آموزش مبحث مساحت مثلث از ریاضیات پایه چهارم

مثلث متساوی الاضلاع: به مثلثی گفته می شود که سه ضلع آن برابر باشند. چون به ازای هر راس مثلث می توان یک ارتفاع رسم کرد و از آنجا که مثلث سه راس دارد پس تعداد ارتفاع های یک مثلث همواره 3تا می باشد، و چون 3 ارتفاع داریم پس 3 قاعده هم خواهیم داشت.

مثلث متساوی الساقین: به مثلثی گفته می شود که دو ساق آن با هم برابر باشند. مثلث علاوه بر داشتن دو ضلع برابر دو زاویه ی برابر هم دارد و آن دو زاویه گوشه هایی هستند که رو به روی اضلاع برابر قرار گرفته اند.

مثلث مختلف الاضلاع: به مثلثی که ضلع های مساوی نداشته باشد مختلف الاضلاع می گویند. در مثلث هایی که دارای یک زاویه یا (منفرجه) هستند برای رسم دو تا از ارتفاع ها، باید ضلع های نظیر آنها را با خط چین ادامه دهیم و سپس راس مورد نظر، بر آن خط چین ها عمود رسم کنیم.

مثلث قائم الزاویه :به مثلثی گفته می شود که یکی از زاویه های آن قائمه (90 درجه) باشد و به ضلع های رو به روی زاویه قائمه (90 درجه) وتر می گویند.

آموزگار گرامی سرکار خانم شیروان پیروز امروز 16 اردیبهشت ماه 99 از ساعت 14:00 در آموزشگاه حضور یافتند و با ارائه پاورپوینت روش محاسبه مساحت مثلث و متوازی الاضلاع را به دانش آموزان آموزش دادند.

مطالب تدریس شده در این جلسه آموزشی به شرح زیر می باشد:

  • معرفی انواع مثلث
  • ارتفاع و قاعده در مثلث
  • مساحت متوازی الاضلاع
  • مساحت مثلث
  • رابطه مساحت مثلث و متوازی الضلاع

در انتها معلم چندین مسئله را در کلاس آنلاین مطرح نمودند و دانش آموزان به آن پاسخ دادند و به اشکالات این عزیزان جواب داده شد.

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 6.8/20