گزارش دی ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

میوه های یاد شده در قرآن – (انار) صندوقچه مروارید سرخ

هلِ الدّینَ إلّا الحُب؟ / آیا دین، چیزی جز محبت است؟ امام صادق آل محمد ‘ع’ فرمودند: تمام دین در یک رمز نهفته است: محبت و ما اگر می‌دانستیم، که با هر بار در آغوش کشیدنِ عزیزانمان، خدا را یکجا بغل کرده‌ایم، اینهمه فاصله میان‌مان بیداد نمی‌کرد!
یلدا ، لحظه‌ی قدر است … اگر بتوانیم خدا را در همان خانه‌ی کوچک، با نگاه و لبخند و نوازش‌مان به دیگران هدیه کنیم. دین، چیزی جز حرکت از رحمانیت به سمت رحیمیت نیست! و یلدا شبِ مهربانی! شب تجلی دینداری!
همزمان با ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ و به مناسبت فرا رسیدن یلدا و فصل زیبای زمستان در پایه دوم و سوم در مورد میوه های یاد شده در قرآن، گفتگو و آیات معرفی شد و نمونه ای از آن،صندوقچه مروارید سرخ (انار) برگه رنگ آمیزی با اشاره آیات و اطلاعاتی در این باره داده شد و دانش آموزان عزیز با علاقه مندی رنگ آمیزی را انجام دادند. با آرزوی سلامتی و شادکامی برای این دختران نازنین. با تشکر از مربی محترم قرآن “سرکار خانم قانع”

بروز رسانی تابلوی اعلانات قرآن

چرخ روزگار این روزها ما را به بلندترین،طولانی ترین شب سال نزدیک می کند،در حالیکه جهان خلقت برای کوتاهی عمر با برکت خانم فاطمه زهرا(س) به سوگ نشسته است.
در ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ و همزمان با فرا رسیدن شب یلدا بلندترین شب سال و مقارن شدن آن با ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها (یلدای فاطمی) تابلوی اعلانات قرآن توسط مربیان محترم قرآن بروز رسانی شد.
در این رابطه میوه های قرآنی همراه با سوره و شماره آیه به شکل زیبایی برای دانش آموزان به نمایش گذاشته شد، همچنین کاربرگ هایی در همین راستا جهت آشنایی با خواص میوه های قرآنی جهت رنگ آمیزی به دانش آموزان داده شد.
خدایا… وقتی شب فرا می رسد! افکارم از تو و عشقت آرامش می گیرد! خوابم از امنیت و مهرت،اطمینان می باید! مرا از واسطه های آرامش و شادی بندگانت قرار ده. آمین یا رب العالمین

رنگ آمیزی کاربرگ های یلدایی

باشد برای تو باغی از نخل ها و انگور،پس بشکافی جوی ها را در میان آن باغ… ( سوره اِسرا ) پاییز چمدان به دست ایستاده!

عزم رفتن دارد…. آسمان بغض کرده و می بارد،کاسه ای آب می ریزیم پشت پای پاییز… و… تمام می شود. رفتنت به خیر… سفرت بی خطر…

در ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ و همزمان با فرا رسیدن شب یلدا،اولین شب زمستان، کاربرگ هایی جهت رنگ آمیزی آشنایی بیشتر دانش آموزان با میوه های قرآنی و خواص آن همراه با سوره و آیه مورد نظر به دانش آموزان پایه چهارم داده شد و صحبت هایی پیرامون طب امام صادق(ع) و طب الرضا(ع) و… در کلاس انجام شد،همچنین از خواص انگور و انواع آن، خواص کشمش، مویز، غوره، برگ مو و نام عربی آن در قرآن،مواردی مطرح شد و دانش آموزان با اشتیاق تجربیات خوشمزه خود را با دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

برگزاری جلسه ی تمرین تیم بسکتبال آموزشگاه جهت مسابقات

همزمان با ۳ دی ماه ۱۴۰۱، جلسه ی تمرین تیم بسکتبال آموزشگاه جهت شرکت در مسابقات ناحیه ۶ و مسابقات جام فجر با حضور دختران ورزشکار آموزشگاه برگزار گردید.

?هدف :

  • افزایش مهارت در رشته بسکتبال
  • ایجاد حس رقابت ،همکاری و کار گروهی در بین دانش آموزان

برگزاری مراسم قرائت حدیث کسا

ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت / زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ ای وسعت دلهای شکسته ، حَرَمت…

مراسم قرائت حدیث کسا همزمان با ۳ دیماه ۱۴۰۱، با حضور پر شور دختران حسینی در دهه آخر فاطمیه هم برگزار گردید.

دانش آموزان روز خود را با همخوانی حدیث کسا و عرض ارادت به اول بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز می کنند.

?در پایان با شکلات از عزاداران فاطمی پذیرایی به عمل آمد که توسط اولیا پایه چهارم و پنجم تهیه شده بود.

?یادمان باشد ولایت یادگار فاطمه است هر که مولایش علی شد از تبار فاطمه است.

پیراهن بهشتی (درس هشتم فارسی )- کلاس سوم یک

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند : فاطمه پاره تن من است. هرکه او را بیازارد، مرا آزرده خاطر کرده و هر که او را شاد کند، مرا نیز خوشحال نموده است.

همزمان با ۵ دی ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پر تلاش کلاس سوم یک، با همراهی آموزگار عزیزشان “سرکار خانم بیهقی” همزمان با دهه فاطمیه، فیلم آموزشی زندگی حضرت فاطمه زهرا را تماشا کردند و با سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا ( س) آشنا شدند و دریافتند که باید این بانوی بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهند.
سپس دانش آموزان کوشای کلاس سوم یک، شعر《 چادری که رو سر خواهرامونه 》را برای بزرگداشت مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خواندند.

دانش آموزان دریافتند که بهترین الگوی ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و ما در زندگی روزانه خود باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم.
در ادامه به دختران چادری و محجبه کلاس سوم یک هدیه ای ارزشمند داده شده و از اینکه میراث دار حجاب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند ، قدردانی شد.

✅با تشکر ویژه از دانش آموزان نمونه کلاس سوم یک، خانم ها “کوثر احمدی نیت، زهرا غفوریان، زهرا رضایی ، سدنا میرشاه”

بازدید ارزیابان محترم بهداشت اداره کل از وضعیت بهداشتی آموزشگاه

همزمان با ۷ دی ماه ۱۴۰۱، تیم ارزیابی اداره کل از وضعیت بهداشتی آموزشگاه بازدید نمودند.
رئوس موارد مورد بررسی:

  • بررسی وضعیت بهداشت محیط آموزشگاه
  • بررسی بوفه آموزشگاه
  • بررسی بردهای بهداشتی آموزشگاه
  • بررسی فعالیتهای انجام شده و معاینات دانش آموزان توسط مراقب سلامت آموزشگاه
  • بررسی پرونده های بهداشتی دانش آموزان
  • بررسی کارت بهداشتی نیروهای خدمتگزار و…

اجرای مفهوم حدیث کسا در قالب تئاتری زیبا

خواندن حدیث کسا با فضایل و برکات خاص و بی نظیری همراه است که مهمترین آن هدایت صحیح شیعیان و مسلمانان از طریق نزدیکی آنها به اهل بیت (ع) می شود.

این فضایل رهگشای سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی مؤمنان هستند.

همزمان با ۵ دی ماه ۱۴۰۱، اعضا پر تلاش شورای دانش آموزی امروز در آستانه سالروز شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از چندین روز قرائت حدیث کسا امروز معنی و مفهوم این دعای با ارزش را در قالب تئاتری زیبا و دیدنی برای دوستان شان اجرا نمودند که بسیار مورد توجه قرار گرفت. امیدواریم همه دختران سرزمین مان اخلاق و رفتار سرور بانوان عالم حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو خود قرار دهند و در راه ائمه اطهار گام بردارند.

عکاسی از خلعت زیبای تکلیف

خلعت زیبای تکلیف بر شما خجسته باد.

نوگلان باغ ایمان امروز چهارشنبه ۷ دیماه ۱۴۰۱ برای اولین بار چادر زیبایی که مخصوص جشن تکلیف دوخته شده است را بر سر کرده و عکاس محترم این لحظه به یادماندنی را در قاب تصویر ثبت نمودند.
لازم به توضیح است عکس دانش آموزان در مراسم اختتامیه به این عزیزان اهدا خواهد شد. خدایا شکرت که مرا به بندگی پذیرفتی. خدای خوبم تو را سپاس که مرا لایق دوستی و هم صحبتی خودت دانستی. تو را ای بهترین دوست و هم نفس و همراهم می ستایم و در اولین نماز عشق تو را به یگانگی و وحدانیت می ستایم.

برگزاری مراسم حماسه ۹ دی و روز بصیرت

دشمن به غلط، غائله ای برپا کرد/ وین بی خردی به روز عاشورا کرد

نازم به شهیدی که پس از صدها سال/ یکبار دگر یزیدیان رسوا کرد.

همزمان با ۸ دی ماه ۱۴۰۱، واحد محترم پرورشی در آستانه حماسه ۹ دی ماه و روز بصیرت در جمع دانش آموزان پایه چهارم-پنجم و ششم حضور یافتند و با اجرایی جذاب و دیدنی اتفاقات سال ۸۸ را برای این عزیزان بیان نمودند.
دانش آموزان در پایان قول دادند که همیشه با دانایی و زیرکی در مورد همه مسائل فکر کنند و بعد از تحقیق راه درست را انتخاب کنند و فریب ظاهر و صحبت های افراد منافق رو نخورند. ضمنا دانش آموزان از روز قبل در مورد کلمه بصیرت تحقیق کرده بودند و یافته های خود را در قالب یک جمله کوتاه به صورت پلاکارد با خود به همراه آوردند. دانش آموزان با سر دادن شعار های انقلابی ثابت کردند که همیشه حامی و حافظ ایران اسلامی خواهند ماند.

طراحی کارت تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)

پیامبر گرامی ( ص) می فرمایند: هر کس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است .

همزمان با ۸ دی ماه ۱۴۰۱، به مناسبت ایام سوگواری، شهادت بانوی بزرگ طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس چهارم یک (سرکار خانم شرفی) دانش آموزان با طراحی یک کارت و با کشیدن نقاشی در روی کارت و نوشتن یک دلنوشته و شعر ارادت خود را به حضرت فاطمه زهرا علیها السلام نشان دادند.

برگزاری مراسم عزاداری در خیمه سیدالشهدا علیه السلام

السلام علیک یا فاطمه الزهرا یا صدیقه الشهیده (سلام الله علیها)

موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین (علیه السلام)، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، همراه با وداع با پیکر شهید گمنام را در ۸ دی ماه ۱۴۰۱، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام واسعی و مداحی ذاکرین اهل بیت “کربلایی حسین جرجانی و کربلایی ثابت کار” در محل بلوار وکیل آباد بلوار شهید برونسی بعد از مجتمع شهید رفیعی مجتمع آموزشی امام حسین (علیه السلام) حسینیه سیدالشهداء(علیه السلام) برگزار نمودند.
ضمنا در این مراسم روحانی ایستگاه صلواتی، موکب فروش لوازم فرهنگی نیز برپا بود.

برگزاری اردوی ویژه نوگلان در آستانه تکلیف

کوچه های آسمان، حالا به من مژده سبز رسیدن می دهد

آسمانم وسعت سجاده است بوی گل، پیچیده در پیراهنم بر لبانم سوره ی سبز بهار در رکوعم، رویش پروانه هاست در قنوتم، نغمه های آبشار هر چه می بینم امید و دوستی است من برای پر زدم آماده ام دست هایم شد دو بال پرشکوه گل کرده فصل جوانی بر ساحل مهربانی در باغ هستی شکفته یک لحظه ی آسمانی وقت اطاعت رسیده عطر عبادت وزیده

در راستای برنامه های از پیش طراحی شده جهت برگزاری مراسم جشن تکلیف دختران روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ دانش آموزان دبستان دخترانه یک به اردوی جشن عبادت رفتند.

دانش آموزان اوقات خوشی را در اردوگاه هویزه و در کنار معلمین مهربان شان و دوستانشان سپری نمودند.

برنامه های اجرا شده در این اردو به شرح زیر می باشد:

  • پذیرش دانش آموزان و پذیرایی از ایشان
  • برگزاری مسابقات متنوع و شاد ورزشی با مشارکت پرشور نوگلان برگزاری
  • جلسه پرسش احکام توسط مربی محترم سرکار خانم سرابی و سرکار خانم چمی گو
  • استفاده از فضای دلنشین و زیبای اردوگاه و بازی
  • تهیه عکس دسته جمعی یادگاری برای هر کلاس
  • برگزاری نماز جماعت
  • برگزاری جنگ شادی بعد از اقامه نماز همراه با اجرای مسابقات متنوع و جذاب و اهدا جوایز به برندگان
  • پذیرایی ناهار از کلیه دانش آموزان و همکاران

بازخوانی وصیت نامه سردار دلها تا عهد با مکتب شهید سلیمانی

?هر سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

پس از بارگذاری فایل وصیت نامه شهید بزرگوار سردار سلیمانی در کانال آموزشگاه همکاران محترم واحد پرورشی همزمان با ۱۳ دیماه ۱۴۰۱ در جمع دانش آموزان حضور یافتند و از این عزیزان خواستند تا یکبار سخنان ایشان را مطالعه کنند و هر جمله و مطلبی که بیشتر به دل نشست را انتخاب و آن را با دست خط خود بنویسند.
دانش آموزان قول دادند که این سخنان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و مثل حاج قاسم سلیمانی خالصانه و صادقانه برای رضای خدا و حفظ کشور عزیزمان ایران تلاش کنند.
در پایان نمایشگاهی از آثار دانش آموزان در سالن اصلی آموزشگاه نصب و در معرض دید همگان قرار گرفت.

بزرگداشت ۱۳دی ماه «روز جهانی مقاومت» سالروز شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی

مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) درباره شهید بزرگوار ، حاج قاسم سلیمانی می فرمایند : او نمونه ی برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی ( ره ) بود .

در ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دلها، دانش آموزان کلاس سوم یک ، با همراهی آموزگار عزیزشان “سرکار خانم بیهقی” و با همکاری اولیای محترم ، خانم ها احمدی نیت و رضایی ، مراسم یادبودی برگزار نمودند.

در این روز ، ابتدا دانش آموزان پرتلاش کلاس سوم یک، سرودی با عنوان《مردم میدان 》و 《 آرامش قبل از طوفان 》را اجرا کردند و با مفهوم شهادت و شهیدان مدافع حرم آشنا گردیدند.
هم چنین در ادامه شعری زیبایی با مفهوم شهادت را دانش آموز نمونه “زهرا غفوریان” ، بسیار عالی اجرا نمودند.
در این مراسم یادبود ، یادگاری هایی مزین به نام شهدا و تصویر حاج قاسم سلیمانی به دانش آموزان اهدا گردید.
سپاس ویژه از دانش آموزان پرتلاش و ستاره دار کلاس سوم یک خانم ها “زهرا غفوریان، کوثر احمدی نیت، زهرا رضایی و سدنا میرشاه”

پخش انیمیشن چهل شاهد به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی

یکی از بهترین ابزارهای انتقال مفاهیم به کودکان استفاده از فیلم و انیمیشن های متناسب با سن کودک است.

از همین رو، واحد محترم پرورشی همزمان با ۱۳ دیماه ۱۴۰۱ از دانش آموزان پایه پنجم دعوت نمودند تا ساعتی را به تماشای انیمیشن زیبای چهل شاهد بنشینند و با زندگی و راه و روش سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی بیشتر آشنا شوند.
امید است دانش آموزان با شناخت بیشتر و بهتر راه شهدا و الگو قرار دادن این بزرگ مردان در مسیر کمال و موفقیت گام بردارند.

کسب مقام سوم تیمی توسط تیم بسکتبال آموزشگاه در مسابقات ناحیه ۶

قسمتی از سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی خطاب به ورزشکاران زن : روح پهلوانی مخصوص مردها نیست در خانم ها هم هست، قهرمانان دختر هم میتواند مبلغ خوبی برای دین و کشورش باشد و این هم باعث بزرگی ملت ما میشود و هم مذهب ما را قابل احترام می کند.

همزمان با ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ دختران ورزشکار آموزشگاه زیر نظر مربی محترم تربیت بدنی “سرکار خانم امیری” موفق به کسب مقام سوم تیمی بسکتبال در مسابقات ناحیه ۶ گردیدند.

ورزشکار عزیز: بالاتر پرواز کن بالاتر برو هیچ چیزی نیست که تو را متوقف کند کسب موفقیت تان را به شما عزیزان و خانواده گرامیتان تبریک عرض می کنیم.

بازدید مسئولین محترم موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام از آموزشگاه

همزمان با ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱، جانشین محترم مدیر عامل و مسئول گرامی مقطع ابتدایی با حضور در دفتر مدیریت با کادر اجرایی و همکاران قرآنی نشستی را برگزار نمودند.
ضمنا با حضور در کلاس های اول به بررسی عملکرد دانش آموزان در درس آداب ادب پرداختند که تعدادی از شکوفه های کلاس به نمایندگی از سایر دانش آموزان به سوالات پاسخ دادند و در پایان جوایزی به عنوان یادبود به آنها تقدیم شد.

برگزاری آزمون دوره E-School “مهارت لوگو” در آموزشگاه

همزمان با ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱، همکاران محترم واحد فناوری سرکار خانم درسنی و جناب آقای عنابستانی جهت برگزاری آزمون دوره

E-School “مهارت لوگو” در کارگاه آموزشگاه حضور یافتند و دانش آموزان طبق لیست کلاسی و در گروه های مشخص در این امتحان شرکت کردند و دانسته های آنان در قالب آزمون عملی مورد ارزیابی قرار گرفت.

برگزاری جلسه آموزش خانواده ویژه دختران در آستانه تکلیف

 حسینیه سید الشهدا علیه السلام در بعد از ظهر ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ میزبان خانواده های عزیز پایه سوم بود.

 در راستای اجرای جشن تکلیف دختران کلاس سوم و برگزاری یک برنامه هدفمند و موثر، با برنامه ریزی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام ، جلسه آموزش خانواده ویژه اولیاء محترم پایه سوم مدارس ابتدایی دخترانه امام حسین علیه السلام برگزار شد.

در این برنامه در ابتدا کلام الله مجید تلاوت شد و در ادامه پخش صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام و سرود ملی انجام پذیرفت . سپس سرکار خانم روستایی “مدیریت دبستان دخترانه ۳ امام حسین علیه السلام” گزارشی از فعالیت های جشن تکلیف را به خانواده ها ارائه نمودند.

سپس سرکار خانم دکتر حافظ در خصوص شناخت بهتر دختران در آستانه سن تکلیف و اصول و مبانی ایجاد یک رفتار دینی به سخنرانی پرداختند که با ارائه مطالب آموزشی ارزنده مورد توجه اولیاء گرامی قرار گرفت.
لازم است از حضور پر شور خانواده های محترم این آموزشگاه و همکاران محترم پایه سوم و معاونین گرامی آموزشی، پرورشی و فناوری و مربی محترم پرورشی کمال قدردانی را داشته باشیم. همچنین از مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” که در تمامی برنامه های آموزشی و پرورشی همراه همکاران گرامی هستند کمال تشکر را داریم.

نظم در آفرینش – پایه ششم

آفرینش بر اساس نظم استوار است و در دستگاه خلقت،هر پدیده ای جای خاصی دارد و ماموریت و کار ویژه ای به عهده دارد. کرات آسمانی در مدار معینی حرکت می کنند، فصول سال و گذشت شب و روز نظم خاصی دارد و خلقت اشیاء از اندازه حد و میزان خاصی برخوردار است.

خدای متعال می فرمایند : انّا کُلّ شیء خلقناه بقَدَر) ما هر چیز را سنجیده و به اندازه آفریدیم… ) سوره قمر آیه۴۹

در ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ و طبق برنامه ریزی و گروه بندی انجام شده بین دانش آموزان پایه ششم در خصوص تدریس پیام های قرآنی توسط مربی محترم قرآن “سرکار خانم فرزادیان”، نوبت به تدریس زیبای نظم در آفرینش درس هفتم کتاب توسط این عزیزان شد.

دانش آموزان با ساخت پاورپوینت و آماده کردن ویدئو زیبایی نظم در آفرینش جهان هستی را برای دوستانشان به نمایش گذاشتند و از عظمت زمین و آسمان برایشان سخن گفتند.
آن ها از کتابی به نام واقعیت های سه بعدی از فضا، علوم قرآنی و آیات آن را با علم هوا و فضا به طرز زیبایی ارتباط دادند و در آخر ساعت با دوستانشان به پرسش و پاسخ پرداختند و از آنها پذیرایی کردند و مورد تشویق دوستانشان قرار گرفتند.

طراحی و ساختن کارت دعوت -کلاس چهارم سه

کودکان دوستدار هنر هستند و آنچه که از ذهن پویا و خلاق خود می سازند بسیار ارزشمند است.

همزمان با ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان عزیز کلاس چهارم سه، پس از آشنایی با درس ۱۰ هدیه های آسمان (بعثت پیامبر اکرم و رسالت پیامبر) دانستند که پیامبر اعظم (س) دین کامل را به مردم اعلام کردند و خداوند آخرین پیامبر خود را برای راهنمایی و ارشاد بشریت فرستاد تا انسانها را به راه سعادت هدایت کند و این که عید مبعث یکی از اعیاد بزرگ ما مسلمانان است. در این راستا، سرکار خانم علیزاده از دختران عزیز کلاس، خواستند تا کارت دعوت هایی طراحی و درست کنند و برنامه های یک روز جشن را در آن بنویسند و وظایف هر گروه را مشخص کنند.
دختران پر تلاش کلاس، با استفاده از ذوق و هنر و خلاقیت کارت های زیبایی درست کردند و به کلاس ارائه نمودند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20