودند؛ آشنا شدند و در دفتر خود نوشتند و دانش آموزان از این بازی و فعالیت گروهی احساس رضایت و شادی داشتند.

برگزاری دومین جلسه آموزشی جهت دانش آموزان پایه ششم با موضوع بلوغ

سرکار خانم تقدیمی مربی محترم بهداشت آموزشگاه همزمان با ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، با توجه به سن حساس دانش آموزان پایه ششم دومین جلسه آموزشی با موضوع بلوغ را برگزار نمودند.

اهم مطالب ارائه شده:

  • تعریف بلوغ
  • علائم و نشانه های بلوغ
  • سن بلوغ

برگزاری صبحگاه ویژه روز کودک

گل خوش بوی زندگی‌ام!

برای تو شاپرک‌های سپید خوشبختی و دریچه‌های پر نور آینده را آرزو می‌کنم.

غنچه باغ زندگی!

خنده‌هایت باصفاست و لبخندت زیباست.

با تو از ته دل می‌خندم و می‌گویم:

فرشته کوچک!

روزت مبارک

معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” در ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱ مراسم صبحگاه را به خواندن شعری زیبا درباره کودکی آغاز نمودند و این روز را به تمامی دانش آموزان تبریک گفتند و از ایشان خواستند تا قدر دوران کودکی خود را بدانند و از آن لذت ببرند.

در ادامه یکی از دانش آموزان متن زیبایی را تهیه و برای دوستانش دکلمه خوانی کرد، همچنین آهنگ های ویژه روز کودک پخش شد و دانش آموزان همزمان با آن به شادی و ورزش پرداختند.

نمایش انیمیشن فیلشاه به مناسبت “روز کودک”

دل کودک، حتی از آب چشمه زلال تر است. کافی است برای فتح قله های محبت آنان،

تنها یک بار مقابل دل های بی ریایشان بایستید و با مهربانی بگویید: سلام!

با یک تبسم می شود در دل هایشان ماندگار شد. راه رسیدن به قلب صافشان کوتاه است.

کودکان، با بازی هایشان زندگی می کنند، ولی زندگی آنها را بازی نمی دهد؛

کاش می شد همیشه کودک ماند!

معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” در ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱ به مناسبت روز کودک، انیمیشن زیبای فیلشاه را برای دانش آموزان پایه دوم به نمایش گذاشتند.

دانش آموزان در کنار دوستان شان از تماشای یک انیمیشن جذاب و دیدنی لذت بردند و خاطره خوش این روز در ذهن ایشان ماندگار شد.

بازی و شادی دانش آموزان در مسیر مسابقه (به مناسبت روز کودک)

پيامبر صلي الله عليه و آله :مَنْ كانَ عِنْدَهُ صَبِىٌّ فَلْيَتَصابَ لَهُ ؛

هر كس با كودك سروكار دارد ، با او كودكانه رفتار كند .

در ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱ معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” مسیر مسابقه ای را به مناسبت روز کودک طراحی و اجرا کردند که شامل چهار مرحله بازی هوشی حرکتی می شد.

به همین مناسبت از دانش آموزان پایه اول دعوت نمودیم تا در محوطه آموزشگاه حضور یابند و در مسیر مسابقه از قبل تهیه شده، بازی کنند.

شکوفه های دلبندمان با ذوق و شوق فراوان در این مسابقه جذاب شرکت نمودند و لحظات شادی را در کنار دوستان شان سپری کردند.

 آشنایی با شناسنامه – کلاس سوم سه

پس از آموزش درس اول اجتماعی ؛ دانش آموزان کلاس سوم سه با شناسنامه و کاربردهای آن آشنا شدند.

امروز یکشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموز با راهنمایی آموزگار محترم کلاس « سرکار خانم خاکبیز» با توجه به شناسنامه خودش یک شناسنامه دستی درست کرد و با بخش های مختلف شناسنامه آشنا شدند و موارد مورد نیاز را روی شناسنامه جدید اجرا کردند و یاد گرفتند برای انجام چه کارهایی به شناسنامه نیاز دارند و چگونه باید از این سند هویت نگهداری و مراقبت کنند.

برگزاری مراسم صبحگاه به مناسبت آغاز هفته وحدت

گرامی باد هفته ی وحدت، که در آن میثاق ها تحکیم می شود، پیمان ها استوار می گردد، خون ها در هم می جوشد، دست ها و بازوها درکنار هم قرار می گیرد، چهره ها بر یکدیگر لبخند پیروزی و صفا می زند، قشرها همه باهمند، امت، یکپارچه و منسجم است.

معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” در صبحگاه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱ از دانش آموزان خواستند تا دستان یکدیگر را محک بگیرند و اجازه ندهند کسی از بین شان عبور کند.

در میان شادی و خنده، کودکان از این بازی ساده آموختند که تا وقتی اتحاد داشته باشند هیچ کس قادر نخواهد بود به آن ها آسیب بزند، در ادامه مراسم صبحگاه یکی از دانش آموزان شعر زیبایی درباره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اجرا نمود و یک حدیث از سخنان پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله قرائت شد.

فضاسازی ویژه هفته وحدت

پیامبرصلی الله علیه وآله :

الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عَذابٌ

وحدت مایه رحمت، و تفرقه موجب عذاب است.

هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف پیامبرخاتم(ص) بود.

به مناسبت آغاز هفته وحدت و لزوم این امر مهم که عامل بقاء هر جامعه است، که باعث ترقی و پیشرفت کشور می گردد، امروز یکشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱ فضاسازی ویژه ولادت پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله و آغاز هفته وحدت با همت واحد پرورشی و مربیان خوش ذوق هنر در آموزشگاه انجام پذیرفت.

برگزاری آزمون تبار (پشرفت تحصیلی) در پایه های دوم تا ششم

امروز یکشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱، آزمون پیشرفت تحصیلی از ساعت ۹:۳۰ صبح در پایه های دوم تا ششم برگزار گردید و گل های بوستان دانایی دانسته های خود را بر روی کاغذ منقل نمودند و با دوستان خود به رقابت علمی پرداختند.

در این تورنمت علمی دانش آموزان در

  • پایه دوم تا چهارم به ۳۰ سوال تستی از دروس (فارسی- ریاضی – علوم)
  • پایه پنجم و ششم به ۴۵ سوال تستی از دروس (فارسی- ریاضی – علوم- مطالعات اجتماعی و قرآن و هدیه های آسمان)

پاسخ دادند.

لازم به ذکر است که مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” با حضور در کلاس های دوم تا ششم از مراحل برگزاری آزمون تبار (پیشرفت تحصیلی) بازدید به عمل آوردند‌.

برگزاری مسابقه بهداشتی به مناسبت هفته بهداشت روان

همزمان با ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱، به مناسبت هفته بهداشت روان مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم تقدیمی”  مسابقه جدول بهداشتی را در بین گل های بوستان دانایی برگزار نمودند.

ایشان از دانش آموزان خواستند تا پاسخ جدول را تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱به آیدی ایشان در کانال سروش ارسال نمایند.

لازم به ذکر است به نفرات برتر که به همه سوالات پاسخ صحیح داده باشند هدیه تعلق خواهد گرفت.

تدریس کتاب آداب و ادب (به شکل نمایش) – کلاس اول دو

در ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱، نوآموزان کلاس اول دو (سرکار خانم حسینی) رفتارهای مودبانه و رفتار های اشتباه را در قالب نمایش های کوتاه به دوستان خود نشان دادند. (داستان سامان)

دانش آموزان کلاس درستی یا نادرستی رفتار را به وسیله دست سازه های خود اعلام کردند که فضای شاد و مفرحی ایجاد شد و مشارکت همه دانش آموزان را در پی داشت. (حتی کسانی که دست سازه نداشتند).

هدف از انجام این فعالیت: “تلاش برای نهادینه کردن رفتارهای خوب و از بین بردن رفتارهای نادرست.”

  •   در زدن برای وارد شدن به هر جایی
  •   با اخم به دوستان خود سلام کردن
  •   پوشاندن دهان با دستمال هنگام عطسه یا سرفه
  •   هُل دادن هنگام بازی کردن
  •   با لبخند و با صدای بلند سلام کردن
  •   دعوا کردن
  •   دست دادن و احوال پرسی محبت آمیز

تدریس ریاضی توسط دانش آموزان از راهکارهای یادگیری فعال – پایه پنجم

از مباحث مهم و پایه ای ریاضیات مبحث عدد نویسی است که دانش آموز باید به آن تسلط کامل داشته باشد، بنابراین پس از یادآوری طبقه ها و مرتبه های اعداد سه رقمی ، شش رقمی و نه رقمی و جایگاه آنها در جدول ارزش مکانی و گسترده سازی اعداد که در سال های قبل آموخته اند، اعداد دوازده رقمی نیز با ابزارهای آموزشی و دست ورزی های مرتبط توسط سرکار خانم فارسی تدریس شد

در ادامه همزمان با ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱، برای تمرین و تفهیم بیشتر مطالب  از دانش آموزان خواسته شد تا مانند معلم خود با در اختیار داشتن ابزار طبقه میلیارد را برای دوستان خود تدریس کنند تا  یادگیری عمیق تری ایجاد شود.

آشنایی و اهمیت مسئله همسایه داری- کلاس چهارم دو

فرهنگ همسایه داری مسئله ای با اهمیت است که متاسفانه خیلی ها آن را رعایت نمی کنند و به حقوق همسایه شان احترام نمی گذارند.

فرهنگ سازی در مورد حقوق همسایه و داشتن محله ای بهتر باید در سنین دبستان انجام شود .

همزمان با ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، طبق هماهنگی سرکار خانم صادقی زاده دانش آموزان عزیز کلاس، به وظایف شهروندی با کشیدن نقاشی های مختلف زیبا در مورد همکاری بین همسایه ها پی بردند و سپس با نوشتن توضیحات در مورد نقاشی خود در پشت برگه ها ، با وظایف خود و اهمیت آن در دین مقدس اسلام آشنا شدند.

بازی با کارت های اعداد – کلاس دوم سه

خواندن و نوشتن عددهای دو رقمی با کارت و بدون کارت در قالب بازی در کلاس دوم سه اجرا شد.

همزمان با ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان خوب کلاس دوم سه “سرکار خانم یاری” پس از آموزش خواندن و نوشتن عددهای دو رقمی با کارت و بدون کارت با گرفتن کارت رقم های مختلف توانستند عدد های دو رقمی را بخوانند و بنویسند.

گل های کلاس در این تدریس خلاق آموختند که:

  با دو کارت رقم که یکی از آنها صفر نباشد دو عدد، دو رقمی می توانند بنویسند و اگر یکی از کارت‌ها صفر باشد فقط یک عدد، دو رقمی بنویسند.

  آموختند که عدد نویسی بدون کارت، رقم ها تکرار می شوند ولی موقع استفاده از کارت، رقم ها تکرار نمی شوند.

گردش در بوستان – کلاس دوم دو

امروز سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، گل های کلاس دوم دو، در کنار آموزگار عزیزشان “سرکار خانم ذوقی” و دوستانشان لحظات خوشی را در پارک محله تجربه نمودند.

دانش آموزان کلاس دوم دو، پس از گروه بندی به همراه آموزگار محترم کلاس به پارک رفتند و با به کارگیری حواس به مشاهده ی دقیق محیط اطراف پرداختند و هر کدام مشاهداتشان را در دفترچه ای یادداشت کردند .

سپس در مدرسه در گروه های ۴ و ۵ نفره ی خود قرار گرفتند و از مشاهداتشان گزارشی تهیه کردند و در کلاس برای دوستانشان ارائه نمودند.

آشنایی با پیامبران اولوالعزم – کلاس چهارم یک

صبر کنید آن گونه که پیامبران اولوالعزم صبر کردند.

(آیه ۳۵ سوره احقاف)

دانش آموزان کلاس چهارم یک همزمان با سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، در درس هدیه های آسمان با زندگی و معجزات پیامبر بزرگ حضرت موسی (ع) آشنا شدند .

سپس با انجام یک تحقیق در مورد پیامبران اولوالعزم ، نام و دین و کتاب و معجزات این پیامبران بزرگ مطالب جالبی و جذابی را به کلاس ارائه دادند .

دانش آموزان در پایان دریافتند پیامبران اولوالعزم دارای کتاب و شریعت مستقل هستند .

لازم به ذکر است که گل های کلاس چهارم یک، این فعالیت را به صورت تحقیق و روزنامه دیواری و پاور پوینت به کلاس ارائه دادند.

اولین گردش علمی- کلاس دوم یک

دانش آموزان کلاس دوم یک، امروز سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، در اولین گردش علمی شرکت کردند.

گل های کلاس دوم یک توسط آموزگار عزیزشان “سرکار خانم نامور” به گروههای چند نفره تقسیم شدند و در اولین گردش علمی که مربوط به درس اول علوم بود، حضور پیدا کردند.

در این گردش که جنبه ی آموزشی داشت به خوبی یاد گرفتند که باید از تمام حواس خود در یک گردش علمی استفاده کنند . همچنین به خوبی آموختند که از حواس چشایی و بویایی و لامسه در یک گردش علمی باید با اجازه و راهنمایی بزرگترها استفاده کنند . این عزیزان به این مهارت دست یافتند که برای آنکه مشاهدات خود را دقیق بیان کنند و آنها را فراموش نکنند باید آنهارا یادداشت کنند.

تمرین گروه سرود گل محمدی

امام خامنه ای (مدظله):

این خیــلــی مــهـــم است اگر بتوانید یک سرود زیبای اثر گذار خوش مضمون درست کنید، جوری که بچه ها وقتی توی کوچه راه میروند، از خانه به مدرسه می روند،زیرلب هایشان آن را زمزمه کنند.

انجام فعالیت های فرهنگی پرورشی مثل تشکیل گروه سرود به دانش آموزان کمک می کند تا استعدادهای هنری شان شکوفا شود و همدلی و همکاری بین ایشان افزایش یابد ، همچنین اوقات شاد و خوشی را در کنار دوستان شان سپری می کنند.

با توجه به این مهم مقرر شد؛ جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله به طور کامل توسط دانش آموزان عزیز برگزار شود.

معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” در ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱ دومین جلسه تمرین با گروه سرود گل محمدی را برگزار نمودند و رهنمودهای لازم را به این عزیزان متذکر شدند.

اردوی علمی (گردش در پارک) – کلاس دوم سه

دانش آموزان کلاس دوم سه  “سرکار خانم یاری” پس از آموزش فصل اول علوم خود برای تثبیت یادگیری با هماهنگی قبلی، امروز سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، زنگ علوم را در پارک محله دبستان خود گذراندند.

آنها آموختند که برای یاد گیری چیزهای جدید از محیط اطراف خود باید مشاهده دقیق داشته باشند و مشاهده دقیق یعنی استفاده درست از حواس پنجگانه ی خود و همچنین یاد گرفتند که برای آموختن باید دقت کافی در دیدن، شنیدن و… داشته باشند و همیشه برای بیان مشاهدات خود بهتر است یادداشت برداری داشته باشند، تا بتوانند آنچه مشاهده کردند به خوبی بیان کرده و برای دوستان و معلم خود تعریف کنند و دانش آموزان در این گردش علمی احساس خوبی داشتند.

آموزش شمارش چندتا چندتا – کلاس سوم سه

امروز سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، دختران گل کلاس سوم سه برای یادگیری مبحث شمارش چندتا – چندتا و با هدف تشخیص دنباله های عددی و ادامه دادن آنها، با راهنمای آموزگار محترم کلاس « سرکار خانم خاکبیز»؛ از برگه های شطرنجی استفاده کرده و برش های دو تایی- سه تایی و چهارتایی را آماده نموده و داخل دفترهای ریاضی چسباندند و دسته بندی های رنگی را مشخص کردند.

در نهایت الگو های دوتا دوتا – سه تا سه تا و چهارتا چهارتا را  پیدا کرده و زیر مربع های شطرنجی  یادداشت نمودند و برای آن جمع های مخصوص نوشتند.

لازم به ذکر است که این کار در مدل های مختلف در کلاس تکرار شد تا درس تثبیت شود.

بررسی و ثبت مشخصات شرکت کنندگان در هفدهمین یادواره کودک و محرم

کربلا چه قدر شبیه قرآن است؛ آخرین شهدای آن اصغر و عبدا… مثل سوره‌های آخر قرآن کوچکند!

یکی از وظایف ما انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل آینده است و چه ابزاری اثربخش تر از هنر؟!

گل های بوستان حسینی در دل نقاشی ها، شعر ها و دلنوشته هایشان عشق خود به امام حسین علیه السلام را به زیبایی به تصویر کشیدند و مربی محترم پرورشی “سرکار خانم شریفی” در ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱ طبق دستورالعمل دبیرخانه کودک و محرم اطلاعات دانش آموزان را در اکسل مربوطه ثبت می نمایند.

برگزاری جلسه تمرینی مجریان

نظام هاي آموزش و پرورش وظيفه مهم و سختي را به عهده دارند. آنها بايد كودكان و نوجوانان را پرورش دهند تا بتوانند با مقتضيات و شرايط متغير عصر خود هماهنگ شوند.

در حالي كه چنين منظوري از كتاب هاي درسي بر نمي آيد و اين امر ضرورت بهره گيري از فعاليت هاي مكمل و فوق برنامه را بيشتر مي نماياند.

معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” از دو نفر از دانش آموزان پایه ششم که صدای دلنشینی داشتند؛ دعوت کردند تا اجرای مراسم میلاد رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام را به عهده بگیرند و این عزیزان در ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱ در دومین جلسه تمرینی شرکت کردند و از راهنمایی های معاونت گرامی پرورشی استفاده نمودند.

 آشنایی با مخلوط ها – کلاس چهارم سه

دانش آموزان کلاس چهارم سه، با انجام آزمایش های مختلف با مخلوط و محلول آشنا شدند.

وسایل مورد نیاز شامل : “لیوان ،آب ،نشاسته ،روغن ،آبلیمو و……”

امروز سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، لوازم ذکر شده، توسط آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم علیزاده” در اختيار هر گروه قرار گرفت و دختران جوینده علم در کلاس چهارم سه، پس از انجام آزمایش نتیجه را یادداشت کرده و برای دوستانشان توضیح دادند.

سپس دریافتند که به مخلوط های یک نواخت محلول می گویند و همچنین اجزای مخلوط را می توان از یکدیگر جدا کرد .

  • مخلوط جامد در مایع مانند : نشاسته در آب پس از مدتی نشاسته درآب ته نشین می شود .
  • در مخلوط های مایع در مایع مانند روغن در آب روغن روی آب قرار می گیرد .
  • در مخلوط شکر در آب ذرات شکر درآب کاملا حل شده و محلول است .

برگزاری جشن آغازین کتاب قرآن – پایه دوم

پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمودند:

وقتى معلم به كودك بگويد:

بگو بسم اللّه الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند، خداوند براى كودك و پدر و مادرش و معلم، برائت از آتش در نظر خواهد گرفت.

(مجمع البيان، ج ۱، ص ۵۰)

با توجه به اهمیت درس قرآن و در راستای علاقه مندی دانش آموزان عزیز در این زمینه طبق هماهنگی مربی محترم قرآن دوره اول “سرکار خانم قانع”، امروز ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، درس اول کتاب قرآن با نام و یاد خداوند بلند مرتبه و با برگزاری “جشن قرآن” در کلاس، آغاز شد.

دانش آموزان عزیز با آوردن شکلات و آماده کردن شعر و سرود و تلاوت  زیبای سوره های توحید و کوثر در این جشن با شادی و نشاط درس قرآن را همراهی کرده و آموختند.

پیشدستی در سلام کردن – (کتاب آداب و ادب -کلاس اول سه)

إنَّ أولَى الناسِ بِاللّه ِ و برسولِهِ مَن بَدَأ بِالسلامِ

نزديكترين مردم به خدا و رسول او كسى است كه آغازگر سلام باشد .

امروز سه شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، با یاری خداوند اولین موضوع از کتاب آداب و ادب در کلاس اول سه “سرکار خانم بمانی” با سلام بر امام مهربانی‌ ها شروع شد و در ادامه با بیان داستان، شعر و همچنین نمایش جغد خجالتی در کلاس، سلام کردن را با شکوفه های کلاس تمرین کردند  و در انتها با گل های با هوش کلاس به گفتگو پرداخته شد .

موضوع خیلی مورد استقبال نوگلان قرار گرفت و ساعتی پر از نشاط و شادی را برای آنها رقم زد و در آخر دخترای قشنگمون نقاشی هایی با موضوع سلام کردن کشیدند.

بازی و ریاضی – کلاس دوم سه

همزمان با ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس دوم سه “سرکار خانم یاری” پس از آموزش عدد های انگلیسی با هماهنگی قبلی مقداری نمک یا سنگ رنگی، شن های رنگی و… که داشتند با خود به کلاس آوردند و سپس معلم عزیز کلاس هر عددی که می گفتند، آنها روی نمک ها و… می نوشتند.

لازم به ذکر است که این آموزش جذاب به صورت مسابقه انجام پذیرفت که گل های کلاس رقابتی جذاب داشتند و تشویق شدند و در نهایت خودشان عددهای دو رقمی و یک رقمی درست کردند و به معلم خود نشان دادند و شور و نشاطی در کلاس ایجاد شده بود.

هدف :

  •   تثبیت یادگیری عددهای، تنوع در نوع آموزش، بازی و ریاضی، رقابت سالم، شور و نشاط در آموزش، اکتیو و فعال بودن دانش آموزان

آستین های خالی (شکرگزاری از نعمت ها) – کلاس سوم سه

امروز دختران عزیز  کلاس سوم سه، با چالش جدیدی رو به رو شدند.

همزمان با ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم خاکبیز” از دانش آموزان خواستند که خودشان را از یکسری نعمت های خداوند محروم کنند و با مشکلات جدید دست و پنجه نرم نمایند.

در راستای اجرای این هدف، عده ای چشم ها را پوشاندند ؛ عده ای از دست و پا استفاده نکردند؛ عده ای هم سعی کردند بدون انگشت شست دکمه های خود را باز و بسته کرده و یا اسمشان را بنویسند.

دختران گل کلاس سوم با راهنمایی آموزگار خود « سرکار خانم خاکبیز » متوجه شدند در نبود هر کدام از نعمت ها به مشکلات بزرگی برخورد می کنند.

سپس تمامی دانش آموزان خدا را برای همه نعمت های کوچک و بزرگ شکر کردند و آموختند بهترین راه شکر خدا استفاده درست از همه نعمت ها است.

دلنوشته به پیامبر رحمت و مهربانی – کلاس چهارم سه

ماه فرو ماند از جمال محمد

سرو نباشد به اعتدال محمد

قدر فلک را کمال و منزلتی نیست

در نظر قدر با کمال محمد

همزمان با نزدیک شدن به سالروز میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، سرکار خانم علیزاده از دانش‌آموز عزیز کلاس خواستند تا دلنوشته ای به پیامبر رحمت و مهربانی بنویسند.

دختران پر تلاش کلاس چهارم سه، متن های زیبایی با احساس کودکانه ی خود نوشتند و در کلاس خوانده شد .

رنگ آمیزی کاربرگ به مناسبت ولادت پیامبر مهربانی ها

ای محمد ای رسول بهترین کردارها / حسن خلقت شهره در اخلاق ها، رفتارها.

در بیانت بند می آید زبان ناطقان / قامت مدحت کجا و خلعت گفتارها

تا نفس داریم و تا خورشید می تابد به خاک / دل به عشق بی زوالت می کند اِقرارها

همزمان با ایام خجسته ولادت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و میلاد جامع علم وعمل وعبادت، پرچم دار شاهراه ولایت علوی حضرت امام جعفرصادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، کاربرگ هایی جهت رنگ آمیزی به دانش آموزان پایه های دوم ، سوم وچهارم داده شد.

هدف از رنگ آمیزی کاربرگ، صحبت هایی پیرامون سیره نبوی، حسن خلق و رفتار پیامبر در همه امور زندگی، آشنایی با خانواده ایشان(پنج تن آل عبا)…بود که توسط مربیان محترم قرآن سرکار خانم ها “قانع و فرزادیان” بیان شد.

برپایی نماز جماعت با یاری دانش آموزان خادم الصلاة

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله :

دعا کلید رحمت، وضو کلید نماز و نماز کلید بهشت است.

مشارکت دادن دانش آموزان در انجام امور مختلف موجب تقویت حس همکاری و مسئولیت پذیری ایشان می گردد، از همین رو معاون محترم پرورشی، امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، از دانش آموزانی که قبلا برای کمک در برپایی نماز جماعت اعلام آمادگی کرده بودند؛ درخواست نمودند تا ۱۰ دقیقه قبل از نمازگزاران و امام جماعت در نمازخانه آموزشگاه حاضر شوند و فضای نمازخانه را آماده کنند.

همچنین دانش آموزان علاقه مند به مکبری نیز در نماز جماعت حضور می یابند و هر روز طبق برنامه هفتگی یک پایه از این فریضه پر فیض بهرمند می شوند.

لازم به توضیح است که امام جماعت به طور اختصاصی یک روز را به آموزش احکام برای دانش آموزان پایه سوم و چهارم اختصاص می دهند.

انجام کاوشگری در زنگ علوم پایه ششم

در تجربه كردن علم  به عنوان كاوشگری، دانش آموزان راه و رسم عالم شدن را ياد  می‌گيرند و به تجربيات  عينی و فعال  مجهز می‌شوند. آن‌ها  دست به ابتكار  می‌زنند و در خود، مهارت های حل مساله، تصميم سازی و تحقيق را ايجاد  می‌كنند. اين مهارت ها آن‌ها را به يادگيرنده های مادام العمر تبدیل می‌کنند.

طبق هماهنگی آموزگار محترم درس علوم پایه ششم “سرکار خانم نادری پور”  همزمان با ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش‌آموزان عزیز کلاس با طراحی یک آزمایش ساده، به بررسی تأثیر اندازه‌ی سطح جسم بر سرعت فرود آن پرداختند و به این نتیجه رسیدند که هرچه سطح جسم بیشتر باشد، دیرتر به زمین می‌رسد.

همچنین با انجام این کاوشگری، با نیروی مقاومت هوا و یکی از عوامل مؤثر بر آن آشنا شدند.

مراسم افتتاحیه طرح آیات

بخوان آیات بس زیبای قرآن

کلام نغز و روح افزای قرآن

سحر گاهان تلاوت کن به اخلاص

سپس اندیشه در معنای قرآن

معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” در ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۱ در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام پس از پخش نماهنگ ویژه حفظ جزء ۳۰ از مربیان دلسوز و زحمتکش قرآن سرکار خانم ها “قانع و فرزادیان” دعوت نمودند تا کتب مخصوص اجرای طرح قرآنی آیات را دریافت نمایند و انشاالله از هفته آینده این طرح در کلیه کلاس ها برگزار می گردد.

برگزاری جشن میلاد رسول مهربانی حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)

مـــــژده ایـــدل کــه مـهــیــن آیـت یــزدان آمــد /مــشــعــل راه هـدا خـتــم رســـولان آمـد.

تـا زنـــده پـــرچـــم تــوحـیــد بـهـر بـــام و دری / بـهـر نــابـودی اصــنـــام شــتــابـان آمــد.

مـسـلـمـیـن را بـده از قـول خــــداونـــد نــویـــد / اشــرف خـلـق جـهـان نـیـر تــابـــان آمـد.

مراسم جشن ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام در صبحگاه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۱ با مشارکت دانش آموزان پایه ششم به زیبایی برگزار گردید.

مجریان خوش ذوق و هنرمند در ابتدای مراسم اشعار زیبایی در وصف پیامبر گرامی اسلام خواندند،سپس دختر عزیزم خانم موسوی چند آیه از سوره انبیا را تلاوت نمودند.

پخش نماهنگ های زیبا و شاد موجب ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان شد و این عید بزرگ با خاطره ای شیرین در ذهن شان ثبت گردید.

تهیه کارت هدیه (به مناسبت ولادت پیامبر نور و رحمت)

نام احمد نام جملهٔ انبیاست / چون که صد آمد نود هم پیش ماست.

مصادف با میلاد نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، پیامبر نور و رحمت و گل بوستان نبوی، وام دار شیعه ی علوی “امام جعفر صادق علیه السلام” همزمان با پنج شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموز عزیز “کوثر احمدی نیت” کارت های هدیه‌ای برای کليه دانش آموزان کلاس تهیه نموده که این کارت ها به صورت زیبایی تزیین گردیده و مزین به احادیثی نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است که به گل های عزیز کلاس اهدا شد .

ساخت کتابخانه کلاسی – کلاس دوم یک

کتاب بهترین دوست ماست.

امروز شنبه ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس دوم یک، در کلاس خود کتابخانه ای را آماده کردند.

دانش آموزان کلاس دوم یک پس از اینکه در زنگ کتابخوانی با نحوه ی انتخاب کتاب صحیح و درست و روش مطالعه ی کتاب آشنا شدند، کتابهایی را که در منزل استفاده کرده بودند و دیگر نیازی نداشتند را به کلاس آوردند تا یک کتابخانه ی کوچک درست کنند و کتابهایشان را در اختیار دیگر دوستانشان هم قرار دهند تا آن ها هم بتوانند استفاده کنند.

این عزیزان همچنین به خوبی فرا گرفتند که پاسخ برخی از سوالاتشان را می توانند با راهنمایی بزرگترها از برخی کتابها پیدا کنند و برای تهیه ی کتاب از مشورت و راهنمایی بزرگترها استفاده کنند.

آموزگار گرامی کلاس “سرکار خانم نامور” پس از ارسال کتابها آن ها را بررسی نمودند تا محتوای کتابها مناسب سن دانش آموزان باشد.

ساخت عدد دو رقمی با کارت – کلاس دوم دو

همزمان با ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱، زنگ ریاضی در کلاس “سرکار خانم ذوقی” جذاب و پر انرژی برگزار گردید.

دانش آموزان گل کلاس دوم دو، با کارت هایی که از قبل درست کرده بودند به ساخت عددهای دورقمی پرداختند .

آن ها با راهنمایی آموزگار عزیزشان دو کارت از میان کارت ها برداشتند و به صورت گروهی و سپس تک نفره عدد های دورقمی  ساختند .

در این تدریس خلاق، دانش آموزان آموختند که با استفاده از دو کارت فقط دو عدد دو رقمی می توان ساخت .

برگزاری جلسه هماهنگی با معلمین با محوریت طرح آیات

همزمان با ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱، معاونت محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” در نشستی با همکاران گرامی نکاتی در خصوص طرح آیات بیان نمودند.

اهم مطالب مطرح شده به شرح ذیل می باشد:

  • ارائه توضیحات کامل درباره اجرای طرح قرآنی آیات
  • دعوت از همکاران جهت حضور در نماز جماعت
  • همکاری بیشتر با خادم صلاة ها جهت حضور به موقع در نمازخانه

تکلیف خلاق (آشنایی با مثل های شیرین فارسی) – پایه پنجم

ضرب المثل ها جملاتی کوتاه و پند آموز هستند ، که دنیایی از حرف پشت آنها نهفته است. از روزگاران قدیم به یاد داریم که هر گاه پدر و مادر بزرگهایمان می خواستند صحبت کنند؛ کلامشان را با گفتن یک ضرب المثل شیرین تر می کردند.

امروزه شاید دنیای شیرین ضرب المثل ها از یاد ها رفته باشد؛ اما سرکار خانم خطیب “آموزگار محترم درس فارسی پایه پنجم” و دختران عزیز کلاس این حس شیرین را دوباره  به جریان در آوردند.

همزمان با ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان عزیز کلاس پنجمی زیر نظر آموزگار محترم کلاس در جستجوی ضرب المثل ها و کاربرد و معنای  آنها بودند که با جستجو در کتاب های مختلف پرسش از بزرگتر ها توانستد  بهترین آثارشان را برای کلاس درس فارسی به ارمغان آوردند و با خلاقیتی که در ذهنشان داشتند برای هر ضرب المثل یک نقاشی زیبا هم کشیدند.

طراحی و ساخت هدایای جشن آغاز قرآن آموزی پایه اول

حَرِّضْ بَنِیکَ عَلَى الْآدَابِ فِی الصِّغَرِ … کَیْمَا تَقَرَّ بِهِ عَیْنَاکَ فِی الکِبَرِ

فَإِنَّمَا مَثَلُ الْآدَابِ یَحْفَظُهَا … فِی عُنْفُوَانِ الصِّبَا کَالنَّقْشِ فِی الْحَجَرِ

فِیهَا الْکُنُوزُ الَّتِی تَعْمُرْ خَزَائِنُهَا … وَلَا یُخَافُ عَلَیْهَا حَادِثُ الْغِیَرِ

فرزندان خود را در خردسالی به فراگرفتن آداب و آیین ما تشویق کن تا در بزرگسالی روشنایی چشم تو باشد، آدابی که طفل در خردسالی فراهم می‌آورد؛ هم چون نقشی است که در سنگ پایدار می‌ماند.

این آداب چون گنجینه‌هایی هستند که همواره رشد و فزونی می‌یابد و دست حادثه نمی‌تواند در آن دگرگونی ایجاد کند.

مربیان خوش ذوق هنر سرکار خانم ها “نعیمی و حدادفر” با همراهی نیروهای فعال معین سرکار خانم ها “اعتمادی و طالبیان” از صبح روز ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱ اقدام به ساخت هدایای زیبایی نمودند که انشالله در جشن آغاز قرآن آموزی به نوگلان پایه اول اهدا خواهد شد.

گرامیداشت روز جهانی استاندارد

به مناسبت روز جهانی استاندارد، همزمان با ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱  آموزش نشانگر استاندارد و سیب سلامت و رنگبندی آن (رنگ سبز،زرد،قرمز) به دانش آموزان کلاس دوم ارائه گردید.

ایشان مطالب جامعی به دختران عزیز کلاس دوم ارائه نمودند و توضیح دادند که مواد غذایی با رنگبندی سبز از نظر کیفیت و بهداشتی بودن و استاندارد بودن آن در رتبه بالاتری قرار می گیرند و به همین ترتیب رنگهای زرد و قرمز در جایگاه های بعدی قرار دارند و از نظر کیفیت در سطح پایینتری قرار میگیرند.

در انتها از دانش آموزان خواستند تا در هنگام خرید مواد غذایی به رنگبندی سیب سلامت توجه داشته باشند.

انجام اولین آزمایش علوم  و آشنایی با مراحل روش علمی – کلاس چهارم دو

همزمان با ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱، دانشمندان کوچک کلاس چهارم دو، پس از فراگیری مراحل روش علمی برای آزمایشات مختلف و حل یک مسئله در محدوده علوم تجربی با استفاده از پاورپوینت ساخته شده توسط معلم عزیز کلاس “سرکار خانم صادقی زاده”  مراحل ۱- مشاهده ۲- طرح سئوال ۳- فرضیه سازی ۴- آزمایش کردن ۵- یادداشت برداری ۶-نتیجه گیری  و نظریه را به خوبی درک کرده و با صحبت در مورد مثال های مختلف در زندگی روزمره ،اولین آزمایش علوم را مرحله به مرحله به روش علمی انجام دادند و در کتاب های خود یادداشت نمودند و به این نتیجه رسیدند که شکل حباب ساز به هر صورتی باشد ،پس از خروج و رها شدن  حباب از حباب ساز ، همگی به شکل  گرد و کروی در می آیند.

برگزاری جشنواره غذای سالم

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : کسی که جستجو کند وآنچه از سفره افتاده بردارد وبخورد ، فقر و تنگدستی از خودش و اولادش تا هفت پشت رخت بر می بندد. مجموعه الاخبارباب۱۷۱حدیث۸

در ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱ با هدف گرامیداشت روز غذا و همدردی با تمام انسان هایی که از نعمت غذا محروم هستند، دانش آموزان خوش ذوق و هنرمند با کمک و یاری مادران عزیزشان اقدام به تهیه صبحانه سلامت و ساده با تزیین زیبا نمودند.

مربی محترم بهداشت “سرکار خانم تقدیمی” از دانش آموزانی که زیباترین تزیین را ارائه داده بودند دعوت نمودند و از ایشان عکس گرفته شد.

لازم به ذکر است که مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” هم از روند اجرای جشنواره بازدید نمودند و از تلاش دانش آموزان تشکر نمودند.

تلفیق درس پرچم ایران  و عشق و قداست آن و روز جهانی غذا-کلاس چهارم دو

پرچم هر کشوری ،نشانه ای از هویت ملی آن کشور است .

پرچم کشور عزیزمان ،جمهوری اسلامی ایران از سه رنگ سبز ،سفید  و قرمز  تشکیل شده است .در وسط این پرچم کلمه مقدس (( الله )) به چشم می خورد واطراف آن نیز با شعار مقدس (( الله اکبر)) مزین شده است .

هر رنگ پرچم یک مفهوم خاصی دارد .

همزمان با ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان میهن دوست کلاس چهارم دو در روز جهانی غذا ، با راهنمایی معلم محترم کلاس “سرکار خانم صادقی زاده”، تزئیناتی زیبا از صبحانه های سالم و برگرفته از رنگهای پرچم ایران را هنر نمایی کردند.

تغییرات فیزیکی و شیمیایی در صبحانه ما – پایه پنجم

همزمان با ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱، در شروع تدریس درس دوم علوم از دانش آموزان خواسته شد تا هر یک صبحانه ی دلخواه خود را به مدرسه بیاورند .

پس از آموزش تغییرات فیزیکی و شیمیایی هر دانش آموز بررسی کرد در مراحل آماده سازی صبحانه خود چه تغییرات شیمیایی و فیزیکی رخ داده و تغییرات را در دفتر خود به ترتیب یادداشت کردند.

هم چنین تمام دانش آموزان با مراحل آماده سازی برخی موارد غذایی نظیر نان، مربا، پنیر، نیمرو، کیک و… از نظر تغییرات فیزیکی و شیمیایی آشنا شدند.

بعد از اتمام تدریس و یادداشت مراحل، دانش آموزان صبحانه های خود را در کلاس و در کنار دوستانشان نوش جان کردند.

آشنایی با انواع مخلوط ها و ویژگی آن ها – کلاس چهارم یک

همزمان با ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم یک، پس از تدریس درس دوم کتاب علوم با مخلوط ها آشنا شدند و در ادامه در آزمایشگاه دانش آموزان به صورت گروهی با انجام چند آزمایش با مخلوط کردن آب با روغن و گچ و قند با ویژگی مخلوط های یکنواخت و غیر یکنواخت آشنا شدند و دریافتند اگر مخلوط بدست آمده شفاف باشد و اجزای آن ته نشین نشوند محلول است.

همچنین دانش آموزان با انجام آزمایش حل کردن نبات در آب مشاهده کردند، هر چه ذرات مواد ریز تر باشند و آب داغ تر باشد، مواد سریع تر حل میشود.

اجرای بازی و ریاضی – کلاس سوم یک

بی ارزش ترین دانش ، دانشی است که بر سر زبان است و بدترین علم ، علمی است که در اعضا و جوارح است.

نهج البلاغه، حکمت ۹۲

همزمان با ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱، سرکار خانم بیهقی، جهت تقویت میل به یادگیری در دانش آموزان در تدریس درس ریاضی ” شمارش چند تا چند تا ” از کارت های رنگی استفاده نمودند که موجب جذابیت و تسریع در امر یادگیری گردید.

در استفاده از این کارت ها ، دانش آموزان کارتهای رنگی را دسته بندی کرده و براساس رنگ آن به شمارش آنها پرداختند.

آشنایی با نعمت های خداوند در قالب نمایش – کلاس دوم یک

تمامی نعمتهای خدای مهربان هدیه ای از طرف اوست.

در ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس دوم یک، در اجرای یک نمایشنامه به نعمتهای خداوند که هدیه ای از طرف خدای مهربان است اشاره کردند.

این دختران هنرمند و توانا با اجرای یک نمایشنامه نشان دادند که خدای بزرگ بندگانش را بسیار دوست داشته که به نیازهای آن ها توجه کرده و با آفریدن نعمتهایش این نیازها را برآورده کرده است و قطعا هر کدام از آن نعمتها هر چند کوچک اگر وجود نداشت در زندگی آن ها تاثیر زیادی می گذاشت و برای آن ها مشکلات زیادی را به وجود می آورد. این عزیزان در انتهای نمایش به این مهم که بهترین راه تشکر از نعمتهای خدا، استفاده ی درست از نعمتهایش می باشد اشاره کردند.

برگزاری دومین جلسه دیدار با اولیا در پایه اول

همزمان با روز دوشنبه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱، آموزشگاه میزبان حضور اولیای پایه اول بود.

طبق هماهنگی به عمل آمده، دومین نشست دیدار اولیا با آموزگاران پایه اول سرکار خانم ها “طباطبایی، حسینی و بمانی”  با محوریت شروع آموزش نشانه ها و مباحث مربوط به آن و عملکرد مهرماه دانش آموزان از ساعت ۱۵الی ۱۶در آموزشگاه برگزار گردید.

لازم به ذکر است که مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” و معاونت محترم آموزشی “سرکار خانم شیروان” دقایقی در جمع اولیای گرامی حضور یافتند و در خصوص مباحث آموزشی و انضباطی نکاتی را بیان نمودند.

حضور معاونين آموزشي در کلاس ها

معاونین محترم آموزشی آموزشگاه ، همزمان با ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱، با هدف عرض خداقوت به همکاران و دانش آموزان عزیز ، در کلاس ها حضور یافتند .

در این بازدید کلاسی دفاتر دانش آموزان و نحوه تدریس معلم در کلاس مورد بررسی قرار گرفت و موضوعات و مطالب قابل پیگیری بیان شد .

از همراهی و تلاش خستگی ناپذیر دانش آموزان و معلمین کلاس ها تشکر و قدردانی میکنیم و آرزوی موفقیت روز افزون از خداوند متعال برای این عزیزان خواستاریم .

‌‌‌‌‌‌آشنایی با حواس پنج گانه -کلاس اول سه

اگر یک فعالیت، حواس مختلف کودک را در بگیرد، یادگیری برای او آسان می شود.

احساس کودک به خودی خود برای او ناشناخته است، بنابراین برای آگاهی او از احساسات خود بهتر است به او واژگانی را بیاموزیم که بتواند احساس خود را شرح دهد.

امروز ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱ و سرکار خانم بمانی از روز قبل از دانش آموزان خواستند که هر دانش آموز دو تا میوه به کلاس بیاورد، میوه ها در جهت های مختلف برش داده شد و دانش آموزان با دقت به دستورالعمل ها گوش داده(حس شنوایی) و عمل می کردند.

ابتدا میوه ها خوب نگاه کردند ( حس بینایی) و تصویر میوه ها و دانه ی آن ها را کشیدند، سپس میوه ها را لمس (حس لامسه) و در ادامه آنها را بو کشیدند (حس بویایی) و در آخر آنها را خوردند ( حس چشایی)

دخترای زرنگ کلاس اول سه زنگ علوم را با تجربه ای جدید و آموزش حواس مختلف سپری کردند.

حضور معاون محترم پرورشی در یادواره شهدای وحدت

همزمان با ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱، معاونت محترم پرورشی آموزشگاه “سرکار خانم نیک عیش”،  در یادواره شهدای وحدت شرکت نمودند.

رئوس برنامه های اجرایی در مراسم:

  • تلاوت کلام وحی
  • همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران
  • عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع)
  • دکلمه خوانی توسط دانش آموز
  • پخش کلیپ شهدا
  • خواندن وصیتنامه شهید شوشتری
  • اجرای سرود حب الحسین
  • صحبت های راوی محترم دفاع مقدس

برگزاری جشن آغاز قرآن آموزی در پایه اول

قرآن عظمتی درون خود جای داده که وقتی شروع به خواندن آن می کنی تازه به آن عظمت پی میبری. اینکه خدا دنیا را چگونه خلق کرد، چگونه این همه زیبایی را در آن جای داد و چگونه آنها را برای انسان آفرید تا از آنها استفاده کند را می توانی در این کتاب آسمانی بخوانی.

از سه حقي که فرزند به عهده پدر دارد يکي آنست که به او قرآن بياموزد. يعني يا خود تعليم دهد يا براي فرزندش معلم قرآن بگيرد، از همین رو در ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱ مراسم جشن باشکوهی در نمازخانه آموزشگاه با حضور کلیه نوگلان باغ ایمان برگزار گردید تا انشاالله بعد از دریافت کتب آموزشی قرآن، آموزش تخصصی قرآن انجام پذیرد.

اهم برنامه های اجرایی در این مراسم به شرح زیر می باشد:

  • پخش کلیپ ای نام تو بهترین سرآغاز
  • خوشامدگویی مربی محترم قرآن سرکار خانم قانع
  • تلاوت سوره توحید و کوثر توسط کلیه دانش آموزان
  • پخش کلیپ کودکانه سلام به امام زمان با همراهی دانش آموزان
  • صحبت مربی محترم قرآن درباره کتاب درسی
  • همخوانی سرود زیبا
  • برگزاری مسابقه شاد
  • سخنرانی مدیریت محترم سرکار خانم حسینی و عرض تبریک به دانش آموزان
  • پخش نماهنگ شاد دختران آفتاب
  • گرفتن عکس یادگاری
  • اهدا هدایا و پذیرایی از دانش آموزان

داستان نویسی خلاقانه – کلاس چهارم سه

همزمان با ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم سه، پس از آموزش درس دوم هدیه های آسمان و آشنایی با زندگی حضرت موسی از دختران عزیزم خواسته شد تا داستان را از زبان یکی از شخصیت ها خواهر حضرت موسی، آسیه و حضرت موسی بازنویسی کنند که بسیار مورد استقبال دختران عزیز کلاس قرار گرفت و شور و هیجان زیادی در بین گل های کلاس چهارم سه ایجاد گردید و در ادامه دختران پرتلاش سرکار خانم علیزاده داستان های زیبایی نوشتند و برای دوستانشان ارائه دادند.

آشنایی با هرم موادغذایی ( فصل خوراکی ها ) _ کلاس سوم سه

گل دخترای کلاس سوم سه امروز یک زنگ خوشمزه و پر از نکات مفید داشتند.

همزمان با ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱، طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم خاکبیز” هر کدام از بچه ها یک غذا به همراه آوردند و در آزمایشگاه با قسمت های مختلف بدن آشنا شده و چهار قسمت هرم مواد غذایی ( نشاسته و کربوهیدرات؛ ویتامین ها؛ پروتئین ها و چربی ها ) را آموختند و فهمیدند برای اینکه انرژی لازم برای کارهای روزمره را بدست آورند باید از غذاهایی استفاده کنند که تمامی مواد غذایی مفید را در برگیرد.

سپس هر فرد با کمک آموزگار خود “سرکار خانم خاکبیز” مشخص کرد که غذایی که آورده چه بخش هایی از هرم موادغذایی غذایی را دارد.

برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان

امروز سه شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱، دبستان دخترانه واحد یک میزبان اولیا محترم جهت برگزاری جلسه اولیا و مربیان بود.

اهم مطالب عنوان شده در این جلسه:

  • عرض خوش آمدگویی به حضار
  • معرفی همکاران آموزشگاه
  • معرفی اعضا محترم انجمن اولیا سال گذشته
  • صحبت پیرامون فعالیت های انجمن اولیا
  • برگزاری انتخابات

جمع های نظام دار خانواده اعداد – کلاس دوم یک

همزمان با ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس دوم یک ، برای درک بهتر تمام جمعهای متفاوت اعداد زیر ۱۰ ، یک بازی گروهی را انجام دادند.

این عزیزان به صورت گروهی یک عدد را انتخاب کردند و به اندازه آن چینه بر می داشتند، سپس با همکاری هم تمامی جمع هایی را که میتوان برای رسیدن به عدد مورد نظر نوشت را بدست آوردند .

به این صورت که مثلا برای جمع خانواده ۹ ابتدا تمام۹ چینه در اختیار نفر اول قرار میگرفت و جمع مورد نظر را با جمع بین تعداد چینه هایی که در دست دو نفر است بیان میکردند.

سپس در هر مرحله یکی از چینه ها کم و به نفر بعدی داده میشد و در این مرحله دوباره به جمع تعداد چینه هایی که بین دو نفر است اشاره میکردند و به جمع بعدی می رسیدند. تا آخرین جمع که تمام چینه ها در اختیار نفر بعدی می رسید.

در این بازی مهیج تمام دانش اموزان به این رابطه که نظمی بین جمع های خانواده اعداد هست دست یافتند.

اهدای هدیه به برگزیدگان مسابقه جدول (به مناسبت هفته بهداشت روان)

همزمان با ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱ اسامی برگزیدگان در مسابقه جدول ویژه هفته بهداشت روان اعلام گردیدند.

اسامی برندگان که به همه سوالات پاسخ صحیح داده اند به قید قرعه به شرح ذیل می باشد:

  •  محیا سبحانی کلاس سوم ۳
  •  مهسا مهاجر خراسانی کلاس سوم۱
  •  مهتاب ترابی کلاس ششم ۱
  •  آیناز جوکار کلاس دوم۲
  •  ارغوان سادات بیضایی کلاس اول۱
  •  فاطمه اسماعیل زاده کلاس سوم۱

لازم به ذکر است دختران عزیزمان هدیه خود را از دست مدیریت محترم دبستان “سرکار خانم حسینی” دریافت نمودند.

هنرنمایی افتخارات ورزشی آموزشگاه به مناسبت هفته تربیت بدنی

امام سجاد «ع» در رساله حقوق می فرمایند:

بدن تـو بر تـو حقی دارد حق آنست کـه

ان را سالم نیرومند و مقاوم در برابر

شداید و سختیها و در کمال نشاط نگهداری

گروهی از دختران ورزشکار در ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۱ در محوطه آموزشگاه حضور یافتند و از برنامه های متنوع و جذاب مراسمی که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، لذت بردند. در این مراسم ابتدا مربی محترم پرورشی سرکار خانم شریفی هفته تربیت بدنی را به مربیان دلسوز و زحمتکش ورزش تبریک عرض نمودند، سپس درباره اهمیت ورزش در سالم و با نشاط نگه داشتن بدن انسان صحبت کردند، در ادامه یکی از دانش آموزان عزیز شعر زیبای ورزشی را برای دوستانش خواند که بر شادی جمع حاضر افزود.

گروه ورزشکاران( رشته اسکیت :هدیه سلیمانی- سیده ساره سجادی نسب، رشته کاراته: یلدا اکبری- ویدا نوایی، رشته دفاع شخصی: محدثه محسن زاده )با لباس مخصوص به رشته ورزشی خود در مراسم حضور یافتند و به صورت نمایشی برای دانش آموزان حرکات ورزشی اجرا نمودند. یکی دیگر از برنامه های جالب توجه در این مراسم به حرکت درآوردن پرچم زیبای جمهوری اسلامی ایران توسط دانش آموز اسکیت باز بود.

در پایان چندین مسابقه جذاب و پرهیجان برگزار شد و به نفرات برنده جوایزی اهدا گردید.

اسامی برنده ها :

  • مهدیه شعبانی ، سیده زهرا حسینی نژاد( حلقه)
  • حلما توسلی ( دو سرعت )
  • زینب خانی، هستی اسماعیل زاد، آرشیدا منتظری (طناب زنی)

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع پوکی استخوان – پایه چهارم

همزمان با ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان، مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم تقدیمی” با حضور در کلاس چهارم جلسه آموزشی با موضوع پوکی استخوان  برگزار نمودند.

رئوس مباحث مطرح شده به شرح ذیل می باشد:

  •  تعریف پوکی استخوان
  •  علل و عوامل ایجاد کننده
  •  عوامل خطر
  •  گروه سنی در معرض خطر
  •  توصیه به مصرف شیر و لبنیات و ویتامینD

بررسی بهداشت فردی دانش آموزان

بهداشت فردی شامل عاداتی است که افراد به طور روزمره آنها را برای سلامت خود انجام می دهد.

باید بگوییم رعایت بهداشت فردی هیچ ارتباطی با سن و سال افراد ندارد و هر شخص باید همیشه خود را موظف بداند تا این مسائل بهداشتی را در زندگی شخصی خود به کار گیرد.

همزمان با ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ و در اولین روز از هفته بررسی بهداشت فردی دانش آموزان انجام پذیرفت.

سرکار خانم تقدیمی “مربی محترم بهداشت آموزشگاه” در جهت بررسی بهداشت فردی گل های بوستان دانایی در کلاس ها حضور یافتند و موارد بهداشتی این عزیزان شامل مو و ناخن را مورد بررسی قرار دادند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20