خوردن صبحانه مغز را بیدار می کند

اگر بخواهیم اثرات مثبت صبحانه را روی دانش آموزان بررسی کنیم مهم ترین مزیت خوردن صبحانه تقویت عملکرد مغزی است . خوردن یک صبحانه مفصل با انواع مواد مغذی کمک زیادی به دانش آموزان می کند طوری که عملکرد آموزشی توانایی یادگیری کاهش مشکلات رفتاری و جلوگیری از اضافه وزن را به همراه دارد .

مزیت های صبحانه

پیشرفت درسی: پیشرفت در مهارت یادگیریی و توانایی بالا در تمرکز کردن در بچه هایی که صبحانه می خورند بییشتر مشاهده می شود. مطالعات تغذیه ای نشان می دهد گروهی که صبحانه می خورند نسبت به گروهی که صبحانه نمی خورند نمرات بهتری کسب می کنند.

آنها در امتحانات خطاهای کمتری داشته وقدرت یادگیری بیشتر در کلاس خواهند داشت .خوردن صبحانه پیش از حضور دانش آموزان در مدرسه مانند سوخت انرژی لازم برای تفکر خلاقانه تر و بهتر را فراهم کرده و آنها را هوشیارتر می کند .

کاهش مشکلات رفتاری

کودکانی که با خوردن صبحانه روانه مدرسه می شوند مشکلات رفتاری کمتری دارند، آن گروه از دانش اموزانی که صبحانه نمی خورند بیش فعالی بیشتری داشته و با سایر دانش آموزان به راحتی کنار نمی آیند وقتی بچه ها گرسنه می شوند. انرژی یادگیری آنها به شدت افت می کند و به دنبال افت انرژی بدن نیروی لازم برای فکر کردن و یادگیری ندارد.

صبحانه ای که از قندهای کمتری تشکیل شده باشد نسبت به صبحانه پرقند تمرکز دانش آموزان را بالاتر نگه می دارد و کودکان سنگینی کمتری در طول روز احساس می کنند .
حدود 50 گرم گردو همراه تخم مرغ نیمرو و یا آب پز عدسی اسفناج فلفل و پنیر رنده شده صبحانه ای ایده ال به شمار می رود.

غلات یکی از گزینه هایی است که باید در وعده صبحانه گنجانده شود.

صبحانه هایی که در آن فقط از کربوهیدرات هایی مانند شیرینی یا نان تست استفاده می شود فقط برای 2تا 3 ساعت انرژی لازم را در بدن دانش آموزان ذخیره می کند.
برای رغبت بیشتر به صبحانه سعی کنید وعده صبحانه را متنوع کرده و از تکراری کردن آن بپرهیزید.

استفاده از ظروف مخصوص تمایل را به خوردن صبحانه بیشتر می کند خانوادگی و در کنار هم صبحانه میل کنید .

تهیه کننده : مریم خطیب، آموزگار پایه ی پنجم دبستان دخترانه امام حسین ( ع ) شماره ( 1 )
تایید کننده: سرکار خانم اسعدی– معاونت آموزشی


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20