گزارش آبان ماه 1401

گزارشات سال ۱۴۰۱

برگزاری جلسه آموزشی توجیهی جهت سفیران سلامت

همزمان با ۱ آبان ماه ۱۴۰۱، مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم تقدیمی” جلسه توجیهی با سفیران بهداشت آموزشگاه برگزار نمودند و نکات لازم را به این عزیزان آموزش دادند.

در ادامه و به منظور ارتقاء سلامت دانش آموزان با کمک سفیران سلامت مدرسه همه دانش آموزان از نظر بهداشت فردی بررسی شدند و توصیه های لازم بهداشتی توسط سفیران سلامت به گل های بوستان دانش ارائه گردید.

چه عواملی در گرایش به نماز موثرند – کلاس چهارم دو

آموزش نماز پرورش روحیه مذهبی مناسب برای اقامه آن ابتدا از خانه شروع می‌شود و خانواده نقشی مهم در انتقال فرهنگ نماز از خود بروز می‌دهد. آنچه در مورد فرزند در گرایش به نماز مهم است وجود انگیزه است و آنچه در تربیت و آموزش نماز اهمیت دارد رسوخ روح معنوی نماز به اعماق دل اوست نه تحمیل شکل و قالب او.

مدرسه به عنوان مرکز فراگیری مراسم دینی و مذهبی می‌تواند به عنوان بزرگترین چاره انحرافات درون مدرسه ای برای کنترل و درمان نابسامانی های دانش آموزان باشد. تحقیقات و بررسی های انجام شده نشان می‌دهد مدارسی که اقامه نماز را جدی گرفتند اضطراب و ناهنجاری ها ،ضد ارزشها و مشکلات اخلاقی کمتری را شاهد بوده اند.به کارگیری شیوه های متنوع در ارائه مفاهیم دینی و کمک طلبیدن از معلم و مدرسه در تربیت افزون خواهد کرد.

✍️دانش آموزان کلاس چهارم دو، همزمان با ۱ آبان ماه ۱۴۰۱ و هم راستا با برگه های ارائه شده توسط امام جماعت محترم مدرسه در مورد نماز، با ساخت ظرف های معرفت زیبا با معلم عزیزشان “سرکار خانم صادقی زاده” و دوستان خود قرار گذاشتند به ازای هر وعده نمازی که می‌خوانند یک دانه حبوبات دلخواه در ظرف معرفت برای آخرت خود پس انداز کند و در آخر سال با این حبوبات متبرک آش نذری توسط اولیا پخته شود و در کلاس میل کنند و یا به صورت بسته بندی به دست نیازمندان برسانند.

آشنایی با مکعب و ساخت آن – کلاس سوم یک

امام علی علیه السلام:
بهترین علم آن است که مفید باشد.

دانش آموزان کلاس سوم یک، در ۱ آبان ماه ۱۴۰۱، ابتدا با مکعب مربع و مکعب مستطیل آشنا شدند.

سپس با راهنمایی معلم عزیز کلاس “سرکار خانم بیهقی” و با استفاده از قیچی، مقوا و کاغذ شکل های گسترده ی مکعب را ساختند و با تا زدن آن و کنار هم قرار دادن آنها یک مکعب ساختند و در نهایت یکی از تابلوهای کلاس به کار عملی دانش آموزان مزین شد .

 

ریاضی با طعم بازی – کلاس سوم یک

امام صادق علیه السلام:
دوست دارم جوانی شما را بر دو گونه ببینم : دانشمند یا دانشجو

همزمان با ۱ آبان ماه ۱۴۰۱، برای درک بهتر درس 《ماشین های ورودی و خروجی 》از وسیله کمک آموزشی مناسب آن توسط سرکار خانم بیهقی “آموزگار محترم کلاس سوم یک” در امر تدریس استفاده گردید.

سپس دانش آموزان به پای تخته آمدند و تمرین های ریاضی را به وسیله آن وسیله انجام دادند .

✅اهداف تدریس:
۱. بالابردن تمرکز دانش آموزان و میل به یادگیری
۲. درک بهتر ماشین های ورودی و خروجی با بازی و هیجان
۳. دانش آموزان باید بتوانند اعدادی که وارد ماشین می شود را تغییر داده و خروجی مناسب را دریافت کنند.

برگزاری مسابقات داژبال و پرتاب پنالتی – پایه ششم (به مناسبت هفته تربیت بدنی)

مقام معظم رهبری:
شما که در این میدان ورزش مشغول تلاش هستید، باید احساس کنید و حقیقتاً معتقد باشید که یک کار باارزش معنوی‌ای را دارید انجام میدهید و اگر نیّتتان را خدمت به کشور و به جمهوری اسلامی قرار بدهید، قطعاً یک حسنه‌ی الهی و معنوی هم هست، یعنی دارای ثواب است.

همزمان با ۱ آبان ماه ۱۴۰۱ و به مناسبت هفته تربیت بدنی “سرکار خانم امیری” مسابقات داژبال و پرتاب پنالتی ویژه پایه ششم را برگزار نمودند.

اهداف :

  • ایجاد شور و نشاط و روحیه رقابت در دانش آموزان
  • افزایش مهارت پرتاب بسکتبال
  • افزایش مهارتهای آمادگی جسمانی و چابکی

بروز رسانی تابلو تربیت بدنی

مقام معظم رهبری:
ورزش قهرمانی، قلّه، و ورزشهای عمومی دامنه است؛ همه به‌سمت این قلّه میروند، همه به این قلّه نگاه میکنند و از او فرامیگیرند. ۱۳۹۷/۰۸/۲۳

امروز یکشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۱، مربی محترم تربیت بدنی سرکار خانم امیری تابلوی اعلانات مدرسه را بروز رسانی کردند.

ایشان در قالب “بچه ها سلامت باشید” نکات زیر را به گل های بوستان دانایی خاطر نشان نمودند.
۱- ورزش، قند خون را کنترل می کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد.
۲- ورزش از چاقی که عامل اصلی چند نوع سرطان است، جلوگیری می کند.
۳- ساده ترین و ارزان ترین ورزش، پیاده روی است.
۴- ورزش در کنار تغذیه سالم بهترین شیوه درمان برای کاهش وزن است.
۵- ورزش مناسب باید حداق ۱۵ الی ۳۰ دقیقه و ۳ بار در هفته باشد و تعداد ضربان قلب و تنفس را افزایش دهد.
۶- هر روز ۱۴۴۰ دقیقه است، ۳۰ دقیقه آن را برای فعالیت بدنی اختصاص دهید.
۷- از نشستن های طولانی، به خصوص در محل کار و یا در حین تماشای تلویزیون خودداری کنیم.
۸- زمان مشخصی را به انجام ورزش اختصاص دهیم (صبح ها، بعدازظهرها یا شب ها).
۹- فاصله غذا خوردن تا شروع تمرینات ورزشی، بهتر است کمتر از ۳ ساعت نباشد تا هضم و جذب مواد غذایی به خوبی انجام گرفته و خون به مقدار کافی در دسترس ماهیچه ها باشد.
۱۰- از آشامیدن نوشیدنی های خیلی سرد، نیم ساعت قبل از تمرین و یک ربع بعد از آن جداخود داری کنید

پایان بخش نگاره ها (نگاره ۱۰)- کلاس اول یک

امروز ۲ آبان ماه ۱۴۰۱، با هدف آشنایی با آداب و رسوم ایرانیان سرکار خانم طباطبایی با کمک شکوفه های کلاس اول یک، سفره هفت سین چیدند.
سپس درباره اعتقادات دینی مسلمانان ، خواندن دعای لحظه تحویل سال ، دعای بزرگترها برای سال جدید، عیدی دادن و عیدی گرفتن ، تبریک گفتن صحبت شد و در راستای اهداف نگاره ها صدای اول وسایل سفره هفت سین گفته شد و هفت وسیله ای که صدای “س” داشتند را شناختند و در نهایت کلید واژه ها خوانده شد.

آشنایی با ضرب المثل های شیرین فارسی – کلاس سوم یک

✅ضرب المثل سخنانی برجسته ، پندآموز و مستقل است که در زبان مردم رایج می باشد و یکی از درس های شیرین فارسی اختصاص به این موضوع دارد.

همزمان با ۲ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس سوم یک به تصاویر ضرب المثل هایی که آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم بیهقی” تهیه نموده بودند؛ نگاه کردند و معنی و کاربرد آن ضرب المثل را می گفتند و با آنها آشنا شدند.

لازم به ذکر است که این آموزش برای دانش آموزان کلاس بسیار جذابیت و تازگی داشت.

نماز آیات – کلاس چهارم یک

خورشید گرفتگی به غم یا شادی ما ربطی ندارد، بلکه نشانه ی قدرت خدا و نظم جهان است. (پیامبر اسلام (ص))

همزمان با ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم یک، با توجه به درس چهارم هدیه های آسمان، توسط معلم عزیز کلاس “سرکار خانم شرفی” بانحوه ی خواندن نماز آیات آشنا شدند .
همچنین آن ها دریافتند در زمان خورشید گرفتگی ، ماه گرفتگی ،زلزله و رعد وبرق ترسناک، خواندن نماز آیات بر ما واجب می شود.
آن ها یاد گرفتند نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد .
چند نفر از دانش آموزان روش های مختلف خواندن نماز آیات را برای دوستانشان توضیح و در کلاس اجرا کردند .

در یک اتفاق جالب در روز آموزش نماز آیات پدیده ی خورشید گرفتگی اتفاق افتاد و این موضوع باعث شد دانش آموزان با ذوق و علاقه ی بیشتر این درس را فرا بگیرند .

آموزش در قالب نمایش- پایه پنجم

درس دوم هدیه های آسمان بر یکتایی خداوند بزرگ اشاره دارد و به ما می فهماند که وجود خالق یکتاست که باعث شده این چنین نظم و هماهنگی در جهان آفرینش وجود داشته باشد .

با توجه به ایستگاه خلاقیت صفحه ۱۷ کتاب، دختران پایه پنجم در ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، به اجرای نمایش پرداختند تا نشان دهند؛ وجود دو نفر در انجام یک کار باعث آشفتگی می شود و نظم و هماهنگی را از بین می برد و به این نتیجه رسیدند که این نمایش مصداق بارز
ضرب المثل( آشپز که دو تاشود آش یا شور می شه یا بی نمک) است.

پژوهشگران آینده- کلاس چهارم سه

تحقیق و پژوهش یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد.

همزمان با سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پرتلاش کلاس چهارم سه (سرکار خانم علیزاده)، پس از آموزش درس دوم کتاب علوم با تهیه پاور پوینت، روزنامه دیواری و تحقیق به چگونگی تهیه نمک خوراکی پی بردند.

همچنین فواید و ضررها و کاربردهای مختلف آن را دریافتند و به این ترتیب فعالیت را به نحو احسن انجام داده و به کلاس ارائه نمودند.

تشکیل کلاس در فضای باز – کلاس چهارم سه

تنوع در آموزش باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان می شود.
امروز سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم سه، زنگ متفاوتی را تجربه کردند ، کلاسی که سقف آن آسمان زیبا و روشنایی آن خورشید درخشان بود .
طبق هماهنگی سرکار خانم علیزاده “آموزگار محترم کلاس” درس فارسی در فضای باز تشکیل شد که برای دانش آموزان بسیار جذاب و جالب بود و با شور و نشاط بیشتر مطالب را فرا گرفتند .
در پایان گل های کلاس خوشحال و راضی از برگزاری چنین کلاسی بودند .

برگزاری جلسه پرسش احکام توسط امام جماعت

همزمان با سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، امام جماعت محترم پس از آموزش دقیق و اصولی احکام وضو به صورت عملی و به زبان کودکانه در جلسات قبلی امروز با حضور در جمع صمیمانه دانش آموزان و با همکاری گل های بوستان دانش به صورت عملی از دختران حسینی خواستند تا یکبار اعمال وضو را انجام دهند.
فضای شاد و دوستانه در جلسات آموزشی احکام موجب یادگیری بهتر دانش آموزان و ایجاد علاقه به آموزش های دینی شده است.

ارسال آثار هنری دانش آموزان به دبیرخانه هفدهمین یادواره کودک و محرم

یکی از نعمت ها و موهبت های جامعه ما است که در ایام خاص دچار تغییر و تحول می شود و فرصت های بی نظیر تربیتی پیدا می شود که در ایام سوگواری مهم ترین آن ایام محرم است که هر اندازه بتوانیم فضایی سازنده و با تدبیر به وجود بیاوریم، بهره تربیتی بیشتری خواهیم برد.

با توجه به اینکه هر چه در دوران کودکی به کودک آموخته شود و با احساس مثبت عجین شود در وجود کودک ریشه می کند و در ماه محرم جا دارد که یک ارتباط معنوی و عرفانی بین فرزندانمان و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله علیه السلام شکل دهیم، هفدهمین یادواره کودک و محرم در همین راستا اقدام به برگزاری مسابقات نقاشی، دلنوشته، شعر و عکاسی نمود.
این مسابقات در چندین روز متوالی از ابتدای سال تحصیلی در دبستان دخترانه واحد یک برگزار گردید و ماحصل این زحمات که تعداد ۵۰۵ اثر نقاشی ۱۳۳ اثر دلنوشته ۶ اثر شعر و ۲ عدد کلیپ می باشد، همزمان با ۲ آبان ماه ۱۴۰۱، به دبیرخانه کودک و محرم ارسال گردید.

برگزاری جشن آب – کلاس اول یک

همزمان با ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، به شکرانه یادگیری اولین کلمه فارسی “آب” جشن آب در کلاس شکوفه های یک برگزار شد.

در این مراسم سرکار خانم طباطبایی “آموزگار محترم کلاس” درباره آب که یک نعمت الهی است صحبت کردند و درباره ی فواید آب و نقش آب در زندگی ما بحث و گفتگو شد و سپس تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب انجام پذیرفت.

در پایان هدایایی که صدای اول آن ” آ ” بود، مثل آینه و خوراکی هایی به رنگ آبی به گل های کلاس تقدیم شد.

برپایی جشن آب – کلاس اول دو

دفترامون سفید بود کتابامون بی صدا / تا اینکه از راه رسید خانم معلم ما

با صدا ها دوست شدیم با کتابا حرف زدیم / تو دفتر مشقمون شکل شونو کشیدیم.

همزمان با ۳ آبان ماه ۱۴۰۱ به شکرانه آغاز آموختن الفبا، جشن آب در کلاس اول دو، برگزار گردید.
در این مراسم سرکار خانم حسینی در جمع شکوفه های کلاس ، صحبت هایی در خصوص آب و راه های صرفه جویی در مصرف آن ارائه نمودند.

همچنین در این روز خاطره انگیز گلهای کلاس اول دو، ضمن دریافت هدیه، خوراکی های خوش مزه ای با رنگ آبی نوش جان نمودند و این مراسم در آلبوم خاطرات ذهنشان ثبت گردید.

برگزاری جشن آب – کلاس اول سه

به نام خالق زیبایی ها
وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ كُلَّ شَيْ‌ءٍ حَيٍّ
و هرچيز زنده‌اى را از آب آفريديم. سوره انبیا آیه ۳۰
آب، یعنی زندگی
آب، روشنایی است
آب، سرچشمه ی پاکی است.
به فال نیک می گیریم نوشتن نخستین نشانه از کلمه ی آب را…
امروز سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، با برگزاری جشن کلاسی دختران زیبای کلاس اول سه، اولین نشانه از کتاب را فرا گرفتند.
ابتدا سرکار خانم بمانی “آموزگار محترم کلاس” در مورد فواید آب و شیوه های صحیح مصرف آب با گل های کلاس گفتگو کردند، سپس به زیبایی های طبیعت و ارتباط آن با آب اشاره شد و در نهایت به وجود خالقی توانمند و بی همتا پی بردند و در آخر مراسم با تقدیم هدایا و پذیرایی از نوگلان عزیز جشن به انتها رسید و خاطره این خوش در ذهن دانش آموزان ثبت گردید.

بازدید مدیریت محترم از مراسم جشن آب

همزمان با برگزاری جشن آب در پایه اول که با هماهنگی آموزگاران محترم پایه اول سرکار خانم ها “طباطبایی، حسینی و بمانی” و به همت نمایندگان محترم کلاسی در روز سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید، سرکار خانم حسینی “مدیریت محترم آموزشگاه” با حضور در کلاس ها و در جمع شکوفه های کلاس اولی، ضمن تبریک آغاز فراگیری حروف الفبا و جشن آب، از نحوه برگزاری و روند اجرای این مراسم بازدید به عمل آوردند.

در این جا لازم هست ضمن تشکر از اولیای عزیز به جهت ثبت خاطره ای خوش برای شکوفه های دبستان، جشن آب و آغاز آموختن الفبا را به عزیزان کلاس اولی تبریک عرض نماییم.

گرامیداشت هفته سلامت بانوان

 به مناسبت هفته سلامت بانوان جلسه آموزشی جهت همکاران گرامی برگزار گردید.

در این نشست سرکار خانم تقدیمی “مربی محترم بهداشت آموزشگاه” نکات مهم و ضرورری در خصوص سلامت بانوان را به همکاران گوشزد نمودند و همچنین معاینات غربالگری سلامت همکاران شامل بررسی قد و وزن و تعیین شاخص توده بدنی،فشار خون و… انجام پذیرفت.
قابل ذکر است که با آغاز هفته سلامت بانوان این معاینات در حال انجام می باشد.

بازدید آموزشی از روند انجام آزمایش های علوم – پایه ششم

همزمان با ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، مدیریت محترم دبستان “سرکار خانم حسینی” و معاونت گرامی آموزشی پایه ششم “سرکار خانم شیروان”، از روند انجام آزمایش‌های علوم پایه ششم در محل آزمایشگاه مدرسه بازدید به عمل آوردند.
این عزیزان ضمن حضور در آزمایشگاه و مشاهده‌ی چگونگی انجام آزمایش رنگبری، شرایط را بررسی و رضایت خود را ابراز کرده و تذکرات لازم را گوش‌زد نمودند.

انجام آزمایش واکنش جوش شیرین و سرکه ، ایجاد یک آتشفشان مصنوعی- پایه پنجم

پس از درک مفهوم تغییرات شیمیایی، دانش آموزان با عوامل موثر در سرعت تغییرات شیمیایی یعنی دما، اندازه ذرات، غلظت مواد اولیه و حالت مواد اولیه آشنا شدند.

در این‌ راستا در ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان آموختند که هر چه غلظت مواد شرکت کننده در واکنش بیش تر باشد سرعت واکنش بیش تر می گردد.

برای تفهیم بیش تر این موضوع از واکنش جوش شیرین و سرکه کمک گرفتیم.
برای انجام آزمایش علمی شرایط فراهم شد. ابتدا دو لیوان یک اندازه برداشته، در یک لیوان سرکه و در لیوان دیگر به همان اندازه آب ریخته شد. سپس در لیوان آب یک قاشق سرکه اضافه شد. بدین ترتیب یک لیوان سرکه خالص و لیوان دیگر محلول سرکه رقیق داریم.
سپس به هر دو لیوان به یک میزان جوش شیرین اضافه کردیم.
در این مرحله مشاهده شد واکنش سرکه خالص و جوش شیرین بسیار شدید و سریع تر از واکنش سرکه رقیق شده و جوش شیرین است.

?همچنین دانش آموزان آموختند گاز تولید شده در این واکنش دی اکسید کربن است.

حال و هوای زیبای دانش آموزان هنگام همخوانی دعای عهد

هر روز به امام زنده و حاضر قول می دهم و از خود وجود مقدسش یاری می طلبم که دستم را بگیرد و قدرت ترک گناه و انجام خیر یاری دهد و من را برای ارتش بزرگ ظهور ثبت نام کند.
طبق هماهنگی به عمل آمده همزمان با چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان با عشق و علاقه خاصی در ابتدایی ترین ساعات حضورشان در مدرسه هم زمان با پخش دعای زیبا و گوش نواز عهد دست به دعا گشوده و قلب شان را با امام زمان عج الله فرجه الشریف همراه می کنند و پیمان می بندند که همیشه و در هر زمان در راه حق و حقیقت قدم بردارند.

این عزیزان روزشان را با یادآوری قول هایی که به حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف دادند آغاز می کنند.

ما پشت انقلاب مان هستیم

بزرگۍ‌میگفٺ
تڪیه‌ڪن‌به‌شہـداء’
شہـداتڪیه‌شان‌خداسټ؛
اصلا‌ڪنارگـݪ‌بشینےبوۍگل‌میگیرے’
پس‌گݪستان‌ڪن‌زندگیټ را‌با‌یادشہـدآ

شهدا رفتند برای دفاع از چادر تو
این روزها باد مخالف زیاد می وزد،به یاد شهیدان چادرت را محکمتر بگیر.
امروز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، دختران حسینی با نوشتن احساسات خود نسبت به حفظ کشور عزیزمان به رنگ سبز و نسبت به داشتن حجاب به رنگ قرمز پرچمی زیبا از همبستگی خود به نمایش گذاشتند.

آموزش عدد های انگلیسی – کلاس دوم سه

با توجه به ضرورت یادگیری اعداد به زبان انگلیسی در درس ریاضی پایه دوم ابتدایی، همزمان با ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس دوم سه “سرکار خانم یاری” پس از آموزش عددهای انگلیسی برای تثبیت یادگیری بیش تر عددها، با راهنمایی معلم عزیزشان، خودکار دستی های زیبایی درست کردند.

دانش‌آموزان خوب کلاس، عدد های انگلیسی را با چیزهای مختلفي که در دسترس داشتند آماده کردند و عددهای انگلیسی را به خوبی یاد گرفتند و در این آموزش دانش آموزان کاربرد اعداد انگلیسی را در انواع ساعت ها ی دیواری،. رومیزی، مچی و در خودرو ها و… آموختند و نوشتن عددهای دو رقمی انگلیسی را تمرین کردند و به هدف های آموزشی درس رسیدند.

زنگ شیرین فارسی – پایه پنجم

دختران گل کلاس پنجم شعر رقص باد خنده گل را حفظ کردند و در کلاس با یک خلاقیت جدید شعر را مرور نمودند .
همزمان با 4 آبان ماه 1401، سرکار خانم خطیب از دانش آموزان خواسته بودند که مصرع های شعر را روی نوارهای کاغذی بنویسند و همراه با یک برگه A4 و چسب به کلاس بیاورند, هر کدام از فراگیران بر اساس خلاقیتشان شعر را روی برگه هایشان نوشتنه بودند و در زنگ فارسی دانش آموزان بریده های شعر را بر اساس آنچه حفظ کرده بودند روی کاغذ چسباندند و با یک خلاقیت جدید و شیرین شعر حفظی را مرور کردند .
هدف ، علاقمند کردن دانش آموزان به شعر ، سرگرمی و شادی و حس همیاری و همدلی بیشتر در گل های کلاس بود.
پس از اتمام مرور شعر ، تعدادی از برگه ها در کلاس چسبانده شد و مابقی شعرها در پوشه کار قرار گرفت.

برگزاری مسابقه حلقه زنی- کلاس اول یک

همزمان با ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، گل های کلاس اولی در زنگ ورزش، با نظارت مربی محترم تربیت بدنی “سرکار خانم فتوحی” مسابقه حلقه زنی برگزار نمودند.
اسامی برندگان مسابقه به شرح ذیل می باشد:

نفر اول خانم نیلوفر تیموری
نفر دوم خانم ضحی قلی نژاد
نفر سوم خانم ریحانه مشمول
اهداف
? ایجاد شور و نشاط و رقابت در دانش آموزان

حضور مدیریت محترم و معاونت گرامی آموزشی در کلاس آداب و ادب

با توجه به آغاز طرح آداب و ادب ویژه پایه اول در مدارس امام حسین علیه السلام ، امروز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، مدیریت گرامی و معاونت محترم آموزشی آموزشگاه در کلاس اول حضور یافته و به بررسی عملکرد دانش آموزان در این طرح پرداختند .
در این راستا ، این عزیزان پس از حضور در کلاس، با توجه به سرفصل های کتاب ، سوالاتی از دانش آموزان پرسیده شد و رفتار آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.
در ادامه ، کتاب کار و چک لیست تک تک بچه ها بررسی شد و در نهایت شکوفه های کلاس مورد تشویق معاونت محترم آموزشی خود قرار گرفتند.

انجام آزمایش چگونگی پیدایش روز و شب – کلاس دوم یک

او کسى است که شب را براى شما آفرید، تا در آن آرامش بیابید؛ و روز را روشنى بخشید تا به تلاش براى زندگى بپردازید.

دانش آموزان کلاس دوم یک، امروز سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، در آزمایشگاه علوم حضور پیدا کردند و علاوه بر اینکه با محیط آموزشگاه آشنا شدند، آزمایش چگونگی پیدایش روز و شب را انجام دادند.
این عزیزان با قرار دادن یک چراغ قوه مقابل کره زمین به این مهارت دست پیدا کردند که زمانی که زمین در مقابل خورشید به دور خودش می چرخد آن قسمت از زمین که روبروی نور خورشید قرار گرفته است روز می شود و قسمتی که پشت به زمین است شب می باشد.

آموزش خط تقارن و شکل های متقارن با کمک شابلون و دفتر شطرنجی- کلاس سوم سه

همزمان با ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، دختران گل کلاس سومی برای یادگیری تقارن از دفتر شطرنجی استفاده کرده و پس از رسم خطی در وسط دفتر « خط تقارن » در سمت راست دفتر شروع به نقطه گذاری در قسمت های مختلف کردند.
سپس مانند همین نقطه ها در قسمت دیگر خط رسم نموده و نقاط را به هم وصل کردند که اشکال معناداری درست شد.
در انتها برای یادگیری بهتر با کمک شابلون اشکال متفاوتی در دفتر کشیده و خط تقارن هر کدام را پیدا کرده و کشیدند.

آموزش فارسی در قالب کار گروهی- کلاس سوم سه

امام علی علیه السلام :
طَلَبُ التَّعاوُنِ عَلی إقامَةِ الحَقِّ دِیانَةٌ و أمانَةٌ
درخواست همكاری برای برپا كردن حق ، نشانه دیانت و امانت [داری ]است

بهترین نوع کار؛ کار به صورت گروهی است.
همزمان با سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس سوم سه در گروه های خود با هم اندیشی سعی در پیدا کردن هم معنی و مخالف کلمات کردند.
سپس با راهنمایی آموزگار خود “سرکار خانم خاکبیز” این موارد را در برگه لغات داخل کتاب فارسی وارد کرده تا در زمان های مختلف بتوانند مطالعه کنند.

اهمیت دست ورزی در ریاضیات – کلاس چهارم دو

یادگیری و درک ریاضیات در هر پایه ای نیازمند درگیر شدن دانش آموزان با موضوع است و حضور فعال آنان را می طلبد و استفاده از روش های موثر در فعال نمودن دانش آموزان در فرآیند یادگیری به درک روابط و مفاهیم ریاضی کمک می کند .
روش دست ورزی، آموزش ریاضی را بیشتر بر پایه فهم مسئله و تفکر استوار می کند و با فعال ساختن دانش آموز در محیط مدرسه و جایگزین ساختن آن به جای روش های سنتی مانند : سخنرانی ، پرسش و پاسخ و…… اقدام می کند و معلمان و دانش آموزان را در ارتباط با یکدیگر یاری می دهد تا آموزش اثر بخشی در کلاس درس ریاضی سازماندهی شود و دانش آموزان به اندیشیدن و پژوهش راهنمایی شوند.
بنابراین در آموزش ریاضی می توان با ارائه فرآیندهای روش های دست ورزی ریاضی، مفاهیم پایه و بنیادی ریاضی را در دانش آموز تقویت کرد.
همزمان با سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان مشتاق به یادگیری ریاضی در کلاس چهارم دو (سرکار خانم صادقی زاده)، با ساخت الگوها با چوب کبریت و یافتن حل مسئله به طرق مختلف آشنا شدند و ایده های زیبایی برای پیدا کردن قانون الگو در حل تمرین کتاب درسی ارائه کردند .

درک اهمیت انجام آزمایش در درس علوم – کلاس چهارم دو

درس علوم از جمله درس هایی است که از دبستان تا دبیرستان دروه اول برای دانش آموزان جذابیت خاصی داشته است .
اما این درس بدون انجام آزمایش مانند یادگیری رانندگی از روی کتاب ( بدون تمرین عملی ) است .
واضح است با همین مثال ساده اهمیت آزمایش در درس علوم روشن می شود .

علوم تجربی یکی از دانش ها و معرفت های بشری است که یافته های آن از راه مشاهده تجربی به دست می آید و ملاک یا معیار درستی آن ها ،انطباق داشتن با مشاهدات تجربی است .
هدف از علوم تجربی ،آموزش پدیده هایی است که در زندگی روزانه مشاهده می‌شود.
در همه نظام های آموزشی جهان ،آموزش و یادگیری علوم تجربی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و تلاش می شود تا همه ی دانش آموزان ،ضمن آشنایی با اصول و مفاهیم علوم تجربی و کسب سواد علمی لازم ،آگاهی های لازم برای یک شهروند مطلوب را کسب نمایند.

همزمان با سه شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان مشتاق و علاقمند به آزمایش در کلاس چهارم دو، با انجام آزمایش در آزمایشگاه مدرسه ،با روش جدا کردن مخلوط ها و همچنین محلول ها از یکدیگر آشنا شدند.

آن ها با نظارت آموزگار محترم کلاس “سرکار خانم صادقی زاده” پی بردند که برای جدا کردن هر یک از اجزای مخلوط آب ،نمک و ماسه ابتدا با صاف کردن ماسه ها جدا می شوند و سپس با عمل تبخیر ( تبدیل مایع به گاز ) نمک از آب جدا می شود و نتیجه و سئوالات پرسیده شده در کتاب را به خوبی درک کردند و پاسخ دادند و در کتاب درسی یادداشت نمودند.

تهیه دوغ گاز دار یک تغییر فیزیکی یا شیمیایی؟

دانش آموزان پس از آشنایی کامل با تعریف تغییرات فیزیکی و شیمیایی در هفته گذشته، امروز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، با روش بیان شده در کتاب دوغ گازدار آماده کردند.

ابتدا یک لیوان شیر و یک لیوان آب نیم گرم را در یک پارچ با هم مخلوط کردند. سپس نصف لیوان ماست و مقدار کمی نمک را در ظرفی دیگر با هم مخلوط کرده و در پارچ ریخته و در محیط خانه قرار دادند.

بعد از گذشت یک هفته دوغ ها را به کلاس آوردند تا به بررسی آن چه رخ داده بپردازند.

ابتدا دانش آموزان بیان کردند که مراحل اولیه ی تهیه دوغ که شامل مخلوط کردن مواد با یکدیگر است همگی تغییرات فیزیکی هستند.

سپس به آرامی و با رعایت نکات گفته شده درب بطری های دوغ خود را باز کردند.

بعضی بطری ها گاز بیش تری داشتند و بطری بعضی، گاز کمتری تولید کرده بود. دانش آموزان فرضیه های خود را در این مورد هم بیان کردند.

سپس هر یک از دانش آموزان بو و طعم دوغ را بررسی کردند و با بررسی این موارد به این نتیجه رسیدند که با توجه به تولید ماده جدید(گاز) و تغییر بو و مزه س مواد اولیه ، تغییر در طول این یک هفته از نوع شیمیایی است.

بازدید آموزشی از کلاس سوم

با توجه به ضرورت پیگیری آموزش های ارائه شده در کلاس های درسی، امروز پنجشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، معاونین محترم آموزشی در کلاس سوم حضور یافته و ضمن عرض خسته نباشید به معلم عزیز کلاس ، به بررسی دفاتر و کتابهای دانش آموزان پرداختند .
در این بازدید کلاسی که در زنگ فارسی انجام پذیرفت، مشارکت دانش آموزان ، نحوه تدریس معلم ، بازخورد آموزش‌های ارائه شده در کلاس مورد ارزیابی قرار گرفت .

آشنایی با برخی از لوازم آزمایشگاهی -پایه ششم

مي‌شنوم، فراموش مي‌کنم؛
مي‌بينم، به ياد مي‌آورم؛
انجام مي‌دهم، مي‌فهم.

آشنا بودن با وسایل و ابزار آزمایشگاهی بخش مهمی از مهارت هایی است که برای هر فعالیت علمی و پژوهشی در زمینه شیمی به آن نیازمندید.

امروز پنجشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان عزیز پایه ششم در آزمایشگاه مدرسه با برخی لوازم آزمایشگاهی نظیر بِشِر، استوانه مدرج، اِرلن، پیسِت، قیف شیشه‌ای و … آشنا شدند و نام و کاربرد هر یک را فرا گرفتند.
همچنین با شرایط نگهداری مواد حساس به نور در آزمایشگاه‌ها آشنا شده و نکات ایمنی در هنگام انجام آزمایش را شناختند، مانند پوشیدن روپوش آزمایشگاهی، استفاده از ماسک و دستکش، باز بودن پنجره‌ها و …

آشنایی با انواع انرژی – کلاس چهارم یک

ما در زندگی روزمره برای انجام دادن کارها و به حرکت در آوردن وسایل به انرژی نیاز داریم .
همزمان با ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم یک، با توجه به توضیحات سرکار خانم شرفی “آموزگار محترم کلاس” دریافتند انرژی در طبیعت به صورت های مختلفی وجود دارد مانند انرژی صوتی ، حرکتی ، الکتریکی ،نوراتی ،گرمایی سپس دانش آموزان با انجام یک فعالیت با ساخت یک فرفره و بادبادک مشاهده کردند، باد انرژی حرکتی دارد و باعث به حرکت در آمدن اجسام می شوند.

دانش آموزان در یک زنگ شاد در حیاط مدرسه با انجام یک آزمایش و با استفاده از باد، فرفره و بادبادک خود را به حرکت در آوردند و در کنار آن بازی و شادی کردند.

آشنایی با معجزات حضرت موسی (ع) – کلاس چهارم دو

معجزه عبارت است از امر خارق‌العاده‌ای که با اراده خدای متعال به دست مدعی نبوت انجام می گیرد و نشانه صدق ادعای نبوت می باشد.

طبق آیات قرآن ،حضرت موسی علیه السلام شش معجزه برای قوم خود آشکار کرد و نه معجزه نیز برای فرعون و قوم او نازل شد .

طبق هماهنگی آموزگار محترم کلاس چهارم دو “سرکار خانم صادقی زاده” همزمان با ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان در درس هدیه، با تحقیق به صورت نوشتاری و ساخت پاورپوینت با سه معجزه از معجزات حضرت موسی علیه السلام آشنا شدند.

انجام معاینات پدیکلوز (شپش) دانش آموزان کلاس اول

همزمان با پنجشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، معاینات پدیکلوز در پایه اول انجام پذیرفت.

سرکار خانم تقدیمی “مربی محترم بهداشت آموزشگاه” با حضور در کلاس های اول ضمن بررسی وضعیت پدیکلوز (شپش) در سه کلاس اول آموزش های ذیل را ارائه نمودند:

?پدیکلوز چیست؟

?علائم پدیکلوز

?روشهای درمان

?تاکید به استفاده از هد بند

?تاکید به استفاده از نایلون یا کاور جهت قرار دادن لباسهای گرم(کاپشن،کلاه)

ضمنا مربی محترم بهداشت آموزشگاه، جهت تشویق کلاس های اولی که موارد بهداشتی را رعایت میکنند، تابلو کلاس برتر بهداشت را در ورودی کلاس ها نصب نمودند.

آزمایش هوای آلوده، هوای سالم – کلاس دوم سه

امروز پنجشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان عزیز کلاس دوم سه “سرکار خانم یاری” با حضور در آزمایشگاه، با انجام آزمایشی با استفاده از عود و شیشه خالی و آب‌پاش، شبیه سازی هوای آلوده را از نزدیک ملاحظه کردند و با باران اسیدی آشنا شدند و همچنین با عوامل آلوده کننده هوا در شهرها مثل، دود ماشین ها، دود کارخانه ها و دودکش خانه و بوی زباله ها و… آشنا شدند.
ضمناً راه کارهایی برای کاهش آلودگی هوا پیشنهاد دادند:

? بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم.
? مسیر های نزدیک را پیاده یا دوچرخه استفاده کرد.
? خودرو هایی که دود می کنند را تعمیر کنند.
??درخت و گیاه بکارند و از آنها مراقبت کنند و…

برگزاری جلسه ستاد اقامه‌ نماز

همزمان با ۵ آبان ماه ۱۴۰۱ و در دومین ماه از سال تحصیلی برآن شدیم تا نحوه برگزاری نماز جماعت در آموزشگاه را بررسی نماییم، از همین رو از امام جماعت محترم دعوت شد تا قبل از برگزاری نماز در دفتر مدیریت حضور یابند و در مورد پیشنهادات خود در ارتباط با علاقه مندسازی دانش آموزان به نماز صحبت نمایند.
در این جلسه گزارشی از فعالیت های انجام پذیرفته مطرح و نکات قوت و ضعف برنامه نماز جماعت روزانه ، طی یک ماه گذشته بررسی و هماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه بهتر نماز جماعت انجام پذیرفت.

پرسش و پاسخ سوالات شرعی و دینی در حاشیه برگزاری نماز جماعت – پایه ششم

یکی از مهمترین واجبات دین مبین اسلام که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، فراگیری احکام دین است که درک و فهم درست نسبت به مسائل آن و عمل بر طبق آن تضمین کننده سعادت انسان است.
بدیهی است که انسان نمی تواند در فراگیری مسائل دین کوتاهی کرده و به بهانه ندانستن مساله از عمل به تکالیف الهی که ابلاغ شده شانه خالی کند.
امام جعفر صادق (ع) می فرمایند : کسی که در دین خدا دانا و بصیر نگردد، خداوند متعال در روز قیامت هرگز به او نظر لطف نمی افکند و بر پاکیزگی اعمالش مهر تایید نمی گذارد.
در همین راستا همزمان با پنجشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، مقرر شد؛ روزهای ۵شنبه هر هفته پس از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر هم نشینی با دانش آموزان پایه ششم جهت مرور و تکرار احکام عملی نماز، نمازجماعت، وضو و دیگر احکام شرعی برگزار شود و دختران عزیز کلاس ششم پرسش های دینی خود را بیان می کنند.

ساخت نامه ی اسرار آمیز به کمک یک تغییر شیمیایی شگفت انگیز – پایه پنجم

?دانش آموزان پایه پنجم برای تثبیت فرآیند یادگیری تغییرات شیمیایی، امروز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، یک نامه اسرار آمیز نوشتند.
برای انجام این آزمایش ابتدا بر روی کاغذ با آبلیمو متن مورد نظر را نوشتند. سپس با نظارت معلم عزیز کلاس “سرکار خانم فارسی” کاغذ را با فاصله ی مناسب از شمع گرفتند و مشاهده کردند با حرارت دیدن کاغذ، آبلیمو تغییر رنگ داده و نوشته ها کم کم ظاهر شدند.
?دانش آموزان با توجه به آموخته های قبلی خود نتیجه گرفتند با توجه به تغییر رنگ آبلیمو که در اثر سوختن آن صورت گرفت این واکنش از نوع شیمیایی بود.

انجام آزمایش کلاسی مربوط به دماسنج و چگونگی کار کرد آن -کلاس دوم یک

دانش آموزان کلاس دوم یک، امروز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، با حضور در آزمایشگاه تجربه ی جدیدی را کسب نمودند.

این عزیزان با دماسنج آشنا شدند و پی فهمیدند که دماسنج انواع متفاوتی دارد و برای اندازه گیری گرمی و سردی از دماسنج استفاده می شود . آن ها برای درک این موضوع آزمایشی را انجام دادند؛ به این صورت که ابتدا روی یک ۳ پایه آب را با چراغ الکی گرم کردند و سپس دماسنج را داخل آن قرار دادند . این عزیزان به خوبی مشاهده کردند در اثر گرما ، مایع داخل دماسنج کم کم و آرام آرام به سمت بالا حرکت می کند و در مرحله ی بعد آن ها دماسنج را داخل آب سرد قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مایع رنگی داخل دماسنج در آب سرد آرام آرام و کم کم به طرف پایین حرکت می کند.
این عزیزان در نهایت به درک این مفهوم رسیدند که گرم شدن و سرد شدن به طور ناگهانی انجام نمی شود بلکه تدریجی صورت می گیرد.

مراحل تصفیه آب آشامیدنی -کلاس دوم سه

آب در قرآن اهمیتی عمیق دارد. خداوند در آیات متعدد انسان را به تفكر در آب و شكرگزاری این نعمت بزرگ یادآور شده است.
( وکلوا و شربوا و لا تسرفوا بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید. )

امروز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان عزیز کلاس دوم سه “سرکار خانم یاری” در زنگ علوم با فایده های آب سالم و آشامیدنی، در زندگی انسان ها و موجودات زنده آشنا شدند و فهمیدند که آب مایع حیات است.

دختران گل کلاس ، با انجام آزمایش و دیدن فیلم و کلیپ مربوطه و نقاشی مراحل تصفیه آب متوجه شدند که آبی که در منازل ماست چقدر زمان بر و پر هزینه تهیه شده و افراد زیادی برای تهیه ی آب های سالم و تصفیه شده زحمت می کشند و باید قدر آب را دانست و در مصرف آن صرفه جویی کرد.
ضمناً دانش آموزان پیشنهادهایی در رابطه با راه های صرفه جویی در مصرف آب، در زندگی روزمره ی خود ارائه کردند و به اهمیت آب سالم در زندگی موجودات زنده پی بردند و قول دادند که در مصرف درست آب کوشا باشند.

بازدید آموزشی از کلاس چهارم یک

با توجه به ضرورت پیگیری آموزش های ارائه شده در کلاس های درسی، روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، معاونین محترم آموزشی در کلاس چهارم یک حضور یافته و ضمن عرض خدا قوت خدمت همکار گرامی ، به بررسی نحوه ی پیگیری عملکرد دانش آموزان توسط معلم ،کیفیت و چگونگی بررسی دفاتر و کتابهای دانش آموزان پرداختند.
همچنین در این بازدید کلاسی که در زنگ ریاضی انجام پذیرفت، میزان یادگیری دانش آموزان ، نحوه تدریس همکار ، بازخورد آموزش‌های ارائه شده در کلاس مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت توسط معاون آموزشی پایه ، به دانش آموزان منتخب کلاسی و منتخب آزمون ها کارت امتیاز تشویقی داده شد.

حضور معاونين محترم آموزشي در کلاس آداب و ادب -کلاس اول یک

همزمان با ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، معاونین محترم آموزشی آموزشگاه در کلاس اول یک، حضور یافته و ضمن مشاهده فعالیت دانش آموزان با موضوع “تشکر و اجازه گرفتن” در قالب نمایش و کار گروهی به بررسی عملکرد شکوفه های کلاس در این طرح پرداختند .
در این راستا ، این عزیزان پس از حضور در کلاس سرکار خانم طباطبایی، با توجه به سرفصل های کتاب ، سوالاتی از دانش آموزان پرسیده شد و رفتار آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.
در ادامه ، کتاب کار و چک لیست تک تک بچه ها بررسی شد و در نهایت شکوفه های کلاس مورد تشویق معاونین محترم آموزشی خود قرار گرفتند.

برگزاری صبحگاه به یاد رفیق شهیدم

دختران حسینی دبستان امروز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، در مراسم صبحگاه همزمان با پخش سرود زیبای جمهوری اسلامی ایران به شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ بویژه سه شهید دانش آموز ادای احترام نمودند.
ضمنا مربی محترم پرورشی “سرکار خانم شریفی” با بیان داستان کودکانه جذاب، شهید حسین فهمیده را به دانش آموزان معرفی نمودند و به این عزیزان یادآور شدند که ما هم به عنوان دانش آموز وظیفه داریم با آگاهی و بصیرت از اسلام و ایران مراقبت کنیم.

نشست صمیمانه با دانش آموزان با محوریت نقش دانش آموزان در حفاظت از اسلام و ایران

همزمان با ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، معاون محترم پرورشی با حضور در جمع دانش آموزان ابتدا در مورد جایگاه ایران در بین سایر کشورها و علت دشمنی آمریکا با ایران و اسلام، همچنین وظیفه ما به عنوان یک دانش آموزان آگاه و با بصیرت به زبان کودکانه صحبت نمودند و با توجه به حوادث اخیر از ایشان خواستند؛ قلم به دست گرفته و با هنر نقاشی نشان دهند که چقدر کشور خود و دین اسلام را دوست دارندو در مورد دنیای بدون استکبار نقاشی بکشند.
لازم به ذکر است که در این هفته نمایشگاهی از آثار ایشان برپا خواهد شد.

نشست صمیمانه با دانش آموزان با محوریت نقش دانش آموزان در حفاظت از اسلام و ایران

همزمان با ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، معاون محترم پرورشی با حضور در جمع دانش آموزان ابتدا در مورد جایگاه ایران در بین سایر کشورها و علت دشمنی آمریکا با ایران و اسلام، همچنین وظیفه ما به عنوان یک دانش آموزان آگاه و با بصیرت به زبان کودکانه صحبت نمودند و با توجه به حوادث اخیر از ایشان خواستند؛ قلم به دست گرفته و با هنر نقاشی نشان دهند که چقدر کشور خود و دین اسلام را دوست دارندو در مورد دنیای بدون استکبار نقاشی بکشند.
لازم به ذکر است که در این هفته نمایشگاهی از آثار ایشان برپا خواهد شد.

برپایی حجله ویژه شهدای دانش آموز شاهچراغ

امروز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، در سوگ شهادت سه دانش‌آموز در حادثه تروریستی شیراز و در آستانه روز دانش آموز با نصب حجله این شهیدان، انزجار خود را از استکبار و مزدوران آن ها اعلام می داریم.
?ما بچه های ایرانی از اغتشاشگرانی که با نا امن سازی کشور، به تروریست‌ها کمک کردند تا همکلاسی های مان را شهید کنند، بیزاریم و اعلام برائت می‌کنیم

شهید_دانش_آموز_محمدرضا_کشاورز
شهید_دانش_آموز_آرشام_سرایداران
شهید_دانش_آموز_علی_اصغر_لری_گویینی

بررسی تأثیر ارتفاعِ پرتاب گلوله بر عمق و قطر گودال ایجاد شده – پایه ششم

مي‌شنوم، فراموش مي‌کنم؛
مي‌بينم، به ياد مي‌آورم؛
انجام مي‌دهم، مي‌فهم.

انجام آزمايش به مجموعه اي از اعمال و فعاليتها گفته مي شود كه به منظور شناخت پديده ها براي سنجش فرضيه ها انجام مي گيرد و موجبات دست ورزي و كسب مهارت و تجربه را فراهم مي سازد.

همزمان با ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش‌آموزان پایه ششم در آزمایشگاه مدرسه، به بررسی تأثیر ارتفاعِ پرتاب گلوله بر عمق و قطر گودال ایجاد شده پرداختند و نتیجه گرفتند که هرچه شهاب سنگ از ارتفاع بیشتری پرتاب شود، سرعت حرکت آن نیز افزایش یافته و در لحظه‌ی برخورد با زمین، گودال بزرگ‌تری ایجاد می‌کند.
پس از اندازه‌گیری‌های دقیق، نتایج آزمایش را در جدول مربوطه یادداشت کرده و نمودار ستونی مربوط به آن را رسم کردند.

آزمایش های سوختن شمع و قند – پایه پنجم

امروز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه پنجم پس از آشنایی کامل با تغییرات شیمیایی و فیزیکی، با ترتیب وقوع این واکنش ها در دو آزمایش آشنا شدند.

?۱. آزمایش سوختن قند: در این آزمایش دانش آموزان با نظارت معلم عزیزشان “سرکار خانم فارسی” حبه قندی را بر روی حرارت گرفته و مشاهده نمودند که بعد از حرارت دیدن قند، ابتدا قند ذوب شده که یک تغییر فیزیکی است و سپس شروع به سوختن می کند که یک تغییر شیمیایی می باشد.

?۲. آزمایش سوختن شمع: در این آزمایش با روشن کردن شمع دانش آموزان مشاهده کردند ابتدا فیتیله ی شمع می سوزد که تغییر از نوع شیمیایی است و سپس پارافین شمع شروع به ذوب شدن می کند که این فرآیند جزء تغییرات فیزیکی است.
?در نهایت دانش آموزان با مقایسه این دو آزمایش دریافتند ترتیب رخ دادن تغییرات فیزیکی و شیمیایی در فرآیند سوختن شمع و قند برعکس یکدیگر است.

آموزش خط تقارن- کلاس سوم دو

سرکار خانم شریف زاده “آموزگار محترم کلاس سوم دو” در راستای آموزش خط تقارن،امروز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، از دانش آموزان خواسته بودند که اشکال هندسی مختلف را بر روی کاغذ کشیده و با آموزشی جذاب انواع روش های رسم خط تقارن را در اشکال مختلف مورد بررسی قرار دادند.
این کار عملی، برای گل های کلاس بسیار جذاب بود و دختران عزیز کلاس سوم دو، به طور کامل با خط تقارن آشنا شدند.

ثبت نام از داوطلبین هیئت اخلاص و شورای دانش آموزی

مشارکت دانش‌آموزان در همه‌ی امور و محول کردن مسئولیت‌هایی به آنان، موجب پرورش استعدادهای بالقوه آنها و تقویت اعتماد‌ به‌ نفس در آنها مي‌شود.
معاون محترم پرورشی، امروز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، بعد از ارائه توضیحات ‌کامل درباره نحوه فعالیت هیئت اخلاص و شورای دانش آموزی، با توجه به علاقه مندی و توانایی های ایشان از داوطلبین ثبت نام به عمل آوردند.
لازم به توضیح است بعد از بررسی و تایید صلاحیت دانش آموزان داوطلب ،اسامی ایشان اعلام خواهد شد.

کنفرانس دانش آموزی – کلاس چهارم سه

همزمان با ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان عزیز کلاس چهارم سه، در درس سوم مطالعات اجتماعی “چگونه بهترین خرید را داشته باشیم” با تهیه پاورپوینت مطالب ارزشمندی را در ارتباط با انواع خدمات مورد نیاز یک محله، امکانات عمومی ،خرید عاقلانه ،جدول بودجه به کلاس ارائه نمودند.

سپس تعدادی از گل های کلاس در خصوص چگونگی مراحل یک خرید عاقلانه، اطلاعات مفیدی به شرح ذیل برای دوستانشان شرح دادند:
۱_برنامه ریزی و تهیه جدول بودجه

۲_ جمع آوری پس انداز تا به میزان قابل توجهی برسد.

۳_مشورت با افراد صاحب تجربه

۴_مقایسه ی کالاهای موجود در بازار

۵_ انتخاب بهترین گزینه که با میزان پول در دسترس هماهنگی داشته باشد

۶_ خرید کالا

آشنایی با مزایای شکرگزاری

یکی از هنرهای انسانهای بزرگ لذت بردن از چیزهای کوچک است، آنها برای خوشی، دنبالِ بهانه های بزرگ نمیگردند…..
با لبخند یک کودک، دیدن یک گل، شروع باران…..
نوشیدن یک فنجان چای، حال و هوایشان عوض میشود..‌.
بهمین سادگی !

همین‌ نفس که میکشی دلیلِ کمی برای شکرگزاری نیست !

هذا من فضل ربی
این نعمت ها از لطف پروردگار من است (سوره نمل آیه ۴۰)
با عنایت و لطف بیکران پروردگار متعال؛ پیام قرآنی (سوره نمل آیه ۴۰) که در مورد نعمت های الهی و اشاره ای به اعضاء بدن و نعمت وجود ارزشمند پدران و مادران است، همزمان با ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ در پایه دوم؛ با یادآوری و گفتگو و توجه به این نعمت های گرانبها و آوردن آناتومی اعضای بدن در کلاس و بیان هر یک از عملکرد اعضاء و شکرگزاری به خاطر داشتن این نعمت های خوب و ارزشمند و سلامتی ، این آیه شریفه و معنی و مفهوم آن به دختران نازنین توسط مربی محترم قرآن دوره اول “سرکار خانم قانع” توضیح داده شد.
از خداوند بلند مرتبه خواهانیم که ما را از شکرگزاران درگاهش قرار دهد.

آشنایی با برکات انفاق و صدقه

انفاق و صدقه برای رضایتمندی خداوند و کمک به مومن= خشنودی امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف

امام صادق علیه السلام فرمودند:
هرکه هفت نوبت به دورِ خانه خدا طواف کند، خداوند عزوجل برای او شش هزار حسنه می‌نویسد و شش هزار گناه از او پاک می کند و شش هزار درجه اش را بالا ببرد.
سپس امام افزود:
برآورده ساختنِ حاجتِ مومن بهتر از یک طواف و دو طواف است و حضرت تا ده طواف شمرد.
(اصول کافی جلد ۳ صفحه ۳۷۳)
اگردنبال شاد کردن دلِ امام زمان هستی، به مومنی کمک کن و نیازهاشو برطرف کن.

چند نکته از قرآن کریم:

اگر بدانیم كه رزق از طرف خداست، انفاق براى ما آسان مى‌شود. «ممّا رزقناهم ینفقون»
دین، تنها عقیده نیست، بلكه برنامه‌هاى عملى نیز دارد. «نتّبع الهُدى معك»
امروز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ و با توجه به اهمیت و ارزشمندی آموزه های قرآنی در پایه دوم ، سرکار خانم قانع “مربی محترم قرآن دوره اول” برای دختران نازنین درباره موضوع انفاق و صدقه و کمک به نیازمندان و شادی دل امام زمان(عج) ضمن نشان دادن کلیپ مهارتی در این زمینه، مطالب مهمی را بیان نمودند و جهت یادآوری و تشویق در این امر، گفتگو و توضیحات جذابی ارائه شد که مورد توجه عزیزان قرار گرفت.

آشنایی با انرژی گرمایی – کلاس چهارم یک

انرژی گرمایی شکلی از انرژی است که از سوزاندن انواع سوخت ها مانند نفت ،گاز ،بنزین و گازوئیل تولید می شود و می تواند به شکل های دیگر انرژی تبدیل شود.
همزمان با ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس سرکار خانم شرفی، با ساخت یک مارپیچ کاغذی و انجام‌ یک آزمایش دریافتند اگر مارپیچ را به یک نخ وصل کنیم و با فاصله بالای شوفاژ یا بخاری نگه داریم‌، مشاهده می کنیم گرما باعث چرخش مارپیچ می شود.
سپس نتیجه گیری کردند انرژی گرمایی به انرژی حرکتی تبدیل شده است .

بازدید آموزشی از کلاس چهارم سه

با توجه به ضرورت پیگیری آموزش های ارائه شده در کلاس های درسی، روز یکشنبه مورخ ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، معاونین محترم آموزشی در کلاس چهارم سه، حضور یافته و ضمن عرض خدا قوت خدمت همکار گرامی ، به بررسی نحوه ی پیگیری عملکرد دانش آموزان توسط معلم عزیز کلاس، کیفیت و چگونگی بررسی دفاتر و کتابهای دانش آموزان پرداختند.
همچنین در این بازدید کلاسی که در زنگ ریاضی انجام پذیرفت، میزان یادگیری دانش آموزان، نحوه تدریس همکار، بازخورد آموزش‌های ارائه شده در کلاس مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت توسط معاون آموزشی پایه ، به دانش آموزان منتخب کلاسی و منتخب آزمون ها کارت امتیاز تشویقی داده شد.

بازی و یادگیری _ کلاس سوم یک

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم:
بهترین مردان امت من کسانی هستند که در حق خانواده خود نیکی کنند.

کلمات هم خانواده از مباحث مهم در کتاب فارسی سوم دبستان است که نقش مهمی در شناخت ریشه کلمات و معانی لغات و همچنین املا دارد.

در همین راستا و در جهت آموزش کلمات هم خانواده، همزمان با ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، سرکار خانم بیهقی “آموزگار محترم کلاس سوم یک” از کارت‌های متنوع به شکل گل و…. در امر تدریس استفاده نمودند که باعث افزایش تمرکز و شوق به یادگیری در دانش‌آموزان کلاس شد.

در این زنگ گل های کلاس با همراهی آموزگار عزیزشان “سرکار خانم بیهقی” ، کلمات هم خانواده را در بین کارت های بازی پیدا کردند و آنها را به یک دیگر متصل نمودند.

برگزاری جشن آغاز کلاس های فوق برنامه قرآن

با توجه به اهمیت ویژه آموزش قرآن به کودکان، همچنین ایجاد انس و الفت با کلام زیبای خداوند از علاقه مندان ثبت نام به عمل آمد و امروز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، اولین جلسه آموزش قرآن در فضایی زیبا و دلنشین برگزار گردید.
در انتها بعد از تلاوت قرآن توسط خانم حسنا عابدی و اجرای دکلمه توسط خانم کیانا حداد و دعای فرج توسط خانم نیایش فرزان
از تمامی این عزیزان پذیرایی به عمل آمد.

قرائت زیارت پرفیض عاشورا به یاد شهدای دانش آموز

ای شهدای گمنام و ای غلطیده‌شدگان در سرب‌های سرد و سنگین که به عشق میهن و انقلاب و اسلام، سر بر سودای عشق گذاشتید یادتان در قلب و روح ما زنده است و رهرو راه پاکتان هستیم.

دانش آموزان پایه چهارم امروز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، بعد از اقامه نماز جماعت با نیت تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و اهداف عالی جامعه مهدوی، زیارت پرفیض عاشورا را قرائت نمودند و ثواب آن را به روح پاک تمامی شهدا به ویژه شهدای دانش آموز هدیه کردند.
دختران حسینی با قلب های پاک و زلال شان برای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا کردند و قول دادند تا برای شادی قلب حضرت مهدی(عج) همیشه به حجاب پایبند بمانند.

آشنایی با کاربردهای انرژی حرکتی -چهارم سه

همه ی اجسامی که حرکت می کنند دارای انرژی حرکتی هستند .
دانش آموزان کلاس چهارم سه، امروز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از آشنایی با انواع انرژی ها و منابع انرژی با انجام چند فعالیت یادگیری خود را تثبیت کردند.
ابتدا با ساخت فرفره پی بردند که باد انرژی حرکتی دارد . آب جاری هم انرژی حرکتی دارد، با ساخت وسیله ای ساده دریافتند می توانیم به کمک آب جاری اجسام را جابه جا کرد .
گل های کلاس با چرخی که ساختند، به این نتیجه رسیدند که اگر شدت جریان آب بیشتر باشد می تواند اجسام بیشتری را جابه جا کند.

تبدیل انرژی ها – کلاس چهارم یک

ما هر روز برای گرم یا خنک‌کردن خانه، پختن غذا ، رفت و آمد و کارهای دیگر مقدار زیادی انرژی را به شکل های گوناگون استفاده می کنیم .
امروز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم یک، پس از توضیحات معلم عزیز کلاس “سرکار خانم شرفی” با انواع تبدیل انرژی آشنا شدند .
سپس با انجام یک فعالیت با هم کلاسی های خود بازی گروهی انجام‌ دادند.
هر دانش آموز با تهیه یک کارت، نام چند وسیله ی خانگی را روی آن نوشته، سپس هر نفر از افراد گروه، نام‌ یک وسیله را خوانده و شکل انرژی را که به ما می دهد، برای دوستانشان توضیح دادند و در ادامه با تهیه یک جدول نام وسیله و نوع انرژی را در آن ثبت و به کلاس ارائه دادند.
در پایان دانش آموزان نتیجه گرفتند، که سوخت ها یکی از مهم ترین منابع انرژی و پایان پذیر است، پس باید از مصرف بی رویه آن جلوگیری کنیم .

تبدیل انرژی باد به انرژی حرکتی – کلاس چهارم دو

انرژی باد چگونه تولید می شود ؟

باد در واقع به دلیل تفاوت فشار هوا بین مکان های مختلف ایجاد می شود. برای درک این مسئله یک بادکنک را در نظر بگیرید ،همان طور که می دانید فشار هوای داخل بادکنک باد کرده بیشتر از فشار هوای اطراف آن است .
اگر سوراخی روی بادکنک ایجاد کنیم ،هوا از داخل ( ناحیه پر فشار) به بیرون آن ( ناحیه کم فشار ) جریان می یابد و باعث ایجاد باد می شود.

دانشمندان کوچک کلاس چهارم دو، امروز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱، انرژی باد را به وسیله ماهیچه های دهان خود ایجاد کردند و با انجام آزمایش صفحه ۱۸ کتاب درسی ، با فرفره های زیبایی که با دستان توانمند خود ساخته بودند به این نتیجه رسیدند که با فوت کردن فرفره ها انرژی باد به انرژی حرکتی تبدیل می‌شود و فرفره ها به حرکت در می آیند و نخ متصل شده به سیخ چوبی به طرف بالا حرکت می کند.

آشنایی با نقشه و راهنمای نقشه -کلاس چهارم یک

نقشه ها در پیدا کردن مکان ها به ما کمک می کنند و حتی اگر هیچ وقت به مکان مورد نظر نرفته باشیم، با استفاده از نقشه می توانیم مسیر راه را پیدا کنیم .
امروز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم یک، با چگونگی تهیه ی نقشه با استفاده از عکس هوایی آشنا شدند و سپس با مقایسه ی تصویر اشیا و مکان ها از دو زاویه ی متفاوت ( رو به رو و بالا) دریافتند تصویر آن ها کاملا با هم‌ متفاوت است .
در ادامه کلاس را از بالا تصور و نقشه ی آن را بر روی برگه کشیدند.

درس سوم هدیه (ایستگاه خلاقیت) -پایه پنجم

همیشه تدریس از طریق نمایش می تواند یادگیری را برای دانش آموزان شیرین تر کند و زمانی که دانش آموزان به صورت عینی درس را درک می کنند، مفهوم و درک مطلب برایشان شیرین تر می شود .

امروز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱، دختران گل پایه پنجم با خلاقیت و همکاری خودشان نمایش ایستگاه خلاقیت را در کلاس اجرا کردند.

دانش آموزان عزیز در نقش نجاشی، جعفر بن ابی طالب و… بازی زیبایی را به نمایش درآوردند و کلاس از دیدن این نمایش جذاب به ذوق آمد .
در درس سوم با بانویی که سوره ای قرانی به نام اوست یعنی حضرت مریم آشنا شدند ، صفت ها و ویژگی های ایشان را شناختند و بعد از نمایش امروز شنیده ها و دیده هایشان را در کلاس بازگو کردند و با ذوق و شوق بیشتر مفاهیم زیبای این درس شیرین را آموختند.

حضور مربی بهداشت آموزشگاه در وبینار استانی آموزشی با موضوع آنفولانزا

سرکار خانم تقدیمی “مربی محترم بهداشت آموزشگاه امروز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱، در وبینار استانی آموزشی با موضوع آنفولانزا و با حضور آقای دکتر حاجی زاده ،آقای مهندس مسعودی،خانم عاشوری شرکت نمودند.
موضوعات مطرح شده در وبینار به شرح ذیل است:

☘️ وضعیت رعایت پروتکلهای بهداشتی

☘️ شناخت و پیشگیری از آنفولانزا

?انواع آنفولانزا
?بررسی علائم آنفولانزا
?اهمیت بیماری و سرعت انتشار ،وسعت و تعداد مبتلایان
?زمان شروع علائم
?راه های انتقال
?واکسیناسیون و….
در این وبینار سرگروه های آموزشی مراقبین سلامت در استان نیز تعیین گردید.

انجام نمادین مراحل وضو در پایه سوم

امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید:

«البلاغة ما سهل علی المنطق وخف علی الفطنة؛ (۲) سخن رسا آن است كه به آسانی بر زبان جاری شود و براحتی فهمیده گردد.‌»
امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، امام جماعت محترم آموزشگاه، پس از آموزش احکام وضو در فضایی شاد و دوستانه از دانش آموزان پایه سوم خواستند تا به صورت عملی وضو بگیرند.
لازم به ذکر است که دختران عزیز در آستانه تکلیف با هیجان به توضیحات امام جماعت محترم گوش دادند و به صورت نمادین به شکل صحیح وضو گرفتند.

گردش زمین و پیدایش روز و شب – کلاس دوم سه

دانش آموزان عزیز کلاس دوم سه، امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، در زنگ علوم با انجام آزمایشی و با وسیله آموزشی کره زمین و چراغ قوه، با پدیده شب و روز آشنا شدند. آنها آموختند که کره زمین به دور خودش و خورشید می چرخد و از چرخش زمین به دور خودش شب و روز به وجود می آید و این همه نظم و ترتیب در منظومه شمسی خالقی عالم و دانا دارد که خدای مهربان است که موجودات زنده را خلق کرده و نیازهای آنها را هم آفریده است و همیشه باید از خدای مهربان بابت این همه نعمت های خوبی که آفریده است تشکر کرد.
ساحت های کاربردی در این تدریس :
? ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی
? ساحت تربیت علمی و فناوری
? ساحت تربیت اجتماعی، سیاسی
? ساحت تربیت زیستی و بدنی
? ساحت تربیت زیبایی و شناختی

مفهوم کسر و عدد مخلوط -کلاس چهارم یک

امروز سه شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم یک، پس از توضیحات کامل معلم‌ عزیزشان “سرکار خانم شرفی” با مفهوم کسر و عدد مخلوط آشنا و سپس با انجام‌ چند فعالیت با روش های مختلف چند نمونه کسر و عدد مخلوط را با شکل نمایش دادند ‌.

در این فعالیت دانش آموزان با استفاده از خلاقیت خود با وسایل و مواد مختلف مانند حبوبات ،کاغذ رنگی ، ماکارانی ،پولک و نقاشی، یک کسر و یک عدد مخلوط را نمایش و به کلاس ارائه دادند .
دانش آموزان با این روش با اشکال پیوسته و گسسته آشنا شدند .

آشنایی با هزار – کلاس سوم سه

دختران کلاس سوم سه، امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، با مفهوم هزار آشنا شدند.
ابتدا به کمک مربع های کوچک، ده عدد یکی را درست کرده و سپس یک دسته ده تایی تشکیل دادند. همه بچه ها دسته های ده تایی را کنار هم گذاشته و دسته بزرگ صدتایی درست شد.
در نهایت بچه ها با کمک آموزگار عزیزشان “سرکار خانم خاکبیز” دسته های صدتایی را کنار هم چیده و دسته هزار تایی ساختند.
سپس داستان خانواده هزار در قالب نمایش توسط معلم عزیزشان با نازگل برای گل های کلاس اجرا شد.

در آخر هر میز ۴ لیوان گرفتند و به کمک لیوان ها و چوب خط؛ عدد های جدیدی را با هزار ساخته و روی تخته ها نوشتند. این کار با عددهای جدید امتحان شد و هر بار یکی از بچه ها عددخوانی می کردند.

برپایی نمایشگاه نقاشی “دنیای بدون آمریکا”

آیه‌ی شریفه‌ی قرآن می‌فرماید: «فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن باللَّه فقد استمسک بالعروة الوثقی»

به مناسبت روز دانش آموز، دانش آموزان هنرمند قلم به دست گرفته و از طریق خلق آثار زیبا به همگان نشان دادند که همه مردم دنیا بدون ظلم و اسکتبار چقدر می توانند خوشحال و راضی زندگی کنند.

به ویژه مردمان مظلوم فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و سایر کشورهایی که به خاطر وجود آمریکا و اسرائیل در کشورشان جنگ شده است.

به همین مناسبت، امروز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱، نمایشگاه نقاشی “دنیای بدون آمریکا ” در سالن آموزشگاه برپا گردید.

دانش آموزان با بصیرت قول دادند که با اتحاد خود و پایبندی به اسلام اجازه ندهند ایران همانند دیگر کشورها دچار ضعف شود.

به امید ایرانی همیشه قوی و سرافراز…

برگزاری اولین جلسه آموزش خانواده

رسول اکرم صلی الله علیه و آله : «الولد الصّالح ریحانة من ریاحین الجنّة؛ فرزند صالح، گلی از گل های بهشت است».
استاد گرانقدر حاج آقای موسوی از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، در آموزشگاه حضور یافتند و طی یک جلسه ۹۰ دقیقه ای در رابطه با
✅شیوه عملی تربیت دینی کودکان دبستانی
✅شیوه های انتقال مفاهیم دینی
✅سلامت معنوی کودکان
مطالب ارزشمند و کاربردی را برای اولیا محترم بیان نمودند.

در انتها مادران و پدران دلسوز سوالات خود را پرسیده و به ایشان پاسخ داده شد.

بیان مفاهیم ارزشمند اخلاقی در قالب بازی و شعر توسط امام جماعت

پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «خوشا به حال کسانی که برای خدا فروتنی کنند، بدون پستی و کاستی، و نفس خویش را در عین قدرت و توانایی، به خواری وادارند.»

امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، امام جماعت محترم با بهره گیری از بازی ها و شعرهای کودکانه به دانش آموزان یاد دادند که افتادگی و تواضع در برابر خداوند، امامان و پیامبران و خلق خدا موجب عظمت، قدرت و کرامت انسانی می شود.

لازم به ذکر است دختران حسینی از این آموزش جذاب همراه با بازی، بسیار لذت بردند و مفاهیم به زیبایی در قلب و روحشان نهادینه شد.

برگزاری ویژه برنامه ولادت امام حسن عسکری علیه السلام

کاش امسال جشن میلادت به میزبانی پسرت باشد…

ما همراهی کنیم و او تکبیر بگوید؛

ما مُحبّ شویم و او محبوب شود؛

ما عاشق شویم و او دلبری کند؛

ما سربازی کنیم و او قیام کند؛

ما پیروی کنیم و او فرمان دهد…

امروز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱، به مناسبت عید بزرگ شیعیان میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام، همکاران محترم واحد پرورشی همراه با دانش آموزان عزیز در محوطه آموزشگاه حاضر شدند و بازی عمو زنجیرباف مهدوی را بازی نمودند.

دانش آموزان زیر آسمان آبی دستان کوچک خود را بالا گرفته و دعا کردند که سرزمین ایران در پناه ائمه اطهار موفق و سربلند شود.

برگزاری مراسم روز دانش آموز

آری در آن روز جرقه ای زده شد که طولی نکشید که به شعله های سوزان مبدل گشت و می رود که ظلمت کفر را از سراسر عالم بزداید.
امروز ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در آستانه روز دانش آموز مراسم جشنی با همکاری و مشارکت دختران توانمند آموزشگاه برگزار گردید.
رئوس برنامه های جشن:

  • تلاوت کلام نور توسط قاری محترم خانم موسوی
  • پخش و همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران
  • سخنرانی مدیریت محترم و تبریک روز دانش آموز
  • همخوانی سرود زیبای سربند سرخ
  • اجرای دلنوشته برای آرتین توسط خانم باقری خوانساری
  • اجرای گروه سرود ایران افتخار من
  • اجرای تئاتر ایران و آمریکا
  • عبور از پرچم آمریکا
  • پذیرایی از کلیه دانش آموزان

دانش آموزان امروز باید با حضور پرشور خود در تمام صحنه ها و از طریق شناخت جهان متحوّل امروز و با تکیه بر ایمان و اعتقاد خویش در اعتلای روحی، فکری و عملی خویش تلاش کنند.

بررسی بینایی دانش آموزان

بینایی یکی از بی نظیر ترین موهبت های خداوند برای درک جهان هستی است.

✅با مراقبت از چشمهایمان همیشه زیبا ببینیم.

⛔️با پیشگیری و درمان بیماری های چشم ۸۰ درصد موارد نابینایی و کم بینایی قابل اجتناب می باشد.

بدین منظور معاینات بینایی از ۱ آبان ماه ۱۴۰۱ توسط مربی محترم بهداشت “سرکار خانم تقدیمی” در مدرسه در حال انجام می باشد و موارد دارای ضعف بینایی و یا هر اختلال دیگر بینایی به مراکز درمان بینایی ارجاع می شوند و پیگیری های لازم انجام می گردد.

لازم به ذکر است امروز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱، دختران پایه دوم مورد بررسی بینایی قرار گرفتند.

آموزش کاربرد و چگونگی کار با دماسنج – کلاس دوم سه

امروز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس دوم سه “سرکار خانم یاری” در زنگ علوم در قالب بازی با نحوه ی کار دماسنج در سرما و گرما آشنا شدند.
آنها آموختند که گرمی و سردی هوا و… را می توان با وسیله اندازه گیری مناسب، به نام دماسنج اندازه گیری کنند و با انجام آزمایشی که با یک لیوان آب گرم و آب سرد و قرار دادن دماسنج در هر لیوان، انجام شد، به طور عملی با نحوه ی کار، دماسنج آشنا شدند و هر دانش آموز دمایی را که دماسنج نشان می داد را می خواند و در نهایت به اهداف آموزشی مورد نظر درس علوم رسیدند.

حضور پرشور دختران حسینی آموزشگاه در راهپیمایی روز دانش آموز

روز دانش آموز، فرصتی برای تجدید عهد با قلم، کتاب و دین و دانش است. دانش آموزی که قدر گوهر خویش رابشناسد و ارزش زندگی و زمان را بداند، مجاهدی است که در سنگر دانش به ستیز با جهل، تاریکی و بی مسؤولیتی می پردازد.

در ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۱ و همزمان با روز استکبار ستیزی، دختران حماسه آفرین دبستان دخترانه واحد یک، مثل دوستان دانش آموز خود در سراسر ایران، پرشور و پر انرژی در مراسم راهپیمایی روز دانش آموز شرکت نمودند و با آرمان امام خمینی (ره) و شهدا تجدید پیمان نمودند.

برگزاری آزمون احکام وضو به صورت عملی

امام صادق (ع): وضو نور است و وضو گرفتن بر روی وضوی قبلی نوری است
بر روی نور پس هرکس بدون اینکه احتیاج به وضوی جدید پیدا کند وضوی خود
را تجدید نماید خدای عزوجل نیز بدون طلب استغفار و بخشایش توبه او را تجدید می نماید .

امروز شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه چهارم با حضور در فضای دوستانه و معنوی نمازخانه به صورت عملی یکبار وضو گرفتند و معلمین عزیز و امام جماعت محترم بر این مهم نظارت کردند.

برگزاری جلسه توجیهی ویژه کاندیدای شورای دانش آموزی

به منظور ایجاد زمینه ی مساعد برای تربیت اجتماعی، تکریم شخصیت دانش آموزان و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش آموزان و اولیای مدرسه، همچون سال های گذشته شورای دانش آموزی را برگزار خواهیم کرد.

در همین راستا، همزمان با ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ و پس از اعلام عمومی و تعیین صلاحیت دانش آموزان امروز جلسه ای جهت توجیه کاندیدا در رابطه با نحوه تبلیغات برگزار گردید.

جشن عدد هزار – کلاس سوم یک

⭐️فصل دوم از کتاب ریاضی سوم دبستان در رابطه با عددهای چهار رقمی و معرفی عدد « هزار»می باشد.

همزمان با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱، آموزگار محترم کلاس سوم یک “سرکار خانم بیهقی” ، ضمن بزرگداشت روز دانش آموز جشن عدد هزار را نیز برگزار نمودند.

⭐️در این جشن کلاس به زیبایی تزیین شد و همچنین ضمن پذیرایی از تمامی دانش آموزان با شیرینی ، وسیله کمک آموزشی عدد هزار به آنان هدیه داده شد که موجبات شادی آنان گردید و یک روز به یاد ماندنی را به وجود آورد.

⬅️ در راستای اجرای این برنامه زمینه دستیابی به ساحت های زیر فراهم گردید.

۱) ساحت تربیت علمی و فناوری

۲) ساحت تربیت اجتماعی وسیاسی

۳) ساحت تربیت زیبا بی شناختی وهنری

?با تشکر فراوان از اولیای محترم خانم زوار و خانم مهاجر که در این روز پربرکت و ارزشمند همکاری نمودند?

ذکر صلوات به مناسبت وفات حضرت معصومه سلام الله علیه

یا رب چه قشنگ است و چه زیبا حرم قم
چون جنت اعلا، حرم محترم قم
بانوی جنان، اخت رضا، دختر موسی
دردانه زهرا و ملائک خدم قم
این مژده بس او را که بهشت است جزایش
هر کس که زیارت کندش در حرم قم

امروز شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱، دختران حسینی آموزشگاه همراه با معلمین عزیزشان، در سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها دهان خود را خوشبو کردند به عطر صلوات و از وقت استراحت خود بهترین استفاده را نمودند و ثواب ختم صلوات را به این بانو بزرگوار هدیه نمودند.

صحبت های مدیریت محترم آموزشگاه در نشست شورای آموزگاران

همزمان با شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴ نمازخانه آموزشگاه میزبان همکاران در نشست شورای آموزگاران بود.

? رئوس صحبت های مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” :

✅تجزیه تحلیل آزمون آغازین، ارائه راهکار در جهت بهبود فرآیند آموزش
✅تاکید بر اهمیت رشد اعتقادی در کنار آموزش های کلاسی صورت گرفته
✅توزیع و توضیح در خصوص پرسش نامه و ملاک های مهم در نظارت و ارزیابی آموزشی
✅تجزیه و تحلیل کیفی کلیه فرآیندهای بررسی شده در نظارت های کلاسی صورت گرفته در ماه اخیر جهت بهبود روند آموزش
✅ ارائه توضیحات در خصوص طرح آیات در سال تحصیلی پیش رو
✅تقدیر از همکاران و اهدا تقدیر نامه به همکاران با آثار منتخب طرح ساحت های ششگانه آموزش و پرورش در سال گذشته ، سرکار خانم ها “جلیلی،یاری،بهشتیان،نادری پور”

میزبانی آموزگاران پایه اول در نشست شورای آموزگاران

همزمان با شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴ جلسه شورای آموزگاران به میزبانی آموزگاران عزیز پایه اول، در نمازخانه آموزشگاه برگزار گردید.
رئوس مطالب ارائه شده توسط آموزگاران محترم پایه اول سرکار خانم ها “طباطبایی، حسینی و بمانی” :

? ارائه یک نمونه تدریس خلاق توسط سرکار خانم ها “بمانی، حسینی و طباطبایی” و بیان مطالب توسط سرکار خانم بمانی
? ارائه روش های تدریس و راهکارهای اختلال در یادگیری توسط سرکار خانم حسینی

ارائه نکات آموزشی در شورای آموزگاران توسط معاونت آموزشی

جلسه شورای آموزگاران امروز ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴ در نمازخانه آموزشگاه برگزار گردید.

? رئوس مطالب ارائه شده توسط معاونت محترم آموزشی “سرکار خانم قاسمی”

✅توضیح چگونگی اجرا و معرفی رابط جابر
✅معرفی رابط طرح تا ثریا
✅توضیح روند انتخاب ستارگان کلاسی گروهی و انفرادی
✅پخش نمونه تدریس ها با محوریت اهداف شش گانه آموزش و پرورش
✅اهدا تقدیر نامه ناحیه ۴ به رابط جابر سال گذشته “سرکار خانم فارسی”
✅اهدا تقدیر نامه به همکاران پایه پنجم سال گذشته به دلیل کسب بهترین نمرات دانش آموزانشان در آزمون ورودی بین همه مدارس امام حسین علیه السلام سرکار خانم ها “نادری پور و فارسی”
✅اعلام زمان اولین آزمون پیشرفت تحصیلی سال جدید

آشنایی با رسم نقشه -کلاس چهارم سه

♦️ برای تهیه نقشه یک منطقه ابتدا عکس های هوایی از آن مکان تهیه می شود .

امروز ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱، سرکار خانم علیزاده پس از تدریس درس چهارم مطالعات اجتماعی، از دختران پر تلاش کلاس خواستند تا یکی از وسایل مدرسه جامدادی ، دفترچه و… را در مقابل خود بگذارند و یک بار از بالا و یک بار از رو به رو به آن نگاه کنند و سپس طرح آن را رسم نمایند . با انجام این فعالیت به تفاوت های بین این دو تصویر پی بردند و همچنین اهمیت کار نقشه را دریافتند .

دست ورزی و آشنایی با اعدد مخلوط، کسر و چگونگی محاسبه آن با بازی -کلاس چهارم دو

واژه ی مخلوط در زبان فارسی یعنی در آمیخته شده یا در هم شده ،یعنی حداقل دو چیز کنار هم قرار دارد.
عدد مخلوط نیز تداعی کننده همین معنی است که از کنار هم قرار گرفتن دو نوع عدد تشکیل می شود که یک عدد آن ( واحد کامل ) و دیگری کسر ( جزئی از کل ) می باشد .

دانش آموزان مشتاق یادگیری کلاس چهارم دو، امروز ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از فراگیری عدد مخلوط ، آن را به صورت دست ورزی هم در کلاس درس انجام دادند و بعد از مشخص کردن عدد های مخلوط خواسته شده توسط معلم عزیزشان “سرکار خانم صادقی زاده” و تایید آموزگار محترم از صحت آن ها ،کام خود را با کیک های برش خورده شده به صورت عدد مخلوط شیرین کردند .

برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

ما همه کودکان ایرانیم//مادر خویش را نگهبانیم
ملک ایران یکی گلستانست//ما گل سرخ این گلستانیم
کار ما ورزش‌ است و ‌خواندن درس//همه از تنبلی گریزانیم
همه در فکر ملت و وطنیم//همه در بند دین و ایمانیم
همه از یک‌نژاد و یک خاکیم//گر ز تهران گر از خراسانیم
اول اندر میان مدرسه‌ایم//بعد از آن در میان میدانیم
همه‌ پاکیم و راستگو‌ی‌ و شریف//بی‌خبر از دروغ و بهتانیم
حالیا بهر افتخار وطن//ما شب و روز درس می‌خوانیم
رهبر انقلاب فرمودند: اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوانان چه می خواهید، خواهم گفت : تحصیل، تهذیب و ورزش.

با توجه به فرمایش رهبر عزیزمان،همچنین اهمیت پرورش نسلی قوی و ورزشکار امروز ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱، مراسم المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با مشارکت و همکاری دانش آموزان هنرمند و توانا ،همچنین نظارت دقیق مربیان پرتلاش و خوش ذوق تربیت بدنی در حیاط آموزشگاه برگزار گردید.

رئوس برنامه های اجرایی در این مراسم به شرح ذیل می باشد:

  • قرآن توسط دانش آموز عزیز “خانم موسوی”
  • سرود ملی (تماشاچیان و میهمانان) + اسکیت سوار (دانش آموز آرام جان فزا و رئوفه علی مددی)
  • سخنرانی مدیریت محترم آموزشگاه
  • رژه دانش آموزان کلاس پنجم ۳
  • سرود المپیاد دانش آموزان پنجم ۳
  • سوگند ورزشکاران توسط دانش آموز عزیز “زینب زنگویی پور” (تکرار توسط دانش آموزان پنجم ۳)
  • سوگند داوران توسط دختر عزیزمان “آیلین موسوی”
  • حرکات نماهنگ توسط کلاس سوم ۳ (زیر نظر مربی محترم تربیت بدنی خانم فتوحی)
  • حرکات نمایشی با لانچیکو – رشته ورزشی دفاع شخصی توسط پریسا محسنی ششم ۳
  • حرکات ژیمناستیک توسط دانش آموزان عزیز “زینب بهاری پنجم ۲ “و “فاطمه دهقان پنجم ۱”

تجهیز و تکمیل لوازم ورزشی مورد نیاز درس تربیت بدنی

تن زنده والا به ورزندگی است؛ که ورزندگی مایه ی زندگی است / به ورزش گرای و سرافراز باش؛که فرجام سستی سرافکندگی است.

یک جامعه سالم جامعه ای است که افراد جامعه به ورزش اهمیت بدهند و ساعتی از روز را در باشگاه یا پارک و یا حتی در خانه به ورزش و نرمش بپردازند.

همزمان با ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱، طبق هماهنگی به عمل آمده و با هدف افزایش کیفیت و ارتقاء سطح آموزش، لوازم ورزشی جدید به تجهیزات ورزشی دبستان اضافه شد.

بیان نکات شیرین اخلاقی و تربیتی در نمارجماعت

پروردگارا نمی گویم دستم را بگیر سالهاست که گرفته ای رهایم نکن..
همزمان با ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱، امام جماعت محترم آموزشگاه طبق سنوات گذشته، با بیانی شیرین نکات اخلاقی و تربیتی ارزشمندی را بین دو نماز جماعت مطرح کردند.
هر کس دستانش را در دست خداوند مهربان قرار دهد به کمالات بیشتری خواهد رسید.
مثل شهید بزرگوار سردار سلیمانی که تمام عمر خود را در راه رضایت خداوند تلاش کرد و نهایتا به ارج و قربی عظیم رسید.
در انتها از دانش آموزان خواستند تا مدام سعی کنند در عبادت خداوند متعال پیش بروند و علاوه بر انجام واجبات مستحبات بیشتری را انجام دهند.

آشنایی با تغییر حالت های مواد « ذوب و انجماد» – کلاس سوم سه

در زندگی روزمره ما با انواع تغییر حالت های مواد روبه رو هستیم و باید با آنها آشنا شویم.
دانش آموزان کلاس سوم سه، با راهنمایی آموزگار عزیزشان”سرکار خانم خاکبیز” امروز ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ یک کار مهارت محور و خوشمزه انجام دادند تا در کنار یادگیری یک مهارت کاری درس خود را هم تمرین کنند.
ابتدا شکلاتی را به روش بنماری و در اثر گرما آب کرده و با عمل « ذوب » آشنا شدند.
سپس شکلات آب شده را در قالب ریختند و در یخچال گذاشته تا شکلات کاملی تحویل بگیرند و در نهایت این شکلات های دست ساز را میل کردند.

بدین صورت ساحت های زیر در این فعالیت در نظر گرفته شد:
✅تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای
✅تعلیم و تربیت علمی و فناورانه
✅ تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی
✅ تعلیم و تربیت زیستی

مشارکت دانش آموزان در فرآیند اقامه نماز آیات در نماز خانه مدرسه

فرشته های کوچک کلاس چهارم دو، همزمان با ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از فراگیری درس یک نماز و ده رکوع و آشنایی با اینکه چه مواقعی نماز آیات واجب می شود .در نمازخانه مدرسه با وضو حضور پیدا کردند و چند دانش آموز به صورت عملی برای دانش آموزان دیگر نماز آیات را آموزش دادند.

در آخر معلم عزیز کلاس همراه دانش آموزان نماز آیات را به صورت وحدت ( هماهنگ ) برگزار کردند و دانش آموزان به صورت عملی با نماز آیات آشنا شدند.

زندگی شهری و روستایی – کلاس چهارم یک

کشور ما ایران شهرها و روستاهای زیبای بسیاری دارد که زندگی در هر کدام‌ ویژگی های خاص خود را دارد.
امروز ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم یک، توسط آموزگار عزیزشان با ویژگی های زندگی شهری ، روستایی و عشایری آشنا شدند و دریافتند تفاوت های زیادی با هم دارند.
همچنین دانش آموزان یاد گرفتند شغل بیشتر مردم روستا تولیدی است و شغل بیشتر آن ها کشاورزی و باغداری است اما در شهر شغل بیشتر مردم از نوع خدماتی است و مردم بیشتر در ادارات ،کارخانه ها و فروشگاه ها مشغول به کار هستند .
در ادامه هر کدام از دانش آموزان با تهیه یک عکس یا پاورپوینت یک شیوه از زندگی مردم ایران را در جاهای مختلف به دوستانشان معرفی و در مورد شغل مردم آن منطقه و شیوه زندگیشان با دوستانشان گفتگو کردند .

تبدیل انرژی ها به یکدیگر – کلاس چهارم دو

کاوشگران کلاس چهارم دو، امروز ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ پس از مالش دادن دو دست خود و احساس ایجاد گرما بین دو دست ،به این نتیجه رسیدند که در این فعالیت انرژی حرکتی( حرکت دو دست ) به انرژی گرمایی( گرمای دو دست ) تبدیل می شود.

?همچنین با ساختن مارپیچ های کاغذی و قرار دادن مار پیچ ها بر روی بخاری یا شوفاژ متوجه‌ حرکت مارپیچ ها شدند و به این نتیجه رسیدند که با انجام این فعالیت انرژی گرمایی به انرژی حرکتی تبدیل می شود .
?✍️در آخر این دو آزمایش را به هم ربط دادند و رابطه بین این دو فعالیت را دریافت کردند که این دو آزمایش عکس هم عمل می کنند.

آشنایی حکمت ۵ نهج البلاغه

راه صحیح و شیوه درست زندگی

بدونید آی بچه ها هر کار خوب تو دنیا

راه صحیحی داره که زیبایی میاره

حضرت علی (ع)فرمودند:
هر کاری را که انسان از راه و روش درست آن انجام دهد، مانند چیز زیبایی است که تازه خودش را به آن زینت داده باشد.

با توجه به اهمیت داشتن مهارت های اسلامی در زندگی ، همزمان با ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ در پایه سوم از حکمت های نهج البلاغه بصورت داستان و شعر و نمایش برای ارائه این روش ها، با کمک دختران نازنین استفاده شد که مورد دقت و توجه و بازخورد خوبی قرار گرفت.
امیدواریم که عزیزانمان از این شیوه های خوب و صحیح در زندگی روزمره بهره مند شوند.

آموزش کار گروهی – پایه پنجم

?یادگیری تکنیک‌های همکاری و برقراری ارتباط با دیگران یکی از ضروریات مهم در زندگی هر کودکی محسوب می‌شود. زمانی که فرد در سنین پایین همچون دوران دبستان آموزش ببیند، این آموزه‌ها در وی درونی شده و در آینده در زندگی موفق‌تر عمل می کند.
?هنگامی که دانش آموزان در قالب یک گروه قرار می‌گیرند و هدفی مشترک دارند، موظفند برای انجام مسئولیت محول شده به گروه با یکدیگر ارتباط داشته، حرف بزنند، به نظرات دیگران گوش دهند و نظرات خود را بیان و از همه مهم‌تر موظفند تا خجالتی بودن را فراموش کنند. کار گروهی به دانش آموزانی که در یک کلاس هستند، اما ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند، امکان دوست شدن را فراهم می‌کند.
?همزمان با ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه پنجم با توجه به درس “من عضو گروه هستم” ، گروه بندی شده و با توجه به مواردی که آموخته بودند برای انجام یک تحقیق گروهی در مورد راه های محافظت از محیط زیست ، تقسیم وظایف و در نهایت کار گروهی انجام دادند.

برگزاری دومین جلسه آموزش خانواده

امام صادق – عليه السلام – فرمود: همانا خداوند متعال نسبت به شخصي كه نسبت به فرزند خود محبت بسيار دارد رحمت عنايت مي‌كند.
«مكارم الاخلاق، ص ۱۱۳»
استاد گرانقدر حاج آقای موسوی از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ در آموزشگاه حضور یافتند و طی یک جلسه ۹۰ دقیقه ای در رابطه با
✅شیوه عملی تربیت دینی کودکان دبستانی
✅شیوه های انتقال مفاهیم دینی
✅سلامت معنوی کودکان
مطالب ارزشمند و کاربردی را برای اولیا محترم بیان نمودند.
در انتها مادران و پدران دلسوز سوالات خود را پرسیده و به ایشان پاسخ داده شد.

برگزاری نخستین جلسه رسمی یازدهمین دوره مسابقات قرآن پرتو نور

وقتى قرآن وارد جامعه مى‏شود، حضور قرآن، حلاوت خود را به کام ها مى‏چشاند. امروز قرآن در کشور ما سیطره دارد. قدم اول، یاد گرفتن متن قرآن است؛ و این باید روز به روز زیاد بشود. اگر بخواهیم همه، قرآن را یاد بگیرند، عده‏ اى باید در اوج قرار بگیرند – مثل همه چیز دیگر – همین طور که اگر بخواهید ورزش، همگانى بشود، بایستى عده‏ اى قهرمان را جلوى چشم مردم نگه دارید.

مقام معظم رهبری (مدظله):

به حول و قوه الهی، اولین جلسه رسمی یازدهمین دوره مسابقات قرآن پرتو نور در روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲ الی ۱۴برگزار گردید.

مصوبات این جلسه به شرح ذیل می باشد:

  • دستورالعمل مسابقات پرتو نور از طریق دبیرخانه های مربوطه تا روز یکشنبه تحویل معاونت فرهنگی موسسه شود.
  • پوسترها و فایل لایه باز پوستر امروز در اختیار واحد فرهنگی موسسه قرار گیرد.
  • مفاد مسابقات در بخش دختران در چهار رشته ی ترتیل ،حفظ، قرائت، صحت قرائت و معنی نماز و در بخش پسران در ۵ رشته ی ترتیل، حفظ، قرائت، صحت قرائت معنی نماز و اذان می باشد.
  • انتهای دستورالعمل یک تبصره بیاید که هر مدرسه ای تولید محتوای بیشتری ارسال نماید تقدیر می شود و در این بخش برای هر دبیرخانه سه نفر در نظر گرفته می شود.
  • معاونت فرهنگی موسسه پس از اخذ و تایید شیوه نامه ها، در نامه تنظیمی جهت ارسال به مدارس اشاره‌ای به معرفی رابط مدرسه داشته باشد و شماره رابطین اخذ شود.
  • مسابقات شهرستان ها فقط برای پایه ششم به صورت متمرکز در مرکز استان برگزار می شود و مابقی پایه ها با دستورالعمل دبیرخانه در شهرستانها و در مدارس خود مسابقات را برگزار کنند.
  • برای رسمیت بیشتر زمانی را برای مسابقات شهرستانها می توان تعیین کرد که دو یا سه نفر از دبیرخانه جهت نظارت اعزام شوند.
  • دستورالعمل پیشنهادی را به معاونت موسسه ارسال کنید تا بررسی و تصویب شود و به دبیرخانه ها اعلام شود.
  • زمان برگزاری مسابقات نهایی در هفته اول اسفند ماه می باشد.
  • سایت و کانال خواهران و برادران به صورت جداگانه می باشد.

آموزش نوشتن متن توصیفی -کلاس چهارم سه

دانش آموزان عزیز کلاس چهارم سه ، امروز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از گوش سپردن به توضیحات معلم عزیزشان “سرکار خانم علیزاده” با نوشتن متن های توصیفی آشنا شدند . سپس از دانش آموزان پرتلاش کلاس خواسته شد تا درباره ی کیف مدرسه شان یک متن توصیفی بنویسند.
دختران فعال و کوشا از ذوق و ذهن خلاق خود کمک گرفته و با مشاهده ی دقیق تمام جزئیات و ویژگی های کیف مدرشان را به زیبایی تمام توصیف کردند که خواننده تصویر آن کیف را به خوبی در ذهن خود مجسم می کند و دریافتند که در نوشتن بند توصیفی خوب دیدن اهمیت فراوانی دارد.

بازدید آموزشی مدیریت محترم و معاونت گرامی آموزشی از کلاس های پنجم

مدیریت محترم دبستان “سرکار خانم حسینی” و معاونت گرامی آموزشی پایه پنجم “سرکار خانم قاسمی”، جهت پیگیری وضعیت تحصیلی و تشویق دانش آموزان امروز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، در کلاس های پنجم حضور یافتند.

لازم به ذکر است که در این بازدید کلاسی، میزان یادگیری دانش آموزان ، نحوه تدریس همکار ، بازخورد آموزش‌های ارائه شده در کلاس مورد ارزیابی قرار گرفت.

برگزاری چهارمین جلسه آموزشی با موضوع بلوغ (پایه پنجم)

بلوغ مرحله اي از رشد انسان است که در اثر بيداري غدد غريزي و فعال شدن آن دگرگوني هاي ويژه اي در شخص پديد مي آيد که با يک سري علائم و تظاهرات جسماني و رواني توأم است.

مربی محترم بهداشت آموزشگاه “سرکار خانم تقدیمی” همزمان با پنجشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، چهارمین جلسه آموزشی با موضوع بلوغ ویژه پایه پنجم برگزار و اهم مطالب ارائه شده به شرح ذیل است:

❇️تعریف بلوغ

❇️علائم و نشانه های بلوغ

❇️سن بلوغ

آشنایی با جمع و تفریق کسرها -کلاس چهارم سه

دانش آموزان کلاس چهارم سه، همزمان با ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، پس آشنایی با مفهوم کسر و عدد مخلوط و انجام تمرین های متنوع با انجام چند فعالیت دست ورزی جمع و تفریق کسرها را فرا گرفتند.

?ابتدا به دانش آموزان عزیز دو عدد برگه داده شد، یکی از برگه ها را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کردند و ۳ قسمت را به رنگ قرمز و ۲ قسمت را به رنگ آبی رنگ کردند و از دختران پرتلاش کلاس خواسته شد تا یک جمع کسری بنویسند و سپس توانستند این جمع کسر را روی محور اعداد هم نشان بدهند . برگه ی دوم را هم به ۸ قسمت مساوی تقسیم کردند و۶ قسمت آن را به رنگ سبز رنگ آمیزی کردند و سپس دو قسمت از آن را علامت زده و برای آن تفریق کسر نوشتند و روی محور هم مشخص نمودند و با چند تمرین متنوع جمع و تفریق کسرها را به خوبی فرا گرفتند.

حضور دانش آموزان در اتاق مشاوره

استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید و بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد.

مشاوره تحصیلی نقش مهمی در زندگی هر دانش آموز دارد، زیرا به آنها کمک می کند تا در هر مرحله از سفر تحصیلی و حرفه ای خود تصمیمات آگاهانه بگیرند.

سرکار خانم جعفری “مشاور محترم دبستان” همزمان با پنجشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، جلسات انفرادی با برخی از دانش آموزان برگزار نمودند.

لازم به ذکر است واحد مشاوره دبستان در روزهای پنج شنبه پاسخگوی دانش آموزان عزیز می باشند‌.

بازی و یادگیری (املای بادکنکی) _ کلاس سوم یک

آشنایی با حالت های مختلف مواد و تلفیق درس علوم و املا در کلاس سوم یک انجام پذیرفت.

تکنیک های مختلفی جهت افزایش دقت دانش آموزان در نوشتن املا وجود دارد و املا نویسی با بازی یکی از روش های نوین برای بهتر شدن دست ورزی دانش آموزان و افزایش توجه و تمرکز در آنان می باشد.

همزمان با ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، در زنگ علوم ابتدا دانش آموزان با حالت های مختلف مواد آشنا شدند و درک کردند که بادکنک جامد است و سپس بادکنک های خود را با اکسیژن مورد نیاز از هوا پر کردند و با ماده ای به نام اکسیژن که گاز است، آشنا شدند.

در ادامه دانش آموزان پرتلاش کلاس سوم یک، با همراهی آموزگار عزیزشان “سرکار خانم بیهقی”، املای درس جدید را بر روی بادکنک نوشتند و فضایی شاد و پر نشاط را در کلاس درس تجربه نمودند.
بدین صورت ساحت های زیر در این فعالیت درنظر گرفته شد:
✅تعلیم و تربیت زیبایی شناختی و هنری
✅تعلیم و تربیت اعتقادی؛ عبادی و اخلاقی
✅تعلیم و تربیت علمی و فناورانه

آشنایی با ارزش پول « ریال و تومان » _ کلاس سوم سه

در طول روزمره همه انسان ها برای رفع نیازهای خود به خرید و فروش نیاز دارند بر همین اساس باید با واحد‌های پولی آشنا شوند.
گل های کلاس سوم سه، همزمان با ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱ و با راهنمایی آموزگار عزیزشان “سرکار خانم خاکبیز” با انواع واحد‌های پولی کشورهای مختلف آشنا شده و به پارک ریال و تومان سفر کردند، سپس برای درک بهتر به صورت نمایش خریدار و فروشنده؛ دست به خرید و فروش وسایل با پول های آموزشی زدند.

دانش آموزان پی بردند که در همه خرید و فروش ها رعایت شرط انصاف را داشته باشند و گران فروشی فقط باعث ضربه زدن به هم نوعان می شود.

بدین صورت ساحت های زیر در این فعالیت در نظر گرفته شد:
✅تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای
✅ تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی
✅ تعلیم و تربیت زیستی
✅تعلیم و تربیت اعتقادی؛ عبادی و اخلاقی

املای رفاقتی – پایه پنجم

رفیق بودن بهترین حس دنیاست ، می شود با رفیق صمیمی ات در یک کلاس کوچک باشی و از او کلی نکته بیاموزی و تمام لحظاتت را رنگ شادی بزنی در زنگ املا دختران من به شیوه ی جدیدی املا نوشتند و از کلاس شاد امروز تجربه ای شیرین برای خود به ارمغان بردند.
دختران عزیز کلاس پنجم ، همزمان با ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، در کلاس با همدلی و مهربانی کنار رفیقشان نشستند و شروع به طراحی کردن در دفترشان کردند و بعد از اتمام نقاشی خودشان از روی درس به یکدیگر املا گفتند و داخل نقاشی هایی که کشیده بودند متن املا را نوشتند. پس از پایان املا هر دانش آموز برای رفیق خودش املا را تصحیح کرد و یک متن زیبا و احساسی تقدیم به دوستش کرد .
هدف از این املا:

  • تقویت حس همدلی و مهربانی
  • بالا بردن اعتماد به نفس چون این املا بدون غلط است
  • مشارکت در کار گروهی و سرگرمی و نشاط

آزمایش قرص نیوتن – پایه پنجم

?همانطور که نور سفید با منشور به رنگ‎های اصلی خود تجزیه می‎شود؛ به کمک قرص نیوتن نیز می‎توان ترکیب هفت رنگ و تولید نور سفید را به دانش‎آموزان نشان داد.

همزمان با ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، سرکار خانم فارسی “آموزگار محترم درس علوم پایه سوم” آزمایش قرص نیوتن را بهصورت زیر انجام دادند:

آزمایش قرص نیوتن به این صورت است که یک دایره را به هفت قسمت مساوی تقسیم کرده و هر کدام را به رنگ ‎های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی، بنفش رنگ آمیزی می‎کنیم. سپس به کمک یک میله این دایره را به سرعت به چرخش در می‎آوریم. با چرخش این دایره دانش ‎آموزان دیگر هفت رنگ را مشاهده نمی‎کنند بلکه نور سفید را می‎بینند، دلیل این مشاهده سرعت بالای نور است.
?هدف از این فعالیت: آشنایی دانش ‎آموزان با شکست نور، علت شکست نور و اینکه نور سفید از چه رنگ‎های تشکیل شده است.

افتتاحیه سفیران سلامت

از آنجایی که دانش آموزان نقش عمده ای در توسعه و ساخت آینده کشو ر دارند و با توجه به تعداد کثیر دانش آموزان و امکان انتقال پیامهای بهداشتی از طریق آنان به خانواده و جامعه این عزیزان به عنوان سفیر سلامت انتخاب شدند و امروز پنج شنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، افتتاحیه سفیران سلامت در دبستان برگزار گردید.
❇️در طرح سفیران سلامت دانش آموزان آموزش سبک زندگی سالم ،سلامت روانی ،سلامت تغذیه ،سلامت خانواده،اصول بهداشت فردی،آشنایی با بیماریهای غیر واگیر و واگیر و تحرک بدنی و ورزش را فرا می گیرند و این آموزش ها را به سایر دانش آموزان و خانواده منتقل می کنند.

✅اهم برنامه های انجام شده در افتتاحیه سفیران سلامت به شرح ذیل می باشد:?

  • انتخاب سفیران سلامت
  • قرائت سوگند نامه سفیران سلامت توسط سفیر سلامت خانم ستایش گوهری
  • ارائه شرح وظایف سفیران سلامت
  • اجرای سرود بصورت دسته جمعی
  • اهدای کارت سفیران سلامت

آغاز تبلیغات کاندیدای شورای دانش آموزی

انتخابات دانش آموزی در واقع تمرین دموکراسی و فرصتی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان در مدارس است تا بستر مشارکت آنان در عرصه های مختلف درآینده ای نه چندان دور فراهم شود.
شورای دانش آموزی گامی در جهت تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی ها و زمینه ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری آنان به شمار می رود.
از همین رو، همزمان با ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱، کاندیدای شورای دانش آموزی در محل های تعیین شده اقدام به نصب پوسترهای انتخاباتی خود نمودند و توانمندی های خود را به دوستان شان معرفی کردند.

لازم به توضیح است تبلیغات این عزیزان در کانال آموزشگاه نیز بارگذاری شد.

آشنایی با دعای پرفیض “رضیت بالله”

“رضیت بالله” یکی از دعا‌های مستحب است که خواندن آن پس از هر نماز واجب توصیه شده است.
روزی یکی از یاران امام صادق (ع) به نزد ایشان رفته و عرض کرد، مرا دعایی بیاموز که چون آن را قرائت کنم، ایمانم کامل و غیر قابل زوال گردد. امام صادق نیز فرمودند پس از هر نماز واجب، دعای رضیت‌ بالله را بخوان.
همزمان با ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱، امام جماعت محترم آموزشگاه با توجه به اهمیت این دعای پرفیض از دانش آموزان خواستند تا متن دعا را حفظ نمایند و به عزیزانی که موفق به حفظ آن شدند جوایز زیبایی اهدا نمودند.

آغاز ثبت نام عضویت در کتابخانه مدرسه

افکار و اندیشه های انسان به گونه ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصی بیندازد.
همزمان با ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان مشتاق و خوش ذوق با به همراه آوردن یک قطعه عکس و اهدا یک کتاب متناسب با رده سنی خود در کتابخانه آموزشگاه عضو شدند.لازم به ذکر است که دانش آموزان می توانند در روزهای فرد با مراجعه به کتابخانه هر کتابی را می پسندند امانت بگیرند و پس از مطالعه آن را بازگردانند.

ساخت مدار الکتریکی -کلاس چهارم یک

انرژی الکتریکی پرمصرف ترین شکل انرژی مورد استفاده ی مردم است .
برای استفاده از انرژی الکتریکی وانتقال آن به مسیری نیاز است که به آن مدار الکتریکی می گویند.
در یک مدار، الکتریسته به وسیله ی باتری از یک سیم جاری شده وپس از روشن کردن لامپ ،از سیم دیگر به باتری بر میگردد.
دانش آموزان پر تلاش کلاس چهارم یک، همزمان با ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، بعد از گوش دادن به توضیحات معلم عزیزشان و آشنایی با مدارهای متوالی وموازی در گروه خود با استفاده از دو لامپ و دو رشته سیم و باتری مدار الکتریکی ساختند.

همچنین دانش آموزان دریافتند در مدار موازی لامپ ها طوری بسته شده اند که از هرکدام‌جریان جداگانه ای عبور میکند و با خاموش شدن یک لامپ بقیه لامپ ها روشن می مانند.


آشنایی با مدارهای الکتریکی – کلاس چهارم سه

✅ به مسیری که جریان الکتریسیته از آن عبور می کند مدار الکتریکی می‌گویند.

همزمان ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان کلاس چهارم سه پس از آشنایی با انرژی الکتریکی به‌ عنوان‌ پرمصرف ترین و کار آمدترین انرژی و کاربرد آن و ویژگی های این انرژی که قابل انتقال است و به آسانی به انواع انرژی‌ها تبدیل می شود .

با استفاده از مقداری سیم ، باتری و لامپ یک مدار الکتریکی ساختند و با قرار دادن چند لامپ به صورت پشت سرهم مدار متوالی ساختند و دریافتند اگر در این مدار یکی از لامپ ها بسوزد لامپ دیگر هم خاموش می شود.

در مدار موازی جریان برق هم زمان به هر دو لامپ می رسد و اگر یکی از لامپ ها بسوزد لامپ دیگر روشن می ماند و جریان برق در بقیه مدارها قطع نمی شود و لامپ پر نور تر می شود.

افتتاح کتابخانه کلاسی – کلاس دوم دو

قال امیرالمومنین علی علیه السلام ؛ هرکس که با کتابها آرامش یابد ، راحتی و آسایش از او سلب نمی گردد.

من یار مهربانم دانا و خوش بیانم
گویم سخن فراوان با آنکه بی زبانم

همزمان با ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، گل دختران کلاس دوم دو، پس از آموزش روشهای صحیح مطالعه و کتاب های مناسب گروههای سنی ، در هفته ی کتاب و کتابخوانی به کمک معلم عزیزشان “سرکار خانم ذوقی” رسماً کتابخانه ی کلاس را با اهدای کتاب داستان های متنوع با موضوعات مختلف و جذاب افتتاح کردند.

پس از قرعه کشی و انتخاب کتابدار هفتگی برای کتابخانه ، کتاب ها را اهدا کردند و کامشان را با شکلات شیرین کردند و قوانین کتابخانه ی کلاس را با جان و دل شنیدند.

آماده سازی بانک سوالات _ کلاس سوم سه

دختران کلاس سوم سه، امروز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ به درست کردن بانک سوالات پرداختند.
برای تقویت کارگروهی و سازگاری افراد با یکدیگر ؛ جمع آوری سوالات در قالب گروه های کلاسی انجام شد.
دانش آموزان از قبل مقواهای یکسانی آماده کرده و هر گروه وظیفه یک درس مشخص را به عهده گرفت و برای آن درس سوال طراحی کردند.
در پایان ۱۰۰ سوال از دروس « ریاضی؛ فارسی؛ علوم؛ اجتماعی و هدیه » توسط خود دانش آموزان و با راهنمایی آموزگار عزیز کلاس “سرکار خانم خاکبیز ” آماده و در بانک سوالات ریخته شد.

بدین صورت ساحت های زیر در این فعالیت درنظر گرفته شد:
✅ تعلیم و تربیت زیبایی شناختی
✅ تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی
✅ تعلیم و تربیت اعتقادی؛ عبادی و اخلاقی

حضور اعضای هیئت اخلاص در کلاس ها

اعضای محترم هیئت اخلاص همزمان با ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، در کلاس ها حضور یافتند و بعد از معرفی خود درباره نحوه فعالیت کمیته فرهنگی-کمیته آموزشی-کمیته مجازی برای دوستان شان صحبت نمودند.

لازم به ذکر است که در هر کلاس سه نماینده جهت ارتباط بیشتر با کمیته ها انتخاب شدند و سایر متقاضیان حضور در هیئت اخلاص می توانند با هماهنگی کمیته ها در انواع برنامه های فرهنگی مدرسه مشارکت داشته باشند.

آشنایی با انواع عدسی و آینه ها

همزمان با ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان پایه پنجم در جریان تدریس درس سوم کتاب علوم انواع آینه ها را مرور کردند.

آینه فرو رفته:
جسم را بزرگتر نشان می دهد مانند آینه دندانپزشکی (تصویری بزرگ تر از جسم بخش پوسیده دندان تشکیل می دهد که امکان
تشخیص دقیق تر پوسیدگی دندان را فراهم می آورد.)
آینه تخت :
اندازه واقعی جسم را نشان می دهد مانند آینه خانه ها و آرایشگاه ها
آینه برآمده :
جسم را کوچکتر نشان می دهد و وسعت دید اطراف جسم بیشتر است مانند آینه اتومبیل ،آینه سر پیچ و پارکینگ

?در ادامه دانش آموزان با انواع عدسی ها نیز آشنا شدند:
? عدسی هایی که وسط آنها ضخیم تر از لبه های آن است که «عدسی محدب یا برآمده» مانند ذره بین ساده که این عدسی ها مانند آینه مقعر تصاویر را بزرگتر از اندازه واقعی نمایش می دهند‌.

عدسی هایی که وسطشان نازکتر از لبه ها است به آنها «عدسی مقعر یا فرورفته» می گویند و مانند آینه محدب تصاویر را کوچک تر از اندازه واقعی جسم نشان می دهند.

برگزاری جلسه مشاوره گروهی (مدیریت زمان ، برنامه ریزی تحصیلی و …)

در ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱، مشاوره گروهی دانش آموزان پایه ششم یک و ششم سه در مورد روشهای صحیح مطالعه، خلاصه برداری ، تست سرعت روان خوانی و… توسط مشاور محترم دبستان “سرکار خانم جعفری” انجام شد و برنامه ریزی درسی مطابق با برنامه هفتگی هر کلاس نیز تنظیم شده بود که به دانش آموزان گردید.

لازم به ذکر است در پایان به سوالات دانش آموزان پاسخ داده شد .

در آستانه افتتاح کتابخانه های کلاسی

برای کتاب خوان شدن یک راه خوب سراغ دارم؛ اینکه همیشه و همه جا با خود یک کتاب همراه داشته باشید. اگر همیشه کتابی پیش شما باشد، عادت می‌کنید که هرجایی را برای خواندن انتخاب کنید. اگر همین الان بدون کتاب هستید؛ معطل نکنید یک کتاب تهیه کنید.
همزمان با ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ مقرر شد، به منظور ایجاد دسترسی بهتر دانش آموزان به کتاب در هر کلاس کتابخانه کوچکی دایر شود.

معلمین دلسوز و مهربان از بین کتاب های موجود در کتابخانه تعدادی را گلچین و در محل مخصوصی از کلاس خود قرار می دهند تا دانش آموزان راحت تر بتوانند به کتاب ها دسترسی داشته باشند و از مطالعه آن لذت ببرند و بر دانش و توامندی خود بیافزایند.

بیان فلسفه حجاب با اجرای نمایش زیبا

برگ‌های کتاب به منزله بال‌هایی هستند که روح ما را به عالم نور و روشنایی پرواز می‌دهند. هرچه بیشتر کتاب بخوانید، بیشتر از زندگی حقیقی برخوردار خواهید شد.
همزمان با ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، واحد محترم پرورشی آموزشگاه با اجرای نمایش زیبا و دیدنی در مورد فلسفه داشتن حجاب برای دانش آموزان پایه سوم که امسال در آستانه سن تکلیف هستند صحبت کردند.

در این داستان ضرورت حفظ حجاب با زبان کودکانه و در قالب قصه گویی به نوگلان باغ ایمان آموزش داده شد.
لازم به توضیح است این نمایش بر اساس کتاب لینالونا تهیه و اجرا گردید.

آشنایی با موضوع محرم و نامحرم ویژه دختران پایه سوم

بهترین حرف‌ها بدون جذابیت شنیده نمی‌شوند.
در ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، با توجه به اهمیت آموزش احکام به نوگلان باغ ایمان امروز واحد پرورشی در جمع صمیمانه دانش آموزان پایه سوم حضور یافتند و با خواندن شعری زیبا این عزیزان را با موضوع مهم محرم و نامحرم آشنا نمودند.

شعر،قصه گویی و بازی از مهم ترین و کارآمدترین ابزارهای آموزش به کودکان هستند و موجب می شود مفاهیم احکام به راحتی در ذهن و قلب دانش آموزان حک شود.
این عزیزان ضمن یادگیری احکام محرم و نامحرم اوقات خوشی را کنار هم سپری نمودند.

برگزاری جلسه آموزش خانواده

اولیا دلسوز و مهربان دانش آموزان پایه اول تا چهارم همزمان با ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، از ساعت ۱۴:۱۵ الی ۱۵:۳۰ در آموزشگاه حضور یافتند و از مطالب مفید و ارزشمند استاد توانمند حاج آقای موسوی بهرمند شدند.
سر فصل های بیان شده در این جلسه:

?پیش نیازهای که والدین باید برای تربیت دینی اسلامی داشته باشند.
?خودشناسی و ارزش و اهمیت والای انسان
?ارائه راهکارهای کاربردی برای آشناسازی کودک دبستانی با نماز
?پاسخ به سوالات اولیا

حضور دختران پایه پنجم در کافه کتاب مدرسه

باهم‌‌خوانی کتاب؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی

دانش آموزان پایه پنجم امروز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، در کافه کتاب مدرسه حضور یافتند.

دانش آموزان با راهنمایی مربیان محترم خانم ها “شریفی و اعتماد” یک کتاب انتخاب نمودند و در فضایی شاد و دلنشین و با صرف چای بیسکوئیت و … در کنار دوستان شان به مطالعه کتاب پرداختند.

این گروه های کتابخوان برداشت خود از کتابی که امروز مطالعه کردند را خواهند نوشت و از نتیجه کار ایشان نمایشگاهی برگزار می کنیم.

ضمنا گروه هایی که کلیپ معرفی کتاب تهیه کنند در کانال مدرسه بارگذاری خواهد شد.

به گروهی که بیشترین فعالیت را انجام دهد کارت امتیاز تعلق خواهد گرفت.

برگزاری جلسه واحد پرورشی با اعضای هیئت اخلاص

دانش آموزان کوشا، خلاق و توانمند آموزشگاه از ابتدای سال تحصیلی در بسیاری از برنامه های فرهنگی و پرورشی نقش فعال داشتند.

امروز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، اعضای اصلی هیئت اخلاص طی جلسه ای نسبت به وظایف خود مطلع شدند و با شور و اشتیاق فراوان برای همکاری با واحد پرورشی آموزشگاه اعلام آمادگی نمودند.

به اميد آنكه بتوانيم با بهره گيري از معارف اسلام و بصيرت و آگاهي و انجام فعاليتهاي هيئتي مورد توجه امام زمان عجل الله فرجه الشریف قرار گیریم.

براي دختران عزيزمان در هيئت اخلاص موفقيت و سربلندي را آرزومنديم.

افتتاحیه طرح زنگ کتاب و کتابخوانی

?ادبیات داستانی با شریک کردن ما در تجاربی غیر از تجربه‌های خودمان، وجود و هستی ما را وسیع‌تر می‌کند، آنان که در تمام طول عمر خود کتاب‌خوان‌های واقعی بوده‌اند؛ وسعت بی‌انتهای وجود خود را می‌بینند، و البته آن را مدیون نویسندگاه بزرگ هستند.

?مدیریت محترم آموزشگاه “سرکار خانم حسینی” همزمان با ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، طی مراسمی فرم های مخصوص اجرای طرح کتابخوانی را به معلمین بزرگوار تحویل دادند و از ایشان درخواست نمودند طبق برنامه ریزی های انجام شده در زنگ کتابخوانی با جدیت این طرح را در کلاس ها اجرا نمایند.

سخنرانی مدیریت محترم در مراسم افتتاحیه زنگ کتابخوانی

?سرکار خانم حسینی “مدیریت محترم دبستان” همزمان با ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، با حضور در جمع دانش آموزان پایه دوم در مورد اهمیت کتابخوانی برای این عزیزان صحبت نمودند.

?ایشان از چند تن از دانش آموزان خواستند تا در مورد کتاب هایی که تاکنون مطالعه کردند توضیح دهند و بگویند با خواندن آن کتاب چه مطالبی را یادگرفتند.

?لازم به ذکر است که دانش آموزان قول دادند در هر هفته حداقل یک کتاب مطالعه و در مورد آن برای خانم مدیر نامه بنویسند.

اجرای ویژه برنامه ای به مناسبت زنگ کتابخوانی

مقام معظم رهبری فرمودند:
نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل است، البته بهترین کتابها، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزشهای والا و انقلابی هدایت کند، و امیدواریم کتاب جایگاه حقیقی خود را در جامعه بیابد.

?واحد محترم پرورشی آموزشگاه در ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، برنامه های ویژه ای را در زنگ کتابخوانی پایه دوم اجرا نمودند.

رئوس فعالیت های انجام پذیرفته:

✅اجرای نمایش لینالونا
✅معرفی کتاب لینالونا
✅برگزاری مسابقه زنگ معما
✅پخش نماهنگ های شاد کودکانه در مورد کتاب و کتابخوانی
✅برگزاری مسابقه محرم نامحرم

تقدیر از دختران محجبه آموزشگاه

سیاهی کعبه را به یاد بیاور که همرنگ سیاهی چادر توست..
بانویِ همرنگ خانه ی خدا!
افتخار کن به رنگ چادرت..
که همرنگِ چادر خانه ی خداست و چه رنگی بهتر از رنگ خداست؟
امروز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱، با حضور در جمع دانش آموزان از دختران محجبه چادری تقدیر و تشکر شد و کارت امتیاز اهدا گردید.
لازم به توضیح است یک روز در هر ماه را به این مهم اختصاص می دهیم.

به افتخار چادری های پایه های اول تا ششم

وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً*

ﻭ ﭼﻪ ﺭﻧﮕﻰ ﺍﺯ ﺭﻧﮓ ﺧﺪﺍﻳﻰ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ؟!

تماس با رابطین یازدهمین دوره مسابقات قرآنی پرتو نور

همزمان با پنجشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱، معاونت محترم پرورشی “سرکار خانم نیک عیش” طی تماس تلفنی با مدارس تحت پوشش مسابقات قرآن پرتو نور ضمن تشکر از همکاری ایشان در سال های گذشته از مدارس درخواست نمودند تا در یازدهمین دوره مسابقات قرآن پرتو نور همچنان حضوری فعال داشته باشند و موارد ذیل را مشاهده و بررسی نمایند:
✅معرفی یک رابط جهت پیگیری فعالیت های قرآنی مدارس
✅دریافت شیوه نامه یازدهمین دوره مسابقات
✅ معرفی سایت پرتو نور
✅معرفی گروه دریافت اخبار مدارس در سروش (سه شنبه هر هفته)
✅تاکید بر کیفیت بخشی آموزش قرآن

اندازه گیری قد و وزن دانش آموزان

اندازه گیری وزن و قد کودکان و نوجوانان از منابع اطلاعاتی و بهترین شاخص ارزیابی وضعیت رشد و تغذیه آن ها و سلامت جامعه می باشد.

به طور کلی میتوان گفت که وزن مناسب وزنی است که علاوه بر در نظر گرفتن عواملی همچون سن،نسبت عضله به چربی،قد،جنسیت و چگالی استخوان ،برای عملکرد و بهینه بدن نیز مناسب باشند.

با این حال مهم است که مراقب وزن کودکان باشیم زیرا کمبود وزن یا اضافه وزن می تواند کودکان را در معرض خطر بسیاری از بیماریها قرار دهد.

بدین منظور امروز شنبه 28 آبان ماه 1401، معاینات قد و وزن دانش آموزان جهت تعیین شاخص توده بدنی(BMI) انجام پذیرفت.

لازم به ذکر است که این معاینات از اوایل آبان ماه در آموزشگاه در حال بررسی می باشد و موارد دارای اختلال مانند اضافه وزن ، چاقی، لاغری و لاغری مفرط جهت بررسی بیشتر به متخصصین مربوطه ارجاع میشوند.

تشرف دختران عزیز پایه دوم به حرم امام مهربانی ها

☘️ آمدم ای شاه پناهم بده…
☘️خط امانی ز گناهم بده…

?همزمان با ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱، دانش آموزان عزیز پایه دوم در بارگاه منور حضرت موسی الرضا علیه السلام حضور معنوی یافتند.

برنامه های اجرا شده:

?عرض ارادت به ساحت مقدس آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام و صلوات خاصه
?آموزش مفاهیم دینی همراه با قصه،بازی و سرگرمی در محیطی شاد و سرشار از معنویت و حضور قلب توسط مربی محترم قرآن “سرکار خانم قانع”
?قرائت زیارتنامه امام رضا علیه السلام
?زیارت ضریح متبرک حضرت رضا علیه السلام

برگزاری اولین نشست هماهنگی جشن تکلیف

نخستین جلسه هماهنگی امور مربوط به جشن تکلیف در ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ در دبستان دخترانه واحد ۲ امام حسین علیه السلام برگزار گردید.

امام سجاد (ع) فرمودند:

«وَمِن اَعظَمِ النِّعَمِ عَلَینا جَریانُ ذِکِرکَ عَلی الَسنِتَنا و اذِنُکَ لَنا بِدعائِکَ و تَنزیهِکَ و تَسبیحِکَ »

از بزرگترین نعمت های خداوند حکیم (در ابتدای مکلف شدن و هر موقع دیگر) بر ما، جاری شدن ذکر و یاد او بر سرزبانهایمان است و اجازه او به ما که او را بخوانیم و تنریه و تسبیحش کنیم.

مصوبات جلسه جشن تکلیف به شرح ذیل می باشد:

  • برگزاری مراسم اختتامیه جشن تکلیف هر مدرسه به صورت مستقل
  • پیگیری هدایای جشن تکلیف شامل کیف سجاده و چادر توسط معاونت فرهنگی
  • هماهنگی جهت تهیه عکس جشن تکلیف هر دانش آموز و چاپ آن توسط معاونت فرهنگی
  • هر مدرسه می توانند حداکثر ۴۰۰ نفر میهمان دعوت نمایند
  • برگزاری اختتامیه جشن تکلیف باید در سه روز متوالی به صورت مستقل انجام شود که زمان برگزاری مراسم اختتامیه هر مدرسه با توافق مدیران متعاقبا اعلام می گردد.
  • تاریخ دقیق برگزاری مراسم اختتامیه بعد از توافق مدیران به معاونت فرهنگی اعلام شود
  • اعلام تاریخ برگزاری کلاس های احکام و زمان برگزاری اردو جشن تکلیف توسط معاونت فرهنگی
  • اعلام تاریخ برگزاری جلسه آموزش خانواده و هماهنگی با استاد توسط معاونت فرهنگی
  • هماهنگی جهت شرکت هر سه مدرسه با هم در مراسم جشن تکلیف حرم توسط معاونت فرهنگی
  • تحویل کارت دعوت اختتامیه و جلسه آموزش خانواده به صورت هماهنگ توسط معاونت فرهنگی به مدارس
  • هماهنگی با مجری مراسم اختتامیه توسط معاونت فرهنگی
  • فضاسازی سن حسینیه سیدالشهدا جهت مراسم اختتامیه توسط دبستان دخترانه واحد ۱
  • فضاسازی سالن ورودی و محوطه حسینیه سیدالشهدا جهت مراسم اختتامیه توسط دبستان دخترانه واحد ۳
  • فیلمبرداری از مراسم اختتامیه توسط معاونت فرهنگی
  • تهیه فیلم و عکس از برگزاری اردو جشن تکلیف توسط مسئولین سایت مدارس
  • فضاسازی نمازخانه اردوگاه هویزه توسط دبستان دخترانه واحد ۲
  • برگزاری جلسه بعدی ۱۵ روز مانده به مراسم اختتامیه جشن تکلیف


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20