ساخت آهن ربای الکتریکی

علوم تجربی یکی از دانش ها و معرفت های بشری است که یافته های آن از راه مشاهده تجربی به دست می آید و ملاک یا معیار درستی آن ها، انطباق داشتن با مشاهدات تجربی است. هدف از آموزش علوم تجربی، آموزش پدیده هایی است که در زندگی روزانه مشاهده می شود.

در همه ی نظام های آموزشی جهان، آموزش و یادگیری علوم تجربی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و تلاش می شود تا همه دانش آموزان، ضمن آشنایی با اصول و مفاهیم علوم تجربی و کسب سواد علمی لازم، آگاهی های لازم برای یک شهروند مطلوب را کسب کنند. دانش آموزان با کسب آگاهی و مهارت لازم در زمینه های مختلف علوم، قادر خواهند بود تا در زندگی خود تصمیمات آگاهانه و منطقی بگیرند.

دانش آموزان کلاس چهارم سه بعد از یادگیری درس توسط آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده در 20 دی ماه 1400  با انواع آهن ربا و کاربرد هر کدام آشنا شدند و این عزیزان موفق شدند با استفاده از دانسته های خود و مقداری سیم ، باتری و میخ آهن ربای الکتریکی بسازند .

دانش آموزان با انجام این آزمایش جالب دریافتند که اگر تعداد سیم پیچ ها و تعداد باتری ها بیشتر شود در قدرت آهن ربا تاثیر دارد و آهن ربا قوی تر می شود و میخ می تواند سوزن های بیشتری را جذب کند ، همچنین پی بردند که اجسام سنگین آهنی با آهن ربا های الکتریکی قوی جا به جا می شوند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20