شهريور ماه

گزارشات سال ۱۳۹۹

1-برگزاري اولين جلسه ديدار با اوليا ويژه کلاس اول سه

امروز در بعد از ظهر 1 شهريور ماه 99 مسئولين آموزشگاه ميزبان جمع مادران و پدران دلسوز کلاس اول سه بودند و برنامه هاي آموزشي و پرورشي سال تحصيلي آينده را به اطلاع ايشان رساندند.

در ابتداي جلسه آيات روح بخش کلام الله مجيد پخش گرديد و پس از آن مديريت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغاني خدمت حضار گرامي خير مقدم عرض کردند و توضيحاتي در ارتباط با فعاليت هاي آموزشي و پرورشي مدرسه بيان نمودند.

آموزگار گرامي سرکار خانم بماني نيز بعد از عرض سلام و خوشامدگويي به اوليا محترم مطالبي را عنوان نمودند که اهم آن به شرح زير مي باشد:

پيش نيازهاي ضروري آموزش و مهارت هاي زبان آموزي

ارائه راهکارهاي پيشنهادي به منظور تقويت مهارت هاي شنيداري و ديداري- تعادلي و دست ورزي

آشناسازي اوليا با ارزشيابي توصيفي

آشنايي با ساختار کتاب فارسي و رياضي

بيان انتظارات معلم با توجه به شرايط ايجاده شده به علت بيماري کرونا

آشنايي با تغييرات کتاب ها

توصيه ها و انتظارات آموزشي و تربيتي

نحوه تعامل و همکاري از طريق کانال کلاسي در سروش

ارائه ليست لوازم التحرير

2-برگزاري اولين جلسه ديدار با اوليا ويژه پايه دوم، چهارم، پنجم

اولین جلسه ی دیدار با اولیای دانش آموزان پایه هاي دوم، چهارم و پنجم در بعد از ظهر 3 شهريور ماه 99 با توجه به رعايت پروتکل هاي بهداشتي طبق جدول زمانبندی که قبلا از طريق پيامک به اوليا اطلاع رساني شده بود، برگزار گردید.

در این جلسات علاوه بر مدیريت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغاني، معاونين آموزشي و آموزگار هر کلاس نقطه نظرات و نوع فعالیت خود و خواسته های خود را از اولیاء و دانش آموزان بیان نمودند و پس از آن اولیاء پرسشهای خود را از معلمین بیان کرده و مسائل آموزشی و تربیتی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

لازم به توضيح است جلسات در گروه هاي 15 نفره با حضور کلیه ی همکاران و اولیای محترم، در محوطه آموزشگاه و کلاس هاي مربوطه برگزار گردید.

موارد ذکر شده در این جلسات بدین شرح می باشد:

آشنايي والدين با فعاليت هاي آموزشي سال تحصيلي آينده

توصيه هايي براي مراقبت کودکان از خود و ديگران در ارتباط با رعايت بهداشت فردي

بيان انتظارات معلم از اوليا با توجه به بيماري کرونا و درخواست همکاري بيشتر اوليا با مدرسه

معرفي کانال هاي کلاسي در پيام رسان سروش و نحوه ارتباط از طريق فضاي مجازي

3-برگزاري اولين جلسه ديدار با اوليا ويژه پايه سوم و ششم

امام علي عليه السلام مي فرمايند: حق راست ترين راه و علم بهترين راهنما است.

به یاری خداوند منان در 4 شهريور ماه 99 اولین جلسه با حضور مادران و پدران دلسوز و مهربان پايه هاي سوم و ششم در آموزشگاه طي دو نوبت با رعايت کامل دستورالعمل هاي بهداشتي برگزار گرديد.

ابتدا اولیاء محترم با راهنمايي معاونين آموزشي در کلاس ها حضور یافتند و آموزگاران گرامي توضيحات کامل و جامعي درباره ی مسائل مختلف از جمله اهداف و نحوه ی عملکرد مدرسه به حضار ارائه نمودند. اولیاء محترم با حضور فعال در جلسه پیرامون مسائل مختلفی از جمله موارد درسی-اخلاقی-فرهنگی-اجتماعی-بهداشتي وانضباطی و….. بحث و تبادل نظر کردند و پیرامون پیشنهادهای معلم و اولیاء صحبت هایی انجام شد.

در پایان خلاصه ای از مطالب بحث شده در جلسه را بیان می نماییم.امیدوارم با ارتباط هر چه بیشترمدرسه و خانواده بتوانیم نتایج مطلوب تر را کسب نماییم.

آشنايي والدين با فعاليت هاي آموزشي سال تحصيلي آينده

توصيه هايي براي مراقبت کودکان از خود و ديگران در ارتباط با رعايت بهداشت فردي

بيان انتظارات معلم از اوليا با توجه به بيماري کرونا و درخواست همکاري بيشتر اوليا با مدرسه

معرفي کانال هاي کلاسي در پيام رسان سروش و نحوه ارتباط از طريق فضاي مجازي

4-برگزاري كارگاه آموزش نرم افزار Adobe Connect ويژه معلمين

با توجه به تغییرات ایجاد شده در نحوه آموزش مباحث درسی در سال تحصیلی جدید به علت پیشگیری و ابتلا به بیماری کرونا موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام کلیه امکانات لازم به منظور برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین را تهیه نموده است.

آموزش در سال تحصيلي آتي به صورت مجازي انجام مي پذيرد و معلمين علاوه بر ضبط فيلم هاي درسي و ارتباط از طريق كانال هاي كلاسي با دانش آموزان طبق برنامه ريزي انجام شده كلاس آنلاين نيز برگزار خواهند كرد.

از همين رو کلیه آموزگاران این آموزشگاه امروز ۵ شهریور ماه ۹۹ در سه نوبت از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۲:۳۰ در کارگاه رایانه حضور یافتند و ضمن كار با نرم افزار Adobe Connect با نحوه ورود به کلاس آنلاین و چگونگی ارائه مطالب درسی آشنا شدند.

لازم به توضیح است فیلم آموزشی و نرم افزارهای مرتبط نیز در اختیار همکاران قرار گرفت.

با توجه به بروز رسانی سایت آموزشگاه نکاتی درباره نحوه ارسال گزارشات تدریس در قالب خبر، آلبوم تصاویر و کلیپ عنوان شد. پس از پایان جلسه آموزشی مسئول سایت آموزشگاه سرکار خانم نیک عیش به سوالات معلمین پاسخ دادند.

همۀ امامان کشتی نجاتند؛ لیکن کشتی امام حسین(ع) سریع‌تر است.

همۀ ائمّه(ع) مشعل هدایتند؛ ولی مشعل ابا عبدالله الحسین(ع) پرفروغ‌تر است.

همۀ اولیای الهی درهای رحمت پروردگارند؛ امّا درِ رحمت امام حسین(ع) فراخ‌تر است.

همۀ شهیدان راه حق شفا بخشند؛ لیکن شفابخشیِ امام حسین(ع) گسترده‌تر است.

اميد است در سايه الطاف الهي و مدد و ياري امام حسين عليه السلام و ظل توجهات حضرت‌ولي عصر (عج) ، در امير خطير آموزش و هموار نمودن مسير پيشرفت فرزندان ايران موفق و سربلند شويم.

5-برگزاري مراسم شکوفه هاي حسيني (باز شدن غنچه هاي مهر )

با آغاز سال تحصيلي، سمفوني قشنگي از محبت در مدرسه نواخته خواهد شد و در گوشه و کنار حياط، معصومانه ترين برگ هاي دوستي ورق مي خورد.

با فرارسيدن ايام بازگشايي مدارس امروز چهارشنبه 12 شهريور ماه 99 ، جشن شکوفه ها با شور و نواي حسيني برگزار گرديد. اين مراسم به جهت رعايت فاصله گذاري اجتماعي در دو روز و با تعداد کم دانش آموزان انجام پذيرفت.

برنامه هاي اجرا شده در اين مراسم به شرح زير مي باشد:

پخش نواهاي حسيني و موسيقي ويژه مراسم شکوفه ها

حضور دانش آموزان در جايگاه

پخش آيات نوراني کلام الله مجيد

اجراي سرود ملي همراه با مراسم پرچم و اسکيت سواري

عرض ارادت خدمت ولي نعمت مان و پخش صلوات خاصه امام رضا عليه السلام

خيرمقدم و سخنراني مديريت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغاني

اجراي زيباي دکلمه “محترم” توسط دانش آموز عزيز فاديا زهرا داوري

برگزاري مسابقه و برنامه شاد و به يادماندني

حضور دانش آموزان در کلاس ها و آشنايي با معلم

با اين اميد که نوگلان بوستان حسيني با اکسير دانايي و توانايي مرزهاي جديد علم و دانش و پژوهش را درنورديده و با پيوند علم و ايمان، قله هاي رفيع بهروزي پيروزي و کاميابي را فتح کرده و با گام هاي مصمم و استوار آغازگر بهار انديشه و دانايي باشند.

لازم به توضيح است مراسم شكوفه هاي حسيني فردا پنج شنبه براي گروه دوم دانش آموزان پايه اول برگزار خواهد شد.

6-آغاز سال تحصيلي با مشق کربلايي

سال تحصيلي که آغاز شود در فضاي کلاس ها، چشم انتظارند تا دوباره سراپا شوند از عطر لبخندهاي هم شاگردي ها، لحظات شکوفايي نيلوفران در دعاي مهربان نواي معلم

سال تحصيلي که با عشق به امام حسين عليه السلام آغاز مي شود، آبشارهاي مهرباني با کودکان حسيني صداي آب را مي کشند و بادها،صداي ابرها را با باران پخش مي کنند.

امروز 16 شهريور ماه 99 همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد و با توجه به شرايط ويژه امسال و ممنوعيت برگزاري تجمعات، مراسم صبحگاه آغاز سال تحصيلي متفاوت با سال هاي گذشته برگزار گرديد. به اين منظور، همکاران و دانش آموزان با فاصله اجتماعي در کلاس ها حضور يافتند و مراسم در حياط مدرسه اجرا و از بلندگو پخش گرديد.

اهم فعاليت هاي انجام شده به شرح زير مي باشد:

فضاسازي آموزشگاه با توجه به ايام سوگواري محرم با دانش آموزان حسيني

نواخته شدن زنگ شروع سال تحصيلي توسط مديريت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغاني و تبريک به مناسبت آغاز سال تحصيلي

تلاوت ايات قرآن توسط دانش آموز فاديه سبحان زاده

تبريک سال تحصيلي جديد و بيان نکات مهم انضباطي توسط معاونت محترم سرکار خانم رضايي

بيان نکات مهم بهداشتي توسط مربي محترم بهداشت سرکار خانم ميرزاپور

تبريک معاونت محترم پرورشي و بيان نکات فرهنگي مورد انتظار

انجام حرکات کششي در کلاس ها توسط مربي محترم تربيت بدني سرکار خانم جاويدي

7-تجهیز اتاق بهداشت

نوجوانان و دانش آموزان می توانند بیشترین تاثیرات را بر همسالان و اعضای خانواده خود داشته باشند. تامین‌، حفظ‌ و ارتقای تندرستی‌ آنها برای‌ سلامت‌ خانواده‌ و جامعه‌ در حال‌ و آینده‌، اصلی‌ مهم‌، اساسی‌ و ضروری‌ است‌.

وجود اتاق بهداشت در مدارس به منظور ارائه خدمات بهداشتی ،معاینات غربالگری و خدمات کمک های اولیه به دانش آموزان در مدارس از اهميت ویژه ای برخوردار است. مربي محترم بهداشت سرکار خانم ميرزاپور امروز 17 شهريور ماه 99 طبق هاهنگي هاي انجام شده با مديريت محترم آموزشگاه کلیه ملزومات بهداشتی مورد نیاز مدرسه را تهیه و در اتاق بهداشت آموزشگاه جهت استفاده سایر دانش آموزان در صورت لزوم مهیا نمودند.

8-بروز رساني تابلو اعلانات بهداشت

مراقبتهای اولیه در برابر ‏ویروس ‏‎ ‎جدید کرونا ‏

اغلب مبتلایان دچار بیماری خفیفی شده و بهبود پیدا می کنند اما این بیماری می تواند برای بقیه شدید باشد. مراقب سلامت خود باشید و با رعایت این نکات از دیگران نیز محافظت کنید:

مرتب دست های خود را بشویید

مرتب دست های خودتان را به صورت کامل با آب و صابون بشویید یا با محلولهای  ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید .

شستشوی دست ها با آب و صابون و استفاده از محلولهای ضدعفونی کننده حاوی الکل،ویروس های روی دست ها را از بین می برند.

فاصله (ایمن) را در اجتماعات حفظ کنید

از کسی که سرفه و عطسه می کند، دست کم یک متر فاصله بگیرید.

زمانی که فردی سرفه و عطسه می کند قطرک های ریزی از دهان و بینی او به اطراف پاشیده میشود که ممکن است حاوی ویروس باشند. اگر فاصله شما با آن فرد خیلی نزدیک باشد، ممکن است شما این قطرک های حاوی ویروس کووید-19 را استنشاق کنید.

به چشم ها، بینی و دهان خود دست نزنید

دست ها در تماس با سطوح مختلف ممکن است به ویروس هاآلوده شده باشند. دست های آلوده می توانند ویروس را به چشم ها ،بینی و دهان شما منتقل کنند.از این راه ها ویروس می تواند وارد بدن شما شده و شما را بیمار کند.

مربي محترم بهداشت سرکار خانم ميرزاپور امروز 17 شهريور ماه 99 برد بهداشتی دبستان را جهت اطلاع رسانی در زمینه رعایت اصول بهداشتی خصوصا در ایام شیوع بیماری کرونا با پیام هایی در همین موضوع بروز رسانی نمودند.

9-نکات کرونايي از زبان مربي بهداشت

مربي محترم بهداشت سرکار خانم ميرزاپور از اولين روز ورود دانش آموزان به مدرسه تا امروز 18 شهريور ماه 99 با حضور در کلاس هاي درس نکات کرونایی که دانش آموزان ميبايست در مدرسه رعایت کنند را به ايشان آموزش دادند و از دانش آموزان درخواست کردند تا در صورت داشتن علایم مشکوک مانند تب از آمدن به مدرسه خودداری نمایید.

آموزش رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا در دو روز متفاوت زوج و فرد برای تمامی دانش آموزان حاضر در مدرسه صورت پذیرفت. این آموزش ها شامل استفاده درست از ماسک, شستشو و ضد عفونی صحیح دست ها و حفظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی و … می باشد.

همچنین آموزش شستشوی صحیح دستها زیر نظر مربی توسط برخی از دانش آموزان به سایر دوستانشان در کلاس انجام پذیرفت.

10-اقدامات بهداشتی و ضدعفونی کل محیط و وسایل مدرسه

قبل و بعد از شستن دست ها , از دست زدن به چشم, دهان و بینی خودداری نمایید.

ویروس کرونا از ویروس‌های مقاومی است که طول عمر به نسبت بالایی دارد؛ از آنجا که ویروس می‌تواند حداقل ۲ تا ۳ روز بر روی سطوح مختلف مانند سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی زنده بماند، رعایت نکات بهداشتی و پاکسازی سطوح  در برابر کرونا امری ضروری است.

مسئولين محترم آموزشگاه با توجه به شیوع بیماری کرونا به منظور رعایت هر چه بیشتر پاکیزگی از اولين روز ورود دانش آموزان به آموزشگاه تا امروز 18 شهريور ماه 99 در کلیه کلاس های آموزشگاه محلول ضد عفونی کننده دست برای دانش آموزان عزیز قرار داده دادند، همچنین در بدو ورود به دبستان دستگاهی به همین منظور تعبیه شده است.

خاطر نشان می شود در پایان روز کلیه کلاس ها, سالن ها, نرده ها و پله ها با محلول ضد عفونی توسط خدمتگزاران دلسوز و زحمتکش ضد عفونی می گردد.

11-مراحل انجام یک تحقیق علمی(علوم فصل يک پايه چهارم)

هر کسی که بحث علمی کند ،آموخته هایش را از یاد نمی برد و آنچه را که نمی داند فرامیگیرد. امام علی عليه السلام

دانش آموزان کلاس چهارم يک امروز 18 شهريور ماه 99 بعد از گوش سپردن به صحبت هاي آموزگار گرامي سرکار خانم شرفي سعي کردند آموخته هاي خود را با انجام يک آزمايش جالب به صورت عملي انجام دهند. ايشان با ساخت چند نمونه حباب ساز به شکل های متفاوت آزمایش کردند که آیا شکل حباب ساز تاثیری در شکل حباب ها دارد یانه؟!

دانش آموزان کنجکاو و جست و جو گر با انجام اين آزمايش دريافتند که شکل حباب ساز تاثیری در حباب ها ندارد و همه ی حباب ها کروی یا دایره ای هستند و موفق شدند با مراحل انجام تحقیق علمی آشنا شوند که شامل مشاهده ،پرسش ،فرضیه سازی ،آزمایش ونتیجه گیری یا نظریه سازی میشود.

هر چند به علت شرايط ويژه کرونا، حضور دانش آموزان در مدرسه محدود شده است اين امر نتوانسته بر ذوق و شوق معلمين و دانش آموزان براي قدم برداشتن در راه علم آموزي موثر واقع شود و اين عزيزان تمامي همت خود را به کار بسته اند تا از آموزش عقب نمانند.

12-آشنايي با مخلوط و محلول

امروز 20 شهريور ماه 99 دانش آموزان کلاس چهارم ۳ با کمک و راهنمايي آموزگار گرامي سرکار خانم علیزاده و انجام آزمایش های مختلف با مخلوط و محلول آشنا شدند .

وسایل آزميش: لیوان _نشاسته _ آب _ روغن _ آبلیمو و …

شرح آزمايش: لوازم آزمايش به صورت جدا و با رعایت نکات بهداشتی در اختیار هر کدام از دانش آموزان قرار گرفت و پس از انجام آزمایش نتیجه را یادداشت کرده و برای دوستانشان توضیح می دادند ، سپس دریافتند که بسیاری از مواد اطراف ما به صورت مخلوط استفاده می شود ، همچنين يادگرفتند که به مخلوط های یک نواخت محلول می گویند .

اجزای مخلوط را می توان به راحتی از یک دیگر جدا کرد .

مخلوط جامد در مایع مانند : نشاسته در آب پس از مدتی نشاسته ته نشین می شود .

در مخلوط مایع در مایع مانند روغن در آب روعن روی آب قرار می گیرد .

در مخلوط شکر در آب ذرات شکر کاملا در آب حل شده و محلول است .

13-زنگ تربيت بدني و حفظ سلامتی

اطلاعات تئوری کافی درباره سلامت جسمانی بدن می تواند به حفظ آن کمک شایانی نماید.

با ورزش از بیماری ها دور شویم.

در ظاهر تقویت سیستم ایمنی بدن آسان است اما انجام دادن آن به چند دلیل مشکل است سیستم ایمنی تک بعدی نیست و برای عملکرد بهتر نیاز به تعادل و هماهنگی دارد در این راستا اولین و آسان ترین راه انتخاب شیوه زندگی سالم است. این روش طبق راهنما های سلامت بهترین روشی است که به کمک آن می‌توان به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن را قوی و سالم نگه داشت هر عضوی از بدن از جمله سیستم ایمنی زمانی عملکرد بهتری دارد که از آن در برابر آسیب های محیطی محافظت شده و به وسیله استراتژی های زندگی سالم تقویت گردد.

در رابطه با همین موضوع بحث سلامتی جالبی توسط مربي محترم تربيت بدني سرکار خانم جاويدي امروز 20 شهريور ماه 99 در کلاس های پایه پنجم و ششم ارائه شد .

در این بحث نمودار استراحت و خواب کافی تغذیه سالم و فعالیت بدنی رسم شده و توضیحات کاملی درباره رابطه آنها با سلامتی ارائه شد.

در این توضیحات میزان خواب و استراحت کافی مورد نیاز بدن در شبانه روز (۸ساعت )، طبقه بندی مواد غذایی و میزان استفاده از آن ها و دسته بندی فعالیت های بدنی به طور مفصل برای دانش آموزان عزیز بیان گردید .

امید است که گامی کوچک در حفظ سلامتی این عزیزان بر داشته باشیم.

14-آشنایی با آداب و اهمیت رعایت کردن حقوق همسایگان

پیامبر گرامی ما می فرمایند :

اگر می خواهید خدا و پیامبر شما را دوست داشته باشند .امانت دار و راستگو باشید وبا همسایگان خود به نیکی رفتار کنید .

دانش آموزان کلاس چهارم ۳ پس از گوش سپردن به آموزگار گرامي سرکار خانم عليزاده و فراگیری درس اول مطالعات اجتماعی کتاب پايه چهارم و آشنایی با آداب و اهمیت رعایت کردن حقوق همسایگان .امروز 20 شهريور ماه 99 پس از تحقيق و پژوهش درباره اين مهم، سخنان و احادیث گوهر بار از بزرگان دین را با خط خوش روي کاغذهاي زيبا نوشتند و در مورد آنها برای دوستانشان توضیح دادند و به اين طريق يافته هاي خود را در اختيار همکلاسي هايشان قرار دادند.

انجام اين فعاليت موجب شد تا علاوه بر اينکه دانش آموزان با آداب همسايه داري آشنا شوند، توانستند مهارت سخنوري خود را نيز تقويت نمايند.

15-انجام ورزش صبحگاهی در سال تحصیلی جدید

امر به ورزش امر به معروف است.

فواید ورزش صبحگاهی بیشمار است و این موضوع برکسی پوشیده نیست ورزش صبحگاهی افزایش سوخت و ساز بدن،کاهش وزن ،بهبود الگوی خواب،کاهش خطرات ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان،شفافیت و درخشندگی پوست را به دنبال خواهد داشت.

در این راستا همزمان با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ و در اولین هفته ی فعالیت مدارس تا امروز 20 شهريور ماه 99 به منظور ایجاد محیطی شاداب و با رعایت موازین بهداشتی نرمش صبحگاهی با تفکیک پایه ها و رعایت فاصله ی فردی مناسب توسط مربي محترم تربيت بدني سرکار خانم جاويدي انجام شد.

لازم به ذکر است به منظور جلوگیری از جنب و جوش بیش از حد ،این فعالیت ها شامل انواع حرکات کششی ایستا بود.

تضمین سلامتی و تندرستی ارمغان اصلی تربیت بدنی است.

16-آشنايي با مبحث مخلوط ها

خیر دنیا و آخرت در دانش اندوزی است .پیامبر صلي الله عليه و آله

دانش آموزان بعد از گوش سپردن به صحبت هاي آموزگار گرامي سرکار خانم شرفي امروز 22 شهريور ماه 99 با انجام چند آزمایش با انواع مخلوط ها آشنا شدند ، همچنین ویژگی های مخلوط غیریکنواخت و یکنواخت را از نزدیک مشاهده و دریافتند.

مخلوط های یکنواخت شفاف هستند ته نشین نمی شوند و مواد به طور یکنواخت درهم حل شده اند، مانند آب ونمک و آب وقند ،همچنین با مشاهده فیلم آموزشی روش های تشخیص مخلوط یکنواخت از غیر یکنواخت را فراگرفتند.

17-آموزش مبحث همسایه ی ما

اگر می خواهید خدا و پیامبر شما را دوست داشته باشند امانت دار و راستگو باشید و با همسایگان خود به نیکی رفتار کنید .پیامبر صلي الله عليه و آله

امروز 22 شهريور ماه 99 آموزگار گرامي سرکار خانم شرفي ابتدا توضيحات کامل و جامعي در ارتباط با مبحث همسايه ما به دانش آموزان ارائه نمودند و اين عزيزان را با محله و امکانات آن آشنا کردند، در ادامه با یک حدیث از پیامبر گرامي اسلام صلوات الله عليه و آله در مورد اهمیت نیکی به همسایه ها صحبت نمودند و دانش آموزان با گفتگو در کلاس موارد همکاری با همسایه ها رانام بردند و با مقررات یک محله آشنا شدند .

همچنين به منظور تثبيت مطالب آموزش داده شده از دانش اموزان درخواست شد تا پيرامون اين موضوع تحقيق و پژوهش نمايند و ايشان با انجام یک تحقیق از بزرگترها لیست کارهایی را که برای داشتن یک محله بهتر میتوان انجام داد رابه کلاس ارائه دادند.

18-تهيه کفپوش جهت ضدعفوني کردن کفش ها

کرونا چند روز بر روی کفش باقی می ماند؟

مطابف تحقیقات علمی ویروس کرونا تا 5 روز بر روی سطح خارجی کفش می تواند باقی بماند. بنابراین با رعایت نکات بهداشتی ساده میتوانیم از ورود این ویروی به محیط داخلی ساختمان جلوگیری کنیم

1_ توصیه می شود کفش ها حتما داخل جا کفشی قرار داده شود

2_ تا حد امکان از پوشیدن کفش بند دار که مجبور به باز و بسته کردن بند آنها با دیت هستید, خودداری نمایید.

3_ دستان خود را پس از تماس با کفش ها به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

با توجه به شیوع روز افزون بیماری کرونا و به منظور پیشگیری هر چه بیشتر از ابتلا به این بیماری در محیط مدرسه, امروز 23 شهريور ماه 99 کف پوشی آغشته به مواد ضدعفونی کننده با نظارت و هماهنگي مربي محترم بهداشت سرکار خانم ميرزاپور در ابتدایی درب ورودی دبستان قرارداده شد تا با عبور بر روی آن و ضد عفونی کردن کف کفش ها از انتقال این ویروس به محیط داخل آموزشگاه پیشگیری نماييم.

19-پويش ختم صلوات جمعي

حضرت صادق علیه السلام فرمودند:

هرگاه كسی از شما دست به دعا برداشت، پس دعایش را با صلوات آغاز نماید؛ زیرا صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله دعایی پذیرفته شده است و خدای متعال برتر از آن است که بخشی از دعا را قبول کرده و بخش دیگر از آن را ردّ نماید.

ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ

همین که پس از ۱۴۰۰ سال هنوز به پیامبر صلی الله علیه و آله توهین می کنند نشان می دهد جریان فکری که ایشان در تاریخ ایجاد کردن هنوز زنده و موثر است و ابوجهل ها و ابولهب های مدرن ايشان را سد راه زیاده‌خواهی‌های خود می بینند.

در پی اهانت و هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام سلام و صلوات الله علیه و آله به‌ منظور ابراز همدردی و تعصب از این حرکت شرم آور و تسکین آلام قلب مهربان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت صاحب عصر و الزمان امروز 23 شهريور ماه 99 طرح ختم صد و چهارده هزار صلوات توسط همکاران، دانش آموزان و اولیای گرامی برگزار گردید و مورد استقبال بی نظیر اين عزیزان قرار گرفت.

20-انجام آزمایش حل شدن مواد در آب

امروز 23 شهريور ماه 99 دانش آموزان محقق و کنجکاو کلاس چهارم دو با راهنمايي و کمک آموزگار گرامي سرکار خانم شرفي دريافتند که چگونه میتوان سریع تر چای شیرین تهیه کرد؟!

دانش آموزان با انجام دو آزمایش به این صورت که ابتدا درون سه لیوان که تا نیمه آب داشت نبات با اندازه های متفاوت ۱-شاخه ۲_ نبات خرد شده ۳-پودر نبات ریختند و با قاشق هم زدند و زمان حل شدن هر سه نوع ماده را اندازه گیری کردند و در جدول ثبت و مشاهده کردند هرچه ذرات نبات ریز تر باشد در آب سریع تر حل میشود، همچنین در آزمایشی دیگر شکر را در آب داغ و سرد حل و زمان را اندازه گیری کردند و دریافتند هرچه دمای آب بالاتر باشد شکر درآن سریع تر حل میشود.

21-آماده سازی تابلوی آموزشی قرآن به مناسبت ایام ماه محرم وصفر

اول نماز حسین ،بعد عزای حسین

اول شعور حسینی،بعد شور حسینی

ماه محرم وصفر، زمان بالیدن است،نه فقط نالیدن. بساطش آموزه است و نه موزه. خوشا به حال کسانی که هم زنجیر می زنند وهم زنجیری از پای گرفتاری باز می کنند. هم سینه می زنند وهم سینه ی دردمندی را از غم وآه نجات میدهند. هم اشک می ریزند وهم اشک از چهره انسانی پاک میکنند. هم سفره می اندازند وهم نان از سفره کسی نمی برند. آنوقت با افتخار می گویند ،یا حسین

با توجه به اینکه روزهای پایانی ماه محرم را سپری میکنیم و به ماه صفر نزدیک میشویم مربيان محترم قرآن خانم ها قانع و فرزاديان امروز 23 شهريور ماه 99 در این سال تحصیلی جدید تابلوی آموزشی قرآن را با تصاویری مرتبط با این ایام مزین نمودند.

انشاءالله ماه محرم وصفر که پر ازخیر وبرکت است ،دلهایمان نورانی وعاقبتمان بخیروعزاداری هایمان مورد قبول سیدالشهداء(ع)وپیامبر گرامی اسلام (ص) قرار گیرد. عشق امام حسین (ع)،پیر وجوان نمی شناسد.

قیام ایشان ومهربانی پدر بزرگوار وپدر بزرگ گرامیشان را برای هر کس که تعریف کنید عاشق آن ها میشوند.

22-معرفي امکانات عمومی(مطالعات درس محله ی ما)

زیبا و پاکیزه به مسجد بروید .سوره ی اعراف آیه ۳۱

دانش آموزان کلاس چهارم يک با کمک و راهنمايي آموزگار گرامي سرکار خانم شرفي امروز 25 شهريور ماه 99 با امکانات عمومی محله آشنا و در مورد آن گفتگو صورت گرفت . دانش آموزان دریافتند که امکانات عمومی شامل وسایل و مکان‌هایی میشود که همه بتوانند از آنها استفاده کنند مانند مسجد و بوستان، کتابخانه ، ایستگاه اتوبوس ،تلفن عمومی و… همچنین به منظور تثبيت مطالب آموزش داده شده از دانش آموزان خواسته شد تا با انجام یک تحقیق از بزرگترها در مورد نام مسجد و فعالیت هایی که در آن انجام‌ میشود به کلاس گزارش ارائه دهند و در پایان با کشیدن یک نقاشی محله خود را به دوستانشان معرفی کردند.

23-تب سنجی دانش آموزان, همکاران و اولیا در بدو ورود به مدرسه

استفاده از تب سنج شقیقه ای وسیله مناسبی است برای اندازه گیری گرمای شقیقه که درست در زیر پوست پیشانی می باشد.

این روزها به دلیل رواح بیماری کرونا, کنترل تب از اهمیت بسیاری برخوردار است. استفاده از تب سنج های دیجیتال برای گرفتن درجه حرارت توصیه می شود زیرا سریع و دقیق است. مهمترین روش تشخیص بیماری کرونا تب بالا در افراد است, به همین دلیل در مکان های پرتردد, تب سنجی از افرادیکه به آن محیط وارد می شوند انجام می پذیرد.

به همین منظور مربي محترم بهداشت سرکار خانم ميرزاپور از مورخه 25 شهریور ماه 99 کلیه دانش آموزان و سایر افرادی که به محیط دبستان وارد می شوند در بدو ورود به آموزشگاه مورد تب سنجی قرار می دهند تا از ورود افرادي که دماي بدنشان بالا است و مشکوک به بيماري کرونا هستند جلوگيري شود.

24-آموزش فصل اول علوم پايه اول ( درس سایه ها )

آموزگار گرامي سرکار خانم طباطبايي امروز 25 شهريور ماه 99 ابتدا در کلاس با دانش آموزان در ارتباط با سایه ها و نحوه ایجاد آن گفتگو نمودند و توضيحات جامع و کاملي به اين عزيزان ارائه کردند و پس از آن با رعایت نکات بهداشتی برای دیدن سایه هایشان به محوطه آموزشگاه رفتند و سایه دوستشان را روی زمین کشیدند و بعد از یک ساعت دوباره به حیاط رفتند و جابه جایی سایه را مشاهده کردند.

انجام اين فعاليت به دانش آموزان کمک کرد تا به صورت عملي با نحوه تشکيل سايه و تغيير آن نسبت به تغيير زاويه تابش نور خورشيد آشنا شوند و شکوفه هاي اول دو از انجام آن بسيار لذت بردند و خاطره خوشي از اين آموزش در ذهن ايشان ثبت گرديد.

25-برگزاري همزمان کلاس آنلاين و حضوري-درس رياضي پايه چهارم

با توجه به حضور تعدادي از دانش آموزان در مدرسه، همچنين اهميت ارائه مطالب درسي به غائبين، آموزگاران پايه چهارم خانم ها شرفي، شيروان پيروز و عليزاده امروز 26 ارديبهشت ماه 99 از ساعت 7:30 الي 12:15 با برگزاري کلاس آنلاين همزمان مبحث ميليون از کتاب رياضيات پايه چهارم  را به دانش آموزان حاضر در کلاس و دانش آموزاني که از منزل به صورت مجازي در کلاس شرکت کردند، آموزش دادند.

لازم به توضيح است کلاس آنلاين ضبط مي شود و از طريق کانال هاي کلاسي در اختيار تمامي دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

ضمنا درس رياضي پايه پنجم و درس علوم و مطالعات پايه ششم در روزهاي گذشته به همين روش اجرا گرديد.

26-آغاز آموزش فصل اول کتاب قرآن با موضوع نماز در پایه سوم

امام محمد باقر(ع) فرمودند: نماز هدیه مومن است به سوی پروردگار پس هدایای خود را نیکو کنید تا جوایز شما نیکو باشد.

نماز با حضور و با توجه،نمازی که از یاد وذکر سرشار است. نمازی که والاترین معارف اسلام را پیوسته به انسان می آموزد. نماز رکن اصلی دین است وباید اصلی ترین جایگاه را در زندگی مردم داشته باشد. هیچ وسیله ای مستحکمتر ودائمی تر از نماز برای ارتباط میان انسان با خدا نیست. مبتدی ترین انسانها رابطه خود با خدا را بوسیله نماز آغاز می کنند.

برجسته ترین اولیاء خدا نیز ،بهشت خلوت انس خود با محبوب را در نماز می جوید. این گنجینه ذکر وراز را هرگز پایانی نیست وهر که با آن بیشتر آشنا شود،جلوه ودرخشش بیشتری در آن می یابد.

مربيان محترم قرآن خانم ها قانع و فرزاديان از امروز 27 شهريور ماه 99  با توجه به اهمیت این فریضه دینی(نماز) که در فصل اول کتاب قرآن پایه سوم آمده، برای دانش آموزان عزیز مطالبی بیان شد و در اینمورد فعالیت ها و تکالیف بصورت شعر و تصویر ارائه شد و آموزش نماز تا یادگیری کامل ادامه خواهد داشت.

امید است که بتوانیم در انجام این امر مهم گامی شایسته ومحکم برداشته باشیم.

27-آموزش فصل اول رياضي پايه سوم در کلاس آنلاين

آموزش گذرنامه آینده است. فردا وابسته به آنانی است که امروز برای آن آماده می شوند.

بيماري کرونا موجب شده است که ساعت حضور دانش آموزان در مدرسه کاهش پيدا کند از همين رو معلمين با برگزاري کلاس هاي آنلاين و ارتباط با دانش آموزان از طريق فضاي مجازي آموزش مباحث درسي را انجام ميدهند. از همين رو امروز 27 شهريور ماه 99 کلاس آنلاين رياضي پايه سوم توسط معلمين هر کلاس خانم ها جهانگير، شريف زاده و رضايي از ساعت 8:00 الي 12:15 برگزار گرديد. گروهي از دانش آموزان که در کلاس حاضر بودند نيز از مباحث مطرح شده در کلاس آنلاين بهرمند شدند و همراه با ساير دانش آموزان در منزل به حل مسائل رياضي کتاب پرداختند.

دانش آموزان در کلاس آنلاين مي توانند سوالات خود را مطرح کنند و همين امر موجب شده تا با وجود اينکه حضور فيزيکي در کلاس ندارند ارتباط خوبي با آموزگاران برقرار کنند و مطالب درسي را بهتر بياموزند.

28-آشنايي با روش تهيه نمک خوراکی

نمک به دلیل داشتن املاحی همچون سدیم و کلر، ماده خوراکی ارزشمندی برای انسان به شمار می آید. البته مصرف بیش از اندازه آن سبب بروز مشکلات جدی و ابتلا به برخی بیماری ها می شود. بنابراین نیاز روزانه بدن به نمک بر اساس استاندارد جهانی ۳/۵ گرم می باشد، که باید از طریق غذاهای حاوی نمک، جذب بدن گردد.

در طبیعت انواع سنگ نمک(هالیت) وجود دارد، که همگی دارای عناصر یونی می باشند و با توجه به عنصر موجود در آن ها، رنگ آن ها نیز متفاوت است و به شیوه های مختلفی استخراج و برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.

حضرت محمدصلي الله عليه و آله میفرمایند :پیش از غذا وبعد از غذا نمک بخورید زیرا باعث می شود بیماری ها از شما دور شوند.

امروز 29 شهريور ماه 99 دانش آموزان كلاس چهارم يك با انجام یک تحقیق علمي و جمع آوری اطلاعات با چگونگی تهیه نمک خوراکی از دریاچه ها آشنا و به صورت گزارش به آموزگار كحترم سركار خانم شرفي ارائه دادند.

آن ها دریافتند سنگ های نمک استخراج شده به کارخانه ها برده شده و با دستگاه های اتوماتیک تصفیه و میکروب زدایی و شستشو میشوند و به نمک ید اضافه میکنند و بعد از بسته بندی در اختیار ما قرار میگیرد. نمک دریا بهترین نمک است.

29-ساخت الگو در كلاس رياضي

امروز 29 شهريور ماه 99 دانش آموزان كلاس اول دو بعد از گوش سپردن به صحبت هاي آموزگار گرامي سركار خانم طباطبايي  و كمك و راهنمايي ايشان در دفتر ریاضی حود با كشيدن اشکال هندسی الگو های مختلف ساختند و از انجام اين فعاليت و آموحتن اين درس رياضي بسيار لذت بردند .

از اهداف این فعالیت علاوه بر یادگیری الگو به روش مجسم، مي توان به آشنایی با اشکال هندسی ، تقویت عضلات دست جهت دست ورزی ، تقویت ادراک دیداری و کپی برداری ( از الگویی که مشخص شد ) نيز اشاره كرد.

30-تمريناتي براي تقويت مهارت قصه گویی

هزاران سال پیش،‌ انسان‌ها پس از یك روز طولانی، دور آتش حلقه می‌زدند و با شنیدن قصّه‌های بزرگ قبیله، خستگی خود را به فراموشی می‌سپردند. قبل از آن كه صنعت چاپ رایج و كتاب‌ها نوشته شوند، ‌مادر بزرگ‌ها در جمع گرم خانواده، ‌با گفتن قصّه،‌ از یك سو تجربیات خود را منتقل می‌كردند و از طرف دیگر ساعتی آن‌ها را سرگرم و با این شیوه، تاریخ، سنّت، ‌مذهب، آداب، رسوم و … را به اهل خانه منتقل می‌كردند،‌ امّا با پیدایش كتاب،‌ رادیو و تلویزیون این روند كاهش یافت؛ ولی هنوز كه هنوز است كودكان علاقه وافری به شنیدن قصّه دارند. با این که «قصّه‌گويي»، پیشینه‌ای پیوسته به تاریخ پیدایش انسان و علاقه به قصّه و شنیدن خاطره‌ها و ماجراها در نهاد انسان نهفته است.

گام های قصه گویی:۱-شروع مناسب ۲-انتخاب قصه ۳-تفکر ۴-آغاز قصه و گفتار

امروز 29 شهريورماه 99 دانش آموزان با توجه به توضيحات آموزگار گرامي سركار خانم شرفي با مراحل قصه گویی آشنا و در مورد آن گفتگو کردند، در ادامه دانش آموزان با انتخاب یک قصه و رعایت گام های قصه گویی ،پای تخته آمده و قصه را برای دوستانشان تعریف کردند .در پایان به یکدیگر امتیاز دادند و بهترین قصه گو مشخص شد.

31-برگزاري جلسه هماهنگي با موضوعيت شرکت در يادواره کودک و محرم

به محرم كه می‌رسی، عاشورا را به یاد می‌آوری و حسین را…

به خود ببال كه عاشق و شیفته‌ حسینی و عشق به حسین خیمه‌ همیشه افراشته در جان توست؛ خیمه ای به وسعت همه‌ هستی، خیمه‌ای به بلندای همه‌ آسمان‌ها و كهكشان‌ها، با خوانی گسترده از عطش كه تشنگی بشریت را پایان خواهد داد. هرگز مباد بی این عشق زندگی كنیم و بی این محبت بمیریم.

امروز 29 شهريور ماه 99 معاون محترم پرورشي سرکار خانم آل سيدان از تمامي آموزگاران دعوت نمودند و طي جلسه اي جزئيات کامل در ارتباط با نحوه شرکت در يادواره کودک و محرم را به اين عزيزان اطلاع دادند و از ايشان درخواست نمودند تا از دانش آموزان کلاس خود بخواهند در اين مسابقه شرکت کنند و در مورد احساسات خود نسبت به امام حسين عليه السلام نقاشي بکشند يا به قلم زيباي کودکانه شان دلنوشته اي خطاب به اين امام همام بنويسند و آثار خود را به معلم شان تحويل دهند.

32-فضاسازي به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند. زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

امروز 29 شهريور ماه 99 معاون محترم پرورشي سرکار خانم آل سيدان با توجه به لزوم نهادینه کردن و تقویت ارزش‌های دفاع مقدس مانند ولایتمداری، وحدت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ادامه مسیر شهدای انقلاب اسلامی طرح زيبايي که يادآور افتخارات، شهامت ها و رشادت های بزرگمردانی است که حماسه آفریدند و دلاوری های آن ها در تاریخ شکوهمند ایران اسلامی به یادگار ماند تا الگوی مناسبی از جریان های فرهنگی در جامعه و بین نسل جوان ترویج داده شود را در سالن اصلي آموزشگاه نصب نمودند و در معرض ديد دانش آموزان و اوليا قرار دادند.

33-بروز رساني تابلو اعلانات مشاوره

بازی زندگی ، بازی رنگهاست ؛ اندیشه ها، کردارها و سخنان ما ، دیر یا زود به طورشگفت آوری به سوی ما باز می گردند. زمانی که انسان بتواند بدون هیچ دلهره ای آرزو کند ، هر آرزویی بی درنگ‌ برآورده خواهد شد .

امروز يکشنبه 30شهريور ماه 99 مشاور دلسوز و زحمتکش آموزشگاه سرکار خانم جعفري به منظور تقويت روحيه شاد براي دانش آموزان، همچنين ايجاد انگيزه جهت کسب علم و دانش پيام هايي با مفاهيم زيبا تهيه و در تابلو اعلانات مشاوره نصب و در معرض ديد همگان قرار گرفت.

دانش آموزان مي توانند اين پيام هاي تربيتي و مشاوره اي را مشاهده و از مطالعه آن ها اطلاعات مفيد و سودمندي را کسب نمايند.

34-آموزش درس سوم هديه ها کودکی بر آب

ما موسی را با آیات خود به سوی فرعون و درباریانش فرستادیم. سوره زخرف

امروز 30 شهريور ماه 99 دانش آموزان کلاس چهارم يک با گوش سپردن به صحبت هاي آموزگار گرامي سرکار خانم شرفي در مورد درس سوم هدیه ها موفق شدند با زندگی حضرت موسی عليه السلام ،سومین پیامبر اولوالعزم آشنا شوند و اطلاعات جالب و ارزشمندي در مورد اين پيامبر الهي و زندگي ايشان کسب کردند، همچنین چند مورد از معجزات ایشان را به صورت داستان برای دوستان خود بازگو نمودند و با انجام یک تحقیق در مورد پیامبران اولوالعزم ،که شامل ۵ پیامبر بزرگ الهی است و نام کتاب آسمانی ایشان میشود توضیحاتی را به کلاس ارائه دادند.

دانش آموزان با انجام اين تحقيق ضمن بالابردن دانسته هاي مذهبي خود توانستند مهارت سخنوري شان را نيز تقويت نمايند.

35-آموزش اذان و اقامه و بیان تفاوت و معنای اذکار درپایه سوم

 

اذان سرود مذهبی است باعباراتی کوتاه وپر محتوا

اذان پیام توحیدی مسلمانان است وبه همه اعلام میکند وقت نماز فرارسیده است.

ﺩﺭ ﻃﻮﻝ 24 ﺳﺎﻋﺖ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ، ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺻﺪﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﮐﺮﻩ ﺯﻣﯿﻦ ﻗﻄﻊ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ!

ﺻﺪﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﺭ ﮐﺮﻩ ﺯﻣﯿﻦ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﻗﻄﻊ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺮﺳﺪ، ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯿﺸﻮﺩ.

ﮔﻔﺘﻦ ﺍﺫﺍﻥ 4 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻻﺯﻡ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ﺩﺍﺭﺍﯼ 360 ﺧﻂ ﻓﺮﺿﯽ ﺍﺯ ﻗﻄﺐ ﺷﻤﺎﻝ ﺑﻪ ﻗﻄﺐ ﺟﻨﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﺩﻝ 360 ﺩﺭﺟﻪ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ؛ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ ﻇﻬﺮ ﺷﺮﻋﯽ ﺩﺭ ﺧﻂ 1 ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻮﺩ، 4 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻃﻮﻝ ﻣﯿﮑﺸﺪ ﺗﺎ ﻇﻬﺮ ﺷﺮﻋﯽ ﺩﺭ ﺧﻂ 2 ﺷﺮﻭﻉ ﺷﻮﺩ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ ﻣﻌﺎﺩﻝ ﺯﻣﺎﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﻂ ﯾﮏ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ. ﺑﻪ ﺍین ﺗﺮﺗﯿﺐ 360 ﺿﺮﺑﺪﺭ 4ﻣﯿﺸﻮﺩ 1440 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﺩﻝ 24 ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ …..

ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻛﺒﺮ … اینجاست که خدای متعال خطاب به پیامبرش (ص) میفرماید:

“و رفعنا لک ذکرک” یعنی ذکر و یاد تو را بلند کردیم… یعنی حداقل در هر اذان که یادی از پیامبر میشود و اسم مبارکش ذکر میگردد. پس هیچ دقیقه ای روی کره ی زمین نیست مگر آنکه اسم رسول خدا آورده شود ….

امروز 30شهريور ماه 99 مربيان محترم قرآن خانم ها قانع و فرزاديان با توجه به اهمیت مقدمات برپا داشتن نماز در پایه سوم که یک قسمت آن اذان و اقامه میباشد، آموزش با بیان تفاوت و معنای اذکار و کلیپ آموزشی اذان و نماز  را انجام دادند. امید است تشویق هم با زبان و هم با عمل باشد تا بتوانیم چهره هایی بارز در صف اول نماز قرار گیرند.

36-حضور واحد فرهنگي خواهران بر مزار شهداي گمنام به مناسبت هفته دفاع مقدس

شهید، چشم تفحص تاریخ است؛ چشمی که تا ابدیت، امتداد دارد و تا قیامت، دوام.

شهید، مقامی است که معادلش، در قاموس هیچ عالمی نیامده است؛ اما رسالت او در تمام ذرات عالم، انتشار یافتنی است؛ چرا که شهادت، فصل اول کتاب رسالت است و رسالت، همان مسئولیت شهودی است که بر دوش همه انسان‏ها، از لحظه تشییع پیکر شهید، قرار می‏گیرد.

امروز 31 شهريور ماه 99 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و با توجه به نقش و جايگاه دفاع مقدس و چهار دهه مقاومت در رشد و بالندگي انقلاب اسلامي و لزوم پاسداري از خون دلاور مردان گمنام، کارشناس محترم واحد فرهنگي خواهران موسسه امام حسين عليه السلام سرکار خانم دليري به همراه معاونين پرورشي مدارس ابتدايي امام حسين عليه السلام بر مزار شهداي گمنام حضور يافتند و با نثار گل و قرائت زيارت عاشورا، نام و خاطره آن عزيزان را زنده نگه داشتند.

37-تهيه کليپ خاطرات شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس

نیستی؛ اما نوباوگان وطن، هر روزشان را پلاک می‏خوانند و چفیه می‏نویسند. اینان، روایت‏گر حماسه تواند؛ آن‏گاه که با شمشیر صدایت، عربده بادهای هرزه‏گرد را به دریدن برخاستی و هجوم بی‏وقفه شب و حضور دامنه‏دار کویر را ایستادگی کردی.

تو ماندی تا قله‏ های میهن، با آفتاب سربلندی، به صبح سلام بگویند.

تو رفتی، تا خیابان‏های شهر را گام‏های نامردمی، آلوده نکند. اگر در هوای پاکیزه استقلال نفس می‏کشیم، اگر ایستاده‏ایم و روشنی را ادامه می‏دهیم، یعنی دریافته‏ایم بزرگی‏ات را؛ یعنی هنوز بر پلکان دل‏هامان نشسته‏ای و چشمان شمعدانی‏ها را لبخند می‏زنی.

امروز31 شهريور ماه 99 واحد پرتلاش پرورشي به منظور تبيين و ترويج فرهنگ شهادت و ايثار و فداکاري، کليپ هايي با موضوع وصيت نامه شهدا و خاطرات شهدا تهيه نمودند تا به عنوان تجربه اي ماندگار از اين ميراث گرانبهاي شهدا براي تقويت روحيه خودباوري و اميد نسبت به آينده انقلاب ثبت گردد. کليپ هاي تهيه شده در کانال سروش مدرسه نيز به صورت روزانه قرار خواهد گرفت.

38-برگزاري مسابقه جدول دفاع مقدس

چون شهابی که لحظه ه‏ای بر آسمان بگذرد، سبکبال و سبکبار رفتند، تا ما زیستنی سربلند را تجربه کنیم.

هنوز رد پوتین‏هایشان بر پیشانی ابرها پیداست. هنوز از نام سرخشان، آسمان آسمان پرنده می‏ریزد و زمین را به پرواز می‏خواند.

نگاه دریایی‏شان، نهیبمان می‏زند که نشستن، قانون تبار ما نیست به یادمان می‏آورد که به رسم آفتاب، در رگ درختان حماسه، جاری باشیم.

امروز 31 شهريور ماه 99 همزمان با فرارسيدن هفته دفاع مقدس و به منظور نکوداشت اين مناسبت انقلابي بزرگ مسابقه جدول دفاع مقدس براي دانش آموزان دوره دوم توسط واحد پرورشي آموزشگاه برگزار گرديد. در اين راستا جدول مذکور در کانال مدرسه و کانال هاي کلاسي پايه هاي چهارم، پنجم و ششم قرار گرفت.

مهلت شرکت در اين مسابقه تا 3 مهر ماه 99 مي باشد که دانش آموزان مي بايست جدول را پس از تکميل به شناسه کاربري واحد فرهنگي آموزشگاه ارسال نمايند.

لازم به توضيح است به تعدادي از شرکت کنندگان در اين مسابقه به قيد قرعه جوايزي اهدا خواهد شد.

39-کنفرانس دانش آموزي با موضوع مسجد محله ما

امروز 31 شهريور ماه 99 دانش آموزان کلاس چهارم ۳ بعد از گوش سپردن به صحبت هاي آموزگار گرامي سرکار خانم علیزاده و فراگیری درس دوم مطالعات اجتماعی در مورد فعالیت هایی که در مسجد محله ی آنها انجام می شود تحقیق و پژوهش کردند و نتیجه مطالعات خود را به کلاس ارائه نمودند و با انجام اين فعاليت دریافتند که افراد در مسجد علاوه بر عبادت خداوند متعال، با یکدیگر آشنا می شوند و برای حل مشکلات محله ی خود باهم مشورت می کنند همچنین مسجد محل برگزاری مراسمی چون دعا و عزاداری و جشن های مذهبی استو پی بردند مساجد از صدر اسلام یکی از پایگاه های مهم دینی و فرهنگی می باشند .

40-زنگ رياضي همراه با بازي

امروز دوشنبه 31 شهريور ماه 99 دانش آموزان کلاس دوم سه زنگ ریاضی خود را به صورت بازی و ریاضی برگزار نمودند و شمارش کردن اشیا را به روش های مختلف در درس ریاضی انجام دادند.

ابتدا آموزگار محترم سرکار خانم یاری مقداری چینه در اختیار دانش آموزان قرار دادند و از آنها خواستند که به هر روشی که دوست دارند با توجه به آنچه که در درس ریاضی خود در کلاس آموختند چینه ها را شمارش کنند . دانش آموزان ابتدا با شمارش یکی یکی و سپس با درست کردن بسته های ده تایی ، همچنین شمارش دوتا دوتا چینه های مورد نظر را شمارش کردند و تعداد چینه ها را اعلام نمودند.

از اهداف آموزشی موردنظر اين درس مي توان به موارد زير اشاره کرد :

۱- به ترتیب شمارش کنند .

۲- هر شکل یا اشیایی که می شمارند فقط یک بار شمارش شود .

۳- آخرین عددی که بیان می شود همان تعداد شکل یا اشیاء مورد نظر ماست .

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20