تفاوت موجودات زنده و غیر زنده در کلاس آنلاین پایه چهارم

آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده امروز 16 اردیبهشت ماه 99 در کلاس آنلاین ابتدا به تفاوت موجودات زنده و غیر زنده پرداختند تا دانش آموزان بتوانند فعالیت کتاب را انجام بدهند.

معلم با ارائه پاورپوینت اطلاعات جامع و کاملی در اختیار دانش آموزان قرار دادند که اهم این مطالب شامل موارد زیر می باشد:

  • زندگی ما و همه ی جانوران وابسته به گیاهان است .گیاهان با استفاده از نور خورشید و آب و خاک و هوا غذا سازی می کنند .به جانوارانی که از گیا هان تغذیه می کنند گیاه خوار گفته می شود .بعضی از جانوران از گیاه خواران تغذیه می کنند که به آنها گو شت خوار می گویند و به جانوارانی که هم از گیاه خوارند و هم گو شت خوار همه چیز خوار گفته می شود .
  • به ارتباط غذایی بین موجودات زنده زنجیره ی غذایی می گویند .چند نمونه زنجیره ی غذایی به دانش آموزان نمایش داده شد. به ارتباط چند زنجیره ی غذایی شبکه ی غذایی گفته می شود در مورد شبکه ی غذایی روی تصویر توضیح داده شد .
  • در مورد انواع زیستگاه ها شامل زیستگاه های طبیعی مانند رودخانه و جنگل و….و زیستگا ه مصنوعی که ساخته ی دست انسانند مانند آکواریوم و بوستان و باغچه و…..توضیحات کاملی ارائه گردید و در مورد نقش انسان در تخریب زیستگاه ها و چه عواملی باعث ازبین رفتن محیط زیست می شود نکاتی بیان شد و در مورد اینکه سهم ما در حفظ محیط زیست چیست صحبت انجام پذیرفت.

امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 5.5/20