بهمن ماه

گزارشات سال ۱۴۰۰

تهیه کارت تبریک به مناسبت روز مادر

چو نورش در بسیط ارض، از عرش برین آمد

خدا را هر چه رحمت بود نازل بر زمین آمد

 

ز نورش رحمت از رب المشارق تافت بر عالم

چو زهرا را ظهور، از رحمه للعالمین آمد

 

جمالی در تجلی آمد از پیراهن امکان

که صد خورشید و ماهش جلوه گر از آستین آمد

 

صدفها بحر امکان پرورید از لؤلؤ مکنون

که تا یک دُرج او را دَرج در دُرّ ثَمین آمد

 

مگر ام الکتابست این بتول از وحی سبحانی

که نسلش محکمات، آیات قرآن مبین آمد

 

در او نور علی ممزوج با نور محمد شد

مه و خورشید از این مشرق، صباح واپسین آمد

 

زنسلش ظاهر آمد نور مطلق قائم بالحق

از این مولوده، مولودی چو رب العالمین آمد

 

آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی در ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ به مناسبت تولد حضرت فاطمه سلام الله علیها و روز مادر از دانش آموزان خواستند تا با ساخت کارت تبریک این روز را به مادران شان تبریک بگویند. دانش آموزان خوش ذوق و هنرمند نیز با تهیه یک کارت تبریک زیبا به همراه یک دلنوشته از مادران گرامی خود تشکر و از زحمات بی دریغ و دلسوزانه ی ایشان قدردانی نمودند.

فعالیت دست ورزی جهت آموزش مبحث سلول و تقسیم سلولی

آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی با توجه به اهمیت انجام فعالیت های دست ورزی در یادگیری بهتر دانش آموزان در ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ از این عزیزان خواستند تا درس نهم کتاب علوم پایه چهارم را با کشیدن نقاشی و ساخت یک کاردستی جالب و کاربردی انجام دهند.

دانش آموزان بعد از گوش سپردن به صحبت های معلم مطالب ارزشمندی در مورد شکل سلول و چگونگی تقسیم سلول ها فرا گرفتند و با قسمت ها ی مختلف سلول و ویژگی آن ها آشنا شدند، دانش آموزان با کشیدن نقاشی و کار دستی با استفاده از خمیر بازی و کاغذ رنگی ، سه قسمت اصلی سلول و مراحل تقسیم سلولی را با انجام یک فعالیت عملی به کلاس ارائه دادند.

انجام فعالیت های دست ورزی به دانش آموزان کمک می کند تا ضمن یادگیری مطالب درسی ، توانمند تر شوند و از تمامی حواس خود استفاده نمایند.

نامه ای به بهترین مادر دنیا

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرمایند : هر کس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد خدا بهترین مصلحت ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید .

آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده در ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ همزمان با نزدیک شدن به روز میلاد با سعادت دختر نبی مکرم اسلام سرور و الگو و اسوه ی زنان جهان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)و روز بزرگداشت و تجلیل از مقام مادر از دانش آموزان عزیز خواستند تا نامه ای به مادر عزیزشان بنویسند و در نامه از زحمات این فرشته ی مهربان قدردانی و تشکر کنند . دختران خوبم با احساس کودکانه و زیبا متن های بسیار قشنگی نوشتند و برای همه ی مادران سرزمینشان آرزوی سلامتی و شادکامی داشتند .

مادر! تو جانانه جام بلای ما را نوشیدی و لباس رنج و محنت ما را پوشیدی.

اینک، حریر محبت فرزندانت را بپوش و شربت شهد عشق آنان را بنوش.

مادرم، در گرامیداشت روزت زیباترین ستاره سپاس را به پاس پاسداری بی کرانت از ما، بر آسمان پرمهرت می آویزیم.

آشنایی با زاویه ها

کودکان زمانی بهترین یادگیری را دارند که بتوانند از تمام حواس خود استفاده کنند و کاردستی و دست ورزی یکی از ابزارهای آموزشی است که تجربه های متنوعی را به کودکان می دهد. دست ورزی به کودکان کمک می کند مهارت های دستی خود را بهبود بخشند و به آنها این فرصت را می دهد تا نحوه استفاده از ابزارها ، مواد و روش های جدید را بیاموزند. صنایع دستی و سایر تلاش های هنری می تواند به کودکان در دستیابی به موفقیت در همه زمینه های زندگی کمک کند، از همین رو مبحث زاویه ها با انجام یک فعالیت دست ورزی به دانش آموزان آموزش داده شد.

دانش آموزان کلاس چهارم سه در 2 بهمن ماه 1400 پس از آشنایی با انواع زاویه ها با کمک و راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده و با استفاده از مقوا های رنگی یک فعالیت دست ورزی جالب را انجام دادند.

دانش آموزان در این فعالیت توانستند زاویه های تند ،باز ،راست ،نیم صفحه و تمام صفحه را بسازند و به این روش پی بردند اگر دو ضلع های زاویه ای به هم نزدیک شود زاویه کوچکتر می شود و اگر ضلع ها از هم دور تر شوند اندازه ی زاویه بزرگتر می شود ، همچنین با انجام فعالیتی دیگر دریافتند اگر ضلع های زاویه را امتداد دهیم در اندازه ی زاویه تغییری حاصل نمی شود .

جشن میلاد حضرت زهرا(س) در کلاس های تخصصی قرآن

مادر ای فرشته مهربانی و عاطفه! تو گلی خوشبو از بهشت خدایی که گلخانه دلم از عطرتو سرشار است، از تبار فاطمه ای وگویی وجود تو را با مهر فاطمه سرشته اند پس همیشه دعایم کن چراکه دعایت سرمایه فردای من است.

مادرم! به پاس آنچه به من داده ای، به ستایش محبتهای بی اندازه ات، و به وسعت همه خوبیهایت دوستت دارم، روز مادر مبارک.

در روز زیباترین مخلوق خدا امروز در کلاس تخصصی قرآن جشن با شکوهی توسط دانش آموزان قرآنی بر پا شد…

در این جشن ابتدا با خواندن کلام الله کلاس را زینت دادیم به نور قرآن سپس دانش آموزان با خواندن سرود،دکلمه و داستانی از سیره زندگی حضرت زهرا(س) برای دوستانشان اجرا کردند.

حضرت فاطمه(س)می فرمایند: اگر آنچه را که ما اهل بیت دستور داده ایم عمل کنی واز آنچه نهی کرده ایم خود داری نمایی،تو از شیعیان ما هستی،وگرنه خیر. تفسیرالامام العسکری ص۳۲۰

 

فعالیت های واحد پرورشی در سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها

مادر یعنی به تعداد همه روزهای گذشته تو، صبوری!

مادر یعنی به تعداد همه روزهای اینده تو، دلواپسی!

مادر یعنی به تعداد آرامش همه خوابهای کودکانه تو، بیداری!

مادر یعنی بهانه بوسیدن خستگی دستهایی که عمری به پای بالیدن تو چروک شد!

مادر یعنی بهانه در آغوش کشیدن زنی که نوازشگر همه سالهای دلتنگی تو بود!

مادر یعنی باز هم بهانه مادر گرفتن

معاون محترم پرورشی سرکار خانم آل سیدان به همراه مربی محترم پرورشی سرکار خانم محمدپور در ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها برنامه های ویژه ای را اجرا نمودند.

اهم برنامه های اجرایی به شرح زیر می باشد:

  • بارگزاری کلیپ تبریک میلاد توسط دانش آموزان هیئت اخلاص
  • برگزاری پویش دست بوسی مادر و ساخت کلیپ آن و بارگزاری در کانال مدرسه و نمایش در روز جشن
  • برگزاری جشن روز میلاد همراه مولودی خوانی ، مسابقه و تقدیر از دانش آموزان شرکت کننده در سرود مدارس به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی ، پذیرایی ، همخوانی شعر “مادر” توسط همه دانش آموزان ، شعرخوانی و دکلمه خوانی دانش آموزان
  • ارسال پیامک تبریک به مادران عزیز دبستان و همکاران
  • بارگزاری تولید محتوا مطالب زنان_موفق_انقلاب در طول هفته منتهی به روز مادر توسط دانش آموزان هیئت اخلاص
  • کاربرگ رنگ آمیزی با موضوع روز مادر به دانش آموزان پایه اول در ادامه هفته گرامیداشت زن و مادر

تدریس نشانه ی ف با داستان فطرس

فطرس فرشته ای است که  از حاملان عرش الهی بود و بر اثر کندی در انجام دادن فرمان الهى، پر و بالش شکسته و در جزیره ای سقوط کرده بود و هفتصد سال بود که به عبادت خداوند مشغول بود. هنگامی که امام حسین(ع) به دنیا آمد، خداوند جبرئیل را مأمور کرد تا با هزار فرشته برای تبریک به رسول خدا(ص) به زمین فرود آیند.

وقتی آن فرشته، «فطرس» جبرئیل را دید،…..

پرسید: «به کجا می‌روى؟» جبرئیل پاسخ داد: «خداوند به حضرت محمد(ص) نعمتی داده است و من برای عرض تبریک نزد او می‌روم.» فطرس گفت: «مرا نیز با خود ببر، شاید محمد(ص) در حق من دعا کند».وقتی پیامبر داستان این ملک را شنید به او فرمود: «بدن خود را به این مولود بمال و به جای خود باز گرد.» فطرس این کار را کرد و به برکت امام حسین(ع) دوباره پر و بال گرفت هنگام بازگشت، به رسول خدا(ص) گفت: «بدان که امت تو در آینده این مولود را می‌کشند. من به پاداش حقی که این فرزند بر من پیدا کرد، هر زائری که او را زیارت کند، زیارتش را به وی می‌رسانم و هر کس که بر او سلامی کند، سلامش را به او ابلاغ خواهم کرد و هر کس بر او درود فرستد، آن درود را به او می‌رسانم.» سپس به آسمان صعود کرد.

آموزگار گرامی سرکار خانم طباطبایی در ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ تدریس نشانه ی ف  را با داستان فطرس ملک و معرفی سوره های قرآنی که ف انجام دادند.

دخترم یاسمین فاطمی با پوشیدن لباس فرشته و تعریف کردن داستان فطرس ملک برای دوستانش نشانه ف را معرفی کرد و بعد از آن سوره هایی در قرآن را که نشانه ف داشتند را به دوستانش معرفی کرد و بعد با اهدا هدیه عروسکی فیل با اشاره به سوره ی فیل از دوستانش پذیرایی کرد و خاطره شادی را در ذهن این عزیزان ایجاد کرد.

برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع هوای پاک

امام صادق (ع) میفرمایند:

زندگی جز با سه چیز خوش نمیشود

هوای پاک،آب فراوان و گوارا،زمین نرم و سست و آماده زراعت.

طراوت زندگی امروز و بقای فردا در گرو حفاظت از محیط زیست می باشد.

با مصرف بهینه منابع طبیعی به حفاظت از محیط زیست کمک می کنیم.

مربی محترم بهداشت سرکار خانم تقدیمی از دانش آموزان خلاق و هنرمند خواستند تا در مورد هوای پاک نقاشی بکشند و آثار زیبای خود را به ایشان تحویل نمایند، سپس در ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ نقاشی های دانش آموزان را در تابلو اعلانات بهداشت نصب و در معرض دید همگان قرار دادند.

دانش آموزان در نقاشی ها خود از شعارهایی با عناوین زیر استفاده نمودند:

  • ما خورشید تابان را در هوای پاک میخواهیم
  • سوخت پاک ،صنعت پاک ،هوای پاک
  • حرکت با دوچرخه پیش به سوی هوای پاک
  • درختان آلودگی هوا را پاک میکنند

و…

همچنین با همکاری دانش آموزان و با آوردن گل در این روز نمایشگاهی از گلدان های گل طبیعی آماده شد و در معرض دید قرار گرفت.

برگزاری جلسه آموزشی جهت سفیران سلامت

به منظور افزایش سطح آگاهی سفیران سلامت جلسات آموزشی با موضوعات مختلف و متنوع که در دو گروه زوج و فرد بصورت جداگانه برگزار می شود.

مربی محترم بهداشت سرکار خانم تقدیمی به منظور ارتباط بهتر با دانش آموزان از هر کلاس یک سفیر سلامت انتخاب نمودند و در روز ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ جلسه ای با موضوع اهمیت ورزش کردن در سلامتی انسان برای ایشان برگزار کردند.

سفیران سلامت پس از فرا گرفتن آموزش های لازم بهداشتی نکات بهداشتی را به سایر دانش آموزان مدرسه ارائه می نمایند و بدین صورت در افزایش سطح آگاهی سایرین نقش بسزایی را خواهند داشت.

غربالگری وسنجش بینایی دانش آموزان دوره اول و دوم

چشمان فرزند دلبندم زیباست ،اما آیا بینایی او کامل است؟

چشم به عنوان یکی از ارگانهای حساس بدن شناخته میشود که نقش بسزایی در زیبایی چهره دارد، همچنین سلامت چشمها هم از نظر ظاهری و هم از نظر داخلی بسیار حائز اهمیت می باشد.

مربی محترم بهداشت سرکار خانم تقدیمی در ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ طرح غربالگری و سنجش بینایی دانش آموزان را آغاز نمودند، در همین راستا تمامی دانش آموزان پایه های دوم تا ششم به نوبت جهت بررسی بینایی شان در اتاق بهداشت حضور یافتند و مربی محترم بهداشت در صورت لزوم موارد مشکوک به ضعف بینایی و… را شناسایی نمودند و جهت تشخیص تخصصی تر به مراکز بینایی سنجی ارجاع دادند و موارد مذکور پیگیری می شوند.

آشنایی با وسایل قدیمی و کاربرد آنها

کشور ما ایران دارای فرهنگی بسیار غنی می باشد، آنچه از گذشته ها برای ما به جا مانده میراث گرانبهایی است که باید در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم .

آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده در ۸ دی ماه ۱۴۰۰ بعد از آشنا نمودن دانش آموزان عزیز کلاس چهارم سه با مورخان و باستان شناسان از آنان خواستند تا از پدر بزرگ یا مادر بزرگ شان بخواهند وسایل قدیمی را به آنها نشان بدهند و در مورد استفاده ی آنها در آن روزگاران توضیح بدهند .

دختران فعال و پر تلاش کلاسم این فعالیت را انجام دادند و پی بردند که باستان شناسان وسایلی را که کشف می کنند بر روی آنها تحقیق و مطالعه می کنند تا بدانند مربوط به چند هزار سال قبل است و مربوط به چه دورانی و چه کاربردهایی داشته است .

تقویت هوش اجتماعی و اعتماد به‌ نفس

یکی از راه هایی که دانش آموزان بتوانند با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنند و حس اعتماد به‌ نفس آنها تقویت شود، ارائه ی مطالب درسی یا مطالبی است که به غنای درس کمک می کند تا فهم آنها برای دانش آموزان راحت تر باشد.

آموزگار گرامی سرکار خانم بهشتیان در ۸ دی ماه ۱۴۰۰بعد از آموزش درس هدیه های آسمان به منظور تثبیت مطالب تدریس شده، همچنین تقویت هوش اجتماعی و اعتماد به‌ نفس دانش آموزان از ایشان خواستند تا از آموخته های خود یک پاورپوینت تهیه نمایند و در کلاس ارائه دهند.

دانش آموز خلاق و کوشا خانم هاشمی صدر از کلاس ششم۲ مطالبی مرتبط با درس هدیه را در قالب پاورپوینت به زیبایی و درستی برای دوستان خود توضیح داد.

معرفی روش های صحیح مطالعه

درس خواندن هنری‌ست که ظرافت‌‌های خاص خود را دارد، در صورتی که این ظرافت ‌ها به کار گرفته شود، موفقیت حتمی است.

یادگیری و مطالعه رابطه تنگا تنگ و مستقیم با یکدیگر دارند تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هر چیز مطالعه ای فعال و پویا داشت.

برای داشتن مطالعه ای فعال و پویا نوشتن نکات مهم در حین خواندن ضروری است تا برای مرور مطالب دوباره کتاب را نخوانید و در زمانی کوتاه از روی یادداشت های خود مطالب را مرور کرد. بخشی مهم و حساس از مطالعه است که تا حدودی زیاد موفقیت شما را تصمین خواهد کرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را کاهش خواهد داد.

مشاور محترم آموزشگاه سرکار خانم جعفری در روز ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ جلسه مشاوره گروهی ویژه کلاس های ۵۰۱ و ۵۰۳ برگزار نمودند و در این جلسه نکات ارزشمندی درباره روش های صحیح مطالعه و خلاصه برداری و مدیریت زمان در امتحانات و آزمون ها و روش های تست زنی به دانش آموزان ارائه کردند. در پایان به سوالات دانش آموزان پاسخ داده شد.

معرفی شخصیت های بزرگ مردان آسمانی

شهادت هنر مردان خداست .

دانش آموزان کلاس چهارم سه در ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ پس از فراگیری درس یازدهم از کتاب فارسی و گوش سپردن به سخنان آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده در کلاس در مورد دلاوری ها و شجاعت های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس توضیحات داده شد، سپس برای آشنایی بیشتر از عزیزان خواسته شد تا در مورد شهدایی که نام آنها در درس ذکر شده شهید بهنام محمدی ،شهید جهان آرا و… تحقیق کنند .

آینده سازان کلاس چهارم ۳ دریافتند که امنیت و آسایشی را که اکنون درآن به سر می بریم مدیون بزرگ مردانی است که با رشادت‌ها و فداکاری‌ها و جوانمردیها از این آب و خاک دفاع کردند .

یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد .

 

اجرای طرح مهارت های زندگی (تصمیم گیری )

آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی در ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در راستای اجرای طرح مهارت های زندگی از دانش آموزان خلاق و هنرمند کلاس چهارم یک درخواست کردند تا یک پوشه کار با همین موضوع تهیه کنند.

معلم ابتدا با نمایش یک فیلم‌ آموزشی به نمایش گذاشتند و دانش آموزان با مشاهده آن به اهمیت تصمیم گیری و دور اندیشی در کارها پی بردند. دانش آموزان همچنین‌ در مورد روش های درست تصمیم‌گیری و آثار آن در زندگی و آینده مطالب ارزشمند و مفیدی را یادگرفتند.

دانش آموزان با تهیه یک پوشه کار به صورت تحقیق ،کشیدن نقاشی ،جمع آوری احادیث در مورد اهمیت دور اندیشی و….چکیده ی مطالبی راکه فراگرفته بودند را به کلاس ارائه دادند.

آشنایی با دستگاه گوارش

دانش آموزان خلاق و پرتلاش کلاس چهارم یک با کشیدن یک نقاشی موفق شدند مطالب ارزشمندی درباره نحوه عملکرد دستگاه گوارش بیاموزند.

آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی در ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ توضیحات کامل و جامعی درباره کار دستگاه گوارش و مراحل هضم و جذب غذا در روده ی باریک به دانش آموزان ارائه نمودند، در ادامه دانش آموزان با مشاهده یک کلیپ چگونگی رسیدن غذا به سلول ها را مشاهده کردند .

دانش آموزان بعد از یادگیری درس و با استفاده از آموخته های خود با کشیدن یک نقاشی چگونگی رسیدن غذا به سلول ها و اندام های دستگاه گوارش رانشان دادند و دریافتند برای وارد شدن مواد غذایی به سلول ها باید مواد خیلی ریز و کاملا هضم‌ شوند.

استقبال از دهه مبارک فجر

رسیده آن طلوع بی غروب

رسیده آن شکوه بی افول

به یاد روزهایی که فریادهای آزادی خواهی سکوت ظلمت را در هم شکست و پیروزمندانه، پرچم مظلومان جهان به احتزاز درآمد.

خجسته باد این پیروزی

با همت واحد پرتلاش پرورشی و مربیان خوش ذوق هنر در ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ برنامه ریزی و آماده سازی فضای آموزشگاه برای گرامیداشت دهه مبارک فجر ، قبل از شروع این دهه هفته انجام پذیرفت.

دهه فجر فرصتی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با اهداف بلند انقلاب اسلامی است از همین رو معاون محترم پرورشی سرکار خانم آل سیدان از هیئت دانش آموزی اخلاص درخواست نمودند تا در مجموعه ای از فعالیت‌های ویژه دهه فجر شرکت نمایند.

دانش آموزان انقلابی و کوشا نیز با ذوق و شوق فراوان همراه با مربیان عزیزشان در انجام این مهم مشارکت کردند که اهم این فعالیت ها شامل فضاسازی ، نمایشگاه عکس ، تزیین درب های کلاس و پویش های فضای مجازی برنامه ریزی جشن انقلاب بود.

حضور نوگلان باغ ایمان در مراسم جشن تکلیف حرم مطهر رضوی

نوشکفته ی گل باغ آرزو، یک چادر سفید با گل های کوچک، توردوزی شده و همراه با یک مقنعه ی سفید، نرم، لطیف و زیباست/ پس آن را سر بکن، مثل مرواریدی می شود در صدف/ مثل غنچه ی سپید می شوی در گلبرگ/ آری زیباتر از فرشته ها/ از گل هم قشنگ تر/ نازنینم، می خواهی پرواز کنی؟ می خواهی با خدا حرف بزنی؟ می خواهی خدا با تو حرف بزند؟ می خواهی پیش خدا باشی؟ می خواهی پوشش داشته باشی؟ مثل مروارید، مثل غنچه، مثل دانه ی انار. پس بیا به جشن عبادت و عبادت گونه جشن بگیر.

در روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ دانش آموزان پایه سوم به همراه اولیا خود در مراسم جشن تکلیف حرم مطهر رضوی شرکت نمودند و از برنامه های شاد و فرح بخش اجرا شده استفاده نمودند.

پس از پایان جنگ شادی ، همه دانش آموزان دو رکعت نماز شکر به مناسبت خلعت زیبای تکلیف به جا آوردند و هدایای فرهنگی از خادمین دریافت کردند.

در پایان دانش آموزان عزیز با معلمین خود عکس دسته جمعی و یادگاری گرفتند.

برگزاری کلاس پویا در فضای مجازی

برای موفقیت در امر یاددهی – یادگیری معلم باید کلاسی فعال و فرح بخش و متنوع برای دانش آموزان ایجاد کند که در این صورت دانش آموزان در کلاس احساس خستگی نخواهند کرد و با علاقه و انگیزه در فرایند یاددهی–یادگیری شرکت می کنند و ذهنیتی مثبت نسبت به کلاس درس خواهند داشت.

یکی از راه های پویا نگه داشتن کلاس در شرایط مجازی امکان ارائه دادن مطالب درسی یا مرتبط توسط دانش آموزان است، از همین رو آموزگار گرامی سرکار خانم بهشتیان در ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ بعد از ارائه آموزش از دانش آموزان خواستند تا درباره آموخته هایشان مطلب جمع آوری نمایند و در کلاس به صورت مجازی ارائه دهند.

دانش آموز کوشا و پرتلاش خانم نوکی پایه ششم مطالبی مفید را برای جمع بندی دروس هدیه برای دوستان خود بصورت زنده و در قالب پورپوینت ارائه دادند.

به روزرسانی بردهای مشاوره

بردهای مشاوره توسط مشاور محترم آموزشگاه سرکار خانم جعفری با مطالب ارزشمند و آموزنده در ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ به روزرسانی شدند و پیام های مشاوره ای و تربیتی نصب گردید ، هدف از این پیام ها ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس و خودباوری در موفقیت تحصیلی دانش آموزان است.

انگیزه تحصیلی شما را به حرکت و تلاش هدایت و راهنمایی می کند .

برای افرادی که آهسته و پیوسته می روند هیچ راهی دور نیست .

موفقیت تصادفی نیست ،بلکه موفقیت نیاز به یک انگیزه قوی دارد ، پس برای خود هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن مصمم باشید.

حضور در جلسه وبینار اداره آموزش و پرورش ناحیه ۶

با توجه به شرایط پاندمیک کرونا و قرار گرفتن در پیک ششم کرونا وبینار آموزشی با موضوع آخرین دستور العمل و پروتکلهای بهداشتی در مدارس با حضور جناب آقای کشتی دار ریاست محترم اداره سلامت و تندرستی استان خراسان رضوی برگزار گردید.

مربی محترم بهداشت سرکار خانم تقدیمی در این جلسه حضور یافتند و اهم مطالب مطرح شده را به سمع و نظر مدیریت محترم رساندند، همچنین ایشان در دومین کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰در فضای وبینار برگزار شده بود نیز شرکت کردند.

در این جلسه سرکار خانم وطن خواهان مسئول محترم سلامت روان مرکز بهداشت شماره یک مشهد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطالب ارزشمندی درباره تاب آوری و ارتباط موثر را بیان کردند.

برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع فجر و سلامت

خوش آمدی که با مقدمت ،عطر آزادی به جای بوی باروت در فضای میهن اسلامی مان پیچید .قفسها شکسته شدو نفسها از زندان سینه ها رهایی یافت .خوش آمدی که با آمدنت سوز و سرما از شهر و دیار ما نگریخت ،برفهای بهمن با حرارت ایمان و اخلاص ،آب حیات شد.

مربی محترم بهداشت سرکار خانم تقدیمی به مناسبت دهه مبارک فجر و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و اندیشه‌های روشن حضرت امام خمینی (ره) و بیان دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ نمایشگاهی از نقاشی دانش آموزان برپا نمودند و در معرض دید سایرین قرار دادند ، همچنین بردهای بهداشتی مدرسه با موضوع فجر و سلامت بروز رسانی شدند.

 

ساخت رحل های زیبای قرآن کریم

ياد خدا تأثير بسزايي در روان آدمي دارد و دل‎ها در پرتو آن آرام مي‎گيرد.

خداوند متعال مي‎فرمايد:

«أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»

آگاه باش، دل‎ها با ياد خدا آرام مي‎گيرد.

يكي از نام‎هاي قرآن ذكر است. تلاوت و حفظ قرآن نوعي ذكر خداوند است كه انسان در پرتو آن از هجوم بسياری از فشارهای روانی و اضطرابات درونی مصون می‎ماند.

مربی محترم قرآن سرکار خانم قانع با توجه به اهمیت داشتن انس با قرآن و آداب تلاوت قرآن،و با توجه به درس های کتاب قرآن پایه اول قسمتی مربوط به آموزش و آماده سازی رحل قرآن بوده است، از همین رو از دانش آموزان عزیز درخواست شد تا با کمک و راهنمایی بزرگترها یک رحل قرآن بسازند.

دانش آموزان خلاق و هنرمند نیز با یاری پدر و مادر گرامیشان در ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ رحل های بسیار زیبایی را آماده کردند و از نتیجه کار برای معلم مربوطه عکس ارسال نمودند.

با آرزوی سعادتمندی برای این عزیزان.

چالش های اعتقادی نوجوانان

اگر یک دانش آموز، پس از مطالعه و جستجوی بسیار و طی مراحل تحقیق، یک مقاله تحقیقی بنویسد و حاصل مطالعه و یافته های خود را در حضور دبیر و دانش آموزان به صورت شفاهی ارائه کند، باعث یادگیری بهتر خود و سایر دانش آموزان می شود، همچنین موجب بالا بردن اعتماد به نفس و مهارت سخنوری دانش آموز نیز می شود.

از همین رو آموزگار گرامی سرکار خانم بهشتیان در ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ از دانش آموزان خواستند تا در ادامه ی بحث چالش های اعتقادی نوجوانی، در ارتباط با حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف تحقیق و پژوهش نمایند.

دانش آموز عزیز خانم شیری کرمانشاهی تحقیقی از علایم ظهور امام زمان (عج) در کلاس ارائه دادند و با دوستان خود به بحث و بررسی این علایم پرداختند و دانش آموزان تعدادی از سوالات خود را در خلال این مباحثه پاسخ گرفتند.

تهیه و تدوین روزنامه الکترونیکی

با توجه به شرایط آموزش در فضای مجازی آموزگار گرامی سرکار خانم بهشتیان در راستای فعالیت کتاب نگارش و ساخت روزنامه دیواری از دانش آموزان پایه‌ی ششم درخواست نمودند تا روزنامه های الکترونیکی را با موضوع شهید،تهیه و در ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ارائه دهند.

دانش آموزان خلاق و هنرمند نیز با استفاده از توانمندی های خود و کمک و راهنمایی معلم مربوطه اقدام به ساخت روزنامه الکترونیکی نمودند. این عزیزان در حین انجام این فعالیت ضمن یادگیری مطالب درس، مطالب ارزشمندی درباره ی شهدا کسب کردند و با فرهنگ شهادت و ایثار آشنا شدند.

 

آشنایی با دستگاه تنفس

دانش آموزان کلاس چهارم سه پس از آشنا شدن با قسمت های مختلف دستگاه تنفس از عزیزان خواسته شد تا فعالیت کتاب را انجام داده و فیلم گرفته و در ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ برای معلم ارسال کنند .

فیلم های ارسال شده و تصاویر در کانال کلاسی بارگذاری و دانش آموزان با مشاهده ی آنها و این که هر کدام از حباب ها در اندازه های متفاوتی تشکیل شده به این نتیجه رسیدند که هر چه شش های افراد بزرگتر باشد می توانند هوای بیشتری را در آنها نگه دارند و حباب بزرگتری بسازند ، همچنین دریافتند هوا از راه بینی و دهان وارد لوله ی نای می شود، سپس وارد شش ها (ریه ها ) می شود که به آن عمل دم می گویند و وقتی هوا را از بینی یا دهان خارج می کنیم هوا از همان مسیر برمی گردد به این عمل بازدم می گویند .

نامه ای به پدرم

امام صادق علیه السلام می فرمایند : نیکی به پدر و مادر نشانه ی شناخت شایسته ی بنده ی خداست زیرا هیچ عبادتی زودتر از رعایت حرمت پدر و مادر مسلمان انسان را به رضایت خدا نمی رساند .

آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده به مناسبت میلاد با سعادت اولین ستاره ی درخشان آسمان امامت و ولایت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و روز پدر از دانش آموزان عزیز خواستند تا به عنوان موضوع انشا نامه ای به پدر بزرگوارشان بنویسند و از زحمات ایشان تشکر کنند.

دختران پر تلاشم جملاتی بسیار زیبا نوشتند که همه نشانگر قدردانی از پدر مهربانشان بود و با ذوق و هنر خود آن را تزئین کرده و ارسال نمودند و آرزو کردند که همه پدران سرزمینشان در صحت و سلامت باشند.

آشنایی با مراحل رشد

دانش آموزان خوب کلاس پس از آموزش توسط آموزگار گرامی خانم یاری در فصل یازدهم علوم ، آموختند که همه ی موجودات زنده رشد می کنند.

دانش آموزان بعد از گوش سپردن به صحبت های معلم یادگرفتند که انسان ها هم رشد می کنند و مراحل رشد دارند، همچنین آموختند که رشد باعث تغییر کردن و توانایی انجام کارهای مختلف می شود و علامت های رشد افزایش قد و وزن و… می باشد که دانش آموزان خوب کلاس با مقایسه لباس های خود و عکس های خود به میزان رشد خود پی بردند.

دانش آموزان تصاویری در این زمینه برای معلم خود خانم یاری ارسال کردند.

با تشکر از همکاری خوب این دانش آموز و، والدین محترمشان.

حضور در کارگاه مجازی با موضوع نقش پدران در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

پیامبررحمت صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: زَیّنـوا مجالِسَکُم بِـذِکـرِ عَلـی … مجالس و محافل خود را با ذکر و یاد #علی‌علیه‌السلام مُزیّن نمائید.

در روز پدر به کعبه سر باید زد

بـر بام نجـف دوباره پر باید زد

در حسرت بوسه بر ضریـح مولا

صد بوسه به دستان پدر باید زد

با توجه به اهمیت آسیبهای اجتماعی کارگاه آموزشی با این عنوان در ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ در فضای مجازی برگزار گردید و مربی محترم بهداشت سرکار خانم تقدیمی در این جلسه حضور یافتند.

در این جلسه به نقش پدران در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و نحوه برخورد پدر با فرزند و اهمیت آگاهی پدران در این زمینه و مدیریت در این شرایط پرداخته شد .

اختتامیه کلاس های تخصصی قرآن

پیامبر اسلام صلوات الله علیه:

هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به فرشتگان و پيامبران و رسولان داده شده، براى اوست.

وسائل الشيعه، ج ۶ص ۱۸۴

با توجه به اهمیت مسابقات قرآن پرتو نور موسسه فرهنگی وآموزشی امام حسین (ع) و ناحیه ، همچنین توجه به آموزش و تمرینات لازم، نام آوران قرآن در زمینه رشته مورد نظر ،جهت آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات با دیگر دوستان خود ،دراین کلاس ها که با پروتکل های بهداشتی برگزار شده بود، شرکت کردند.

این دوره از کلاس های تخصصی قرآن در ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ با یاری خداوند به پایان رسید.

با آرزوی موفقیت وسلامتی برای همه عزیزان


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20