تدریس انواع زاویه ومقایسه زاویه ها با انجام چند فعالیت دست ورزی

یادگیری و درک ریاضیات در هر پایه ای نیازمند درگیر شدن دانش آموزان با موضوع است و حضور فعال آنان را می طلبد و استفاده از روش های موثر در فعال نمودن دانش آموزان در فرایند یادگیری را که به درک روابط و مفاهیم ریاضی کمک می کند.

ارایه روش ها و فرایندهایی مانند ( دست ورزی ) است که آموزش ریاضی را بیشتر بر پایه فهم مسیله و تفکر استوار می کند و با فعال ساختن دانش آموز در محیط مدرسه و جایگزین ساختن آن به جای روش های تدریس سنتی مانند: سخنرانی، پرسش و پاسخ و… اقدام می کند و معلمان و دانش آموزان را در ارتباط با یکدیگر یاری می دهد تا آموزشی اثربخش در کلاس درس ریاضی سازماندهی شود و دانش آموزان به اندیشیدن و پژوهش راهنمایی شوند.

دست ورزی در ریاضی در پیشرفت و عملکرد ریاضی دانش آموزان تاثیر گذار می باشد. بنابراین در آموزش ریاضی می توان با ارایه فرایندها روش های دست ورزی ریاضی، مفاهیم پایه و بنیادی ریاضی را در دانش آموزان تقویت کرد.

آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی در 22 دی ماه 1400 مبحث زاویه ها را به دانش آموزان عزیز آموزش دادند و به منظور تثبیت مطالب آموزش داده شده و یادگیری بهتر دانش آموزان از ایشان خواستند تا یک فعالیت دست ورزی جالب را انجام دهند.

دانش آموزان به کمک گوشه ی گونیا، روی سه دایره مختلف، یک زاویه رسم و آن قسمت از دایره را جدا کردند ، سپس با مقایسه ی زاویه های برش داده شده دریافتند ،با بزرگتر شدن اندازه ضلع ، زاویه تغییر نمیکند و زاویه های برش داده شده باهم برابرند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20