گزارش بهمن ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

تشکیل انجمن ورزشی آموزشگاه

امروز 1 بهمن ماه 1401، انجمن ورزشی آموزشگاه با حضور مدیریت محترم و معاونین گرامی پرورشی و مربی محترم تربیت بدنی امروز در دفتر آموزشگاه برگزار شد.
در این جلسه شرح وظایف دانش آموزان به ایشان ابلاغ شد.
دانش آموزان:
• حدیث قانع : رئیس انجمن ورزشی و مسئول ورزشهای بومی محلی
• کیمیا حریر بافان :مسئول انجمن بسکتبال
• هلیا شیرزاد: مسئول انجمن داژبال
• ریحانه احمدیان: مسئول انجمن فوتسال
• مهنیا حسن زاده به عنوان مسئول انجمن والیبال آموزشگاه معرفی شدند .

برپایی نمایشگاه دست سازه با وسایل بازیافتی

با قدری تامل و درک اینکه خطر آلودگی محیط زیست جدی است می توانیم زندگی دوباره ای به برخی از زباله ها بدهیم یا به اصطلاح آن را بازیافت کنید. با بازیافت زباله ها علاوه بر اینکه به محیط زیست کمک کرده ایم ،می توانیم به جای خرید وسایل جدید ،برخی وسایل کاربردی را خودمان درست کنیم .همچنین خلاقیت و نوآوری برای تولید وسایل جدید در ما بالا میرود.
بدین منظور مسابقه آماده سازی و تهیه کاردستی بوسیله مواد و وسایل بازیافتی همزمان با 2 بهمن ماه 1401، در آموزشگاه برگزار شد و دانش آموزان عزیز کاردستی های زیبایی را آماده کردند و نمایشگاهی از هنرمندی زیبای این عزیزان برپا شد و در معرض دید سایر دانش آموزان قرار گرفت.

تقدیر از نفرات برتر مسابقه ساخت دست سازه با وسایل بازیافتی

هوای پاک را نمی توان خرید، اما میتوان ساخت.
احترام به طبیعت احترام به زندگیست و احترام به زندگی احترام به خالق است .
در 2 بهمن ماه 1401 ، طبق هماهنگی انجام شده و پس از برپایی نمایشگاه دست سازه با وسایل بازیافتی مدیریت گرامی آموزشگاه و مربی محترم بهداشت “سرکار خانم تقدیمی” آثار برتر را انتخاب و هدیه ای به رسم یادبود به این عزیزان اهدا گردید.
نظر به استقبال بی نظیر دانش آموزان و در راستای تقدیر از دختران خلاق آموزشگاه به تمامی شرکت کنندگان کارت امتیاز اهدا شد.

فضاسازی آموزشگاه به مناسبت فرارسیدن ماه رجب و میلاد با سعادت امام محمد باقر علیه السلام

همزمان با 3 بهمن ماه 1401، معاون محترم پرورشی ضمن تبریک سالروز ولادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر علیه السلام سرودها و مولودی های ویژه این عید بزرگ را در زنگ های تفریح پخش نمودند و به همین مناسبت سالن اصلی آموزشگاه به زیبایی توسط مربی محترم هنر “سرکار خانم نعیمی” تزیین گردید.

ساخت رحل های زیبای قرآن توسط دختران گل در پایه اول

همزمان با 5 بهمن ماه 1401 و با توجه به اهمیت داشتن آداب تلاوت قرآن و یادآوری آن برای عزیزانمان در پایه اول که قرآن همیشه در جایگاهی والا قراردارد و ما هم با احترام کتاب آسمانی خود را در جایگاهی بالا قرار می دهیم، طبق هماهنگی مربی محترم قرآن دختران نازنین با همکاری اولیاء گرامی رحل های زیبایی را بصورت کاردستی آماده کرده و در کلاس در معرض دید دیگر دوستان خود قرار دادند.

برگزاری مراسم جشن تکلیف نوگلان باغ الهی در پایه سوم

ای خدای بزرگ !
در این لحظه ی باشکوه و به یادماندنی با تو پیمان می بندم ، که همیشه به فرمانت عمل کنم و در راه نورانی تو قدم بردارم.
همزمان با 6 بهمن ماه 1401، با حضور دخترانی آسمانی که با چادرهایی از جنس نور آمده بودند تا جشن آغاز بندگی خود را جشن بگیرند، مراسم جشن تکلیف نوگلان باغ ایمان از ساعت 15:30 در سالن سید الشهدا علیه السلام واقع در بلوار برونسی برگزار گردید.
این نشست آسمانی با اجرای روحانی محترم “جناب آقای علی نژاد” و عرض خیرمقدم ایشان و اعلام برنامه به صورت رسمی آغاز شد. با ورود حاملان قرآن و اجرای زیبای آنان و طنین کلام وحی در سالن، فضا نورانی و روحانی گشت و با قیام حاضرین سرود ملی ایران عزیز پخش و با زمزمه صلوات خاصه امام رضا علیه السلام فضای مراسم عطرآگین گشت.

رئوس برنامه های اجرای شده در این جشن باشکوه به شرح ذیل می باشد:

  •  پخش کلیپ مراحل برگزاری جشن عبادت
  •  خیرمقدم مدیریت محترم “سرکار خانم حسینی”
  •  سرود صاحب کوثر (سوم 3)
  •  نمایش اصول دین فروع دین
  •  سرود دختران آفتاب (سوم 2)
  •  اجرای سوگندنامه
  •  سرود دخترونه بابا (سوم 1)
  •  اهدای عکس جشن تکلیف و جوایز

تقدیر از دختران نمازگزار در پایه های سوم تا ششم

با توجه به اهمیت علاقه مند کردن دانش آموزان به اقامه فریضه نماز اول وقت و شرکت در نماز جماعت امروز 11 بهمن ماه 1401، مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” در جمع دختران حسینی حضور یافتند و از دانش آموزانی که موفق به کسب ۵ کارت امتیاز شدند با اهدا هدایایی تقدیر نمودند.
لازم به توضیح است این طرح در پایه های سوم تا ششم اجرا می گردد.

فضاسازی آموزشگاه به مناسبت آغاز دهه فجر

جان‌ های جهانیان به لب آمده است / جان در پی حق، داوطلب آمده است.
جمهوری اسلامی ما در این قرن / فجری است که در ظلمت شب آمده است.
همزمان با 11 بهمن ماه 1401، مربیان خوش ذوق هنر سرکار خانم ها “حدادفر و نعیمی” با همکاری مربی محترم پرورشی “سرکار خانم شریفی” به مناسبت آغاز دهه فجر سالن و محوطه آموزشگاه را به زیبایی آراستند و به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران مزین نمودند.

تقدیر از دختران برنزی تیم بسکتبال آموزشگاه در مسابقات اداره

برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات آموزشگاه افزوده شد.
امروز 12 بهمن ماه 1401، مدیریت محترم آموزشگاه در جشن دهه فجر طی مراسمی از نام آوران ورزشی آموزشگاه که موفق به کسب رتبه سوم رشته بسکتبال شده بودند تقدیر و تشکر نمودند و مدال ها و تقدیر نامه های دختران ورزشکار تیم پرتلاش بسکتبال را به این عزیزان تقدیم کردند و با اهدا هدایایی از زحمات ایشان تشکر نمودند.

برگزاری جشن آغاز ایام الله دهه فجر

همزمان با 12 بهمن ماه 1401 و به مناسبت آغاز دهه فجر جشن باشکوهی در محوطه آموزشگاه برگزار گردید و کلیه دانش آموزان با ذوق و شوق فراوان به محض شنیدن زنگ انقلاب و نوای زیبا و خاطره انگیز “بوی گل و سوسن و یاسمن آمد…” در صف کلاسی ایستادند و از برنامه های جذاب این مراسم بهرمند شدند.

برنامه های اجرا شده به شرح زیر می باشد:

  • تلاوت همگانی سوره فجر
  • اجرای مراسم حاملان پرچم و همخوانی سرود ملی
  • تبریک و صحبت مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” پیرامون دهه فجر
  • تبریک ولادت امام جواد علیه السلام و اعیاد پیش رو توسط معاون پرورشی
  • پخش سرود ویژه میلاد امام جواد علیه السلام
  • پخش سرودهای انقلابی
  • اجرای دکلمه تو آمدی توسط دانش آموزان ششمی
  • پخش سرود ویژه ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر
  • اجرای دکلمه تو از دیار کعبه ای توسط دانش آموزان پایه سوم
  • پذیرایی از کلیه دانش آموزان

ثبت اثر انگشت دختران حسینی بر روی نقشه ایران

در 13 بهمن ماه 1401، دختران حسینی آموزشگاه بعد از اینکه متوجه شدند برای آرامش و آزادی که اکنون دارند، هموطنان شان در سال های گذشته چقدر با شجاعت در مقابل ستمگران و زورگویان ایستاده اند و جان شیرین خود را فدای ایران و اسلام کردند، با ثبت اثر انگشت شان در نقشه ایران قول دادند که راه این بزرگ مردان و شیر زنان را ادامه دهند و برای سربلندی و موفقیت ایران عزیز تلاش نمایند.

برگزاری مسابقه ویژه دهه فجر

در اين ايام غرور آفرين و حماسي مي توان هويت ديني – انقلابي دانش‌آموزان و ارزش‌هاي نظام را ارتقا داد و نهادينه كرد.
همزمان با 13 بهمن ماه1401، واحد محترم پرورشی طی جلسه بصیرتی با موضوع شناخت انقلاب اسلامی مسابقه ای جذاب برای دانش آموزان پایه چهارم پنجم و ششم برگزار نمودند و به دختران حسینی که موفق شدند به سوالات مطرح شده در مورد دهه فجر پاسخ صحیح دهند، هدایایی تقدیم گردید.

ویژه برنامه دهه فجر

دهه فجر فرصتی برای بیان اهداف انقلاب اسلامی ایران برای نسل نوجوان است.
از همین رو، همزمان با 13 بهمن ماه 1401، واحد پرورشی آموزشگاه ویژه برنامه جذابی را برای دانش آموزان پایه چهارم،پنجم و ششم تهیه نمودند.
سرکار خانم شریفی “مربی محترم پرورشی” با حضور در جمع این عزیزان حضور یافتند و پیرامون موارد زیر صحبت نمودند:

  • صدمات و لطمه هایی که شاهان مستبد و زورگو و ناتوان بر پیکره ایران عزیز زدند.
  • جرم و جنایت خانواده شاه پهلوی
  • وضع نابسامان مردم در زمان پهلوی
  • بی هویتی زنان و دختران
  • برخاستن بزرگمردی به نام ایت الله خمینی
  • پیروزی مردم بر استبداد
  • موفقیت های جمهوری اسلامی ایران
  • رشد و ترقی بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران

اهدای هدایای زیبا، ویژه روز زن از طرف معاونت فرهنگی پرورشی موسسه امام حسین (ع) همزمان با ولادت امام جواد (ع)

به همت موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام و به منظور گرامیداشت مقام بانوان و روز زن هدایای زیبایی تهیه گردید و امروز 12 بهمن ماه 1401، همزمان با آغاز دهه فجر و میلاد امام جواد علیه السلام این هدایا ارزشمند توسط مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” به همکاران گرامی تقدیم گردید و شادی این روز بزرگ دوچندان شد.
برخود لازم می دانیم از جانشین محترم مدیرعامل موسسه امام حسین علیه السلام و کارشناس محترم فرهنگی سرکار خانم دلیری کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

برپایی نمایشگاه دست سازهای ویژه روز پدر (ساخت کارت تبریک)

همزمان با 13 بهمن ماه 1401، دانش آموزان خوش ذوق و هنرمند به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر با قلبی سرشار از محبت حضرت علی علیه السلام و پدران مهربان شان ،کارت های تبریک بسیار زیبایی را ساختند و واحد پرورشی آموزشگاه با همکاری مربی محترم هنر نمایشگاهی از دست سازهای ویژه این عزیزان برپا گردید.
امیدواریم در این عید بزرگ لحظات شاد و دلنشینی را در جمع گرم و صمیمی خانواده سپری نمایید.

برگزاری دومین نشست دبیرخانه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی پرتو نور

همزمان با 17 بهمن ماه 1401، دومین جلسه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی پرتو نور با حضور در موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام برگزار گردید.
کارشناس محترم فرهنگی خواهران “سرکار خانم دلیری” بعد از عرض خوشامد و تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب سلام الله علیها از مدیران محترم درخواست نمودند تا پیرامون فعالیت های دبیرخانه صحبت کنند.
اعضا محترم دبیرخانه با ارائه گزارش کاملی از آمار شرکت کنندگان و نحوه مشارکت مدارس تحت پوشش پیرامون سایر موارد جهت هر چه بهتر برگزار نمودن این دوره از مسابقات صحبت نمودند و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ گردید.

برگزاری مسابقات شاد و مهیج همزمان با ایام الله دهه فجر

پیروزی ، فجری بود که دامن افق‌ها را روشن ساخت و پرده‌های ظلمت شرق و غرب را از هم درید و ایران را نورباران کرد دهه فجر، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است، در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین‌کننده و بی‌مانند بشمار می‌رود.
همزمان با 18 بهمن ماه 1401 و به مناسبت دهه مبارک فجر از دانش آموزان پایه های اول دوم و سوم دعوت نمودیم تا در برنامه قصه گویی انقلاب شرکت کنند و در طی این مراسم مسابقات شاد و مهیجی برای این عزیزان برگزار گردید. دانش آموزان با ذوق و شوق فراوان در این مسابقه جالب شرکت نمودند و خاطره شیرینی از روزهای دهه فجر در ذهن ایشان ثبت گردید. امید است دختران حسینی در سایه لطف پروردگار همیشه موفق و سربلند باشند و این گل های شاداب گلستان ایران را آباد کنند.

قصه گویی انقلاب برای دختران پایه های اول تا سوم ویژه دهه فجر

با توجه به اینکه شعر و داستان گویی تاثیر بسزایی در یادگیری بهتر و انتقال عمیق مفاهیم به کودکان دارد و برای دانش آموزان جذاب و دوست داشتنی است،همزمان با 18 بهمن ماه 1401، معاون محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” با حضور در جمع صمیمانه دانش آموزان پایه اول،دوم و سوم به بیان قصه زیبا و شنیدنی انقلاب گل ها پرداختند. ایشان با تعریف کردن قصه ای شیرین، مفهوم میهن دوستی و انقلاب را برای دختران حسینی بیان نمودند. دانش آموزان عزیز با دقت و توجه خاصی داستان را گوش کرده و دریافتند در سرزمین مادری ایشان هر زمانی مردم بر علیه ظلم و ستم شاه برخاستند و با تلاش و از خودگذشتگی و همدلی یکدیگر توانستند انقلاب کنند و پیروز شوند.

رنگ آمیزی نقاشی انقلاب ویژه دهه فجر

ایام الله دهه فجر را فرصتی مناسب برای تببین ارزشهای انقلاب اسلامی است.
برای اینکه امروزه کودکان و نوجوانان را با مفاهیم و رویدادهای تاریخی انقلاب آشنا سازیم؛ هنر، خلاقیت، مشارکت، شادی، نوآوری در اجرای برنامه ها بسیار ضرورت دارد.
با توجه به اینکه برنامه های هنری در انتقال آثار و ارزش های انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد بویژه در ذهن کودکان و نوجوانان تاثیر بسزایی دارد، در 19 بهمن ماه 1401، دانش آموزان عزیز پایه ششم با مشارکت یکدیگر و نظارت و راهنمایی مربی محترم هنر “سرکار خانم حدادفر” و معاون گرامی پرورشی حوادث و وقایع به وجود آمدن انقلاب اسلامی ایران را به زیبایی به تصویر کشیدند. این عزیزان با شرکت در این برنامه متوجه شدند که مردم غیور ایران برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی چه تلاش هایی کردند.

برگزاری جشن انقلاب در آستانه 22 بهمن ماه

پایدار باد آیین سراسر نورانی پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) و نهضت همیشه جاودان حضرت حسین‌بن‌علی(علیه السلام) و یاران باوفایش و انقلاب اسلامی مردم شریف ایران به‌رهبری پیر بیدار دل زمان و خورشید آزادیخواهی، حضرت‌امام‌خمینی(رضوان‌الله ‌تعالی ‌علیه)
دختران انقلابی این آموزشگاه امروز 20 بهمن ماه 1401، با ذوق و شوق فراوان همزمان با نوای زیبای ای ایران در نمازخانه آموزشگاه حضور یافتند و با برافراشتن پرچم های زیبای ایران که با دستان توانمند و هنرمند خودشان ساخته بودند؛ آمادگی خود را برای حضور موثر و پر شور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کردند.
برنامه های اجرایی در این مراسم به شرح زیر می باشد:

  • تلاوت همگانی سوره مبارک فجر توسط حافظان
  • همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران
  • صحبت معاون محترم پرورشی پیرامون اهمیت حضور در راهپیمایی و برائت جستن از دولت های استکباری
  • اجرای زیبای گروه سرود کلاس سوم سه
  • اجرای زیبای گروه سرود پایه پنجم
  • اهدای جوایز مسابقه کتابخوانی سردار سلیمانی
  • اهدای جوایز مسابقه پدر دختری
  • تقدیر از دانش آموزان شرکت کننده در مراسم اعتکاف
  • اجرای تئاتر ویتامین ها توسط سفیران سلامت
  • شعارگویی انقلابی توسط دانش آموز عزیز محسن زاده و همخوانی دختران انقلابی آموزشگاه

حضور دختران حسینی آموزشگاه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

امروز جشنواره مقاومت بود، جشنواره شعارهای ضد سازش و تسلیم، امروز یک ملت حرف داشتند با حضورشان، با پوشش خود، با پلاکاردهایشان و با مشت ها و شعارهایشان .
امروز همراهی دو نسل را دیدیم با هم، در یک راهپیمایی، با یک هدف، یک آرمان و یک عشق.
مبارزان دیروز عَلَم را به آینده سازان فردا رسانده اند.
سردار دلها یادت در قلب های ما همواره جاودان است و خون تو برکت داشت و یک ملت را امروز به خیابان ها آورد.
همزمان با 22 بهمن ماه 1401، دختران انقلابی دبستان دست در دست اولیای عزیزشان با حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، همنوا با موج خروشان ملت ایران به جهانیان اثبات نمودند که همواره به اذن رهبری در صحنه حضور به هم می رسانند.
لازم به ذکر است که حماسه ۲۲ بهمن با حضور پر شور دختران انقلابی دبستان در قاب تصویر به ثبت رسید.

حضور در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات ورزشی جام فجر

دختران ورزشکار آموزشگاه از صبح امروز 25 بهمن ماه 1401، به همراه گروه نماهنگ و تیم تشویق کننده در سالن ورزشی فنی حرفه ای حضور یافتند و در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات ورزشی جام فجر شرکت نمودند.
این مراسم با تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید آغاز گردید.
در ادامه هر کدام از مدارس برنامه ورزشی نمایشی ویژه ای را اجرا نمودند.
تیم ژیمناستیک آموزشگاه نیز برنامه جذابی را به زیبایی اجرا کردند.
دانش آموزان کلاس سوم سه نماهنگ ایران من را به نمایش گذاشتند که بسیار مورد توجه بود.
در پایان از تمامی حضار پذیرایی به عمل آمد و تیم های رشته والیبال آماده رقابت با هم شدند.

برگزاری آزمون تبار (پیشرفت تحصیلی) در پایه های سوم، پنجم و ششم

امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، آزمون تبار در پایه های سوم،پنجم و ششم برگزار گردید و گل های بوستان دانایی دانسته های خود را بر روی کاغذ منتقل نمودند و با دوستان خود به رقابت علمی پرداختند.
تعداد سوالات در پایه سوم: ۳۰ عدد (فارسی، ریاضی و علوم)
تعداد سوالات در پایه پنجم و ششم: ۴۵ (فارسی، ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، قرآن و هدیه های آسمان)

برگزاری مراسم صبحگاه ویژه شهادت امام موسی کاظم (ع)

مراسم صبحگاه امروز 27 بهمن ماه 1401، با حضور عزاداران امام موسی کاظم علیه السلام در نمازخانه آموزشگاه برگزار گردید.

برپایی جایگاه ویژه شهادت امام موسی کاظم علیه السلام

در 27 بهمن ماه 1401، دانش آموزان محقق و پژوهشگر پایه چهارم و پنجم در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام پیرامون این امام بزرگوار تحقیق کردند و حاصل تلاش ایشان در جایگاه ویژه ای نصب و در معرض دید تمامی دانش آموزان قرار گرفت.

برگزاری آزمون هماهنگ پیشرفت تحصیلی (تبار آزمون) در پایه چهارم

دختران عزیز پایه چهارم، دانسته های خود را در قالب آزمون تبار سنجیدند.
«موفقیت در آرزوها، نسبت مستقیم با قدرت اراده ما دارد.»
همزمان با 30 بهمن ماه 1401، دانش آموزان پایه چهارم از ساعت 10 صبح با سایر دوستان و همسالان خود به رقابت پرداختند.
در این رقابت علمی دختران عزیزمان به 40 سوال تستی از دروس «ریاضی،علوم، فارسی، مطالعات اجتماعی، قرآن و هدیه های آسمان» به مدت 80 دقیقه پاسخ دادند.

لازم به ذکر است که ناظر محترم موسسه “سرکار خانم حقیقی” با حضور در آموزشگاه بر روند اجرای آزمون نظارت داشتند.

فضاسازی آموزشگاه به مناسبت مبعث حضرت محمد(ص)

همزمان با 30 بهمن ماه 1401، مربیان محترم هنر به مناسبت عید بزرگ مبعث سالن اصلی آموزشگاه را به زیبایی آراستند و سازه ای از غار حرا که یادآور بعثت پیامبر اکرم صلوات الله علیها است تهیه و در معرض دید دانش آموزان قرار دادند.

ارسال آثار هنری دانش آموزان جهت شرکت در مسابقات هنری آموزش و پرورش ناحیه 6

سرانجام آثار هنری دانش آموزان مستعد و توانمند آموزشگاه در رشته های مختلف نقاشی و خوشنویسی امروز 30 بهمن ماه 1401، جهت شرکت در مسابقات هنری آموزش و پرورش ناحیه شش توسط واحد پرورشی به دبیرخانه مسابقات ارسال گردید.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20