دی ماه

گزارشات سال ۱۳۹۹

1-بیان داستان های قرآنی با زبان کودکانه

 قصه گویی شیوه پرکاربرد در قرآن است که به دفعات از آن برای منظور خود که هدایت و بیان حقایق است بهره می گیرد.

قصه های قرآن معمولا به بیان سرگذشت ائمه پیشین می پردازد حدود یک چهارم یا یک ششم قرآن در قالب داستان یا قصه بیان شده است.

همزمان با فرا رسیدن هفته مبارک قرآن و عترت برآن شدیم تا برنامه های ویژه و متنوعی برای دختران عزیزمان در پایه های مختلف برگزار کنیم یکی از این برنامه ها بیان داستان های قرآنی با زبان کودکانه و قابل فهم توسط مربیان قرآن خانم ها قانع و فرزادیان برای پایه های اول تا سوم در 27 آذر ماه 99 بازگو شد.

در پایان به منظور دقت بیشتر دختران گلمان سوالاتی از متن داستان مطرح شد و برای پاسخ های صحیح به قید قرعه جوایزی در نظر گرفته شد.

به امید انس بیشتر این عزیزان با قرآن و عترت

2-آشنایی با وسایل قدیمی و کاربرد آنها

 کشور ما ایران دارای فرهنگی بسیار غنی می باشد .آنچه از گذشته ها برای ما به جا مانده میراث گرانبهایی است که باید در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم .

آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده در 29 آذر ماه 99 بعد از آموزش درس ۱۰ مطالعات اجتماعی و آشنا شدن با مورخان و باستان شناسان از دانش آموزان عزیز خواستند تا از پدر بزرگ یا مادر بزرگ بخواهند وسایل قدیمی را به آنها نشان بدهند و در مورد استفاده ی آنها در آن روزگاران توضیح بدهنددختران فعال و پرتلاش کلاسم این فعالیت را به صورت عکس و یا کلیپ تهیه کرده و برای معلم ارسال کردند .و این فعالیت را به نحو احسن انجام دادند .

دانش آموزان پی بردند که باستان شناسان وسایلی را که کشف می کنند بر روی آنها تحقیق و مطالعه می کنند تا بدانند مربوط به چند هزار سال قبل است و مربوط به چه دورانی است و چه کاربر د هایی داشته است .

 

3-فضاسازی ویژه شب یلدا

 یلدا، مجالی است برای تکرار هر آنچه روزگاری، سرمشق خوبی هایمان بوده اند و امروز بر روی طاقچه عادت هایمان غبار می گیرند و فراموش می شوند. مجالی است برای دیدن عزیزانی که تصویر و صدایشان در پس مشغله های زندگی رنگ باخته اند. مجالی است برای نشستن لبخند بر لبان کودکان، در آغوش پر مهر بزرگ ترها. یلدا مجالی است؛ مجالی برای من، مجالی برای تو، تا همگی، لحظه های شیرین در کنار هم بودن را تجربه کنیم.

به مناسبت نزدیک شدن به طولانی ترین شب سال؛ شب یلدا و جشن باستانی ایرانیان در این شب, فضاسازی ویژه ای در 29 آذر ماه 99 در سالن آموزشگاه صورت گرفت.

شب یلدا یا شب چله, شب خوشامدگویی و استقبال از زمستان است و خانواده ها هر سال در خانه بزرگ فامیل گردهم می آمدند و با خوردن تنقلات, قصه گویی و شاهنامه خوانی این شب طولانی را جشن می گرفتند اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا شرایط شب یلدا متفاوت است.

بیاییم امسال برای حفظ سلامتی خودمان و عزیزانمان یلدا را به صورت مجازی برگزار کنیم و با خاطره ای متفاوت و از راه دور در کنار هم باشیم.

4-ساخت چرتکه های خوشمزه

 در 30 آذر ماه 99 دانش آموزان کلاس دوم سه پس از آموزش در کلاس آنلاین ریاضی خود با عدد های سه رقمی بیشتر و بهتر آشنا شدند و معلم مربوطه خانم یاری توصیه به خواندن و نوشتن عدد های سه رقمی و تثبیت یادگیری و کار با چرتکه و بازی های مهارت دست ورزی نمودند و پیشنهاد کردند با توجه به نزدیک شدن شب یلدا و خوراکی های موجود چرتکه ی آموزشی خوش مزه درست کنند و با اعضای خانواده ی خود تمرین و تکرار داشته باشند .

دانش آموزان عزیز صبا و هستی اسماعیل زاده و آوا عقیلیان و دیانا افشار کهن و ریحانه جعفرزاده و اغلب دانش آموزان کلاس همکاری خوبی در این زمینه داشتند و از کلیه والدین محترم و دختران کوشای کلاس دوم سه سپاسگزارم .

5-اهدای شاخه گل به پرستاران در روز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها

 ? در حیرتم که خدا با تو چه کرده است؛ تویی که شب‌ها از غم همنوعان رنجورت، خواب بر چشم حرام می‌کنی و به خستگی درس استقامت و صبوری می‌دهی؛ در حیرتم که سینه تو از کدام دریای عشق به خدا پر شده که چنین در رضایت او موج می‌زنی و آسوده نمی‌نشینی؛ در حیرتم که از چشمه کدام ایمان و عاطفه سیراب گشته‌ای که درونت از هیچ احسان و از خودگذشتگی سیراب نمی‌شود و به هیچ خستگی رضایت نمی‌دهد؛ دست مریزاد، دست خدا یاورت، ای پرستار مهربانی‌ها‌…

? در 30آذر ماه 99 معاون محترم پرورشی سرکار خانم آل سیدان به همراه مربی محترم بهداشت سرکار خانم میرزاپور به نمایندگی دبستان دخترانه امام حسین علیه السلام واحد یک در بیمارستان شریعتی حضور یافتند و به سپاس زحمات بی دریغ پرستاران شاخه گلی را به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها به این عزیزان تقدیم نمودند.

6-نویسندگان کوچک آینده

کشور ما ایران فرهنگ و تمدن کهن دارد و هر نقطه از این سرزمین مقدس دارای آداب و رسوم و سنت های خاص خود می باشد که بسیار ارزشمند است .

همزمان با نزدیک شدن به آخرین روزهای آذر ماه و شب یلدا جهت آشنایی هر چه بیشتر با این سنت های قدیمی آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده در 30آذر ماه 99 از دانش آموزان کلاس چهارم سه خواستند تا درس نهم آزاد فارسی را بنویسند و به عنوان نویسنده ی درس با موضوع شب یلدا و آداب و رسوم و فرهنگی که در استان خراسان مرسوم هست و این که از گذشته های بسیار دور تا به امروز به چه شکل برگزار می شود تحقیق کنند و بنویسند .دختران پر تلاش سپس برای قسمت های درک مطلب ،مثل ، نگارش و املا نیزسوالاتی طرح نموده واز ذهن پویا و خلاق خود کمک گرفته و نوشتند و برای معلم ارسال کردند

درپی این تلاش و کوشش اهمیت کار نویسندگی را دریافت کردند .

7-انجام آزمایش بازتابش نور

آموزگار گرامی سرکار خانم رضایی در 1 دی ماه 99 مبحث بازتابش منظم و بازتابش نامنظم را به دانش آموزان آموزش دادند و از ایشان خواستند تا آزمایش مربوط به درس هفتم علوم( نور و مشاهده ی اجسام ) را انجام دهند.

معلم ابتدا فصل نور و منبع نور  را تدریس نمودند و دانش آموزان دریافتند برای دیدن اجسام نور لازم است. این نور توسط اجسامی که به آن ها منبع نور گفته می شود تولید می شود، سپس بازتابش نور آزمایش و بررسی شد.

وقتی نور خورشید به آینه بتابد از آن بر می گردد به این پدیده بازتابش نور گفته می شود. دو نوع بازتابش داریم بازتابش منظم و بازتابش نامنظم ، اگر نور به سطح صاف و صیقلی مانند مثل آینه برخورد کند به طور منظم بازتاب می شود. مثل تصویر عکس اگر نور به سطح ناصاف و غیر صیقلی برخورد کند مثل ورق آلومینیم چروک به طور نامنظم بازتاب می شود ‌.

8-پخش کلیپ دعای باران امام رضا علیه السلام

 پیروزی برای کسانی است که همیشه توانایی در برابر سختی ها داشته باشند .خواجه نصیر توسی

دانش آموزان کلاس چهارم یک در 2 دی ماه 99 بعد از گوش سپردن به صحبت های آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی مطالب ارزشمندی در ارتباط با درس هشتم کتاب هدیه های آسمان کسب نمودند و از این طریق با زندگی و فضایل اخلاقی هشتمین پیشوای شیعیان امام رضا علیه السلام آشنا شدند. این عزیزان در ادامه با یک کلیپ داستان دعای باران امام رضا علیه السلام را مشاهده و با توجه به این داستان دانش آموزان نقاشی های زیبایی را با دستان هنرمند و ذهن خلاق شان به تصویر کشیدند و نتایج کار خود را برای معلم مربوطه ارسال نمودند.

9-برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان

 خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند خانه مدرسه ی اول فرزند و مدرسه ، خانه دوم اوست.

مسئولین دلسوز و زحمتکش آموزشگاه در 3 دی ماه 99 میزبان نمایندگان اولیا محترم بودند و جویای نظرات، انتقادات و پیشنهادات ایشان شدند. در این جلسه بعد از پخش صوت دلنشین کلام الله مجید، مدیریت محترم سرکار خانم فغانی به حضار گرامی خیر مقدم عرض نمودند و در ارتباط با برگزاری کلاس های آنلاین در نرم افزار ادب کانکت و کانال های کلاسی در پیام رسان سروش گزارش کاملی را به ایشان ارائه دادند.

اهم مطالب عنوان شده در این جلسه به شرح زیر می باشد:

ارائه گزارش مدیریت محترم آموزشگاه پیرامون اقدامات صورت گرفته در آموزشگاه

برگزاری مراسم و مناسبت های فرهنگی پرورشی در فضای مجازی

برگزاری و اجرای طرح مهارت های زندگی اسلامی در کلیه پایه ها به جز پایه ششم در فضای مجازی

برگزاری کلاس های آموزش خانواده در فضای مجازی و اطلاع رسانی به اولیا

برگزاری جلسه دیدار با اولیا در کلیه پایه ها در فضای مجازی و به صورت آنلاین

 

10-ساخت آهن ربای الکتریکی

 آنچه که دانش آموز خود در ساخت آن مشارکت دارد یادگیری برایش آسان و جذاب خواهد بود .

دانش آموزان کلاس چهارم سه پس از گوش سپردن به صحبت های آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده و آشنایی با انواع آهن رباها و کاربرد آنها در زندگی و این که چه وسایلی در زندگی روز مره ی ما در آنها از آهن ربا استفاده شده ، آموختند که به چه روش هایی می توانند آهن ربا بسازند یکی از این روش ها آهن ربای الکتریکی است که از دانش آموزان خواسته شد تا با وسایل ساده مقداری سیم رو کش دار و باتری و میخ این آهن ربا را بسازند و در 3 دی ماه 99 از فعالیتشان  عکس گرفته و برایم ارسال کنند.

دختران فعال و پرتلاش دریافتند که برای جابه جایی اجسام سنگین آهنی از آهن ربا های دائمی و قوی استفاده می شود .

11-آشنایی با زندگی گذشتگان و ابزار و وسایل قدیمی

امام علی علیه السلام میفرمایند :هر کس از وقایع گذشته عبرت بگیرد بینا و عالم میگردد.

دانش آموزان کلاس چهارم یک با توجه به راهنمایی های آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی در 3 دی ماه 99 بعد از آشنایی با علم تاریخ و کار مورخان با انجام چند فعالیت با زندگی گذشتگان و ابزار و وسایل و استفاده از آنها آشنا شدند . دانش آموزان با استفاده از گل رس وسایلی را که در گذشته انسانهای اولیه استفاده میکردند را درست کردند.

این عزیزان با تحقیق از بزرگتر های فامیل چند نمونه از وسایل مورد استفاده در گذشته ها را جمع آوری و در مورد آن ها در فیلم و عکس به دوستانشان توضیحاتی را ارائه دادند. با انجام این فعالیت دانش آموزان با فرهنگ و تمدن باستانی در ایران بیشتر آشنا شدند.

12-ساختن ظروف سفالی و وسایل قدیمی

 زندگی انسانها در طی سالیان گذشته دستخوش تغییرات زیادی بوده است .انسانها با کمک گرفتن از نیروی فکر و دست های توانا توانستند وسایلی بسازند که باعث پیشرفت آنها در زندگی شود .

دانش آموزان کلاس چهارم ۳ پس از گوش سپردن به صحبت های آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده و فرا گیری درس ۱۰ مطالعات اجتماعی به عنوان فعالیت از آنان خواسته شد با استفاده از گل سفال ظروفی را بسازند که مردم در زمان های قدیم از آنها استفاده می کردند و عکس گرفته و در 6 دی ماه 99 ارسال کنند . دختران فعال و کوشای کلاسم با استفاده از ذوق و هنر و خلاقیت خود این فعالیت را به نحو احسن انجام دادند .

با انجام این فعالیت دریافتند که اشیا و وسایل قدیمی با ارزش هستند و آنها را در موزه ها نگهداری می کنند .

13-اعلام اسامی برترین ها در طرح مهارت های زندگی

 اولین مرحله طرح مهارت های زندگی در پایه های اول تا ششم با تدریس موضوعات مورد نظر توسط آموزگاران هر کلاس، همچنین نظارت معاونین آموزشی انجام شد. مسئولین آموزشگاه در 6 دی ماه 99 به منظور تشویق و ترغیب بیشتر این عزیزان هدایایی را تهیه نمودند که ایشان می توانند با مراجعه به مدرسه جوایز خود را دریافت کنند.

اسامی دانش آموزان به شرح زیر می باشد:

کلاس اول یک: خانم ها آرینا روحانی- زهرا رضایی-مرسانا برجسته

کلاس اول دو: خانم ها حانیه امینی فر- زهرا صالح زاده- اسما جاقوری

کلاس اول سه:خانم ها دینا حیدری- عسل عاطفی- آرمینا علیشاهی

کلاس دوم یک: خانم ها فاطمه زهرا یزدانی- زینب فلاح – معصومه احمدی مهر

کلاس دوم دو: خانم ها فاطمه زاهدی – نرگس ساجدی زاده – عسل علیشاهی

کلاس دوم سه: آسمان مجتهد پور- ریحانه جعفری نژاد- همتا زمانی

کلاس سوم یک: محیا رضوانی زاده – ضحا صالح زاده – فاطمه کامیار

کلاس سوم دو: نازنین فاطمه رضایی- سارا نبوی- الینا امیرزاده

کلاس سوم سه:ساناز میرزایی – حورا قائم دوست – نازنین زهرا آینه دار

کلاس چهارم یک: ساجده سادات موسویان – پریسا محسنی – محیا سادات حسینی

کلاس چهارم دو: ثمین دادگر – کیمیا حریربافان – اسرا زارعی مقدم

کلاس چهارم سه: حنانه بشکنی – هلیا سادات میرزایی – فاطمه مهروی

کلاس پنجم یک: قاسمی- رحمانی-ثابتی

کلاس پنجم دو: ولایتی – بلندرضوانی- رزاز

کلاس پنجم سه: صالح زاده – عظیمی – زنگویی

14-مهارت های زندگی (تصمیم گیری و دور اندیشی)

 دور اندیش ترین مردم کسی است که به وعده ی خود عمل کند وکار امروز رابه فردا نیندازد .امام علی علیه السلام

آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی طرح مهارت های زندگی را با موضوع دور اندیشی برای دانش آموزان کلاس چهارم یک با استفاده از کلیپ آموزشی و احادیث و روایات توضیح دادند و دانش آموزان با مراحل تصمیم گیری آشنا شدند، در ادامه دانش آموزان با جمع آوری مطالب آموزنده و تهیه پاورپوینت و فایل پوشه کار خود را در 8 دی ماه 99 به کلاس ارائه دادن .

15-آشنایی دانش آموزان با هنرهای مختلف

 دانش آموزان کلاس دوم سه پس از تدریس درس هنرمند توسط آموزگار گرامی سرکار خانم یاری با هنر های مختلفی مانند قالی بافی و نقاشی و سفالگری و … آشنا شدند .

این عزیزان آموختند که برای انجام کارها باید صبر و حوصله و دقت داشته باشند و هر کاری که مفید باشد و با دقت درست انجام شود، هنر است . آن ها با چندین هنر و ابزار مربوطه آن آشنا شدند .

مانند نقاش که با رنگ و بوم نقاشی و قلم مو یا مداد رنگی و … با دیدن تصاویر مربوطه در درس فارسی خود به خوبی آشنا شدند. دانش اموز خوبم نیلوفر سادات قدمگاهی که در منزل شان دار قالی داشتند، در 8 دی ماه 99 درباره ی هنر قالی بافی و لوازم مورد نیاز قالی بافی توضیحاتی دادند. با تشکر از والدین محترم ایشان .

16-آموزش اقامه نماز دو رکعتی

 یا بنی اقم الصلاه : فرزندم نماز بخوان

آموزگار گرامی سر کار خانم یاری نحوه اقامه نماز دو رکعتی را به دانش آموزان کلاس دوم سه آموزش دادند. این آموزش با ارسال فیلم و کلیپ های آموزشی و فیلم های توضیحی تهیه شده توسط معلم مربوطه به دانش آموزان عزیز انجام پذیرفت .

دانش آموزان عزیز کلاس در 8 دی ماه 99 با همکاری خوب والدین شان نماز را آموختند و با ارسال فیلم و تصاویر خود ، همچنین پیام های صوتی به اموزگارشان  خوشحالی خود را از آموزش و خواندن نماز اعلام کردند . با تشکر از همکاری خوب والدین عزیز .

17-گرامیداشت نهم دی ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

 روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند. روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند. نهم دی ماه یک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.

در سه شنبه 9 دی ماه 99 و به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و با توجه به لزوم یادآوری و ماندگاری حماسه مردم در سال 88 فعالیت های ویژه ای توسط معاونت فرهنگی آموزشگاه انجام پذیرفت. اهم فعالیت های انجام شده به شرح ذیل می باشد :

فضاسازی ویژه این روز که نصب پوسترهای داستانی همراه با تصویر رویداد از بیست در مورد کتاب فتنه تقلب

تهیه کلیپ ویژه نهم دی توسط کمیته آموزش هیئت دانش آموزی اخلاص

پیام مدیریت دبستان در رابطه با قرارگاه همدلی و اخلاص و دریافت کمک های مومنانه اولیا محترم در تهیه بسته های معیشتی برای محرومان

پویش نصب پلاکارد و پرچم در سر درمنازل و ارسال عکس به واحد فرهنگی مدرسه

تولید محتوا و عکس نوشته توسط هیئت دانس آموزی اخلاص مدرسه

18-ارائه کاربرگ به دانش آموزان پایه اول تا ششم

   پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم: ما خرج رجل من بیته یطلب علما إلّا سهل اللَّه له طریقا إلی الجنّه؛ هر کس از خانه خویش به جستجوی علمی برون شود خدا برای وی راهی بسوی بهشت بگشاید.

با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و عدم حضور دانش آموزان در مدرسه کلیه مباحث آموزشی در فضای مجازی به دانش آموزان عزیز آموزش داده می شود، آموزگاران دلسوز و زحمتکش به منظور تثبیت مطالب آموزش داده شده و تکرار و تمرین بیشتر کاربرگ های درسی را تهیه و تنظیم نمودند و معاون محترم آموزشی بعد از بررسی و تکثیر آن در زمان های از قبل اعلام شده کاربرگ ها را به اولیا محترم تحویل می نمایند. در 11 دی ماه 99 نیز تعدادی از اولیا ی گرامی جهت دریافت کاربرگ های فصل زمستان در آموزشگاه حضور یافتند.

دانش آموزان موظف هستند طبق برنامه ای که معلم هر کلاس ارائه می دهد به سوالات و تمرین های کاربرگ های مذکور پاسخ دهند و جواب آن را از طریق کانال های کلاسی برای آموزگار خود ارسال نمایند.

با امید سلامتی و موفقیت برای تمامی دانش آموزان کوشا و پر انگیزه ای که همواره برای کسب علم و معرفت تلاش می کنند.

19-ساخت ماکت صورت های فلکی

 خدا در قرآن می فرماید : قطعا ما هر چیز را به اندازه و سنجیده آفریدیم.

دانش آموزان کلاس چهارم سه پس از گوش سپردن به صحبت های آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده، درس هشتم علوم (آسمان در شب) را فراگرفتند و دریافتند که ستاره ها از خود نور دارند و در آسمان ثابت هستند.

خورشید در مرکز منظومه قراردارد و سیاره های دیگر به دور خورشید در مسیر معینی در حال حرکت هستند و سیاره ها نور خود را از خورشید دریافت می کنند . در قدیم ستاره شناسان ستاره ها را مانند موجوداتی در ذهن خود تصور می کردند و با آنها اشکال مختلف می ساختند که به آنها صورت های فلکی می گفتند . در 10 دی ماه 99 از دانش آموزان عزیز خواسته شد تا فعالیت کتاب را با استفاده از نی و ورق آلومینیوم و…… انجام دهند و یک بار از بالا و یک بار از رو به رو و یک بار از کنار به آنچه ساخته اند نگاه کنند و تصویر آن را در جدول رسم کنند و از این فعالیت عکس گرفته و ارسال کنند . دختران گلم این فعالیت را به نحو احسن انجام دادند.

20-برگزاری جلسه آنلاین دیدار با اولیا محترم

 با توجه به گذشت غریب به چهار ماه از ابتدای سال تحصیلی ، همچنین فرارسیدن ارزشیابی نوبت اول آموزگاران محترم پایه های اول تا ششم طبق برنامه ارائه شده در کانال های کلاسی جلسه دیدار با اولیا را در 7 دی ماه 99 و 8 دی ماه 99 به صورت آنلاین برگزار نمودند.

با وجود اینکه معلمین مباحث درسی را به طور کامل از طریق فضای مجازی آموزش می دهند، همراهی اولیا محترم نقش بسیار مهمی در یادگیری بهتر دانش آموزان دارد از همین رو  در این جلسه از زحمات و تلاش های دلسوزانه اولیا گرامی تقدیر و تشکر به عمل آمد، بعد از آن آموزگار هر کلاس گزارشی در ارتباط با برنامه های آموزشی انجام شده در طول چند ماه گذشته ارائه دادند و توضیحات کامل و جامعی در ارتباط با نحوه ارزشیابی عملکرد دانش آموزان بیان شد.

لازم به توضیح است خلاصه مطالب عنوان شده در جلسه در کانال های کلاسی قرار گرفت.

21-دلنوشته ای به سردار دلها

شهادت هنر مردان خداست

در 13 دی ماه 99 و سالروز شهادت سردار امنیت و دل ها حاج قاسم سلیمانی در زنگ ادبیات از دانش آموزان عزیز خواسته شد تا برای سردار بزرگ سپاه اسلام بنویسند و از دلتنگی هایشان بگویند هر چند که زبان از گفتن قاصر و قلم گویای نوشتن برای چنین مرد آسمانی نیست .اما دختران عزیزکلاس چهارم ۳ با احساس پاک و کو دکانه ی خودشان متن های زیبایی در وصف سردار نوشتند و برایم ارسال کردند .

در نوشته هایشان این نکته واضح بود که تا پای جان در کنار آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده ایم و راهت را ادامه خواهیم داد.

راهشان پر رهرو و یادشان تا ابد گرامی باد .

 

22-تحقیق دانش آموزی با موضوع فرمانده ی دل ها

 حضرت محمد صلی الله علیه و آله میفرمایند : بالاترین کار خیر ونیک ،کشته شدن در راه خداست.

دانش آموزان کلاس چهارم یک با کمک و راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی در 13 دی ماه 99 درس ۱۱ فارسی ( فرمانده ی دلها ) را فراگفتند. دانش آموزان با شهید حسین خرازی و چند تن از شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی آشنا شدند، همچنین درمورد چگونگی آزاد سازی خرمشهر از دست دشمنان توضیحاتی به آن ها داده شد ، در ادامه آن ها با تحقیق در مورد زندگی و چگونگی شهادت چند تن از شهدا و نزدیکان و اقوامشان که در جنگ به شهادت رسیدند تحقیق خود را به صورت پاور و فیلم در اختیار همکلاسی های خود قرار دادند.

23-آشنایی با انواع زاویه ها

 دانش آموزان کلاس چهارم ۳ پس از آشنایی با انواع زاویه ها و رسم زاویه و اندازه گیری آنها را با استفاده از نقاله آموختند ، سپس برای تثبیت یادگیری تمرین های گوناگونی در کانال گذاشته شد و انجام شد و دانش آموزان جواب آن را در 14 دی ماه 99 برای معلم ارسال کردند، که توسط آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده تصحیح گردید .

از دانش آموزان خواسته شد تا با مقوا های رنگی نیم خط هایی برش داده و زاویه های تند ، باز ، راست ، نیم صفحه و تمام صفحه را بسازند یا با استفاده از چوب بستنی و … این فعالیت را انجام داده و از کارشان عکس گرفته و برای معلم ارسال کنند.

دختران پر تلاش دریافتند که زاویه های کوچکتر از زاویه ی راست زاویه تند هستند و به زاویه های بزرگتر از زاویه ی راست زاویه ی باز می گویند .زاویه ی نیم صفحه از دو تا ۹۰ در جه تشکیل شده و زاویه ی تمام صفحه از ۴ تا ۹۰ در جه تشکیل شده است .

24-اهدا جوایز به برترین های طرح مهارت های زندگی

 هدف از اجرای طرح مهارت های زندگی ایجاد فرصت هایی برای کودکان و نوجوانان است تا علاوه بر کسب توانایی های خواندن، نوشتن و حساب کردن، مهارتهایی را برای زندگی در مدرسه کسب نمایند.

دانش آموز با یادگیری این مهارت ها خود را قادر می سازد با مسائل زندگی بطور موثرتری مقابله نماید به عبارت دیگر “آموزش مهارتهای زندگی” فرد را قادر می سازد تا دانش، ارزش ها و نگرش ها را به توانایی های بالفعل تبدیل کند.

مسئولین دلسوز و زحمتکش آموزشگاه به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان برای مشارکت در طرح مهارت های زندگی بعد از بررسی دقیق فعالیت دانش آموزان از هر کلاس نفراتی که آثار بهتری را ارائه داده بودند به عنوان برترین انتخاب نمودند، که اسامی این عزیزان را در اخبار قبلی به اطلاع شما رساندیم.

اولیا محترم در 14 دی ماه 99 جهت تحویل جوایز دانش آموزان در آموزشگاه حضور یافتند و معاونین محترم آموزشی با تقدیم هدایا از تلاش های ایشان تقدیر و تشکر نمودند.

25-آشنایی با آسمان در شب

 ما آسمان این دنیا رابا زیور ستارگان آراستیم سوره صافات ایه ۶

دانش آموزان کلاس چهارم یک با کمک و راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی و با انجام یک فعالیت در درس علوم موفق شدند با آسمان شب و طرز قرار گرفتن ستارگان نسبت به زمین آشنا شوند و مطالب جالب و ارزشمندی را از این طریق فرا گرفتند. دانش آموزان خلاق و کوشا با ساخت یک ماکت در یافتند که هر چه ستاره ها به زمین نزدیک تر باشند پر نور تر دیده میشوند، همچنین این عزیزان نتیجه آزمایش خود را به صورت عکس و فیلم در 14 دی ماه 99 به کلاس ارائه کردند.

26-معرفی شخصیت های بزرگ مردان آسمانی

 شهادت هنر مردان خداست.

دانش آموزان کلاس چهارم ۳ پس از فراگیری درس ۱۱ از کتاب فارسی و گوش سپردن به سخنان معلم در کلاس آنلاین در مورد دلاوری ها و شجاعت های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس توضیحات داده شد، سپس برای آشنایی بیشتر از عزیزان خواسته شد تا در مورد شهید بهنام محمدی نوجوان ۱۳ ساله تحقیق کرده و برای معلم ارسال کنند.

دختران گلم زندگی نامه ی این شهید بزرگوار را به صورت کلیپ و تحقیق انجام دادند .فاطمه جاویدی در کلیپ خود به طور کامل در مورد شخصیت شهید توضیح داده است .همچنین دانش آموز زهرا شکاری در کلیپ ارسالی خود به معرفی کتاب سلام بر ابراهیم پرداخته و این کتاب با ارزش را به دوستانش معرفی می کند کتابی که رهبر کشورمان خواندن و مطالعه ی آن را به همه ی مردم توصیه کردند .

آینده سازان کلاس چهارم ۳ دریافتند که امنیت و آسایشی را که اکنون در آن به سر می بریم مدیون بزرگ مردانی است که با رشادتها و فداکاری ها و جوانمردی ها از این آب و خاک دفاع کردند .

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد .

27-طراحی و ساختن کارت دعوت

 کودکان دوستدار هنر هستند وآنچه که از ذهن پویا و خلاق خود می سازند بسیار ارزشمند است .

دانش آموزان کلاس چهارم سه پس از آشنایی با درس ۱۰ هدیه های آسمان و بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و رسالت پیامبر بر این که دین کامل را به مردم اعلام کردند و خداوند آخرین پیامبر خود را برای راهنمایی و ارشاد بشریت فرستاد تا انسان ها را به راه سعادت هدایت کند و این که عید مبعث یکی از اعیاد بزرگ ما مسلمانان است ، همچنین در راستای فعالیت های مهارت های زندگی مبنی براین که با برنامه ریزی آشنا شوند از عزیزان خواسته شد تا کارت دعوت هایی طراحی ودرست کنند و به عنوان برگزار کننده ی جشن مبعث برنامه های یک روز جشن را در آن بنویسند و وظایف هر گروه را مشخص کنند. دختران پر تلاشم با استفاده از ذوق و هنر و خلاقیت کارت های زیبایی درست کردند و در 21 دی ماه 99 برای معلم ارسال کردند .

28-برگزاری مسابقه قرآنی

 قرآن،کتابی است که «لایأتیه الباطل من بین یدیه ولا من خلفه؛نه اکنون و نه در اینده،باطل در آن راه نخواهد یافت و حقایق آن را دگرگون نخواهد ساخت».(سوره فصلت، ایه 42) .کتابی است که شب قدر به سبب نزول آن،عظمت یافت«انا انزلناه فی لیلة القدر».(سوره قدر،ایه 1)

بر اساس اطلاع رسانی صورت گرفته در هفته قرآن ، عترت و نماز و برگزاری مسابقه جدول قرآنی در مدارس ابتدایی دخترانه امام حسین علیه السلام ، جوایز نفرات برتر به مدارس تحت پوشش دبیرخانه مسابقات قرآن پرتو نور ارسال گردید .

✅ اسامی نفرات برتر را در 22 دی ماه 99 به اطلاع شما می رسانیم:

? الینا آسن دبستان شهید اقبالی

?فاطمه خیابانی دبستان عاشورا

?نسیم جداری دخترانه واحد ۲

?هستی ارفع دخترانه واحد ۳

?فادیه سبحان زاده دخترانه واحد ۱

? با تشکر از مدارسی که همکاری لازم در برگزاری این مسابقه را مبذول داشتند.

 

 

29-اهمیت دور اندیشی در سخنان بزرگان

 حضرت علی (ع) می فرمایند : اندیشیدن پیش از کار تو را از پشیمانی ایمن می دارد .

دانش آموزان کلاس چهارم ۳ با مرحله ی دوم مهارتهای زندگی با عنوان تصمیم گیری واحد کار دور اندیشی آشنا شدند و به مفهوم دور اندیشی و تاثیر آن در زندگی و ویژگی های افراد دور اندیش پی بردند .

آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده از دانش آموزان خواستند تا در مورد سخنان بزرگان دین و ائمه معصومین که در این موضوع بیان شده است تحقیق کرده و بنویسند. پژو هشگران کلاسم این فعالیت را به صورت تحقیق ،پاور پوینت و کلیپ تهیه کرده ودر 23 دی ماه 99 برای معلم ارسال کردند .

ایشان دریافتند عاقبت به خیری با عاقبت اندیشی به دست می آید و عاقبت اندیشی همان دور اندیشی است .

30-نقاشی یا تحقیق یا دلنوشته ای برای حضرت فاطمه (س)

 در روز شنبه 27 دی ماه 99 دانش آموزان کلاس دوم سه خانم یاری به عنوان تکلیف شب قرار شد نقاشی یا تحقیق یا دلنوشته ای برای حضرت فاطمه (س) به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) داشته باشند و دانش آموزان این کلاس تکالیف خود را به خوبی انجام دادند و از نقاشی ها و فعالیت های خود عکس گرفته و برای معلم خود ارسال کردند.

با تشکر از فعالیت و همکاری خوب دانش آموزان کلاس والدین محترم در انجام فعالیت های آموزشی و پرورشی قدردان زحمات شماهستم .

با تشکر آموزگار فرزندتان

31-نقاشی و دلنوشته به مناسبت شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها

 حضرت محمد صلوات الله علیه و آله میفرمایند: فاطمه علیها سلام نور چشم ،پاره ی تن ومیوه ی دل من است.

دانش آموزان کلاس چهارم یک به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها با کشیدن یک نقاشی و دلنوشته عشق و علاقه ی و احساس خود را به بانوی بزرگ رانشان دادند.

در پایان دانش اموزان دلنوشته و نقاشی خود را به صورت عکس و فیلم و ویس در 29 دی ماه 99 به کلاس ارائه کردند.

فاطمه جان نخستین ستاره ای بودی که در عرش به خورشید نبوت رسیدی؛ ستاره ای نیلی به رنگ جراحت آسمان و زخم زمان.

ای ام ابیها! ای مهربان ترین مادر، حبیبه  حق و شفیعه ی حشر، پدر و مادرم فدای  دست های مهربانت باد. تو محور آسمان ایثاری و اولین علت خلقت. ای مادر رسالت و همتای ولایت؛ به روزهایی می اندیشیم که پس از واقعه ی عظیم غدیر، همراه با حسنین به خانه های اهل مدینه می رفتی و با بیان وحیانی خویش حجت الهی را بر غافلان، تمام می کردی و بدین سان از آغاز، حمایت از ولایت، سرلوحه  خصایل آسمانی ات بود.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20