گزارش آذر ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

بازدید مسئولین محترم موسسه امام حسین (ع) از پایه اول

امروز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، جناب آقای رستگار “مسئول محترم مقطع ابتدایی” و سرکار خانم دلیری “معاونت گرامی فرهنگی ” موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام با حضور در آموزشگاه با مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” از کلاس های اول بازدید به عمل آوردند و پرسش و پاسخ از شکوفه های مدرسه انجام پذیرفت.

آشنایی با دو پدیده خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی – پایه پنجم

امروز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه پنجم پس از آشنایی با مفهوم نور و سایه، دو پدیده خورشیدگرفتگی(کسوف) و ماه گرفتگی(خسوف) را شناختند.
آن ها دریافتند خورشید گرفتگی یا کسوف هنگامی رخ می دهد که ماه از مقابل خورشید می گذرد و باعث می شود سایه ماه روی قسمت های خاصی از زمین بیفتد. در واقع ماه بین زمین و خورشید قرار می گیرد. خورشید گرفتگی از هر مکانی روی زمین دیده نمی شود، بلکه فقط از مکان هایی که سایه می افتد قابل مشاهده است. از این مکان ها به نظر می رسد که خورشید تاریک شده است.

ماه گرفتگی هنگامی رخ می دهد که زمین بین ماه و خورشید قرار گیرد و سایه زمین بر روی آن بیافتد. به عبارت دیگر ماه گرفتگی یا خسوف زمانی اتفاق می ‌افتد که ماه در بدر کامل و در حال عبور از بخشی از سایه زمین باشد.

برگزاری زنگ جذاب فارسی همراه با تماشای کلیپ

(دشمن دانا بلندت می کند
برزمینت می زند نادان دوست)

گوش کن و بگو صفحه ۳۸ کتاب فارسی جذاب برگزار گردید.

دنیای شیرین بچه ها سرشار از خوشی و آرامش است . همیشه مطالب از طریق تصویری در ذهن ماندگار تر می شود . امروز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، در زنگ فارسی دختران عزیز کلاس، به تماشای کلیپ کلیله و دمنه نشستند و از این داستان کوتاه نتیجه های زیادی گرفتند .
بعد از تماشای کلیپ با هم فکری دانش آموزان و معلم به سوالات پاسخ دادیم.

فراگیران به این تنیجه رسیدند که نصیحت کردن انسان نادان بی فایده است و در زندگی هیچ گاه نباید با انسان های نادان همراه شد ، و فهمیدند پند دادن به فردی نادان مانند تخم افکندن در شوره زار است .

برگزاری بیست و پنجمین دوره شورای دانش آموزی

انسان های رشد یافته و کمال یافته در کارهایشان مشورت می کنند و این ویژگی از شدت تدبر و بیداری و هوشیاری آنان در امور است.

دانش آموزان فعال و پرتلاش آموزشگاه امروز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، با حضور پرشور در انتخابات شورای دانش آموزی به منتخبین خود رای دادند.
برنامه های مراسم افتتاحیه به شرح زیر می باشد:
✅پخش آیات نورانی کلام الله مجید
✅همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران
✅بیان روند برگزاری انتخابات برای دانش آموزان
✅پخش آهنگ های ویژه شورای دانش آموزی
✅رای گیری از دانش آموزان
شورای دانش آموزی به عنوان بازوی مشورتی مدارس و دارایی ارزشمندی برای ما است.

برگزاری اولین آزمون پیشرفت تحصیلی درون مدرسه ای

همزمان با ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، دختران عزیز کلاس های دوم تا ششم، دانسته های خود را در قالب آزمون تبار سنجیدند.

«موفقیت در آرزوها، نسبت مستقیم با قدرت اراده ما دارد».

اراده قابل تقدیر شما موفقیت‌تان را تضمین کرد.

دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم از ساعت ۸:۳۰ صبح با سایر دوستانشان به رقابت علمی پرداختند.

لازم به ذکر است دانش آموزان پایه دوم به ۲۰ سوال، پایه سوم به ۳۰ سوال، پایه چهارم و پنجم به ۵۰سوال و پایه ششم به ۶۰ سوال تستی که شامل تمامی دروس بود، پاسخ دادند.

تقدیر و حمایت از مقام روحانیت

انقلاب اسلامی تنها با معنای اسلامی بودن آن است که پایدار خواهد ماند و لازمه این مهم، پیشتاز بودن و رهبری نمودن آن به وسیله روحانیت اسلام است.

دختران حسینی آموزشگاه امروز سه شنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، با اهدا گل و کشیدن نقاشی های زیبا ارادت خود را به لباس روحانی محترم ابراز نمودند و از زحمات بی دریغ ایشان در آموزش احکام دین به این عزیزان تشکر کردند.
دانش آموزان با ارزش و مقام لباس روحانیت آشنا شدند و فهمیدند که این لباس مثل پوشش پیامبران و امامان است و ما باید به این قشر بزرگوار احترام بگذاریم.

اجرای نمایش پروانه ای مغرور-کلاس چهارم یک

خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد.

دانش آموزان خلاق کلاس چهارم یک در ۱ آذرماه ۱۴۰۱، با توجه به داستان پروانه ی مغرور کتاب فارسی نمایشی را طراحی و در کلاس اجرا کردند. در ابتدا معلم عزیز کلاس، داستان را به صورت صوت در کلاس اجرا و دانش آموزان با دقت به داستان گوش فرا داده و سپس با انتخاب یک گروه ۸ نفره هر کدام به جای یک شخصیت قرار گرفته و نمایش را برای دوستانشان اجرا کردند.سپس از داستان نتیجه گرفتند این همه زیبایی که در طبیعت مشاهده میکنیم، مانند شخصیت های این داستان که پروانه ، گل سرخ ، خورشید ، زمین، آسمان بود، را خداوند مهربان آفریده و ما باید برای تمام این زیبایی و شگفتی ها شکرگزار او باشیم.

بروز رسانی تابلو اعلانات قرآن

هر وقت شما ذکر میگویید، هر ذکری چه ذکر خدا، چه ذکر اهل بیت یا صلواتی بفرستید؛
ابتدا از جانب خداوند این ذکر صورت گرفته و به شما اجازه ذکر داده شده.
ذکر اول اذن و اجازه ای هست که خداوند، به یاد خودش به قلب ما می‌دهد.
امام صادق(ع) فرمودند: ذکر، یک مراسم زبانی و لسانی نیست و یک امری نیست که ما با فکرمان هم حتی بتوانیم آن را ایجادش کنیم بلکه ذکر اول از مذکور شروع میشود.
مذکور یعنی آنی که ما یادش می کنیم، یعنی خداوند تبارک و تعالی و بعد ذاکر میتواند ذکر بگوید.
این حول و قوه و توان از ناحیه خداوند تبارک و تعالی است.
باتوجه به اهمیت داشتن بیان اذکار ایام هفته، همزمان با ۲ آذر ماه ۱۴۰۱، تابلو اعلانات قرآن را با این اذکار مزین نموده و در راستای فعالیت های قرآنی در کلاس و معرفی دختران گلمون در نمودار ارزشیابی،عکس دانش آموزان عزیز فعال در حفظ و قرائت و فعالیت قرآنی در این تابلو قرار داده شد.

املا پشت به پشت _ کلاس سوم سه

در ۲ آذر ماه ۱۴۰۱، دختران کلاس سوم سه، امروز املای پشت به پشت داشتند.
برای تقویت املا به روش های خلاقانه و جذاب معلم عزیز کلاس سوم سه “سرکار خانم خاکبیز” گروه های سه نفری را جلو تخته می آوردند. سپس در تخته کوچک کلماتی را نوشتند و دانش آموزان وارد دفتر کردند و سرکار خانم خاکبیز همان کلمه را پشت نفر اول نوشته و دانش آموز اولی پشت نفر بعدی.
به همین ترتیب کار ادامه داشت تا کلمه مورد نظر پای تخته نوشته شود.
املا در محیطی جذاب همراه با بازی و سرگرمی و یادگیری انجام شد.
بدین صورت ساحت های زیر در این فعالیت در نظر گرفته شد:
✅ تعلیم و تربیت زیبایی شناختی
✅ تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی
✅ تعلیم و تربیت زیستی

تاثیر گرما و نور خورشید در رشد گیاهان – کلاس دوم سه

همزمان با ۲ آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان خوب و کوشای کلاس دوم سه”سرکار خانم یاری” با توجه به کتاب علوم خود آموختند که گیاهان جز موجودات زنده هستند. برای زندگی احتیاج به آب و هوای سالم و نور خورشید و خاک مناسب دارند.

طی آزمایشی که با دانه های حبوبات و محل نگه داری دانه ها در محل سرد و گرم داشتند، به این نتیجه رسیدند که گرما و نور خورشید برای رشد گیاهان لازم است. این دانش آموزان عزیز دانه هایی که جوانه زده بود را به همراه گلدان هایی که آموزگار شان گفته بود را با خود به کلاس آوردند و در زنگ علوم با توجه به فرایند جدید یادگیری و تکالیف مهارت محوری خودشان با کمک معلم عزیزشان “سرکار خانم یاری” اقدام به کاشت دانه کردند و در کلاس خود نگه داری کردند و روزانه گلدان های خود را آبیاری کرده و از نزدیک شاهد رشد گلدان ها بودند و بعد از یک هفته گلدان های آنها رشد کرده و سبز شدند و به منزل بردند و بسیار خوش حال بودند که توانسته بودند گیاه جدیدی تولید کنند.
ساحت هایی که در این آزمایش و فعالیت عملی استفاده شده است عبارتند از :
❇️ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی
❇️ساحت تربیت علمی و فناوری

❇️ساحت تربیت اجتماعی، سیاسی
❇️ساحت تربیت زیستی و بدنی
❇️ساحت تربیت زیبایی و شناختی

آشنایی با ضرب عدد در کسر – کلاس چهارم سه

✳️ دانش آموزان پرتلاش کلاس چهارم سوم، همزمان با ۲ آذر ماه ۱۴۰۱، پس از فراگیری جمع کسر ها با انجام چند فعالیت دست ورزی توانستند برای جمع کسرها ضرب بنویسند و برای آنها شکل رسم کنند و آنها را روی محور نشان بدهند و دریافتند عددی که همراه با کسر به کار برده می شود؛ فقط در صورت کسر ضرب می شود .
همچنین برای تثبیت یادگیری چند تمرین دیگر هم انجام شد و توسط معلم عزیز کلاس “سرکار خانم علیزاده” بررسی گردید.

بازی و هیجان همراه با یادگیری به وسیله کارت های رنگی – کلاس چهارم دو

? اهمیت کلمات مترادف ،متضاد و هم خانواده در زبان فارسی شامل تمام دوران تحصیل می شود.

همزمان با ۲ آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم دو، با عشق و علاقه و با دستان هنرمند کارت های زیبایی از واژگان طلایی (مترادف ) ، متضاد و هم خانواده درس اول را که هر کدام به یک رنگ دلخواه هستند؛ را ساختند و در کلاس به صورت گروهی بازی کردند.

قرار شد، پایان هر هفته برای یک درس فارسی این کار را تا آخر سال انجام دهند.
طریقه بازی به این صورت است که هر گروهی که سریعتر و به کمک مشارکت هم گروهی های خود کلمات مترادف و متضاد و هم خانواده های یک درس را پیدا کند؛ برنده گروه اول به همین ترتیب تا گروه هفتم.
لازم به ذکر است که دختران گل کلاس، می‌توانند در کانون گرم خانواده هم این بازی را به صورت انفرادی یا خانوادگی نیز انجام دهند و از یادگیری لذت ببرند .

سفر بر روی کره جغرافیایی – کلاس چهارم دو

آشنایی با کره جغرافیایی و شناخت قطب شمال، قطب جنوب و موقعیت جغرافیایی کشور ایران و کشورهای همسایه از روی کره زمین همزمان با ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ در کلاس چهارم دو انجام پذیرفت.

دانش آموزان مشتاق یادگیری کلاس چهارم دو، با آوردن کره جغرافیایی ، موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران و کشورهای همسایه را روی کره جغرافیایی پیدا کردند.
همچنین طرز استفاده از قبله نما و قطب نما که با عقربه مغناطیسی کار می کنند را آموختند.

در ادامه دانش آموزان عزیز برای یادگیری بهتر و اهمیت مراکز استان ها در تمام دوران تحصیل و زندگی روزمره ، نام استان ها و مراکز استان ها را در کاغذ A4 یادداشت کردند.

تشرف دختران پایه چهارم به حرم امام مهربانی ها

هر چند حال و روز زمین و زمان بد است
یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است
حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای
آنجا برای عشق شروعی مجدد است

دانش آموزان پایه چهارم، امروز چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ به زیارت امام رضا علیه السلام مشرف شدند.

برنامه های اجرا شده:

?عرض ارادت به ساحت مقدس آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام و قرائت صلوات خاصه
?آشنایی با آداب زیارت
?قرائت زیارتنامه امام رضا(ع)
?اقامه نماز زیارت
?حضور در خانه کتاب رواق امام خمینی(ره) و مطالعه کتاب

برپایی نمایشگاه از کتب اهدایی دانش آموزان

کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین کالاهای فرهنگی در همه دوران و قرون مورد توجه بشریت قرار داشته است.

موضوع مهمی که درباره کتاب باید مورد توجه قرار گیرد، لزوم همگانی بودن و نشر حداکثری آن است تا فکر و اندیشه‌ای که در بطن آن اثر وجود دارد به دست افراد بیشتری در جامعه برسد.

بدون شک وجود یک کتاب بلااستفاده در کتابخانه، ظلم در حق آن است در حالی که می‌توان با برنامه‌ریزی درست کتاب‌های بدون استفاده را به دست مشتاقان و علاقه‌مندانی رساند که از این نعمت محروم هستند.

همزمان با ۲ آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان مهربان با تهیه کتاب های خواندنی و جالب و اهدا آن به هم سالان شان که در مدارس محروم هستند باعث گسترش فرهنگ کتابخوانی می شوند.

آشنایی با رسانا و نارسانای الکتریکی – کلاس چهارم سه

⚡️الکتریسیته از همه ی اجسام عبور نمی کند .
در ۳ آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم سه “سرکار خانم علیزاده”، پس از آشنایی با انواع مدارها ،مداری ساختند و با قرار دادن وسایل مختلف در مسیر مدار، فعالیت مربوطه را به درستی انجام دادند و مشاهدات خود را در جدول ثبت نمودند و دریافتند تمامی فلزات رسانای الکتریکی هستند و جریان برق را به خوبی از خود عبور می دهند .
اجسامی مانند: چوب ،پلاستیک ،شیشه ،کاغذ که الکتریسیته را از خود عبور نمی دهند نارسانای الکتریکی گفته می شود .

گام اول جشن عبادت (اندازه گیری چادر دختران در آستانه تکلیف)

جشن تکلیف تو شد، ای گل من/روز شادی تو شد، سنبل من

کن تو پیراهن تقوا به برت/ چادر عفت و عصمت به سرت

باش در خط علی و زهرا/ تا کند حضرت زهرا نظرت

اندازه گیری ردای آسمانی تکلیف (ویژه پایه سوم) انجام شد.
جناب آقای آیینه چیان همزمان با ۳ آذر ماه ۱۴۰۱، در کلاس ها حضور یافته و چادر جشن تکلیف تک تک دانش آموزان پایه سوم اندازه گیری شد. چادرهای جشن عبادت دختران در آستانه تکلیف به زودی تهیه و آماده می گردد تا در مراسم مختلف جشن از آن استفاده گردد.

?آشنایی با منابع آب ایران – پایه پنجم

?همزمان با ۳ آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه پنجم با منابع آب ایران، مفهوم قنات و چشمه ضمن دیدن تصاویر آن ها آشنا شدند و همچنین رودهای فصلی و دائمی در ایران را شناختند.

?آن ها دریافتند که ایرانیان اولین افراد در حفر قنات بوده اند و با چگونگی استفاده مردم روستا از منابع آب آشنا شدند.

همچنین دریافتند که کره زمین و به خصوص کشور ایران با بحران کمبود آب مواجه شده است.

?ضمناً با هم اندیشی دانش آموزان مواردی جهت صرفه جویی در مصرف آب ذکر گردید و گل های کلاس با موارد مختلف جهت صرفه جویی در مایه حیات آشنا شدند.

تشرف به بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام – پایه پنجم

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏

دانش آموزان پایه پنجم امروز پنجشنبه ۳ آذر ماه ۱۴۰۱،به زیارت امام رضا علیه السلام مشرف شدند.
برنامه های اجرا شده:

عرض ارادت به ساحت مقدس آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام و قرائت صلوات خاصه
آشنایی با آداب زیارت
قرائت زیارتنامه امام رضا(ع)
اقامه نماز زیارت
حضور در خانه کتاب رواق امام خمینی(ره) و مطالعه کتاب
اهدا بسته های نذری توسط خادم محترم خانم صالح زاده(مادر دانش آموز)

وارونگی جانبی در آینه ها – پایه پنجم

?همزمان با 5 آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه پنجم در فصل سوم علوم با ویژگی های مختلف آینه ها آشنا شدند.
در این راستا متوجه شدند تبديل سمت راست جسم به سمت چپ آن( يا برعكس) در تصوير آينه تخت را وارونگی جانبی می گويند. مثلاً وقتي مقابل آينه تخت مي ايستيم، دست چپ تصوير در واقع تصوير دست راستمان است.
?همچنین هر کدام تلاش کردند تا انواعی از وارونگی جانبی را بر روی کاغذ پیاده کنند.

بعضی کلمات، حروف و اعداد را هم که در مقابل آینه تغییری نمی کردند پیدا نمودند.

فضاسازی آموزشگاه به مناسبت سالروز بسیج

مقام معظم رهبری فرمودند:

?بسیج متن ملت است. ?بسیج الگوی ملتهای دیگر است.

?عرصه حضور بسیج، نیاز و مصالح کشور است. ?بسیجیان با ارزش ترین افراد جامعه هستند.

?بسیجی نجات بخش است.

مربیان محترم هنر در سالروز بسیج، همزمان با ۶ آذر ماه ۱۴۰۱، فضاسازی ویژه ای را در سالن اصلی آموزشگاه برپا نمودند که یادآور شهدای دلیر و از جان گذشته بسیجی است.
امروز بسیجیان با بصیرت و متعهد راه شهدا را پیش گرفته و برای حفاظت از دین اسلام و کشور عزیزمان ایران از هیچ تلاشی فروگذاری نمیکنند.

آغاز شمارش آرا انتخابات شورای دانش آموزی

تعامل و مشارکت پذیری دانش آموزان و استفاده از توانایی هایشان با حضور در شورای دانش آموزی میسر می شود، در واقع این شورا بستر های لازم را برای ورود دانش آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی فراهم می کنند. شورای ها فضای تمرین مشارکت و مسئولیت پذیری، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس و حضور بیشتر در فعالیت های گروهی را سبب می شوند.

? بیست و پنجمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی با استقبال دانش آموزان برگزار گردید و امروز ۷ آذر ماه ۱۴۰۱، صندوق رای دانش آموزان با نظارت مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی”،نماینده گرامی معلمین و واحد محترم پرورشی در کمال صحت باز شد و آرا دانش آموزان شمارش گردید. نتایج انتخابات متعاقبا اعلام خواهد شد.

برگزاری آزمون تبار ویژه ی دانش آموزان پایه های سوم و چهارم

دختران کلاس های سوم و چهارم ، دانسته های خود را در قالب آزمون تبار سنجیدند.

«موفقیت در آرزوها، نسبت مستقیم با قدرت اراده ما دارد»

اراده قابل تقدیر شما موفقیت‌تان را تضمین کرد.

همزمان با دوشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان عزیز پایه های سوم و چهارم از ساعت ۹:۳۰ صبح با سایر دوستانشان از مدارس ابتدایی امام حسین علیه السلام به رقابت پرداختند.
لازم به ذکر است که دختران عزیزمان در پایه سوم به ۳۰ سوال تستی از دروس «فارسی، ریاضی و علوم » و پایه چهارم به ۴۰ سوال تستی از دروس « ریاضی،علوم، فارسی، مطالعات اجتماعی و هدیه های آسمان» پاسخ دادند.
لازم به ذکر است که مدیریت محترم آموزشگاه با حضور در کلاس ها بر روند برگزاری آزمون نظارت داشتند.

برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی در پایه های پنجم و ششم

امروز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، آزمون تبار در پایه های پنجم و ششم برگزار گردید و گل های بوستان دانایی دانسته های خود را بر روی کاغذ منقل نمودند و با دوستان خود به رقابت علمی پرداختند.

در این تورنمت علمی دانش آموزان به ۴۵ سوال تستی از دروس (فارسی- ریاضی – علوم – قرآن – هدیه های آسمان و مطالعات اجتماعی) پاسخ دادند.
لازم به ذکر است که معاونت محترم آموزشی و مدیریت گرامی آموزشگاه با حضور در کلاس ها بر روند برگزاری آزمون نظارت داشتند.

برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله

امروز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، بیستمین و چهارمین دوره مانور سراسری زلزله همزمان با سایر مدارس در آموزشگاه برگزار گردید.

آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله به عنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است. بنابراین با برگزاری مانورهای هدفمند برای فراگیران، جهت مقابله با بحران، امداد رسانی و پیشگیری از زلزله، این عزیزان را می توان در محیط مدرسه و منزل جهت رو به رویی در برابر زلزله آماده نمود.
با همکاری مربی محترم بهداشت آموزشگاه، با صدای آژیر، مانور زلزله آغاز و طبق برنامه ریزی و آموزش های داده شده،ضمن پناهگیری دانش آموزان و آموزگاران در مکان های امن کلاسی، برنامه ویژه این مانور در حیاط آموزشگاه برگزار گردید.

همچنین با حضور نمادین پزشکان و اعضای تیم هلال احمر، آتش نشان و خبرنگاران افتخاری آموزشگاه، فضای سازی جهت مانور زلزله به صورت نمایشی اجرا شد.

برگزاری جشن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها

امروز روز ولادت بانویی است که توانست عشق و عقل را به هم پیوند بزند، بی‌آنکه هیچ یک فدای دیگری شود.

بانویی که برادر را در هیچ شرایطی رها نکرد و عشق خواهرانه را سال‌ها بذل و بخشش نمود.

در انتهای راه عشق را با عقل خویش کامل نمود و با کمک عقل مشعل هدایت را روشن نگاه داشت.

به مناسب سالروز ولادت بانوی صبر و ایثار مراسم جشن شادی همزمان با ۹ آذر ماه ۱۴۰۱، را برگزار گردید.
دانش آموزان همزمان با پخش آهنگ های شاد ویژه این عید بزرگ در محوطه آموزشگاه حضور یافتند و در مراسم جشن شرکت نمودند.

?برنامه های این مراسم جشن به شرح زیر می باشد:

?عرض تبریک و صحبت درباره ولادت حضرت زینب سلام الله علیها توسط معاون پرورشی

?پخش سرودهای شاد زینبی

?اهدا جوایز برندگان مسابقات کتابخوانی

?اهدا هدیه به دانش آموزان با نام زینب

? تقدیر از مربی محترم تربیت بدنی و تقدیم کارت هدیه به ایشان

برگزاری جلسه آموزش خانواده

همزمان با چهارشنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۱ و با توجه به اهمیت تربیت دینی دانش آموزان این آموزشگاه از استاد گرامی جناب آقای موسوی دعوت نمودند تا پیرامون این مهم صحبت نمایند.
اهم مطالب عنوان شده در جلسه به شرح زیر می باشد:

✅️مروری بر مباحث خودآگاهی و انسان شناسی

✅️معرفی مراحل بلوغ در انسان(شخصیت،تفکر،حریت)

✅️معرفی کتاب

✅️تکنیک ارتباط اثرگذار با فرزندان

✅️راهکارهای کنترل خشم

✅️بررسی محیط ها،شکل،عوامل و وسایل تربیتی فرزندان

✅️پاسخ به سوالات اولیا

لازم به ذکر است که این نشست از ساعت ۱۴:۱۵ الی ۱۵:۳۰ به طول انجامید.

برگزاری جلسه شورای دانش آموزی

پس از شمارش دقیق آرا دانش آموزان، امروز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱، مدیریت محترم آموزشگاه به همراه معاونت گرامی پرورشی در جمع منتخبین دانش آموزان حضور یافتند و ضمن عرض تبریک به ایشان به معرفی اعضا پرداختند.
ایشان از دانش آموزان خواستند تا الگوهای خوبی برای سایر دوستان شان باشند و در اخلاق و حجاب و تحصیل نمونه باشند.

اسامی اعضا شورای دانش آموزی به شرح ذیل می باشد:

  • رئیس: دانش آموز عزیز خانم کیانا حداد
  • نائب رئیس: دانش آموز عزیز خانم محمدی
  • عضو شورا: دانش آموز عزیز خانم حسن زاده
  • عضو شورا: دانش آموز عزیز خانم هادی
  • عضو شورا: دانش آموز عزیز خانم شیرزاد
  • عضو شورا:دانش آموز عزیز خانم هاشمیان
  • عضو شورا:دانش آموز عزیز خانم صادق پور
  • عضو شورا:دانش آموز عزیز خانم قانع
  • عضو شورا:دانش آموز عزیز خانم قدمگاهی
  • عضو شورا:دانش آموز عزیز خانم حریربافان
  • عضو شورا:دانش آموز عزیز خانم آویسا حسینی
  • عضو شورا:دانش آموز عزیز خانم میری
  • عضو شورا: دانش آموز عزیز خانم احمدیان
  • عضو علی البدل: دانش آموز عزیز خانم اله خانی
  • عضو علی البدل: دانش آموز عزیز خانم قاسم آبادی

آموزش احکام به نوگلان باغ ایمان

حضرت علی می فرماید:

ایمان و عمل دو برادر همراه و دو دوست جدایی ناپذیرند.

آموختن دستورات دین مبین اسلام موجب سعادت دنیا و پاداش آخرت می شود و باعث تقویت ایمان مسلمانان می شود.

با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش احکام به دانش آموزان در آستانه سن تکلیف، نوگلان باغ ایمان امروز سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱، در نمازخانه آموزشگاه حاضر شدند و با توجه به صحبت ها و راهنمایی های امام جماعت با اذان و اقامه آشنا شدند و احکام مربوط به لباس نمازگزار را به درستی و به طور کامل آموختند.

برگزاری جلسات تمرینی سرودهای جشن تکلیف

ای خوبتر از برگ گل در بهاران ، ای نونهال تازه روییده در باغ ایمان

بشنو فرمان خدا را که با تو سخن می گوید ، تو از امروز پای در راهی می نهی که بزرگترین و خوبترین ، انسانهای روی زمین از آن گذشته اند.

امروز سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱، جلسات تمرینی سرودهای جشن تکلیف با استقبال دانش آموزان پایه سوم برگزار گردید. نوگلان باغ ایمان با ذوق و شوق فراوان و علاقه بسیار سرود را به زیبایی همخوانی کردند و خود را برای اجرای اصلی در مراسم اختتامیه جشن تکلیف آماده می کنند.
جلسات تمرینی در هر سه کلاس طبق برنامه ریزی انجام خواهد پذیرفت و فایل سرود نیز جهت تمرین بیشتر در منزل در اختیار اولیا محترم قرار گرفته است.

تلاوت حدیث کساء همزمان با ایام فاطمیه

ای تاج سر عالم و آدم زهرا / از کودکی ام دل به تو دادم زهرا

صبحگاه امروز سه شنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱، با نام و یاد یگانه دختر پیامبرگرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار گردید. واحد پرورشی با همکاری دانش آموزان هیئت اخلاص پذیرای دختران حسینی در نمازخانه آموزشگاه شدند و بعد از آشنایی با معنی و داستان حدیث کسا در کنار هم زیارت حدیث کسا را تلاوت نمودند.

در پایان چند تن از دانش آموزان پایه پنجم با نذری از عزاداران فاطمی پذیرای نمودند. امیدواریم محبت به اهل بیت در قلب نسل آینده همچون چشمه ای جوشان بماند.

برپایی جایگاه ویژه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)

نتایج تحقیقات دانش آموزان پایه چهارم ، پنجم و ششم درباره زندگی به سبک حضرت زهرا سلام الله علیها با طراحی زیبای مربیان خوش ذوق هنر، امروز سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱، در سالن اصلی آموزشگاه نصب گردید.

?لازم به ذکر است اثر دانش آموزان به نوبت در تابلو نصب خواهد شد.

واحد محترم پرورشی آموزشگاه با حضور در جمع دانش آموزان از دختران هیئت اخلاص و سایر علاقه مندان خواستند تا درباره موضوعات زیر تحقیق و پژوهش کنند و نتیجه آن را به معاونت گرامی پرورشی تحویل نمایند.
دانش آموزان درباره:

?شناسنامه حضرت فاطمه سلام الله

?حجاب حضرت فاطمه سلام الله

?ثمرات محبت به حضرت زهرا سلام الله علیها

?عبادت این بانو بزرگوار

?نحوه برخورد با مردم و حضور در جامعه

?دفاع از ولایت فقیه یک داستان کوتاه یا مطلب خواندنی نوشته در این تابلو نصب نمودند.

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع تغذیه مناسب جهت دانش آموزان با اضافه وزن، چاقی و لاغری

پس از بررسی قد و وزن دانش آموزان و تعیین شاخص توده بدنی(BMI) دانش آموزان در گروه های مختلف با توده بدنی نرمال ،اضافه وزن،چاقی،لاغری،لاغری مفرط قرار گرفته اند.
به همت مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم تقدیمی”، نمودار تعیین شاخص توده بدنی و همچنین نمودار قد جهت دانش آموزان رسم شد و دانش آموزان با اختلالات مختلف شناسایی گردیدند و امروز ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱، جلسه آموزشی با این عنوان برگزار گردید.

مباحث آموزشی در این جلسه به شرح ذیل می باشد:

  • آشنایی دانش آموزان با انواع گروههای غذایی
  • توضیح هرم غذایی
  • ارائه راهکارهای مناسب برای تغذیه سالم

⛔️توضیح مواد غذایی مضر که شامل انواع مواد قندی و شیرینیجات ،چیپس و پفک،فست فودها،چربیها و روغن و…

⛔️توصیه به مصرف رژیم غذایی کم نمک

  • توصیه به فعالیت بدنی مناسب و ورزش

⛔️پرهیز از استفاده بیش از حد از کامپیوتر و گوشی و تماشای تلویزیون و پرهیز از خوردن در حین تماشای تلویزیون

در این جلسه به علل اضافه وزن و چاقی و داشتن رژیم غذایی مناسب پرداخته شد.

انجام تست صحت قرائت، از نوگلان در آستانه تکلیف

یکی از شروط صحت نماز در رساله‌های عملیه، مسئله قرائت است که حروف و کلمات عربی را باید به نحو صحیح تلفظ و ادا کرد.

با توجه به این مهم و به مناسبت هفته قرآن و عترت، همزمان با ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ چند تن از دانش آموزان هیئت اخلاص که مورد تایید مربیان محترم قرآن هستند؛ از دوستان شان در پایه سوم تست قرائت گرفتند.
نوگلان باغ ایمان سوره حمد و توحید را در حضور نمایندگان هیئت اخلاص تلاوت و در صورت داشتن تلفظ صحیح به این عزیزان کارت امتیاز تعلق خواهد گرفت.

صحبت های امام جماعت محترم با محوریت قرآن با نوگلان در آستانه تکلیف

امام جماعت محترم همزمان با ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱، در دومین روز از هفته قرآن و عترت با حضور در جمع صمیمانه دانش آموزان پایه سوم پیرامون اهمیت تلاوت قرآن مطالب ارزشمندی را برای ایشان بیان نمودند.
پیامبراکرم صلی الله علیه و آله در حدیث ثقلین فرمودند: من بعد از خودم قرآن و عترت را به یادگار گذاشتم که این دو بال پرواز هستند و در کنار هم باعث نجات هستند.

در پایان از نوگلان باغ ایمان خواستند تا هر روز یک صفحه قرآن بخوانند و بر انجام این مهم مداومت داشته باشند.

نماز ،تشکر از خدا (راز و نیاز با خدا)

پیش از طلوع خورشید ، وقتی سپیده سر زد
وقتی پرنده‌ی شب ، از بام خانه پَر زد
بر خواستم من از خواب ، رفتم وضو گرفتم
دست دعا گشودم ، یاری از او گرفتم
از پشت بام مسجد ، آمد ندای توحید
بار دگر به دل‌ها ، نور نشاط بخشید
من جانماز خود را ، آهسته باز کردم
آنگاه با خدایم ، راز و نیاز کردم

امام محمدباقر علیه السلام از پيامبراكرم صلی الله علیه و آله روايت كرده اند كه فرمودند:

چون بنده مؤمني به نماز برمي‌خيزد، خداوند متعال تا پايان نمازش با نظر رحمت به سوي او مي‌نگرد و رحمت الهي بر او سايه مي‌افكند.
از بالاي سرش تا افق آسمان و فرشتگان در اطراف او تا افق آسمان گرد مي آيند و خداوند فرشته‌اي براي او موكّل مي‌سازد كه بالاي سرش بايستد و به او بگويد:
اي نمازگزار! اگر بداني چه كسي به تو مي نگرد و با چه كسي سخن مي‌گويي، هرگز از جايت تكان نمي‌خوري و از اين حالت بر نمي‌گردي.

به مناسبت هفته قرآن و عترت و نماز، در ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ با عنایت و لطف خداوند بلند مرتبه،دختران نازنین پایه اول در یادگیری نماز ، علاقمندی خود را ابراز داشته و در این امر مهم کوشا شده و برای تشویق این عزیزان ،هدیه ای به دختران نمازگزار تقدیم گردید.

هفته قرآن و عترت همراه با سخنرانی امام جماعت محترم در جمع دانش آموزان پایه ششم

?دو بال قرآن و عترت در کنار هم نجات بخش است.

امام جماعت محترم همزمان با ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱، در سومین روز از هفته قرآن و عترت، مطالب ارزشمندی را برای دانش آموزان پایه ششم بیان نمودند.
? ایشان درباره اینکه گناه باعث کدر شدن قلب می شود و قرآن مانند غلط گیر و پاک کن آثار گناه را می برد صحبت نمودند.

?حضرت فاطمه سلام الله که فرمودند:کسی که قرآن تلاوت می کند در آسمانها از آن به عنوان اهل بهشت نام می برند

?علاوه بر خواندن قرآن مخصوصاً آیت الکرسی برای دوری از بلایا حتی مبلغ کمی را صدقه بدهند.

افتتاحیه طرح در سایه سار قرآن

?در آیات قرآن تدبر کنید و از آن عبرت آموزید زیرا که قرآن رساترین پندها و عبرت هاست.

?دختران حسینی در اولین ساعات حضورشان در اولین روز از هفته، همزمان با ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱، در مدرسه با قرائت یک صفحه از کلام نور، روز و هفته خود را به زیبایی آغاز می کنند و با نگاه و تلاوت آیات روح بخش قرآن دل و جان خود را صفا می بخشند.
?لازم به توضیح است افتتاحیه طرح در سایه سار قرآن در هفته قرآن و عترت برگزار گردید و با توکل بر خداوند متعال این طرح در روز شنبه هر هفته تا پایان سال تحصیلی انجام می پذیرد.

برگزاری مرحله اول (درون مدرسه ای)مسابقات قرآن پرتو نور

قرآن سرچشمه‌ای است که تمامی بندگان حضرت دوست با فهم دقیق آن سراپا غرق در آن می شوند و شاگردان خوب قرآن هم با عمل به آیات شریفه‌ی آن، زمزمه‌ی معنادار آن کلام شیرین را بر زبان خود جاری می‌سازند و سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود می‌سازند. همزمان با هفته قرآن و عترت و مبارکی این ایام امروز شنبه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱،مسابقات قرآن در سطح آموزشگاه در محل نمازخانه برگزار گردید. البته این رقابت که بین دانش آموزان پایه اول تا ششم با همکاری واحد پرورشی انجام پذیرفت. از هر پایه تحصیلی یک نفر در رشته قرائت و یک نفر در رشته حفظ و یک نفر در رشته روخوانی و ترتیل به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند. شایان ذکر است مرحله نهایی این مسابقات در سطح مدارس امام حسین علیه السلام در اسفند ماه برگزار می شود.

برگزاری سومین نشست شورای آموزگاران

همزمان با ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱، سومین جلسه شورای آموزگاران به میزبانی همکاران محترم پایه دوم در نمازخانه دبستان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست سرکار خانم حسینی “مدیریت محترم دبستان موارد آموزشی و پرورشی را به همکاران گرامی خاطرنشان نمودند.

در ادامه سرکار خانم نادری پور “رابط محترم جابر” در خصوص پروژه های جابر توضیحاتی را به همکاران ارائه نمودند.
همکاران عزیز پایه دوم که میزبان این نشست شورای آموزگاران بودند در خصوص اختلالات و مشکلات املایی و راهکار های مناسب رفع آنها نکات مهم و اساسی را بیان نمودند.

رئوس مطالب ارائه شده به شرح ذیل می باشد:

  • ضعف درحافظه شنیداری
  • ضعف در حساسیت شنیداری
  • ضعف در حافظه دیداری
  • ضعف در حافظه ی توالی دیداری
  • کم توجهی و عدم دقت و تمرکز
  • نارسا نویسی
  • قرینه نویسی
  • وارونه نویسی

نمایشگاه عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم سلیمانی

پیرو فرامین گهربار رهبر معظم انقلاب حضرت خامنه ای (حفظه الله): «حاج قاسم سلیمانی یک مکتب زنده و همیشه پویاست.»

همزمان با ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱، دانش آموزان دوره دوم با شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی عهد بستند تا در راه انسانیت و آزادگی قدم بردارند و همیشه برای حفظ دین و میهن تلاش کنند.
✅دانش آموزان در سه محور زیر آثار خود را ارائه دادند:

  1. دلنوشته های کودکانه(انشا و نگارش)
  2. روایت گری صوتی دلنوشته ها(۵دقیقه)
  3. نقاشی

برگزاری کلاس های مکبری

قطعاً شخص مكبّر بدلیل آن كه در برپایی نماز جماعت شركت دارد، در ثواب نماز تك تك نمازگزاران سهیم خواهد بود.

کلاس های مکبری همزمان با ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱، با همت رئیس کمیته آموزشی هیئت اخلاص خانم “کیانا حداد” برگزار گردید.

چند تن از دانش آموزان مسلط به امر مکبری از داوطلبین دعوت نمودند تا در زنگ های تفریح در نمازخانه حاضر شوند و در این کلاس های آموزشی شرکت کنند.

لازم به توضیح است کسانی که موفق به کسب مهارت لازم شوند در نماز جماعت مدرسه مکبری خواهند کرد.

برگزاری نشست دیدار اولیا با آموزگاران در پایه های اول تا ششم

خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه ای محسوب می شود .

همزمان با ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱، آموزشگاه میزبان حضور اولیای گرامی پایه های اول تا ششم در نشست دیدار اولیا با آموزگاران بود.

در این جلسه آموزگاران محترم در خصوص عملکرد سه ماهه دانش آموزان، برنامه های آموزشی انجام شده، با اولیای گرامی به گفتگو پرداختند و در پایان به سوالات اولیای عزیز پاسخ داده شد.

تشویق دانش آموزان کوشا در ثبت برنامه نماز در منزل – پایه چهارم

?امام علی علیه السلام: هيچ عملى نزد خداوند، محبوب تر از نماز نيست، پس هيچ كار دنيايى شما را در وقت نماز به خود مشغول ندارد. ?

امروز سه شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان خوب پایه چهارم که موفق به ثبت برنامه نماز در منزل شده بودند؛ مورد تشویق امام جماعت قرار گرفتند.

لازم به ذکر است که در پایان هر ماه به نفراتی که امتیاز فرم نماز در منزل شان بالاتر از ۹۰ باشد؛ دو کارت امتیاز و به امتیاز بین ۷۰ تا ۹۰ یک عدد کارت امتیاز تعلق می گیرد.
☝️بررسی فرم نماز در منزل برای ماه بعدی در هفته اول دی ماه انجام خواهد شد.

برگزاری اولین جلسه آموزش تخصصی احکام ویژه نوگلان در آستانه تکلیف

«قال رسول الله (ص): اف لکل مسلم لایجعل فی کل جمعة یوما یتفقه فیه امر دینه ویسال عن دینه؛ ( بحارالانوار، ج ۱، ص ۱۷۶؛ رساله نمونه، ص ۲۵)

اف باد بر هر مسلمانی که در هفته یک روز را برای شناخت امر دین خود و پرسش از آن قرار ندهد. »

امروز سه شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱، اولین جلسه آموزش تخصصی احکام برگزار گردید.موضوع جلسه: انتخاب مرجع تقلید

مربی مهربان احکام “سرکار خانم سرابی” با حضور در جمع نوگلان باغ ایمان و با استفاده از بازی و قصه گویی درباره اهمیت وجود مرجع تقلید ، نحوه انتخاب آن صحبت نمودند و اسامی مراجع تقلید زنده را به ایشان معرفی کردند.

در پایان دانش آموزان قول دادند تا فردا با تحقیق و پرسیدن از افراد مورد اعتماد مرجع خود را انتخاب کنند.

برگزاری دومین جلسه آموزش تخصصی احکام ویژه پایه سوم

امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «هنگامی که خداوند خیر و سعادت بنده‌ای از بندگان خود را بخواهد او را نسبت به دین بصیر و بینا می‌‌سازد».

امروز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۱،جلسه دوم آموزش تخصصی احکام با حضور مربی توانمند “سرکار خانم سرابی” برگزار گردید.

نوگلان باغ ایمان با ذوق و شوق فراوان در کلاس حضور یافتند و با شرکت در بازی های جذاب و صحبت های شیرین مربی بخش دیگری از احکام الهی را آموختند.

مباحث مطرح شده در این جلسه:

  • ️واجبات، مستحبات و حرام
  • ️وضو ترتیبی، ارتماسی، جبیره
  • ️مبطلات وضو
  • ️شرایط وضو

سومین جلسه آموزش تخصصی احکام

امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «هنگامی که خداوند خیر و سعادت بنده‌ای از بندگان خود را بخواهد او را نسبت به دین بصیر و بینا می‌‌سازد».

سومین جلسه آموزش تخصصی احکام، همزمان با ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۱، در نمازخانه آموزشگاه با اجرای مربی توانمند “سرکار خانم سرابی” و حضور پرشور نوگلان باغ ایمان در قالب بازی و قصه گویی برگزار گردید.
مطالب آموزش داده شده در این جلسه:

  • ️انواع غسل و نحوه انجام آن
  • ️آموزش نماز
  • ️تفاوت نماز جماعت و فردی

اختتامیه جلسات فوق برنامه قرآن

قال رسول الله(ص) هرکه آیه ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد پاداش آن آیه تا زمانی که خوانده می شود به او نیز می رسد. (مستدرک الوسائل) حضرت فاطمه(س)می فرمایند: ما اهل بیت پیامبر وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم،ما برگزیدگان پاک و مقدس پروردگار هستیم،ما حجت و راهنما خواهیم بود و ما وارثان پیامبران الهی هستیم. (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید)

در ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ و همزمان با فرا رسیدن شهادت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها و اختتامیه جلسات فوق برنامه قرآن در رشته روخوانی، به شرح زیر برگزار شد:

✔شروع کلاس با صلوات خاصه حضرت زهرا(س)

✔نوحه سرایی و سینه زنی

✔برگزاری آزمون از مفاد تدریس شده

✔بیان داستان های قرآنی و مطالبی از ائمه معصومین توسط دانش آموزان

✔پذیرایی از نوگلان قرآنی امید است فرزندانمان طبق فرمایش رسول خدا(ص) به دوستی با پیامبر و اهل بیتش و قرائت قرآن،انس و الفتی جدا نشدنی داشته باشند.

با تشکر از مربی محترم قرآن ” سرکار خانم فرزادیان”

حضور دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در سینما

همزمان با ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه های چهارم ، پنجم و ششم یک روز شاد و به یادماندنی را در کنار دوستان شان سپری نمودند و از تماشای فیلم جذاب و هیجان انگیز “بام بالا” لذت بردند.

شرکت در اردوهای مدرسه به دانش آموزان کمک می کند تا بر صمیمیت روابط دوستانه خود بیافزایند و توانمندی هایشان در گروه را ارتقا بخشند.

امیدواریم خاطره ای زیبا از این روز در ذهن کودکان به یادگار بماند.

شرکت در سوگواره نگین شکسته پایه های چهارم تا ششم

یکی از استوانه‌های حفظ دین، برگزاری مراسم مذهبی و تعظیم شعائر است که در آن حقایق دین و فضائل معصومین بیان شود.

حضرت زهرا(س)، در دفاع از حق و امیرالمومنین(ع) جان خود را تقدیم کرد و هر چه از عهده او برمی‌آید در این راه، دریغ نکرد.

دختران ما در این دنیای عجیب و پرآشوب باید راه آن حضرت را زنده نگه‌دارند. از همین رو امروز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه چهارم پنجم و ششم در سوگواره نگین شکسته حضور یافتند و با مشاهده تئاتری هنرمندانه با وقایع و حوادث شهادت مظلومانه حضرت صدیقه زهرا سلام الله علیها آشنا شدند. امیدواریم دانش آموزان این بانوی بزرگوار را در تمامی مراحل زندگی الگو خود قرار دهند.

برگزاری نشست آموزش خانواده

پدر در ولایتی كه به فرزند دارد مسئول است كه طفل را مؤدب و با اخلاق پسندیده پرورش دهد و او را به پرستش خداوند بزرگ راهنمایی نماید . (امام سجاد علیه السلام)

جلسه آموزش خانواده با حضور استاد توانمند جناب آقای موسوی در ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴:۱۵ الی ۱۵:۳۰برگزار گردید.
اهم مطالب عنوان شده در این جلسه:

  • اهمیت وجود انسانی
  • فرآیند تربیت از تولد تا وفات ادامه دارد
  • حفاظت از کودکان در فضای مجازی
  • معرفی چند کتاب مفید در زمینه تجسم خلاق
  • فرآیند عملیاتی کردن باورهای دینی از طریق خودشناسی در کودکان و ایجاد انگیزه
  • پاسخ به سوالات اولیا محترم

حضور دانش آموزان پایه های اول تا سوم در سینما

همزمان با ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه های اول، دوم و سوم یک روز شاد و به یادماندنی را در کنار دوستان شان سپری نمودند و از تماشای فیلم جذاب و هیجان انگیز لوپتو لذت بردند.

شرکت در اردوهای مدرسه به دانش آموزان کمک می کند تا بر صمیمیت روابط دوستانه خود بیافزایند و توانمندی هایشان در گروه را ارتقا بخشند.

امیدواریم خاطره ای زیبا از این روز در ذهن کودکان به یادگار بماند.

فضاسازی سالن دبستان به مناسبت یلدا

خورشیدِ فردا کمی در تأخیر است؛ که امشب را در طولانی ترین لحظات باهم بودن پر از رمز و راز حیات کنیم؛ پر از نیایش خویشاوندی و هم‎دلی.

?یکدیگر را فراخوانیم به سمت یک رنگی، به سمت عشق؛ که عمر نمی ایستد؛ که لحظه، گریزان است و با هم بودن غنیمتی است فرار. امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱، سالن اصلی آموزشگاه با دستان توانمند و هنرمند مربیان محترم هنر سرکار خانم ها “نعیمی و حدادفر” به زیبایی آراسته شد تا همه به شادی این سنت دیرینه ایرانی را جشن بگیریم.

برگزاری جشن باستانی شب یلدا در آموزشگاه

یلدا، شب ذکر ناب یا الله است هنگام تولد دلِ آگاه است اعلام برائت از شب و تاریکی است یلدا، شب بارش شکوه ماه است در زمینه آشنایی دانش‌آموزان با مراسم ملی سنتی و کهن ایرانی اسلامی و با هدف احترام به بزرگترها و مراسم جشن بزرگ ترین شب سال

امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ جشن باستانی یلدا در آموزشگاه برگزار گردید.
فعالیت های صورت گرفته در این جشن میلاد زمستان به شرح ذیل می باشد:

  • فضاسازی و تزیین سالن آموزشگاه
  • اجرای جشن های کلاسی به مناسبت یلدا
  • آشنایی دانش آموزان با مراسم سنتی قصه‌گویی و نقش پدربزرگ و مادربزرگ در شب یلدا
  • حافظ خوانی در مراسم شب یلدا در کلاسها
  • خواندن دعای فرج و سلامتی امام زمان عجل الله فرجه الشریف


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20