مهر ماه

گزارشات سال ۱۴۰۰

1-انجام آزمایش ساخت حباب ساز

یکی از اهداف آزمایش،درک نکات درسی و توضیح و تکمیل مفاهیم آن‏هاست.یعنی آزمایش نقش کمک درسی و تقویتی را ایفا می‏ کند.

دانش آموزان کلاس چهارم یک در ۴ مهر ماه ۱۴۰۰ با کمک و راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی اقدام به ساخت حباب ساز در شکل های مختلف نمودند و با انجام این آزمایش جالب موفق شدند مطالب مفید و ارزشمندی را کسب نمایند. دانش آموزان با مشاهده شکل حباب های تولید شده و ثبت در جدول دریافتند شکل حباب ساز تاثیر در شکل حباب ها به وجود آمده ندارد و تمام‌حباب ها دایره ای شکل هستند.

2-برگزاری اولین صبحگاه شکوفه های اولی

چه خوب است با تو

اولین صبحگاه

در مدرسه ای که دلتنگ صدایت است.

سال تحصیلی که آغاز می شود، همه ی آبشارها با کودکان کلاس اولی، صدای آب را می کشند و بادها، صدای ابرها را با باران بخش می کنند.

در روز شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۷:۳۰ صبح اولین صبحگاه حضوری سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در این آموزشگاه با تعداد ۵۰درصد دانش آموزان پایه اول و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی برگزار شد.

برنامه های اجرایی در اولین صبحگاه حضوری به شرح زیر می باشد:

آموزش کوتاه صف بستن

پخش صوت تلاوت قرآن کریم

پخش سرود ملی همراه ریسه هایی به رنگ پرچم ایران در دست دانش آموزان

سخنرانی و خوش آمدگویی مدیریت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغانی

عبور از دروازه قرآن برای ورود به کلاس

(به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از خستگی دانش آموزان اجرای برنامه محدود انجام شد)

آرزوی سلامتی و موفقیت برای دانش آموزان عزیزمان را داریم.

3-آشنایی با اهمیت رعایت حقوق همسایگان در اسلام

پیامبر گرامی ما حضرت محمد (ص) فرمودند :

اگر می خواهید خدا و پیامبر شما را دوست داشته باشند امانتدار و راستگو باشید و با همسایگان خود به نیکی رفتار کنید .

دانش آموزان کلاس چهارم سه پس از آموزش درس اول مطالعات اجتماعی در کلاس آنلاین با قوانین و مقرراتی که در یک محله وجود دارد آشنا شدند و این که چگونه میتوان یک محله ی بهتر داشت و همچنین همه ی ما به عنوان شهروندان وظیفه شناس ملزم به رعایت قوانین هستیم .

در این راستا آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده در ۴ مهر ماه ۱۴۰۰ از دانش آموزان عزیز خواستند تا تحقیق کنند و سخنان و احادیث بزرگان دین را در ارتباط با رعایت و احترام حقوق همسایگان بنویسند .

دختران پر تلاشم این فعالیت را به نحو احسن انجام دادند و برای معلم کلاس ارسال نمودند .

4-جمع آوری آثار یادواره کودک و محرم

من از کودکی عاشقت بوده ام

لبیک به تو

از پس بیش از هزار سال

صدای “هل من ناصر ینصرنی” تو در گوش تاریخ واگویه میشود و ما آنرا سینه به سینه و نسل ب نسل،

لالایی کودکان مان کرده ایم.

و اربعین ت یعنی داغ حسین علیه السلام آرام نمیگیرد و خون ش از جوشش نمی افتاد

تا نجات بخش باشد

چرا که اوست سفینه النجاه

واحد پرورشی آموزشگاه در ۶ مهر ماه ۱۴۰۰ در سالن اصلی مدرسه جایگاه مخصوصی را همراه با تابلو اعلانات جهت جمع آوری آثار یادواره کودک و محرم برپا نمودند و آثار زیبای دانش آموزان را دریافت کردند.

لازم به توضیح است توضیحات مربوط به نحوه شرکت در این یادواره، همچنین نحوه ارسال نقاشی های دانش آموزان عزیز به صورت روزانه در قالب پیامی در کلیه کانال های کلاسی در سروش بارگذاری می شود.

5-تماشای انیمیشن پرنده با موضوع دفاع مقدس

بدتر از ملتی که قهرمان‌ ندارد ملتی است که قهرمان‌هایش را فراموش می‌کند و دفاع مقدس عرصه ظهور قهرمانانی است که تکرار نشدنی اند و تاریخ ما تا نسل ها به آن خواهد بالید.

حال، بر ماست که این گنجینه عظیم را زنده نگه داشته و فرهنگ دفاع مقدس را به فرزندان مان منطقل کنیم.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تمامی دانش آموزان پایه اول، در روزهای ۸ و ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ هر کلاس به صورت جداگانه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نمازخانه مدرسه حضور یافتند و همراه مربی به تماشای انیمیشن پرنده با موضوع دفاع مقدس نشستند. این برنامه به صورت جداگانه در دو روز پایانی هفته دفاع مقدس و برای هر دو گروه دانش آموزان برگزار شد.

این انیمیشن ۳۰ دقیقه ای جمعا شش بار برای گروه های ۱۵ نفره یا کمتر به نمایش درآمد. تمام پروتکل های بهداشتی ؛ شامل تهویه مناسب و باز بودن در و پنجره ها، رعایت فاصله اجتماعی دانش آموزان و پرهیز از تجمع در آن رعایت شد.

6-آشنایی با مراحل روش تحقیق علمی

انجام آزمایش و تحقیق یادگیری کودکان را افزایش می دهد .

دانش آموزان کلاس چهارم سه در ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰ پس از آموزش درس اول علوم توسط آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده جهت تثبیت یادگیری اقدام به انجام آزمایش ساخت حباب را با استفاده از سیم در شکل ها و طرح های مختلف نمودند.

دانش آموزان با انجام این آزمایش دریافتند شکل سیم ها در شکل حباب ها تاثیری ندارد ، همچنین پی بردند اولین مرحله در روش تحقیق علمی مشاهده و آخرین مرحله نتیجه گیری و نظریه است .

7-تکلیف خلاق و آموزشی از پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع)

دانش آموزان کلاس دوم سه به مناسبت ایام سوگواری پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) تکلیفی از این مناسبت ها داشتند.

آموزگار محترمشان خانم یاری در ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۰ از دانش آموزان خواستند به مناسبت این ایام تحقیقی داشته باشند و یا به صورت دلنوشته یا نقاشی یا زندگینامه از پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع) بنویسند تا شناخت بیشتری نسبت به ائمه‌ داشته باشند. در این راستا دانش آموزان کوشای کلاس دوم سه تکالیف خود را انجام داده و برای معلم خود ارسال کردند. با تشکر از همکاری خوب این دانش آموزان و والدین محترمشان. با احترام آموزگار فرزندتان یاری

8-زنگ هنر و خلاقیت در کلاس دوم سه

دانش آموزان خوب و پرتلاش کلاس دوم سه در ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۰ با راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم یاری در یک زنگ، هنر و خلاقیت اجرا کردند.

در ابتدا آموزگار محترم کلاس چند نمونه کلیپ و فیلم آموزشی برای دانش آموزان کلاس پخش کردند و از ایشان خواستند که در صورت تمایل کاردستی و یا نقاشی مربوطه را بسازند.

در این راستا دانش آموز عزیز مرسانا برجسته و فاطمه نرگس سبحان زاده و اسرا امینی و زهرا سادات صالحی و فاطمه عارفخانی و فرانک یعقوبی و یگانه پناهنده و ستایش واحدیان و ساجده اسلامی و زینب تجعفری و کیانا شکوهی زاده و صالحه هوشیار، از دانش آموزان خوب کلاس نقاشی و کاردستی با دایره ها و نیم دایره ها درست کردند و عکس آن را برای معلم خود ارسال نمودند.

باتشکر از همکاری خوب دانش آموزان کلاس و والدین محترمشان.

ضمنا از کلیه والدین خوب این کلاس جهت شرکت ۱۰۰ درصدی در کلاس های آنلاین دروس روزانه و ارسال به موقع تکالیف و فعالیت خوب و همکاری خوب دانش آموزان و والدین محترم کمال تشکر را دارم.

با احترام آموزگار فرزندتان یاری

9-نقاشی کودکانه به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در زنگ قرآن

عشق فراوان امام رضا(علیه السلام) به کتاب خدا، او را بر آن داشت تا نخست از آن بهره ببرد. نه زمان و نه مکان و نه شب و روز برای او مطرح بود.

حضرت هرسه روز یکبار قرآن را ختم می کرد و آنگاه می فرمود:

اگر میخواستم زودتر از سه روز آن را به پایان برسانم ،می توانستم ،اما نخواستم چنین کنم، زیرا در موقع تلاوت به هر آیه که می رسیدم در آن فکر و اندیشه می کردم که درباره چه چیزی و در چه زمانی نازل شده است.

به مناسبت فرارسیدن شهادت امام رئوف و مهربانیها ،امام رضا(علیه السلام)،در ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۰ دختران نازنین پایه اول در ساعت درس قرآن، نقاشی کودکانه ای را به تصویر کشیده و رنگ آمیزی کردند، و ارادت خود را نسبت به این امام مهربان،در حد توان ثبت کردند و در کانال فوق برنامه برای دوستان ارسال شد.

السلام وعلیک یا علی ابن موسی الرضا

10-فعالیت های فرهنگی به مناسبت دهه آخر صفر

چقدر آخر این ماه سخت و سنگین است

تمام آسمان و زمین بی قرار و غمگین است

بزرگتر ز غم مجتبی (ع) و داغ رضا(ع)

فراق فاطمه با خاتم النبیین (ص) است

من تمامی ذهنم را مخشوش خود ساخته ام …من حریف زبانم نمی شوم در سکوت بی تردید فاصله ها …. رجب و شعبان و ….رمضان و…

و محرم و صفر را با خود به کوله بار پر از محبت دوست می برم تا پرتگاه دوری جستن از دوستان یادم را یاد آوری کند…دوستانی که وجودشان حس دوستی را سالهاست که دردل من پرکرده ….من سهراب نیستم تا گره بزنم نور را با پیوند…. عشق را با لبخند… من سرگردان محبت حسین و اهل بیت او هستم …. من بینوای کوچه عشق محمد رسول (ص) و دوستدارانش هستم … من زلال نور خواهم شد وقتی یاد آنها در دلم می تابد… من این همه چگونه را پاسخ خواهم داد…. من توان از جای برخاستن را دارم وقتی در محرم و صفر اهل بیت میگریم برای آبیاری درخت سر به فلک کشیده مهر اهل بیت در اعماق ذهنم …

خدایا تنهایم مگذار….

خدایا دلم را به خود وامگذار…

دل شکسته من دلخوشی می خواهد چون تو ….چون آستان بندگان خاص تو…چون محمد(ص) …چون حسن (ع) …چون رضا (ع)….

صفر در انتهاست ….سفری باید …. صفر در آخر است…سفری بباید..

صفر در رفتن است…بار سفری دیگر برای همدلی باید بست …

وداعی در کار نیست…. چون دلم وداع را گریزان است ..

و این آغاز راه است … ایام عزاداری تسلیت باد….

همزمان با دهه آخر صفر ایام ماتم و اندوهی که با اربعین حسینی آغاز و با شهادت جانسوز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام خاتمه می یابد.

فعالیت های ویژه این ایام در ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ توسط معاونت فرهنگی پرورشی آموزشگاه با همکاری هیئت دانش آموزی اخلاص انجام پذیرفت که اهم آن به شرح ذیل می باشد:

فضاسازی آموزشگاه متناسب با ایام پویش عکس قدم قدم با زوار امام حسین علیه السلام به صورت روزانه

تهیه کلیپ عکس های پیاده روی اربعین ۱۴۰۰

پخش نوای مداحی در ساعت تفریح در آموزشگاه

بارگذاری مطالب ویژه اربعین در کانال سروش آموزشگاه

کاربرگ رنگ آمیزی متناسب با ایام

برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه دوره دوم

برگزاری مسابقه خوشنویسی امام مهربانی ویژه شهادت امام رضا علیه السلام

تایپوگرافی هیئت دانش آموزی ویژه اربعین و شهادت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام

11- آموزش درس محله ی ما

معرفی محله و امکانات آن توسط دانش آموزان به دوستان شان به صورت نقاشی و فیلم در ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ بعد از تدریس درس دوم مطالعات اجتماعی پایه چهارم و معرفی مکان ها و امکانات محله با راهنمایی و کمک آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی انجام پذیرفت.

،دانش آموزان با کشیدن یک نقاشی محله خود را به همراه معرفی مکان های مختلف شامل فروشگاه ها ،درمانگاه ،مدرسه ،بوستان ،مسجد ،ساختمان ها و…را نشان دادند .

همچنین چند نفر از دانش آموزان با ارسال یک فیلم امکانات محله ی خود را برای دوستان شان توضیح دادند.

12-آشنایی با مخلوط ها

بیشتر مواد اطراف ما به صورت مخلوط هستند .

دانش آموزان کلاس چهارم سه در ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۰ پس از آموختن درس دوم علوم مبحث مخلو ط ها در زندگی، با انجام چند آزمایش با مخلوط های یکنواخت و غیر یکنواخت آشنا شدند .

دانش آموزان با انجام این آزمایش دریافتند در مخلوط های غیر یکنواخت ذرات مواد به طور کامل در یک دیگر پخش نمی شوند و در روی مایع قرار می گیرند مانند روغن در آب و یا ته نشین می شوند مانند نشاسته در آب ، همچنین به مخلوط های یکنواخت محلول گفته می شود که معمولا شفاف هستند و ذرات مواد در همه ی قسمت ها کاملا پخش شده است .

دختران پر تلاش کلاس این فعالیت را به صورت عکس ،کلیپ ، و فیلم انجام داده و برای معلم ارسال نمودند .

13-آموزش درس گردش در بوستان

دانش آموزان کوشای کلای دوم سه پس از آموزش درس اول علوم خود با عنوان (گردش در بوستان) توسط آموزگار گرامی سرکار خانم یاری آموختند که برای آشنایی با چیزهای جدید از محیط اطراف خود باید خوب مشاهده کرد و از حواس پنجگانه کمک گرفت تا مطالب جدیدی یاد بگیرند، همچنین دانش آموزان برای بیان دقیق آنچه مشاهده کردند یادداشت برداری نمودند.

دانش آموز خوب کلاس مرسانا برجسته این فعالیت گردش در گلخانه ی منزل خود را انجام داده و فیلم و عکس های مربوطه را  در ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ برای معلم خود ارسال کردند.

باتشکر از دختر خوبم و همکاری والدین محترمشان. آموزگار فرزندتان یاری.

14-تکلیف خلاقانه و مهارت محور املای جدولی

دانش‌آموزان عزیز پایه پنجم پس از تدریس درس اول فارسی (ستایش) توسط آموزگار گرامی سرکار خانم نادری و آشنایی با کلمات جدید، سعی کردند در یک جدول حروف، به دنبال لغات درس ستایش بگردند و آن‌ها را رنگ بزنند.

این تکلیف باعث تثبیت شکل املایی کلمات در ذهن دانش‌آموز شده ، همچنین زمینه ایجاد یادگیری همراه با سرگرمی را فراهم می‌سازد. دانش آموزان کوشا و پرتلاش نیز این تکلیف جالب را به زیبایی و به درستی انجام دادند و نتایج کار خود را در ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ برای معلم شان از طریق پیام رسان سروش ارسال نمودند.

15-تکلیف خلاق برای یادگیری اعداد انگلیسی

دانش آموزان کوشای کلاس دوم سه پس از آموزش و مشاهده فیلم آموزشی عددهای انگلیسی با راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم یاری تکلیف خلاقیتی انجام دادند.

دانش آموزان به منظور تقویت مهارت دست ورزی و تثبیت یاد گیری، عدد های انگلیسی را در دفتر خود نوشتند و دانش آموز کوشا فاطمه عارفخانی با گواش عددهای انگلیسی را روی برگه ای نوشت و عکس آن را در ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ برای معلم خود ارسال کرد.

با تشکر از همکاری خوب دانش آموزان این کلاس و فاطمه عارفخانی و همکاری خوب والدینشان.

16-ساخت عددهای دورقمی با کارت

آموزگار گرامی سرکار خانم ذوقی در ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ بعد از آموزش مبحث عددهای دو رقمی با استفاده از کارت ، جهت تثبیت این درس از دانش آموزان کلاس دوم دو خواستند تا یک تمرین دست ورزی جالب را انجام دهند و عددهای دورقمی را با استفاده از کارت هایی که در اختیار داشتند، بسازند.

دانش آموزان طی انجام این فعالیت آموختند وقتی دو کارت در اختیار دارند فقط میتوانند دو عدد دورقمی بسازند و اگر یکی از کارت ها صفر باشد فقط یک عدد دورقمی میتوانند بسازند .

به طور مثال با کارت های ۰ و ۷ فقط میتوانند عدد دورقمی ۷۰ را بسازند .

سپاس ویژه از همراهی اولیای بزرگوار و دانش آموزان کوشای کلاس .

17-برگزاری جلسه اعضای شورای هیئت اخلاص

کتاب قرآن را که باز میکنی، با نوری از علم و ایمان مواجه می شوی که اگر به آن بها داده و آن را به وجودت راه دهی، این نور هم وجودت را روشنایی خواهد بخشید و تو را به اوج خواهد رساند. قرآن کتاب راهنمایی است که می تواند انسان را از فرش به عرش برساند، قرآن همان نور هدایتیست که می تواند آدمی را متحول ساخته و از آن انسانی بهتر بسازد، انسانی که در جهان هستی مفیدتر و تاثیرگذارتر است.

در آغازین ماه از سال تحصیلی جدید و در ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ اولین جلسه با اعضای شورای هیئت اخلاص به صورت رسمی با حضور مدیریت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغانی، معاونت پرورشی سرکار خانم آل سیدان ، مربی محترم پرورشی سرکار خانم محمدپور و اعضای انتخاب شده تشکیل گردید.

در این جلسه به بررسی فعالیت های هیئت و چگونگی عضوگیری در سال تحصیلی جدید پرداخته شد، در این راستا از بین پنج دانش آموز تقسیم مسئولیت صورت پذیرفت.

اسامی و مسئولیت اعضای شورای هیئت دانش آموزی اخلاص دبستان دخترانه امام حسین علیه السلام واحد ۱۰ شرح ذیل می باشد:

رئیس هیئت: خانم فاطمه دربان لقمانی – پایه پنجم

نائب رئیس هیئت: خانم یلدا اکبری – پایه پنجم

رئیس کمیته آموزشی: خانم زهرا درودی – پایه ششم

رئیس کمیته رسانه و فضای مجازی: خانم عطیه صبوحی – پایه ششم

رئیس کمیته فرهنگی: خانم فاطمه زنگویی – پایه ششم

18-برگزاری جلسه هماهنگی جشن قرآن پایه اول و افتتاحیه طرح آیات

پروردگار متعال در قرآن كريم مي‌فرمايد :

«و به آن دستوري داده نشده بود جز اين كه خدا را بپرستند در حالي كه دين خود را براي او خالص كنند»

تا زماني كه كسي خالص نشود و اخلاص پيشه خود نسازد از شر شيطان خلاص نخواهد شد. چون آن لعين ، قسم به عزت پروردگار عالمين ياد كرده است كه همه‌ي بندگان را گمراه سازد مگر بندگان مخلص را.

در آستانه میلاد پربرکت رسول گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و فرزند خلف ایشان ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق علیه السلام  در ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ جلسه هماهنگی برگزاری جشن آغاز آموزش قرآن پایه اول و افتتاحیه طرح آیات با حضور مدیریت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغانی، واحد پرورشی و معلمین عزیز قرآن برگزار گردید.

در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر مسئولین محترم مدرسه مقرر گردید جشن های مورد نظر در هفته وحدت برگزار شود و مصوب شد این جشن به صورت باشکوهی انجام پذیرد تا خاطره‌ای زیبا در ذهن نوآموزان پایه اول ثبت گردد.

19-شناخت حواس پنجگانه

دانش آموزان کوشای کلاس دوم سه در ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ پس از آموزش درس اول علوم خود با عنوان (گردش در بوستان) آموختند که برای یاد گرفتن چیزهای جدید از محیط اطراف خود باید خوب مشاهده کنند و از حواس پنجگانه کمک بگیرند تا مطالب جدیدی را بیاموزند.

دانش آموزان دریافتند برای بیان دقیق آنچه مشاهده کردند یادداشت برداری کنند. دانش آموز خوب کلاس فرانک یعقوبی این فعالیت را با چند میوه انجام داده و فیلم و عکس های مربوطه را برای معلم خود ارسال کردند.

باتشکر از دختر خوبم و همکاری والدین محترمشان. با تشکر آموزگار فرزندتان یاری.

20-زنگ مطالعه و کتاب خوانی در کلاس دوم سه

آموزگار گرامی سرکار خانم یاری در زنگ مطالعه و کتاب خوانی روز ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ ابتدا اهداف کتاب خواندن را برای دانش آموزان بیان نمودند و یک کلیپ با موضوع “انتخاب کتاب مناسب سن و سال خودمون” در کانال کلاس پخش شد.

معلم برای جلسه اول یک فیلم داستانی به صورت انیمیشن و یک داستان صوتی پخش کردند، بعد از آن فرم مناسب زنگ کتابخوانی تهیه و تنظیم و در کانال کلاسی توسط معلم بارگزاری شد. دانش آموزان به دلخواه خود کتاب مطالعه کردند و فرم مورد نظر را تکمیل نموده و برای آموزگار ارسال کردند.

با تشکر از همکاری خوب دانش آموزان و والدین خوب شان.

21-گردش علمی در پارک محله

دانش آموزان کلاس دوم یک در ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ بعد از تدریس درس علوم فصل اول گردش در باغ توسط آموزگار گرامی سرکار خانم نامور، در پارک محله ی خود حضور پیدا کردند و به یک گردش علمی پرداختند و آموخته های خورد را در این گردش به کار گرفتند.

آن ها به خوبی یاد گرفتند که در گردش علمی باید از تمام حواس پنجگانه ی خود برای مشاهده ی دقیق استفاده کنند و برای بیان دقیق مشاهدات خود در یک گردش ، تمام مشاهدات خود را در دفترچه یاداداشت ثبت کنند.

با تشکر از دانش آموزان کلاس دوم یک و اولیای عزیز بابت همراهی دخترانم.

22-بازدید مسئول محترم مقطع ابتدایی و پیش دبستانی از کلاس های پایه اول

جناب آقای رستگار مسئول محترم مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ در دبستان دخترانه واحد یک حضور یافتند و بعد از صحبت با معاونین آموزشی در ارتباط با بررسی موارد آموزشی کلاس ها در فضای مجازی ، کیفیت برگزاری کلاس ها و سطح آموزش را مورد بررسی قرار دادند.

ایشان همچنین در کلاس های پایه اول حضور یافتند و سطح آموخته های دانش آموزان اولی را با مطرح نمودن چندین سوال مورد سنجش قرار دادند و دانش آموزان به خوبی و درستی به سوالات ایشان پاسخ دادند.

معلمین مربوطه نیز توضیحاتی پیرامون نحوه آموزش خود به دانش آموزان در تمامی درس ها را به ایشان ارائه نمودند، که مورد رضایت جناب آقای رستگار واقع شد.

23-زنگ مطالعه و کتاب خوانی در کلاس دوم یک

انسان های بزرگ می تواننددو دقیقه بدون هوا،دو هفته بدون آب و یک عمر بدون پول زندگی کنند،اما بدون «کتاب» نمی توانندحتی یک لحظه ! زنده بمانند.

دانش آموزان کلاس دوم یک در زنگ مطالعه و کتاب خوانی بعد از آموزش اهمیت کتاب و کتاب خوانی و چگونگی مطالعه صحیح توسط آموزگار گرامی سرکار خانم نامور، نحوه ی صحیح کتاب خوانی و شرایط آن را تمرین کردند ، سپس هر کدام از این عزیزان کتاب مناسب سن خود را از کتابخانه ی اتاق شان تهیه کردند و به مطالعه صحیح در شرایط درست پرداختند.

با تشکر از همکاری خیلی خوب دانش آموزان و والدین عزیز

24-کارت کلمه و تقویت املا

پس از تدریس درس اول فارسی، آموزگار محترم سرکار خانم ذوقی توجه دانش آموزان را به شکل صحیح کلمات کلیدی درس معطوف داشتند.

معلم در ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۰ از دانش آموزان خواستند کارت هایی درست کنند و روی هر کارت با استفاده از دو رنگ ماژیک مشکی و قرمز یک کلمه بنویسند،به طوری که از فاصله ی چند متری خوانده شود .

از والدین خواسته شد که هر شب دو کارت را در معرض دید دانش آموز نصب کنند تا حافظه ی دیداری دانش آموزان تقویت شود و شکل درست کلمه ها را به ذهن بسپارند. پس از یادگیری کارت ها را به جعبه ای که از قبل درست کردند انتقال دهند و کارت های جدید در معرض دید دانش آموز قرار گیرد .

این تمرین در ابتدای هر درس جدید انجام خواهد شد .

با سپاس از همراهی دختران فعال کلاس دوم دو و والدین بزرگوارشان.

25-گرامیداشت روز حافظ شیرازی

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ

از یُمن دعای شب و ورد سحری بود

?روز لسان الغیب ؛ حافظ شیرازی مبارک?

حافظ‌خوانی دانش‌آموزان عزیز پایه پنجم به مناسبت ، روز گرامیداشت حافظ شیرازی

دانش‌آموزان پایه پنجم پس از گوش سپردن به صحبت های آموزگار گرامی سرکار خانم نادری پور و آشنایی با لحن‌های متفاوتِ خواندن، و به منظور گرامیداشت یاد حافظ شاعر بزرگ ایرانی، همچنین با توجه به اینکه شعرخوانی باعث افزایش دایره لغات و تکاپوی ذهن می‌شود، به غزل‌خوانی پرداختند.

از دیگر اهداف این فعالیت می توان به این مهم اشاره کرد که شعرخوانی در جلوی دوربین باعث بهبود فن بیان و نیز افزایش اعتماد به نفس می‌گردد. دانش آموزان کوشا و پر تلاش نیز حاصل کار خود را در ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۰ برای معلم کلاس ارسال نمودند.

26-آموزش روش های مطالعه بدون خستگی

در دومین جلسه ی کتابخوانی آموزگار محترم کلاس دوم دو سرکار خانم ذوقی پس از قراردادن کلیپ با موضوع روش صحیح کتابخوانی برای کودکان و سپس یک پیام صوتی شرایط مناسب برای مطالعه را برای دانش آموزان عنوان کردند.

به آن ها آموختند که برای داشتن یک مطالعه ی سودمند رعایت نکاتی حائز اهمیت است:

من جمله فضای فیزیکی مطالعه که باید محیطی نسبتا آرام باشد

مکان مطالعه شلوغ و نامرتب باعث برهم خوردن نظم فکری میشود

محل مطالعه ثابت باشد و مدام تغییر نکند

بهتر است پشت میز ، مطالعه انجام گیرد ، صاف نشسته و فاصله ی چشم تا کتاب بین ۳۳ تا ۴۰ سانتی متر باشد

بهترین نور ، نور طبیعی است و اگر از نور مصنوعی استفاده میشود ترکیبی از رنگ زرد و سفید باشد و چه خوب که از چراغ مطالعه هم استفاده شود و حتما جهت تابش نور از سمت چپ باشد که سایه ی دست هنگام خط بردن و گاها یادداشت برداری روی خطوط کتاب نیفتد

سپس در ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۰ از دانش آموزان کلاس خواستند که با رعایت شیوه ی صحیح مطالعه یک کتاب انتخاب و مطالعه کنند و گزارش عملکرد را به معلم اعلام دارند .

سپاس فراوان از همراهی والدین بزرگوار و دانش آموزان گل .

27-شناخت سایه ها با بازی

شکوفه های کلاس اول دو در ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ همراه با آموزگار مهربان شان سرکار خانم طباطبایی به منظور انجام یک آزمایش علمی همراه با بازی در محوطه آموزشگاه حضور یافتند و بعد از گوش سپردن به صحبت های معلم و آشنا شدن با نحوه تشکیل سایه اطلاعات مفید و ارزشمندی در ارتباط با حرکت زمین به دور خورشید کسب نمودند.

معلم برای تفهیم بهتر درس و جذاب نمودن آموزش از دانش آموزان عزیز خواستند تا گروه های دو نفره تشکیل دهند و مقابل خورشید بیاستند و یکی از آن ها با استفاده از گچ سایه دوستش را روی زمین بکشد.

28-هوای سالم و هوای آلوده

دانش آموزان کلاس دوم سه در روز شنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ با فصل دوم کتاب علوم ” هوای آلوده و هوای سالم “و تفاوت آنها آشنا شدند.

آموزگار محترم سرکار خانم یاری در ابتدا با ارسال فیلم و کلیپ های آموزشی مناسب درباره ی هوای آلوده و عوامل موثر در آلودگی هوا مثل دود ماشین ها و کارخانه ها و بوی بد زباله ها توضیحاتی ا رسال کردند ، همچنین راهکار هایی برای بر طرف کردن هوای آلوده مثل استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاستن گل و گیاه و درختان بیشتر و… صحبت شد.

در نهایت از دانش آموزان خواستند نقاشی از هوای آلوده و هوای سالم بکشند و برای معلم خود ارسال کنند.

دانش آموزان نیز همکاری خوبی داشتند. با سپاس از زحمات دانش آموزان این کلاس و والدین محترمشان.

29-آزمایش تاثیر اندازه ی ذرات در حل شدن آنها در آب

استفاده از آزمایش در تدريس مي تواند براي حس كنجكاوي و تقويت نيروي اكتشاف و اختراع و تفكر دانش آموزان و اعتماد به نفس و رضايت خاطر آنها باشد . آزمايش كردن به هنگام تدريس فعاليت آموزشي و يادگيري را جالب توجه و شيرين مي نمايد و در نتيجه دانش آموزان خسته وبي حوصله نمي شوند. هنگامي كه دانش آموز يادگيري را به روش آزمايشگاهي تجربه مي كند ، مي تواند اشياء را لمس كند ، ببيند ، بو كند ، بچشد ، به صدا گوش دهد. هنگاميكه معلم و دانش آموز به روش آزمايشگاهي در كنار هم كار مي كنند حس تعاون و مشاركت در ميان آنها تقويت مي شود . روش آزمايشگاهي سبب رشد و گسترش مهارتهايي مي شود كه در مجموع دانش آموزان را به سوي مطالعه و تحقيق بيشتر سوق مي دهد.

دانش آموزان کلاس چهارم یک در ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۰ با انجام یک آزمایش با ریختن سه نوع نبات ( شاخه نبات ،خرد نبات و پودر نبات ) در آب و هم زدن آن ها و ثبت مدت زمان حل شدن نبات ها در اندازه ی های متفاوت ،نتیجه گرفتند هرچه ذرات مواد ریزتر باشند مدت زمان کمتری طول میکشد تا در آب حل شوند. این عزیزان از نحوه انجام آزمایش عکس تهیه و برای آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی ارسال نمودند.

30-نقاشی با موضوع هوای پاک و هوای آلوده

امام صادق علیه السلام :

زمین جز با سه چیز خوش نمی شود ؛

✅هوای پاک

✅ آب فراوان گوارا

✅ زمین نرم و سست ( زمین مخصوص کشاورزی )

دانش آموزان فعال و بانشاط کلاس دوم دو پس از دیدن فیلم ها ، انیمیشن ها و بحث و گفت و گو در کلاس آنلاین با موضوع هوای پاک و هوای آلوده ، با چیزهایی که باعث آلودگی هوا می شود آشنا شدند و یاد گرفتند که چه کارهایی می توانند انجام دهند که به پاکیزه ماندن هوا کمک کنند .

آن ها آموختند از مهم ترین آلوده کننده های هوا ، زباله های خانگی ، دود ماشین ها و کارخانه ها ، دودکش خانه ها و آتش روشن کردن است . برای کمک به پاکیزه ماندن هوا بهترین کار درختکاری و تعمیر زود به زود ماشین ها و استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی است .

سپس نقاشی زیبایی با موضوع هوای پاک و هوای آلوده کشیدند و در ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۰ برای آموزگار گرامی سرکار خانم ذوقی ارسال نمودند.

آن ها به خوبی در یافتند که احترام به طبیعت لازمه ی هر روز زندگی ما انسان هاست .

با سپاس از دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی .

31-باران اسیدی و هوای آلوده

دانش آموزان کوشا کلاس دوم سه پس از تدریس و دیدن فیلم و کلیپ های آموزشی هوای آلوده ، آزمایشی را با راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم یاری و همکاری والدین محترم شان انجام دادند و فیلم و عکس های مربوطه را در ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۰ برای معلم خود ارسال کردند.

آنها آموختند که آلودگی هوا برای زندگی موجودات زنده مضر هست و حتی وقتی باران می آید باران اسیدی درست می شود که برای رشد گیاهان و موجودات زنده ضرر دارد و باید برای حفظ محیط زیست خود در پاکیزه نگه داشتن آب و هوای شهر خود کوشا باشیم.

با تشکر از دانش آموزان خوب این کلاس و والدین محترمشان.

32-آزمایش باران اسیدی

دانش آموزان کلاس دوم یک بعد از آموزش های درس دوم علوم مبنی بر عوامل موثر بر آلودگی هوا و راه های جلوگیری از آلوده شدن هوا ، متوجه شدند که باران نقش مهمی در از بین رفتن آلودگی هوا دارد ولی باران در اثر برخورد با آلودگی های موجود در هوا تبدیل به باران اسیدی می شود، که شامل آلودگی های موجود در هوا می باشد.

این عزیزان پس از آموزش های آموزگار گرامی سر کار خانم نامور و مشاهده ی فیلم و کلیپ های ارسالی آزمایش فوق را انجام و مشاهدات خود را در ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۰ به معلم ارائه دادند. آن ها در این آزمایش شیشه ی شفافی را پر از دود کردند و سپس با پاشیدن آب به دودهای داخل بطری متوجه شدند که دودهای داخل شیشه از بین رفتند ولی آب داخل شیشه به آبی کدر و سیاه تبدیل شد.

با تشکر از دانش آموزان و اولیای همیشه همراه کلاس دوم یک

33-آماده سازی برد مشاوره به مناسبت هفته بهداشت روان

شعار بهداشت روان سال تحصیلی ۱۴۰۰

سلامت روان و فرصت برابر و عادلانه برای دریافت خدمات ارتقایی ، پیشگیرانه و مشاوره ای

در روز شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۰ تابلو اعلانات مشاوره توسط سرکار خانم جعفری مشاور محترم آموزشگاه به روز رسانی شد و پیام های مشاوره ای و آموزشی نصب گردید.

بهداشت روان یعنی: حال خوب ، فکر خوب، رفتار خوب

نقش خانواده در بهداشت روان

خانواده نقش مهمی در ترویج استفاده از مهارتهای سالم زندگی را دارند .

والدینی که فاقد مهارتهای مفید زندگی هستند با عدم تامین الگوی مناسب برای فرزندان مشکلاتی را برای آنها در آینده فراهم خواهند نمود .

بهداشت روان ، احساس آرامش و امنیت درون و به دور از استرس ، اضطراب و افسردگی است .

34-تکالیف خلاقانه(مشق رنگی رنگی)

آموزگار گرامی سرکار خانم نادری پور در روز سه‌شنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰از دانش آموزان پایه پنجم درخواست نمودند یک تکلیف کلاسی رنگی و چشم نواز انجام دادند. دانش آموزان خوش ذوق و هنرمند نیز قلم به دست گرفته و با توجه به صحبت های معلم عزیزشان این تکلیف جالب را با خوشحالی نوشتند و از انجام آن بسیار لذت بردند.

اینگونه تکالیف دانش آموز را سر ذوق آورده و باعث ثبت شدن شکل املایی در ذهن ایشان ، همچنین بالا رفتن دقت و تمرکز می‌شود.

35-ساخت ساختمان چند طبقه(بازی و ریاضی)

بازی، طبیعی‌ترین وسیله آمـوزش کودکان است. کودک از طـریق بـازی آموزش می‌بیند، چیزهای تازه‌ای کشف می‌کند، به خاصیت اشیا پی می‌برد‌.

گل دختران کلاس دوم یک بعد از آموزش های معلم سرکار خانم نامور در مورد الگو ها،به خوبی فرا گرفتند که در شمارش الگوهای چند تا چند تا می توانند از شکل ،چینه و چوب خط هم استفاده کنند ،سپس این عزیزان به منظور ثبیت آموخته های خود، ساخت الگو ها را با ساختن ساختمان های چند طبقه تکرار و تمرین کردند. دانش آموزان در ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ از نتیجه این تمرین جالب عکس تهیه و برای معلم شان ارسال نمودند.

سپاس از اولیا و دختران همیشه همراه کلاس دوم یک

36-بازی و ریاضی

بازی باعث افزایش رشد اجتماعی در کودکان می شود.

بنابراین وقتی بازی و نشاط همراه آموزش بشود یادگیری و آموزش آسان تر و راحت تر می شود. در روز ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ دانش آموزان کوشا و فعال کلاس دوم سه خانم یاری، در آموزش الگو سازی و شمارش چندتا چند تا را یاد گرفتند و تمارین کتاب خود را حل کردند.

در نهایت با ابزار و لوازم موجود در منزل این آموزش را به صورت بازی اجرا کردند و تصاویر مربوطه را برای آموزگار خود ارسال نمودند. با تشکر از دانش آموزان خوب این کلاس و فاطمه عارفخانی عزیز. با تشکر از همکاری خوب والدین این کلاس. و با آرزوی موفقیت. با تشکر آموزگار فرزندتان

37-الگوی عددی و ساختمان سازی

بازی علاوه بر آن که لذت بخش ترین فعالیت برای کودکان است ، طبیعی ترین راه هم برای یادگیری است .

یکی دیگر از راه های به دست آوردن الگوهای عددی چندتا چندتا علاوه بر رسم شکل و چوب خط ،بازی با چینه ها و ساختمان سازی است .

این مرحله همان مرحله ی مجسم در یادگیری ریاضی و جزء مهم ترین مراحل است .

دانش آموزان کلاس دوم دو پس از آموزش و یادگیری الگوهای عددی در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ ، برای تمرین و تکرار آموخته ها به وسیله ی چینه هایی که در اختیار داشتند ساختمان سازی کردند و با ساخت الگوهای ۲ تا ۲ تا ، ۴ تا ۴ تا و .. یادگیری های خود را تثبیت کردند .

از همراهی دختران گلم و اولیای بزرگواری که شرایط را برای یادگیری هرچه بهتر دانش آموزان فراهم می کنند صمیمانه سپاس گزارم .

38-مراحل تصفیه آب

دانش آموزان دوم یک در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ بعد از گوش سپردن به صحبت های آموزگار گرامی سرکار خانم نامور و مشاهده ی فیلم و کلیپ در مورد اینکه هر آبی مناسب استفاده نیست و تنها آب تصفیه شده قابل آشامیدن هست، این عزیزان مراحل تصفیه آب را به خوبی فرا گرفتند .

آن ها آموختند که ابتدا آب باران و آب رودخانه ها پشت سد ها جمع آوری می شود و سپس به تصفیه خانه ها هدایت می شوند. در آن جا ابتدا آب ها در چند مرحله از صافی های درشت و ریز عبور می کند و بعد از گرفتن گل و لای آن ها با استفاده از مواد ضدعفونی آب را ضد عفونی و میکروب کشی می کنند و سپس با لوله کشی به خانه ها میفرستند .

دانش آموزان کوشا کلاس دوم یک مراحل کار را در یک نقاشی به آموزگار ارائه کردند.

39-آب سالم آب آلوده

هر موجود زنده‌ای را از آب آفریدیم.

دانش آموزان کلاس دوم یک در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ بعد از آموزش های آموزگار گرامی سرکار خانم نامور در مورد استفاده موجودات زنده از آب ، راههای آلودگی آب ، ویژگی آب سالم ، خطرات آب ناسالم وآلوده برای محیط اطراف و موجوادت زنده آموخته های خود را در یک نقاشی زیبا به نمایش گذاشتند.

آن ها به خوبی آموختند تمام موجودات زنده به آب سالم نیازمند و ریختن زباله و فاضلاب باعث آلودگی آب می شود و این آب آلوده برای تمام موحوادت زنده خطر آفرین است. دانش آموزان با یک نقاشی به دو محیط متفاوت از آب سالم و آب ناسالم و آلوده و ویژگی های آن اشاره کردند.

40-برگزاری جشن آب

نجات آب نجات زمین نجات زندگی

خداوند آب را به عنوان یکی از آیات بزرگ خویش می شناسد و انسان با تفکر در آیات می‌تواند به عظمت پروردگار پی ببرد، چنانچه در آیاتی بر انسان منت می‌گذارد که وی را با آب گوارا سیراب می کند. همزمان با آموزش درس “آ” در پایه اول ابتدایی جشن باشکوهی برای دانش آموزان پایه اول برگزار گردید.

در این راستا با برنامه‌ریزی از پیش انجام شده هماهنگی های لازم با شرکت آب و فاضلاب انجام پذیرفت و گروه آموزشی از شرکت مذکور در جشن حضور یافتند و با برنامه‌های جذاب و عروسکی فضایی شاد و فرهنگی را برای دانش‌آموزان ایجاد نمودند در این برنامه راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب نیز آموزش داده شد در پایان جوایزی به دانش آموزان اهدا گردید.

برخود لازم می دانیم از اولیای محترم دانش‌آموزان صالح زاده و نمایندگان دلسوز و پرتلاش کلاس های اول که در جهت اجرای هرچه بهتر این جشن با مسئولین مدرسه همکاری نمودند قدردانی نماییم.

ضمناً این جشن به جهت رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی در روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ انجام پذیرفت.

41-برگزاری جشن قرآن و افتتاحیه طرح قرآنی آیات

کتاب قرآن را که باز میکنی، با نوری از علم و ایمان مواجه می شوی که اگر به آن بها داده و آن را به وجودت راه دهی، این نور هم وجودت را روشنایی خواهد بخشید و تو را به اوج خواهد رساند. قرآن کتاب راهنماییست که می تواند انسان را از فرش به عرش برساند، قران همان نور هدایتی ست که می تواند آدمی را متحول ساخته و از ان انسانی بهتر بسازد، انسانی که در جهان هستی مفیدتر و تاثیرگذارتر است.

همزمان با هفته وحدت و ولادت با سعادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله در ۲۸ و ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ جشن آغاز آموزش قرآن پایه اول و افتتاحیه طرح حفظ آیات در این آموزشگاه برگزار گردید.

برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در این جشن به شرح ذیل می باشد:

فضاسازی سالن مناسب با جشن

تهیه جوایز و تزیین کتاب های قرآن

اجرای برنامه های شاد و کلیپ های ویژه قرآن و میلاد پیامبر صلی الله علیه و آله

اجرای مسابقه همخوانی سوره توحید و شعر قرآن توسط کلیه دانش آموزان

اهدای کتاب های طرح آیات به معلمین قرآن توسط مدیریت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغانی

ارائه توضیحات لازم و آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی اجرای طرح آیات

اهدای قرآن های به دانش آموزان و تقدیم جوایز به آنها

لازم به توضیح است با توجه به اجرای پروتکل های بهداشتی این جشن در دو روز برگزار گردید.

42-آموزش عدد های دو رقمی

عدد های دو رقمی با سه کارت یا سه رقم، به دو روش شاخه ای و نظام دار در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ به دانش آموزان کلاس دوم سه آموزش داده شد.

دانش آموزان خوب کلاس پس از آموزش عدد های دورقمی با سه کارت یا سه رقم توسط آموزگار گرامی سرکار خانم یاری توانستند با درست کردن کارت رقم به صورت بازی و سرگرمی عدد های دو رقمی را به روش های شاخه ای و نظام دار بنویسند و بخوانند.

دانش آموزان این فعالیت جالب  را انجام دادند و فیلم و تصاویر مربوطه را برای آموزگار خود ارسال کردند.

با تشکر از همکاری خوب این دانش آموزان و والدین محترمشان. موفق باشید.

43-افتتاحیه طرح قرآنی آیات

رسول خدا صل الله علیه و آله وسلم فرمودند: این قرآن نور روشن ، ریسمان محکم فضیلت بزرگ و مرتبه بلندی است و مایه شفا و سعادت است .

هرکس ازقرآن روشنایی طلب نماید خداوند اورا منوّر فرماید

و اگر آموزش را به آن وا گذارد خداوند او را حفظ کند

و هر کس به قرآن توسل جوید خداوند نجاتش بخشد

وهر کس ملاز م قرآن شود بلند مرتبه گردد

و هرکس که از آن طلب شفا کند خداوند اورا شفا دهد

وکسی که آن را مقدّم بر هر چیزی بدارد خداوند اورا هدایت کند

وهرکه از غیر قرآن هدایت طلبد خداوند او را به حالت گمرا هی وا گذارد

و کسی که با آن انس و الفت داشته باشد خداوند اورا به سعادت می رساند. وکسی که آن را پیشوا ومقتدا و محل اعتماد خود در رجوع کردن به آن قرار دهد خداوند او را در بهشت جای داده وزندگی سالم و با آرامشی رابرایش مهیا می سازد.

همزمان با سالروز ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰مراسم افتتاحيه طرح آيات در اين آموزشگاه برگزار گرديد.

در اين مراسم که با حضور دانش آموزان پايه اول با رعايت فاصه گذاري اجتماعي و رعايت پروتکل هاي بهداشتي انجام پذيرفت. مدیریت محترم سرکار خانم فغانی و معاون پرورشي سرکار خانم آل سیدان به بیان اهداف کلی طرح پرداختند.

در پايان کتاب هاي طرح آیات به معلمين قرآن سرکار خانم قانع وسرکارخانم فرزادیان اهدا گرديد.

44-آموزش املا در قالب بازی

رونویسی درمان همه ی اختلالات املایی نیست.

لازمه ی هر یادگیری آموزش است،حتی املا.

شاید بنظر بیاید که فقط با رونویسی دانش آموز میتواند شکل صحیح کلمه ها را یادبگیرد و املای صحیحی داشته باشد،درصورتی که چنین روشی همیشه و برای همه ی دانش آموزان کارساز نیست.

ابتدا باید نوع اشکالات املایی را شناسایی کرد سپس به رفع آن پرداخت.

آموزگار پایه دوم دو سرکار خانم ذوقی قبل از اینکه املای کلاسی را شروع کنند به آموزش املا در قالب بازی پرداختند.

بعداز تدریس درس اول فارسی و تمرین املا در قالب روان خوانی، درست کردن کارت کلمه،جمله سازی و…در کلاس آنلاین روز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ به آموزش املا همراه بازی پرداختند.

بازی بدین صورت است که معلم به بچه ها میگوید یک کلمه ی ۵حرفی از درس است و ۵ مربع برای حروف آن رسم میشود سپس از یکی از دانش آموزان میخواهد براساس حدس خود و کلمه های ۵حرفی درس ، یکی یکی حروف کلمه را بگوید و اگر آن حرف در کلمه باشد معلم درمربع مربوطه همانند جدول حروف بزرگ را یادداشت میکندو درنهایت شکل صحیح کلمه رامینویسد .

این تمرین برای دانش آموزانی که به جزئیات کلمه توجهی ندارند و حروف را جا به جا می نویسند مناسب است.

باتشکر


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20