گزارش فروردین ماه 1402

گزارشات سال ۱۴۰۲

فضاسازی آموزشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان

 پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‏ افزاید و گناهان را پاک می‏ کند و آن ماه برکت است.  (بحارالأنوار، ج ۹۶، ص ۳۴۰، ح ۵ )

مربیان خوش ذوق هنر در اولین روز بازگشایی مدرسه در سال ۱۴۰۲، همزمان با ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، فضاسازی ویژه ای متناسب با ماه مبارک رمضان انجام دادند .

یاد بگیریم که در ماه مهمانی خدا، از ضیافتش به خوبی بهره ببریم. می دانی در سفر ی ضیافت خدا چه چیزهایی وجود دارد؟ صفات نیکو و حسنه.

در این ماه هر کار حسنه ای که انجام دادی و هر صفت نیکویی را که در خود به وجود آوردی، یعنی از سفره ی خدا بهره مند شده ای و خداوند تو را در این ماه طعام داده است.

پس سعی کن که از تمام متعلقات این سفره بهره ببری و هر صفت خوبی را در خودت به وجود بیاوری، آن موقع است که مهمان ویژه ی خدا خواهی شد.

برگزاری اولین نماز جماعت سال ۱۴۰۲

 الهی! عبادت خاصّانت را به ما بیاموز؛ عبادتی که توأم با عشق توست، عشق!

صدای اذان که تنین انداز شد، دختران حسینی پایه پنجم همراه با معلمین عزیزشان در صفوف نماز جماعت حضور یافتند و با خضوع و خشوع در برابر پروردگار اولین نماز جماعت سال جدید را همزمان با ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، در آموزشگاه برپا کردند.

امام جماعت محترم بعد از اقامه نماز ظهر مطالب ارزشمندی درباره ماه مبارک رمضان بیان نمودند و به فعالین نماز کارت امتیاز اهدا گردید.

یک دانه ز تسبیح نماز سحرت را،یک بار به نام من محتاج بینداز،شاید همان دانه ی تسبیح دعایت یکباره بیفتد به دریای اجابت…

برگزاری صبحگاه با عطر کلام وحی (به مناسبت ماه مبارک رمضان)

 امام علی (ع):

اِنَّ القرآنَ ظاهِرُهُ اَنيقٌ و َباطِنُهُ عَميقٌ لا تَفنى عَجائِبُهُ و َلا تَنقَضى غَرائِبُهُ و َلا تُكشَفُ الظُّلُماتُ اِلاّ بِهِ؛

براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نمى پذيرد و تاريكى هاى جهل جز بوسيله آن رفع نخواهد شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده، نمازخانه آموزشگاه هر روز میزبان یکی از پایه های تحصیلی جهت برگزاری ویژه برنامه صبحگاه ماه مبارک رمضان می باشد و در هر روز یک صفحه از جزء سی ام قرآن کریم توسط یکی از قاریان محترم تلاوت می شود.

همزمان با ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان صبح خود را با گوش سپردن به آیات روح بخش کلام الله مجید آغاز کردند و هر روزه در ادامه دعای روزهای ماه مبارک رمضان به همراه معنی آن توسط دانش آموزان قرائت می شود.

برگزاری نماز جماعت با حضور گل های پایه سوم

 تنها روزنه ی نزدیکی به خالق آسمان ها و زمین نماز است .

امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، نماز جماعت چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور پرشور روزه اولی ها پایه سوم برگزار گردید.

امام جماعت محترم مطالب ارزشمندی پیرامون کرامات امام حسن مجتبی علیه السلام و اهمیت بخشندگی و ثواب نذری دادن را برای این عزیزان بیان نمودند.

در پایان مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” به فعالین نماز جماعت کارت امتیاز اهدا نمودند.

برپایی نمایشگاه دست سازه های هنری

 همزمان با ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، دانش آموزان خوش ذوق و هنرمند آموزشگاه آثار زیبای خود را در رشته های مختلف هنری که در طول تعطیلات عید نوروز ساخته بودند در محل نمایشگاه دست سازه های هنری به نمایش گذاشتند

لازم به توضیح است دختران عزیز توانمند در رشته های “نقاشی، خوشنویسی، بافتنی ساخت زیورآلات، اوریگامی، گل سازی و…” کلیپ های آموزشی را برای دوستان شان در کانال آموزشگاه ارسال نمودند و سایر علاقه مندان با بهره گیری از آن، موفق به ساخت آثار زیبا شدند.

برگزاری جشن سالروز ولادت دومین امام و پیشوای شیعیان امام حسن مجتبی علیه السلام

 امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، در آستانه سالروز ولادت دومین امام و پیشوای شیعیان امام حسن مجتبی علیه السلام میزبان دانش آموزان دوره اول در جشن میلاد کریم اهل بیت در نمازخانه آموزشگاه بودیم.

مربی محترم پرورشی “سرکار خانم شریفی” برنامه شاد و جذابی را برای این عزیزان اجرا نمودند.

برنامه های جشن به شرح ذیل می باشد:

  • تلاوت همگانی دعای سلامتی امام زمان(عج)
  • پخش کلیپ های شاد کودکانه ویژه ولادت
  • آشنایی با شناسنامه امام حسن مجتبی(ع)
  • برگزاری مسابقه جدول با رمز کریم اهل بیت
  • بیان چندین داستان کوتاه درباره بخشندگی و بزرگواری امام

در پایان این ویژه برنامه، مسابقه شاد و مهیجی برگزار گردید و به برندگان جوایزی اهدا شد.

هفت سین و نماد آن ها – کلاس دوم سه

 دانش آموزان خوب کلاس دوم سه “سرکار خانم یاری” پس از آموزش درس نوروز از کتاب فارسی درباره ی آداب و فرهنگ سفره هفت سین در نوروز به عنوان یک آیین و فرهنگ ایرانی در ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، آشنا شدند  و آموختند که سفره هفت سین را قبل سال تحویل می چینند و در ۱۳ فروردین روز طبیعت جمع می کنند.

این دانش آموزان با همکاری والدین خود درباره ی مفهوم هر نماد هفت سین تحقیق کردند و در کلاس بیان کردند و در نهایت نقاشی یا کاردستی درست کردند و به کلاس آوردند و خاطرات نوروز خود را در کلاس تعریف کردند و احساس خوبی داشتند.

افتتاحیه مسابقات روان خوانی قرآن کریم

 رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد.

بنابراین، رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت، حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است.

دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می بخشند.

حضرت علی(ع) می فرماید: «کتاب خداوند تعالی را یاد بگیرید؛ زیرا قرآن، بهار دل هاست».

در ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان،ماه بندگی خداوند و بهار قرآن و طبق قراری که با دانش آموزان مبنی بر برگزاری مسابقه روان خوانی قرآن کریم در کلاس داشتیم؛ این مسابقه در کلاس های دوم تا ششم به همت مربیان محترم قرآن سرکار خانم ها “فرزادیان و قانع” شروع شده و در حال انجام است.

لازم به توضیح است در نهایت از هر کلاس اسامی سه نفر به عنوان برترین های روان خوانی قرآن به معاونت محترم پرورشی اعلام خواهد شد و جوائزی برای آن ها در نظر گرفته می شود که اسامی آن ها متعاقبا اعلام می گردند.

مراسم ویژه شب های قدر

شب قدر است و قدرش را شناسیم

غُبار از خانة دل‌ ها زداییم

اگر فیضی دهد امشب خداوند

دعا بر یکدیگر از دل نماییم

همزمان با ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲،در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه شب های پرفضیلت قدر از سرکار خانم اعتمادزاده مادر دانش آموز عزیز “یاسمن اعتمادزاده” دعوت نمودیم تا با بیان شیرین و کودکانه ،این عزیزان را با شب های قدر آشنا کنند.

دانش آموزان با گوش سپردن به صحبت ایشان با موارد زیر آشنا شدند:

  • بهترین ماه،ماه رمضان
  • بهترین شب، شب قدر
  • نزول یکباره قرآن کریم بر پیامبر در این روز
  • تلاوت سوره قدر
  • مهربانی و بخشش فراوان خداوند در این شب
  • آشنایی با اعمال مستحب شب قدر
  • برای چه کسانی دعا کنیم
  • چه چیزی را دعا کنیم

فضاسازی آموزشگاه به مناسبت شب های قدر

  بر بلندای فلک ذکر ملائک یا عیلست

 هر کـه گوید یا علی ؛ در روز محشر با علیست

 در طواف کعبه گر با دیده ي دل بنگری

 هر طرف آئینه اي باشد کزان پیدا علیست

همزمان با ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲، مربیان محترم هنر در سوگ ضربت خوردن و شهادت امام علی علیه السلام ،همچنین شب های قدر فضاسازی ویژه ای را انجام دادند تا دانش آموزان دعا های زیبای شان را که می خواهند در شب های قدر از خدای مهربان درخواست کنند را در آن محل نصب کنند.

برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن کریم در سطح آموزشگاه در رشته روخوانی و روانخوانی

  امام علی(ع):   بدانید که قرآن، شفاعت کننده ای است که شفاعت او پذیرفته میشود… و روز قیامت قرآن در حق هرکس شفاعت کند، شفاعتش پذیرفته میشود.  نهج البلاغه،خطبه ۱۷

ای کاش علی شویم و عالی باشیم

هم سفره کاسه سفالی باشیم

چون سکه به دست کودکی برق زنیم

نان آور سفره های خالی باشیم

همزمان با ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ و با توجه به اطلاع رسانی قبلی که به دانش آموزان عزیز پایه های دوم تا ششم داشتیم، مسابقات قرآن در سطح آموزشگاه (مفاد مسابقات کتاب درس قرآن در هر پایه)، با یاری خداوند متعال در ماه مبارک رمضان و در ایام شهادت حضرت علی (ع)، مولی الموحدین برگزار شد و اسامی دانش آموزان برتر اعلام گردید.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20