تقویت اعتماد به نفس در نوجوان

وقتی دانش آموزان آنقدر توانمند می شوند که معلم باید از آن ها درس بگیرد.

با داشتن اعتماد به نفس کافی، دانش آموز قادر خواهد بود که موضوعات، نقش‌ها و سرگرمی‌های جدید را کشف کند، بدون اینکه نگران برخورد از سمت شما یا دیگران باشد.

اعتماد به نفس بالا باعث می‌شود دانش آموز احساس کند دستیابی به اهداف و آرزوهایش بسیار آسان است و او شایسته دستیابی به آن‌هاست و اینجاست که برای محقق شدنشان تلاش روزافزون می‌کند.

با این حال، اگر به او کمک کنید اعتماد به نفس خود را تقویت کند و به او یاد دهید قدم‌های کوچکی در جهت اهدافش بردارد، احساس موفقیت می‌کند. این احساس موفقیت باعث می‌شود در دوره‌های تحصیلی پیشرفت کند.

اعتماد به نفس بالا، دانش آموزان را قادر می‌سازد تا به راحتی شکست‌ها را تحمل کنند و از اشتباهات خود درس بگیرند و برای رفع آن‌ها تلاش کنند. آن‌ها می‌پذیرند که شکست بخشی از زندگی است و در نتیجه شانس بیشتری برای گذر از آن خواهند داشت که باعث موفقیت بیشتر آن‌ها در تحصیل و زندگی می‌شود.

پرورش اعتماد به نفس و توانایی صحبت در جمع از اهداف مهم آموزش می باشد، تا نوجوان برای حضور در اجتماع و برقراری ارتباط درست آماده شود، از همین رو آموزگار گرامی سرکار خانم بهشتیان در 18 فروردین ماه 1401 از دانش آموزان کلاس ششم خواستند تا دروس و مباحث مورد علاقه ی خود را به شیوه های مختلف ارائه دهند و معلم از اعتماد به نفس و تسلط آن ها لذت می برد.

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20