آشنایی با زاویه ها

کودکان زمانی بهترین یادگیری را دارند که بتوانند از تمام حواس خود استفاده کنند و کاردستی و دست ورزی یکی از ابزارهای آموزشی است که تجربه های متنوعی را به کودکان می دهد. دست ورزی به کودکان کمک می کند مهارت های دستی خود را بهبود بخشند و به آنها این فرصت را می دهد تا نحوه استفاده از ابزارها ، مواد و روش های جدید را بیاموزند. صنایع دستی و سایر تلاش های هنری می تواند به کودکان در دستیابی به موفقیت در همه زمینه های زندگی کمک کند، از همین رو مبحث زاویه ها با انجام یک فعالیت دست ورزی به دانش آموزان آموزش داده شد.

دانش آموزان کلاس چهارم سه در 30 دی ماه 1400 پس از آشنایی با انواع زاویه ها با کمک و راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده و با استفاده از مقوا های رنگی یک فعالیت دست ورزی جالب را انجام دادند.

دانش آموزان در این فعالیت توانستند زاویه های تند ،باز ،راست ،نیم صفحه و تمام صفحه را بسازند و به این روش پی بردند اگر دو ضلع های زاویه ای به هم نزدیک شود زاویه کوچکتر می شود و اگر ضلع ها از هم دور تر شوند اندازه ی زاویه بزرگتر می شود ، همچنین با انجام فعالیتی دیگر دریافتند اگر ضلع های زاویه را امتداد دهیم در اندازه ی زاویه تغییری حاصل نمی شود .

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20