خرداد ماه

گزارشات سال ۱۴۰۱

برگزاری جلسات آموزش خانواده

مهم‌ترین اهداف آموزش والدین در جلسات «آموزش خانواده» کمک به اولیا در تربیت صحیح فرزندان با توجه به ضرورت‌ها؛ رفع یا کاهش مشکلات خانوادگی است؛ ایجاد هماهنگی بین آموزش‌های مدرسه و خانه و تعمیم آموزش‌های مدرسه در خانه؛ اصلاح دیدگاه‌ها و سلیقه‌های فوری در تربیت فرزندان؛ آموزش ویژه برای پرکردن اوقات فراغت و توجه به نیاز‌های روحی والدین و فرزندان؛ آموزش سیاسی، اجتماعی و مذهبی؛ آشنا کردن اولیا با تربیت صحیح فرزندان و امور تحصیلی آنان با توجه به وجود تفاوت‌های فردی میان فرزندان یک خانواده است.

با توجه به این مهم مسئولین دلسوز آموزشگاه از استاد گرامی جناب آقای موسوی دعوت نمودند تا طی چند جلسه در روز های چهارشنبه ۴ خرداد ماه، پنجشنبه ۵ خرداد ماه و شنبه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ در آموزشگاه حضور یابند و پیرامون بحث اهمیت تربیت دینی اسلامی فرزندان صحبت کنند.

اهم مطالب عنوان شده در این جلسات به شرح ذیل می باشد:

  • ادله اهمیت تربیت دینی
  • سفارشات مکرر معصومین بر تربیت دینی
  • علت اهمیت تربیت دینی در این دوره نوجوانی
  • سه بایسته اصلی مربی دینی
  • جایگاه مربی و معلم در اسلام
  • عوامل موفقیت در تربیت(بایسته های یک مربی موفق)

برگزاری مراسم فارغ التحصیلی

به پایان دیگری رسیدیم که پایان آن سرآغاز آغازی دیگر است.

به یاد داشته باشید اگر انسان به خاطر سیبی که نماد دانش بود فرود آمد

با این سیب باید بالا برود و به خدا برسد.

پس هیچ لحظه ای نیست که بتوانید به علم و حکمت مشغول شوید،

برای چیز دیگری خرج نکنید.

جمع شدن ما کنار هم بهانه ای است برای دوختن تمام این تک لحظه ها به هم و

افزایش نور عقل و نور ایمان.

مراسم فارغ التحصیلی ویژه دانش آموختگان پایه ششم در بعدازظهر ۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور گرم و پرشور دانش آموزان و مادران و پدران مهربان شان در حسینیه سیدالشهدا از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار گردید.حضور کارشناس محترم مقطع ابتدایی جناب آقای رستگار و ستارگان دوره دوم نیز زینب بخش این مراسم بود.

این مراسم با تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید آغاز گردید، سپس دانش آموزان و حضار در جلسه سرود جمهوری اسلامی ایران را همخوانی نمودند و با تلاوت صلوات خاصه به ساحت مقدس ولی نعمت مان حضرت رضا علیه السلام  عرض ارادت نمودند.

مجری توانمند جناب آقای علینژاد با اجرای چندین برنامه و مسابقه شاد برای پدران و دانش آموزان فضایی شاد و دلنشین را ایجاد نمودند که بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت.

مدیریت محترم سرکار خانم فغانی این روز فرخنده و جشن فارغ التحصیلی را به دانش آموختگان پایه ششم تبریک گفتند و بهترین ها را برای ایشان آرزو نمودند.

در ادامه مراسم دانش آموزان در میان آغوش گرم معلمین دلسوز و مهربان و دوستان شان با یکدیگر خداحافظی نمودند و عهد بستند که خاطرات زیبای دبستان و مهر و محبت دوستانه بین شان را تا ابد در قلب شان حفظ نمایند.

در پایان این عزیزان جشن فارغ التحصیلی و هدایای خود را از دستان پر مهر مدیریت محترم و آموزگاران شان دریافت کردند و این لحظه زیبا را در یک عکس دسته جمعی ثبت نمودند.

می خواهم بدانی که

در فکر و ذهن من برای تو جایی هست

و برای همیشه مال توست.

می خواهم بدانی که

آینده و سرنوشت تو برای من مهم بوده و هست

می خواهم بدانی که نقش آفرینی و تاثیر من در سرنوشت

آگاهانه و دلسوزانه و هدف مند بوده است

می خواهم از صمیم دل بفهمی که

من خوشحالم از اینکه در موفقیت، پیروزی و پیشرفت های تو سهیم هستم.

برگزاری جشن الفبا

روزی که در باغ مدرسه جوانه زدی.

الف قامتت آنقدر ضعیف و شکننده بود که شاخ و برگ های علم جرات نمی کردند

روی شاخه هایت لانه بسازند آن روز نمی دانستم چشمان معصومت

غریبانه کلمات را می نگرد. آیا روزی به چلچراغ دانش روشن خواهد شد یا نه.

امّا هر روز که می آمدی .من شکفتن جوانه های جدیدی را در توبه تماشا می نشستم

و در دشت سرسبز نگاهت عشق را نظاره می کردم.

و امروز که نیلوفری زیبا در باغ مدرسه شده ای امیدوارم که آموخته باشی

مراسم جشن الفبا ویژه دانش آموزان پایه اول در ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور گرم و پرشور دانش آموزان و مادران و پدران مهربان شان در حسینیه سیدالشهدا از ساعت ۹ الی ۱۱ برگزار گردید.حضور ستارگان دوره اول نیز زینب بخش این مراسم بود.

این مراسم با تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید آغاز گردید، سپس دانش آموزان و حضار در جلسه سرود جمهوری اسلامی ایران را همخوانی نمودند و با تلاوت صلوات خاصه به ساحت مقدس ولی نعمت مان حضرت رضا علیه السلام  عرض ارادت نمودند.

مجری توانمند جناب آقای علینژاد با اجرای چندین برنامه و مسابقه شاد برای پدران و دانش آموزان فضایی شاد و دلنشین را ایجاد نمودند که بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت.

مدیریت محترم سرکار خانم فغانی این روز فرخنده و جشن الفبا را به دانش آموزان پایه اول تبریک گفتند و بهترین ها را برای ایشان آرزو نمودند.

در ادامه مراسم دانش آموزان هر کلاس سرود زیبایی را اجرا کردند و عهد بستند که خاطرات زیبای دبستان و مهر و محبت دوستانه بین شان را تا ابد در قلب شان حفظ نمایند.

در پایان این عزیزان جشن الفبا و هدایای خود را از دستان پر مهر مدیریت محترم و آموزگاران شان دریافت کردند و این لحظه زیبا را در یک عکس دسته جمعی ثبت نمودند.

این روز برای من خیلی باشکوه است

به خودم می بالم

آرزو دارم فرداهای بهتر و روشن تری داشته باشی

جشن الفبا مبارک دختر عزیزم

مراسم جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها

روز میلاد توست و تو روشنی به ما هدیه می‏دهی و ما با دستانی پر از روشنی، از این حُسن بازمی‏گردیم؛ با دل‏هایی که در حوضچه چشمانمان با آب دیده تطهیر شده است.

روز میلاد تو هر روز در ما تکرار می‏شود، ای تکرار روشنی در روح و روان ما!

معاون محترم پرورشی سرکار خانم آل سیدان در سالروز باسعادت میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها مراسم شادی را در صبحگاه ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار نمودند.

دختران حسینی صبح امروز را با شنیدن سرودهای شاد ویژه روز دختر آغاز کردند و با خوشحالی و شادی به صحبت های مدیریت محترم سرکار خانم فغانی گوش سپردند. ایشان ضمن تبریک به دانش آموزان در مورد مقام والای این بانوی پاکدامن و عفیف صحبت کرده و از دانش آموزان خواستند تا حضرت فاطمه معصومه(س) را الگو زندگی خود قرار دهند.

در ادامه مراسم به دانش آموزانی که نام زیبای معصومه را دارند هدایای زیبایی اهدا شد، همچنین از دانش آموزان برتر طرح علمی پژوهشی جابربن حیان و ستارگان تقدیر به عمل آمد.

در پایان مراسم کام دانش آموزان با پذیرایی شیرینی شیرین شد.

تحویل کارنامه های نوبت دوم

همیشه کار کنید و بکوشید تا جامه افتخار و عظمت را بپوشید، همیشه در نظر داشته باشید که افتخارات تازه‌ای به دست آورید زیرا افتخارات گذشته همچون شمشیری است که زنگ‌زده و از رونق افتاده باشد.

دانش آموزان از ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ الی ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ همراه با اولیا محترم شان در دبستان حضور یافتند و ضمن تجدید دیدار با هم کلاسی ها و معلم شان، کارنامه توصیفی عملکرد خود در سال تحصیلی گذشته را از دستان پر مهر و عطوفت آموزگاران عزیزشان  دریافت نمودند.

لازم به توضیح است والدین گرامی طبق جدول زمانبندی از قبل اعلام شده می توانند با در دست داشتن مدارک مربوطه، ثبت نام سال تحصیلی آینده را نیز انجام دهند.

دانش آموز عزیز، وقتی سخت تمرین می‌ کردی، همه ما می‌ دانستیم که فقط یک قدم تا موفقیت فاصله داری. توانایی تو برای تسلیم نشدن در برابر مشکلات همیشه به تو کمک می‌ کند تا بدرخشی.

پایان سال تحصیلی و دریافت کارنامه درخشان را به شما عزیزان تبریک می‌ گوییم و خوشبختی روزافزون برای شما آرزو داریم.

برگزاری کارگاه عملی با هدف تجزیه و تحلیل عملکرد دانش آموزان

با توجه به اهمیت بررسی سطح یادگیری دانش آموزان در برنامه ریزی تحصیلی سال آتی معاونین محترم آموزشی جلسه شورای آموزگاران را در ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ الی ۱۰ برگزار نمودند.

در این جلسه ابتدا معاونین توضیحات کامل و جامعی در ارتباط با نحوه درج اطلاعات در فرم تجزیه و تحلیل عملکرد دانش آموزان به همکاران گرامی ارائه نمودند، سپس آموزگاران محترم کلیه پایه ها با توجه به شناختی که در طول سال تحصیلی نسبت به دانش آموزان پیدا کرده بودند، اقدام به تکمیل فرم های مربوطه نمودند.

داشتن شناخت کافی در مورد سطح دانش و توانمندی دانش آموزان نقش بسزایی در برنامه ریزی جهت پیشبرد اهداف آموزشی دارد و به مسئولین محترم مدرسه کمک می کند تا با ایجاد فضایی مطلوب، زمینه موفقیت و سربلندی هر چه بیشتر دانش آموزان را فراهم آورند.

با آرزوی بهترین ها برای تمامی دانش آموزان عزیز


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20