گزارش شهریور ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

آماده سازی فضای مدرسه در راستای پروژه مهر

به انتظار نشسته ایم تا روزی که دوباره نسیم، عطر پرواز را از سطرهای مقدس کتاب ، همراه با صدای کودکان سر خوش مدرسه، به آسمان هفتم برساند.
فرشته ها از پشت پنجره های‌ کلاس سرک بکشند به تماشای کودکان که مشتاق ؛ به درس های‌ معلمی که زندگی را به آنان می آموزد، گوش سپرده اند. هوا دراین فضای مقدس نفس می‌کشد تا خوشبو شود.
برآنیم تا بعد از قریب به دو سال آموزش غیر حضوری فضایی زیبا و دلپذیر فراهم آوریم تا دانش آموزان دلبندمان در کمال آرامش و آسایش به کسب علم و معرفت بپردازند، در همین راستا مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” با همکاری واحد پرورشی و مربیان محترم هنر از ۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ انجام پروژه مهر را آغاز نمودند.
اهم اقدامات انجام پذیرفته در ارتباط با پروژه مهر به شرح زیر می باشد:
* شست و شو و تمیزکاری نیمکت ها و فضای داخلی کلاس ها
* رنگ آمیزی دیوارها
* شست و شو فرش های نمازخانه
* تهیه و نصب پرده های جدید ویژه کلاس های درس و نمازخانه
* بروز سانی طراحی تابلوهای اعلانات
* طراحی و تهیه المان های تزیینی ویژه مراسم بازگشایی مدارس
* توزیع فرم لباس دانش آموزان
* اجرای طرح حیاط پویا
* تهیه و بسته بندی هدایای ویژه دانش آموزان پایه اول
* برگزاری جلسات دیدار با اولیا پایه اول
و…
لازم به توضیح است اقدامات پروژه مهر تا آخرین روز از شهریور ماه ادامه خواهد داشت و مسئولین دلسوز و زحمتکش دبستان دخترانه واحد یک با آغوشی باز از دانش آموزان عزیز استقبال خواهند کرد.

برگزاری جلسه مدیران مجموعه مدارس امام حسین علیه السلام

در آستانه شروع سال تحصیلی و همزمان با ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱، دبستان دخترانه امام حسین عليه السلام واحد یک، میزبان حضور مسئولین و مدیران محترم موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین‌ عليه السلام بود.
این نشست با حضور جانشین محترم موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام ، مسئول گرامی مقطع ابتدایی و پیش دبستانی “جناب آقای رستگار” و مدیران محترم کلیه مدارس‌ ابتدایی امام حسین علیه السلام و مدارس حمایتی از ساعت ۸ صبح با تلاوت کلام الله مجید آغاز گردید.
در ابتدای جلسه، هماهنگی در خصوص بازگشایی مدارس و برگزاری جشن شکوفه ها انجام و سپس برنامه ریزی پیرامون موارد آموزشی شامل “طرح آداب و ادب، طرح آیات، طرح جابربن حیان، مسابقات قرآنی، علوم آزمایشگاهی و برگزاري آزمون ها” صورت پذیرفت.
این نشست با قرائت صلواتی بر محمد و آل محمد صلی الله عليه و آله در ساعت ۱۲ به پایان رسید.

بروزرسانی تابلو بهداشت آموزشگاه

بدن انسان بهترین تصویر از روح او است.
حفظ سلامت بدن یک وظیفه است در غیر این صورت قادر نخواهیم بود، ذهن خود را قوی و شفاف نگه داریم.

در آستانه ایام بازگشایی مدارس، همزمان با ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، سرکار خانم تقدیمی “مربی محترم بهداشت آموزشگاه” در مدرسه حضور یافتند و ضمن بروزرسانی تابلو بهداشت، پیام های بهداشتی ویژه آغاز سال تحصیلی را بر روی آن نصب نمودند.

دانش آموزان قشر عظیم آسیب پذیر جامعه هستند که مراقبت بهداشتی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در همین راستا همزمان با ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، مربی محترم بهداشت دبستان “سرکار خانم تقدیمی” با حضور در آموزشگاه ضمن آماده سازی فضای اتاق بهداشت، پرونده های سلامت دانش آموزان را بررسی و نواقص موجود مورد پیگیری قرار گرفت.

آماده سازی اتاق بهداشت آموزشگاه

دانش آموزان قشر عظیم آسیب پذیر جامعه هستند که مراقبت بهداشتی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در همین راستا همزمان با ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، مربی محترم بهداشت دبستان “سرکار خانم تقدیمی” با حضور در آموزشگاه ضمن آماده سازی فضای اتاق بهداشت، پرونده های سلامت دانش آموزان را بررسی و نواقص موجود مورد پیگیری قرار گرفت.

برگزاری اولین جلسه شورای آموزگاران ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

مهر، ماه مهربانی مهتاب است؛ ماه میزبانی نیمکت هاي‌ عاشق درس و کلاس، مهر، ماه مدرسه است.

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و همزمان با ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، نمازخانه آموزشگاه میزبان حضور گرم و صمیمی همکاران گرامی در نخستین نشست شورای آموزگاران سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بود.
رئوس مطالب مطرح شده در این نشست توسط مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” به شرح ذیل می باشد.
?خیر مقدم به همکاران و معرفی همکاران جدید
?ارائه معیارهای ارزیابی همکاران و بیان نکات مهم در خصوص قوانین قابل اجرا
? توضیح در خصوص نحوه پر کردن دفاتر شاخص و ارائه به همکاران
?توضیح در خصوص برنامه هفتگی و تحویل آن به همکاران
? تحویل کتب دانش آموزان به تفکیک پایه ها به همکاران
?توضیح اجمالی در خصوص پروژه های اجرایی و مسابقات دانش آموزی توسط معاونت محترم آموزشی
و…

لازم به ذکر است این جلسه در ساعت ۹ صبح آغاز و در ساعت ۱۱:۴۵ با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله به پایان رسید.

تقدیر از مدیریت محترم سابق آموزشگاه

گاهی اوقات فکر کردن به بعضی ها، ناخودآگاه لبخندی روی لبانت می نشاند که نشان از بزرگی، محبت و تلاش این بزرگواران است.

همزمان با ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، نمازخانه آموزشگاه میزبان حضور گرم و دلنشین سرکار خانم فغانی “مدیریت محترم سابق آموزشگاه” در نخستین نشست شورای آموزگاران بود.

سرکار خانم فغانی به دعوت مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” در جمع همکاران در اولین جلسه شورای آموزگاران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حضور یافتند و ضمن تبریک شروع سال تحصیلی به همکاران گرامی، راه کارها و نکات آموزشی جهت داشتن سالی سرشار از موفقیت را ارائه نمودند.

برگزاری مراسم شکوفه ها

در هنگامه بهار علم و تربیت و در مراسم شکوفه ها، قطار دانایی به حرکت در آمد.
آری فرزندم از امروز دنیای جدیدی منتظر تو و گام های استوار توست، گام های استواری که قرار است آینده ساز میهن بزرگی باشد. می دانم برای دیدن کلاس درس و نیمکت های آن لحظه شماری کرده بودید.
همزمان با ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱،مراسم شکوفه ها با اجرای روحانی محترم جناب آقای مهدوی پور آغاز گردید. این مراسم با طنین کلام وحی در فضای بوستان حسینی آسمانی گشت.
با نوای خوش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، نوگلان عزیز عشق و علاقه خود را به میهن عزیزمان ایران ابراز نمودند.
ادامه برنامه با عرض ارادت به پیشگاه ولی نعمتمان آقا امام رضا علیه السلام پیگیری گشت. این ویژه برنامه با خیرمقدم و خوش آمدگویی مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” ادامه یافت.
صدای لبخند و شادی کودکانه با اجرای نمایش عروسکی فضای دبستان را زیباتر نمود .
سپس دختران عزیزمان دقایقی از سخنان مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم تقدیمی” بهره بردند.
در ادامه دانش آموزان با عبور از دروازه قرآن به همراه آموزگاران عزیزشان به صورت رسمی اولین گام را به سوی دانایی برداشتند و وارد کلاس های درس شدند.
لازم به ذکر است آموزشگاه در این مراسم، میزبان حضور گرم و صمیمی سرکار خانم دلیری ” کارشناسی محترم فرهنگی خواهران موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام” بود.

برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس ویژه هفته دفاع مقدس

معاون محترم پرورشی سرکار خانم نیک عیش در ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ نمایشگاهی با محوریت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آثار مکتوب نویسندگان در حوزه دفاع مقدس در سالن اصلی آموزشگاه برپا نمودند.
این نمایشگاه با هدف ایجاد و احیاء فرهنگ کتاب خوانی و آشنایی نسل های بعد از جنگ تحمیلی با فرهنگ شهادت و ایثار برگزار شد و می‌تواند پشتوانه‌ای برای آیندگان و جوانان مشتاق در این حوزه باشد.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:
“مِدادُ الْعُلَمآءِ أَفْضَلُ مِنْ دِمآءِ الشُّهَداءِ” مداد علما از خون شهیدان برتر است” . این حدیث ارزشمند در راستای ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، که نشان دهنده اهمیت این حوزه است.
خاطرات امروز ایثارگران برای باقی ماندن برای نسل‌های آینده باید حفظ شود و این حق شهدا، جانبازان، مجاهدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است.
ضمنا در کنار نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس با عنوان “پدر بزرگ رزمنده من” برپا گردید که از دانش آموزان خواستیم از پدربزگ های خود که در دوران هشت سال دفاع مقدس مجاهدت کرده بودندخواهش کنند تا یک عکس از آن دوران به مدرسه ارائه دهند و نمایشگاهی از عکس های این عزیزان برگزار نمودیم.

گفتگوی مربی محترم بهداشت آموزشگاه در مراسم شکوفه ها

در ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ و همزمان با مراسم شکوفه ها، سرکار خانم تقدیمی “مربی محترم بهداشت آموزشگاه” در مراسم ورود شکوفه ها به بوستان دانایی دقایقی را با این عزیزان و اولیا صحبت نمودند.
رئوس مطالب مورد تاکید توسط مربی محترم بهداشت در کلاس ها و در جمع شکوفه های باغ دانایی و اولیا
? تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی
? استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده
? استفاده از هدبند در طول سال تحصیلی جهت پیشگیری از پدیکلوز

برگزاری مسابقه آنلاین ویژه دفاع مقدس

یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران حضور دلیرمردان نوجوان در جبهه دفاع حق علیه باطل در دوران جنگ تحمیلی بود و معرفی شهدای نوجوان به دانش آموزان کمک می کند تا به خودباوری برسند و بدانند که گام برداشتن در راه حفظ دین و کشور وظیفه و مسئولیت همه مردم است و نوجوانان هم می توانند با توکل بر خداوند متعال و تلاش و کوشش برای سربلندی و موفقیت خود و ایران قدم بردارند.
در همین راستا معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” در ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ ابتدا انیمیشنی درباره شهید مرحمت بالازاده در کانال سروش مدرسه بارگزاری نمودند و از دانش آموزان خواستند تا بعد از مشاهده فیلم و تحقیق و پژوهش درباره این شهید بزرگوار در مسابقه شرکت نمایند.
لازم به توضیح است جوایز برندگان در مراسم آغاز سال تحصیلی به این عزیزان تقدیم خواهد شد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20