بهمن ماه

گزارشات سال ۱۳۹۹

1-دانستنی هایی درباره دانه ها

دانش آموزان کلاس دوم سه با راهنمایی آموزگار گرامی سرکارخانم یاری در فصل ۹ علوم درباره ی دانه ها مطالب جدیدی یادگرفتند .

آن ها آموختند که انسان ها و بعضی از جانوران از گیاهان و قسمت های مختلف آن استفاده خوراکی می کنند، همچنین آموختند که دانه ها در داخل میوه ها هستند و بعضی از میوه ها تک دانه و برخی چند دانه هستند و بعضی دانه ها خوراکی و غیر خوراکی و یا دارویی و صنعتی هستند.

دانش آموزان خوبم در این زمینه فیلم و کلیپ و فعالیت هایی انجام دادند و در 1 بهمن ماه 99 برای معلم ارسال کردند.

با تشکر از شما دانش آموزان کوشا و همکاری خوب والدین گرامی .

 

2-آشنایی با کاشت دانه یا قلمه زدن

دانش آموزان کوشای کلاس دوم سه با راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم  یاری درفصل نهم درس علوم مطالب جالب و مفیدی را آموختند.

این عزیزان دریافتند گیاهان از طریق انسان ها با روش کاشت دانه یا قلمه زدن یا از طریق جانوران و حشرات و یا آب و باد می توانند زیاد شوند. در روز پنج شنبه 2 بهمن ماه 99 دانش آموز عزیز همتا زمانی با انجام این فعالیت یعنی قلمه زدن گیاه گلی را به گلهای خانه ی خود اضافه کرد و با ارسال عکس و فیلم به دوستان خود نشان داد .

با تشکر از شما و همکاری خوب والدین عزیز .

 

3-مشاهده و مقایسه ی دانه ها

دانش آموزان عزیز کلاس دوم دو در زنگ آنلاین علوم همراه معلم کلاس سرکار خانم ذوقی به یادگیری فصل ۹ علوم پرداختند این عزیزان میوه هایی که از قبل آماده کرده بودند را با راهنمایی معلم خود برش زدند و دانه های میوه ها را خارج کردند و به مشاهده و مقایسه ی دانه ها پرداختند.دانش آموزان پس از انجام این تمرین عملی و بررسی دقیق دانه ها توانستند تفاوت ها و شباهت های دانه ها را به درستی بیان کنند و با توضیحات معلم خود با کاربرد دانه ها ، کار دانه و کار میوه آشنا شدند .

معلم کلاس نیز در 2 بهمن ماه 99 عکس و فیلم های ارسالی دانش آموزان در مورد این آزمایش را برسی و نکات لازم را به ایشان یادآور شد.

 

4-آشنایی با سلول و تقسیم سلولی

سلامتی بهترین نعمت است .امام علی علیه السلام

دانش آموزان کلاس چهارم یک با راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی و انجام چتد فعالیت با سلول و قسمت های مختلف آن ، همچنین چگونگی تقسیم سلولی آشنا شدند.

بعد از تدریس درس علوم سلول ها ،دانش آموزان با استفاده از نقاشی و انجام فعالیت دست ورزی با استفاده از خمیر بازی و مواد دیگر شکل سلول و چگونگی تقسیم سلول را به کلاس ارائه دادند، همچنین با تهیه پاور پوینت و فیلم و عکس نتیجه ی فعالیت و تحقیق خود را در 2 بهمن ماه 99 برای دوستانشان به نمایش گذاشتند.

5-برگزاری جلسه توجیهی و تمهیدات بازگشایی مدرسه

با توجه به بازگشایی مدرسه از 4 بهمن ماه و حضور دانش آموزان در دبستان , جلسه هم اندیشی در زمینه رعایت موازین بهداشتی با حضور مدیریت دبستان , معاون اجرایی , خدمتگزاران و مربی بهداشت آموزشگاه در 1 بهمن ماه 99 برگزار گردید. در این جلسه تمامی موارد بهداشتی به خدمتگزاران یادآوری شد و برنامه ریزی جهت رعایت هر چه بیشتر موارد صورت پذیرفت. همچنین لوازم بهداشتی مورد نیاز جهت گندزدایی محیط و سایر اقلام مورد نیاز خریداری شد و تمهیدات لازم جهت حفظ سلامت کارکنان و سایر دانش آموزان مورد توجه قرار گرفت.

6-آشنایی با میکروسکوپ و کاربرد آن

دانش آموزان کلاس چهارم سه با راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم علیزاده در 4 بهمن ماه 99 پس از آشنایی با سلول ها و قسمت های مختلف آن ها و شکل و نوع کار هر کدام دریافتند که برای مشاهده ی سلول ها از ابزاری به نام میکروسکوپ استفاده می شود که اجسام را بزرگتر از اندازه ی واقعی آنها نشان می دهد .

دانش آموزان فعال و پرتلاشم فاطمه فولادیان _ حلما توسلی _ هلیا سادات میرزایی _ فاطمه جاویدی جهت آشنایی دوستانشان با این وسیله و چگونگی کار با آن فیلم ها و کلیپ هایی تهیه کرده و برای معلم ارسال کردند که در آنها توضیحات کاملی درباره ی قسمت های مختلف میکروسکوپ و چگونگی کار با آن و مشاهده ی سلول ها پرداخته اند که فعالیت های این عزیزان در کانال کلاسی گذاشته شد .

 

7-آموزش مبحث اندازه گیری

در کلاس آنلاین ریاضی 5 بهمن ماه 99 دانش آموزان کوشای کلاس دوم دو به همراه معلم کلاس سرکار خانم ذوقی ، با درست کردن نوارهای کاغذی و مدرج کردن آن ها به اندازه گیری برخی وسایل اطرافشان پرداختند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای این که یک اندازه گیری دقیق داشته باشند باید از یک وسیله ی استاندارد به نام سانتی متر برای اندازه گیری ها استفاده کنند .

با سپاس از اولیای گرامی که شرایط همراهی دختران گلشان همزمان با کلاس های آنلاین و مجازی را فراهم می کنند .

8-آشنایی با رشد و مراحل تقسیم سلول

دانش آموزان کلاس چهارم سه پس از آن که با سلول و قسمت های مختلف آن و کار هر قسمت آشنا شدند ، همچنین دریافتند همه ی سلولها پوسته ، سیتوپلاسم و هسته دارند .

این عزیزان به تفاوت بین آنها پی بردند که سلول ها در شکل ، اندازه و نوع کار باهم متفاوت هستند و هنگامی که سلول ها به اندازه معینی رشد کردند شروع به تقسیم شدن می کنند و با استفاده از خمیربازی و رنگ های مختلف مراحل تقسیم سلولی را نمایش دادند و با انجام این فعالیت آموختند که ابتدا تقسیم از هسته آغاز می شود و در پایان از یک سلول دو سلول به وجود می آید. دانش آموزان این فعالیت را به نحو احسن و به زیبایی تمام انجام داده و در 6 بهمن ماه 99 برای معلم ارسال کردند .

9-انواع دانه ها و فواید و کاربرد آن ها

دانش آموزان کلاس دوم سه پس از گوش سپردن به صحبت های آموزگار گرامی سرکار خانم یاری در مورد فصل ۹ علوم، با انواع دانه ها فواید و کاربرد دانه ها آشنا شدند .

آن ها آموختند که دانه ها علاوه بر اینکه باعث زیاد شدن گیاهان در کشاورزی می شوند ، کاربرد و انواع دیگری هم دارند .

مثل دانه های دارویی مثل زیره و سیاه دانه و هل و خاکشیر و … ، همچنین مصرف صنعتی مثل روغن گیری مانند دانه های ذرت و کنجد و سیاه دانه و … استفاده می کنند .

دانش آموزان خوب کلاس در این زمینه تصاویر و فیلم هایی در 6 بهمن ماه 99 برای معلم خود ارسال کردند .

 

10-آشنایی با دستگاه گوارش

از آداب غذا خوردن ،کوچک کردن لقمه و جویدن کامل ان است حضرت محمد صلی الله علیه و آله

دانش آموزان بعد از تدریس دستگاه گوارش و آشنایی با قسمت های مختلف آن با انجام دادن یک فعالیت چگونگی تبدیل غذا به ذرات خیلی ریز به اندازه ای که بتواند وارد سلول ها بشوند رابه صورت نقاشی و تهیه کلیپ در ۶بهمن ماه ۹۹ به کلاس ارائه دادند .

در پایان دانش آموزان با اندام های گوارشی و وظیفه ی آن ها که شامل دهان مری معده و روده ی باریک و بزرگ میشود آشنا شدند.

11-لباس زیبای تکلیف الهی بر قامتت ای نوشکفته عبادت مبارک

ای شبنم پاک سحری، ای گل سرخ و یاسمین، باغ حجابت پر سبزه و گل باد.

در راستای فعالیت های اجرایی جشن با شکوه عبادت ، در روز یک شنبه 5 بهمن ماه 99، مسئولین محترم آموزشگاه طبق هماهنگی های انجام پذیرفته از عکاس محترم”جناب آقای عرب” دعوت نمودند تا با حضور در جمع نوگلان پایه سوم خاطره اولین پوشش خلعت تکلیف این عزیزان را در قاب تصویر ماندگار کند.

شایان ذکر است عکس های فوق پس از آماده سازی به همراه پک ویژه جشن تکلیف شامل کیف، چادر و سجاده به دانش آموزان تحویل داده خواهد شد .

12-آشنایی با میلی متر

در زنگ ریاضی و کلاس آنلاین دانش آموزان فعال کلاس دوم دو پس از آشنایی با سانتی متر که وسیله ای استاندارد برای اندازه گیری هست با تدریس و راهنمایی معلم خود سرکار خانم ذوقی با میلی متر آشنا شدند و آموختند که هر یک سانتی متر از ۱۰ میلی متر تشکیل شده است .

آن ها همزمان با تدریس معلم خود ، در 8 بهمن ماه 99 به صورت دست ورزی با کلاس همراه بودند و پس از مشاهده و پرسش و پاسخ به این نتیجه رسیدند که اندازه گیری با واحد سانتی متر و میلی متر دقیق ترین واحد است و برای اندازه گیری طول های کوچک از سانتی متر و اندازه گیری طول های بزرگ از متر استفاده می شود .

سپاس از همراهی ویژه ی دانش آموزان کلاس دوم دو و اولیای بزرگوار .

13-آشنایی با قسمت های مختلف دانه ها و گیاهان

دانش آموزان کوشا و پرتلاش کلاس دوم دو بعد از دیدن فیلمها ، انیمیشن ها و تدریس آنلاین و آفلاین فصل ۹ توسط آموزگار گرامی سرکار خانم ذوقی و آشنایی با قسمت های مختلف دانه ها و گیاهان ، آموختند که دانه ها از سه بخش پوسته ، غذای دانه و گیاهک تشکیل شده است .

آن ها همچنین با قسمت های مهم گیاهان که عبارتند از : ریشه ، ساقه ، برگ ، گل و میوه آشنا شدند .

سپس آموخته های خود را در قالب دست ورزی و به صورت عملی انجام دادند و یافته های خود را در 8 بهمن ماه 99 به نمایش گذاشتند.

با سپاس ویژه از دانش آموزان پر تلاش و اولیای همیشه همراه ایشان.

14-برگزاری کلاس های تخصصی قرآن بصورت مجازی

رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :

القرآنُ مَأدُبَةُ اللّه ِ، فَتَعَلَّموا مَأدُبَتَهُ ما استَطَعتُم

[كنز العمّال : 2356.]

قرآن سفره ضيافت خداست. پس تا مى توانيد از ضيافت او فراگيريد.

هیچ کس بر تلاوت قرآن ملازمت نکرده ، مگر اینکه راهنمایی های قرآن نظر او را در مورد زندگی تغییر داده است. با عنایت و لطف پروردگار متعال با توجه به اهمیت اُنس باقرآن کریم بعد از برگزاری مسابقات قرآن مرحله آموزشگاه کلاس های تخصصی قرآن، در 8 بهمن ماه 99 برای دانش آموزان منتخب در مسابقات مرحله اول ،در سه رشته حفظ قرائت و ترتیل ،بصورت مجازی با مدیریت معلمین محترم قرآن و معاونت محترم پرورشی برگزار شده است.

در این کلاس ها ،این عزیزان تمرینات و تلاوت های خود را در روز های مشخص شده برای معلم قرآن خود ارسال کرده و رسیدگی می شود. نکات قابل توجه عزیزان جهت رفع اشکال متذکر شده و اصول وشرایط مناسب تلاوت بیان میشود.

در راستای این برنامه تکرار و تمرین اصولی و تقلید از اساتید قرآنی،آموزش نکات تجویدی  و مطالبی در زمینه خداشناسی و احادیث و موضوع مذهبی و انگیزشی انجام می پذیرد.

برای این عزیزان آرزوی سربلندی و موفقیت در تمام مراحل زندگی را از خداوند منان خواستاریم.

15-آموزش مبحث اندازگیری

دانش آموزان خوب کلاس دوم سه پس از آموزش فصل ۵ ریاضی توسط آموزگار گرامی سرکار خانم یاری ، در مبحث اندازگیری آموختند که برای اینکه طول یک شی مشخص برای همه ، یک عدد یکسان و مشخص باشد باید از یک وسیله ی استاندارد اندازه گیری به نام سانتی متر و خط کش یا متر خیاطی استفاده کنند .

آنها یاد گرفتند که وسایلی مثل چینه و گیره ، وجب و قدم زدن برای اندازه گیری طول ها مناسب نیست . و با آموزش هایی که توسط معلم خود در تدریس های آنلاین و فیلم و کلیپ های آموزشی مربوطه کار باخط کش و سانتی متر را آموختند و دانش آموز خوب کلاس زینب شکرچی عزیز در 9 بهمن ماه 99 برای درک بیشتر با مفهوم سانتی متر و میلی متر خط کش فرضی درست کرد و تکالیف و فعالیت های خود را به خوبی حل نمود.

با تشکر از زینب شکر چی عزیز و همکاری خوب والدین محترمشان . قدر دان زحمات شما هستم .

16-آشنایی با زندگی جانوران

دانش آموزان خوب کلاس دوم سه با راهنمایی آموزگار گرامی سرکار خانم یاری در فصل دهم درس علوم  با زندگی جانوران و آشیانه ی آن ها و …. آشنا شدند . این عزیزان پس از دیدن فیلم و کلیپ های آموزشی مربوطه توسط معلم خود ، همچنین با شرکت در کلاس های آموزشی آنلاین یاد گرفتند بعضی جانوران نوزادشان هنگام تولد شبیه والدینشان نیست و در طول دوران رشد کافی کم کم شبیه والدین خود می شوند .

این جانوران قورباغه و پروانه هستند و دانش آموز خوب کلاس همتا زمانی این چرخه ی رشد پروانه را به خوبی آموخت و در 11 بهمن ماه 99 برای دوستانش با ارسال فیلم و کاردستی یاد آوری کرد.

با تشکر از همکاری خوب ولی گرامی .

17-تکرار و مرور قواعد و مفاهیم کتاب قرآن پایه اول

پروردگارا!به برکت کتابت دیدگان وبینش مرا روشنایی بخش وبه سبب قرآن سینه وتحمل مرا گسترش بده و زبانم را گویا قراربده وبدنم را توانمند بگردان وبرای تلاوت قرآن کمکم فرما…

آمین یا رب العالمین

به منظور درک بهتر و بیشتر مفاهیم و قواعد تدریس شده کتاب قرآن پایه اول در کلاس های مجازی و انس بیشتر دانش آموزان عزیزمان با آموزه های قرآنی شامل صداهای کوتاه و کشیده مفاهیم پیام های قرآنی و تدبر در سوره های کتاب قرآن درقالب سرود های زیبا به صورت ازمونک تستی و رنگ آمیزی و… در کلیه پایه های اول برگزار شد.

نوگلان قرآنی باهمکاری اولیاء عزیز به شکلی زیبا در 11 بهمن ماه 99 به این سوالات پاسخ دادند، سپس موارد و اشکالات بررسی و بازخورد آن به دختران گلمان ارائه شد.

انشاءالله همه ما از عاملان به قرآن و سیره نبوی باشیم.

18-بزرگداشت دهه مبارک فجر

سلام بر فجر و سلام بر فجر آفرینان میدان عشق

پرهای بافته را بگشا که تندیسی به لطافت نسیم روی امام، چونان تمثیلی جاندار از این دیار می گذرد و با تبسمی پاک، عشقی بی آلایش را از دروازه ی شرق عبور می دهد تا خورشیدی را به طلوعی دوباره فراخواند.پرهای بافته را بگشا که تیغه های نور در رگهای ظلمت می دود . دانه های مدفون را به تجربه ای نیازموده دعوت می کند. اکنون باغ در انتظار مولودی جدید است.پرهای بافته را بگشا تا برای محشریان پلی از پیغام عبودیت سازیم و سرود پیروزی و آمدن آفتابی سرخ را همگی به یک آهنگ بخوانیم.

به مناسبت فرارسیدن سالروز 12 بهمن ماه و دهه مبارک فجر و لزوم گرامیداشت این ایام فعالیت های ویژه ای در این آموزشگاه انجام پذیرفت که به شرح ذیل می باشد:

فضاسازی مدرسه متناسب با این ایام مبارک

برگزاری جلسه ویژه ای با اعضا شورای هیئت دانش آموزی اخلاص و برنامه ریزی فعالیت های این دهه

نواختن زنگ انقلاب در مدرسه و حضور دانش آموزان پایه اول در مراسم جشن

تبریک مدیریت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغانی به همکاران و دانش آموزان

اجرای مراسم پرچم و خواندن سرود ملی

اجرای حرکات ورزشی توسط دانش آموزان خانم ها میترا زمانی و آیناز افراسیابی

تبریک معاونت محترم آموزشی سرکار خانم رضایی و صحبت ایشان پیرامون وقایع تاریخی این دهه

قرائت دکلمه انقلاب توسط خانم میترا زمانی

پذیرایی از کلیه همکاران و دانش آموزان

 

19-تهیه و تدوین عکس نوشته اذکار روزانه توسط دانش آموز عطیه صبوحی

✨امام علی علیه السلام:

دل نوجوان مانند زمین خالی است که هر چه در آن افکنده شود آن را می پذیرد.

تربیت فرزند مثل پرورش گل است. گل را آب می‌دهند و در نور میگذارند و همه‌ی زمینه‌ها را برای شکفتن آن فراهم می‌کنند تا خودش باز شود. اگر انسان بخواهد با دستش به باز شدن گل کمک کند و به آن شکوفایی مصنوعی بدهد آن را خراب می‌کند…

با توجه به اهمیت نکات دینی و مذهبی طبق سنوات همیشه از 12 بهمن ماه 99 اذکار روزانه در شروع کلاس برای عزیزان در کلیه پایه ها ارسال میشود.

درهمین راستا ،دانش آموز عزیزمان درپایه پنجم عطیه صبوحی با اُنس و علاقه تصاویر بسیار زیبایی همراه اذکار روزانه بامعنی آن انجام داده که این فعالیت ها بسیار ارزشمند می باشد،انشاءالله در ایام برای دوستان دیگر ارسال خواهد شد.

گاهی اوقات ذکر فقط بر زبان جاری می گردد که به آن«ذکر زبانی» می گویند که ممکنه آهسته یا بلند گفته بشه. در بعضی مواقع نیز ذکر علاوه بر زبان با اخلاص.در.نیت همراه است که به آن«ذکر.قلبی» گویند، سومین.مرحله از ذکر موقعی است که ذکر در رفتار.و گفتار.و.کردار فرد تأثیر گذار باشد و او را از گناه بازدارد که این والاترین عمل از جهت ارزش و تأثیرگذاری است و بالاترین سعادت و کلید تمام امور است.

با آرزوی توفیق روزافزون

20-داستان نویسی خلاقانه

خوب نوشتن نوعی هنر است و مطالعه ی کتابهای ارزشمند برای تقویت مهارت نویسندگی مفید و موثر خواهد بود .

دانش آموزان کلاس چهارم ۳ در راستای تقویت مهارت نوشتن و آشنایی با نویسندگی تصویری در کانال کلاسی گذاشته شد و از دختران خوبم خواسته شد تا با توجه به تصویر انشا در سه بند بنویسند و از ذهن خلاق و پویای خود کمک گرفته و با تصویر سازی ذهنی متن های زیبا و جالب نوشتند و در 12 بهمن ماه 99 برای معلم ارسال کردند . با انجام این فعالیت مراحل بند نویسی مرور شد و دریافتند موضوع بند اول کلی تر است و متنی که در ابتدا ی نوشته می آید بند مقدمه نامیده می شود.

21-(حفظ سوره مبارکه فجر)به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر

امام صادق (ع)فرمودند:هر کس در خواندن سوره فجر مداومت داشته باشد ،با امام حسین (ع) درجه اش در بهشت خواهد بود.

به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر در نظر گرفته شد که دانش آموزان عزیزمان را در کلیه پایه ها به حفظ سوره فجر دعوت کنیم و دختران گل درصورت تمایل، به حفظ سوره بپردازند .

در ایام 12 بهمن ماه99 تا 20 بهمن ماه 99 حفظ کنند و از این عزیزان پرسش به عمل خواهد آمد و به حافظان سوره فجر هدایایی به رسم یاد بود توسط معاونت محترم پرورشی تقدیم خواهد شد.

کدام نعمت خدا بهتر است از دوستی با قرآن و همنشینی با اهل قرآن ؟

خدایا قرار بده مارا

از دوستان قرآن

و دوستان اهل قرآن

و رفیع کن مقام ما را با قرآن

و شفاعت کن مارا به آن

آمین

من الله التوفیق

22-آموزش درس ایران زیبا

دانش آموزان خوب کلاس دوم سه پس از آموزش درس فارسی توسط آموزگار گرامی سرکار خانم یاری با موضوع ایران زیبا،درباره ی کشور خوبمان ایران زیبا و اخلاق خوب مردم ما و نقشه و پرچم و آداب و رسوم کشورمان و اقوام مختلف ایرانی با پوشش و فرهنگ و غذاهای مختلف و لهجه های مختلف و مردمانی مسلمان و با ایمان و زحمت کش و فداکار آشنا شدند .

این عزیزان آموختند که ایران جاهای دیدنی و زیارتی و سیاحتی زیادی دارد. مثل حرم تمام رضا (ع) و سی و سه پل اصفهان و ارگ بم کرمان و ….

دانش آموز خوبم همتا زمانی در 12 بهمن ماه 99 با پوشش محلی گیلکی روخوانی متن درس و توضیحی درباره ی ایران برای دوستان خود ارائه کرد.

با تشکر از دختر خوبم همتا زمانی عزیز و همکاری خوب والدین محترمشان .

23-تفسیرکوتاه آیه های کاربردی استاد قرائتی

قرآن ظاهرش زیبا،باطنش عمیق وناپیداست،شگفتی هایش تمام نمی شود وغرائبش به پایان نمی رسد،وتاریکی هاجز با قرآن از فضای حیات زدوده نمی شود.

(نهج البلاغه خطبه ۱۸)

باتوجه به برگزاری کلاس های قرآن به صورت مجازی و سعی و تلاش مربیان قرآن در هر چه پربار برگزار کردن این کلاس ها و استفاده معنوی هرچه بیشتر دانش آموزان و تدبر ایشان در آیات قرآن مخصوصا آیه های کاربردی و پیام های قرآنی کتاب به لطف خداوند و عنایات امام زمان(عج) برآن شدیم تا در 12 بهمن ماه 99 از تفسیر کوتاه و روان استاد قرائتی در کلاس های قرآن استفاده کنیم و از بیانات ایشان بهره ببریم.

خدایا من گشودم کتابت را

اینک خداوندا

نگاه مرا در قرآن عبادت

و خواندنم را با اندیشه

و تفکرم را در آن سبب عبرت قرار بده ومرا جزو کسانی قرار بده که از بیان اندرزهای تو در قرآن پند گرفته واز نافرمانی هایت دوری جسته اند.

آمین یا رب العالمین

24-آزمایشی برای شناخت بهتر دستگاه تنفس

امام علی علیه السلام:برترین نیکی کمک به دیگران است.

دانش آموزان کلاس چهارم یک با انجام یک فعالیت در 13 بهمن ماه 99 دریافتند که اندازه ی ریه های افراد مختلف با هم متفاوت است .

آن ها به کمک خانواده و با استفاده از نی و آب و صابون این آزمایش را انجام دادند به این صورت که اعضای خانواده با جثه های متفاوت با درست کردن حباب و اندازه گیری حباب ها و مقایسه ی حباب ها ،نتیجه ی کار را به صورت عکس و فیلم به کلاس ارائه کردند در پایان نتیجه گرفتند هر چه جثه ی انسان بزرگتر باشد شش های بزرگتری دارد و میتواند هوای بیشتری را در خود جای دهد و فوت قوی تری داشته باشد.

25-نامه ای به بهترین مادر دنیا

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرمایند : هر کس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد خدا بهترین مصلحت ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید .

همزمان با روز میلاد با سعادت دختر نبی مکرم اسلام سرور و الگو و اسوه ی زنان جهان حضرت فاطمه زهرا (س) و روز بزرگداشت و تجلیل از مقام مادر در 15 بهمن ماه 99 از دانش آموزان عزیزم خواسته شد تا نامه ای به مادران عزیزشان بنویسند و در نامه از زحمات این فرشته ی مهربان قدر دانی و تشکر کنند . دختران خوبم با احساس کودکانه و زیبا متن های قشنگی نوشتند و برای معلم ارسال کردند .

26-کاربرگ ویژه ولادت حضرت فاطمه(س)

برمقدم دخترپیمبر صلوات

برچشمه پاک حوض کوثر صلوات

بر محضرحضرت محمد تبریک

بر مادر شیعیان حیدر صلوات

فاطمه!

بهشت هابرای تو آفریده شده اند و درختان برای اینکه سایبان تو باشند سراز خاک برمی آورند.

فاطمه!

تو آبی ترین دریایی و آسمانی ترین تقدّس هستی….

همزمان با ایام الله دهه فجر و ایام ولادت با سر سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) امّ ابیها در 15 بهمن ماه 99 کاربرگ رنگ آمیزی ویژه این ایام توسط مربیان قرآن به دانش آموزان دوره اول ارائه شد ضمن اینکه صحبت هایی در مورد مقام والای مادر و ارزش زن و سیره خانم فاطمه زهرا(سلام الله علیها)درکلاس های مجازی انجام شد.

27-تبریک روز مادر

امام رضا علیه السلام :کسی که سپاسگزار پدر و مادر نباشد از خدا سپاسگزاری نکرده است.

آموزگار گرامی سرکار خانم شرفی در 15 بهمن ماه 99 به مناسبت سالروز میلاد بانوی دو عالم، دخت رسول مکرم اسلام، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از دانش آموزان خوش ذوق و هنرمند کلاس چهارم یک درخواست نمودند تا از مادران گرامی شان به هر روشی که میتوانند قدردانی نمایند.

دانش آموزان با تهیه کارت پستال و کلیپ و نقاشی و اهدای گل و دست بوسی این کار زیبا را انجام‌دادند.

28-ارادت به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)

آماده سازی فیلم دکلمه خوانی توسط دانش آموزان پایه پنجم به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)

فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می‌باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که: پیروان فاطمه (علیها السلام) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.

زهرا به معنای درخشنده است و از امام ششم، امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که: “چون دخت پیامبر در محرابش می‌ایستاد (مشغول عبادت می‌شد)، نورش برای اهل آسمان می‌درخشید؛ همانطور که نور ستارگان برای اهل زمین می‌درخشد.”

به مناسبت ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ، در 15 بهمن ماه 99 از دانش آموزان پایه پنجم دعوت به انجام دکلمه خوانی یا سرودن شعر و متن زیبا درباره این بانوی گرامی و روز مادر شد. این عزیزان با علاقه این فعالیت را پذیرفته و انجام دادند.

با آرزوی سعادت وخوشبختی وموفقیت برای این عزیزان.

29-تقدیم هدایای جشن تکلیف و عکس یادگاری به نوگلان پایه سوم

ای نهال گلستان ایمان, سلام خدا بر تو

ای خوبتر از برگ گل در بهاران

ای نونهال تازه روییده در باغ ایمان

بشنو فرمان خدا را که با تو سخن می گوید

ای شکوفه زیبای باغ عبادت, بهار بندگی بر تو مبارک باد

همزمان با فرارسیدن میلاد با سعادت بانوی مکرم اسلام, سیده النساء العامین, حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر, چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۹ معاونین محترم پرورشی و آموزشی آموزشگاه در حسینه سیدالشهدا حضور یافتند و طی مراسمی ویژه هدایای جشن تکلیف و عکس یادگاری را به نوگلان پایه سوم تقدیم نمودند. همچنین کلیپ ویژه جشن عبادت مجازی راس ساعت ۱۸ بعدازظهر در کانال جشن تکلیف بارگزاری گردید.

ای ساقه های بلوغ، ای پنجره های تجلی، گلستان بی نظیر حیاتتان و حضور سبز و استوار باغستان بی همتایتان با طراوت باد و پر صلابت.

30-آشنایی با دستگاه تنفس

دانش آموزان کلاس چهارم سه در ابتدای شروع درس از آنها خواسته شد تا فعالیت کتاب را انجام داده و فیلم گرفته و در 18 بهمن ماه 99 برای معلم ارسال کنند .فیلم های ارسال شده در کانال کلاسی گذاشته شد و دانش آموزان با مشاهده ی فیلم های دوستانشان و این که هر کدام از حباب هادر اندازه های متفاوتی تشکیل شده بود .

دانش آموزان به این نتیجه رسیدند که هر چه شش های افراد بزرگتر باشد می توانند هوای بیشتری را در آنها نگه دارند و حباب بزرگتری بسازند ، همچنین دریافتتد هوا از راه بینی و دهان وارد لوله ی نای می شود ، سپس وارد شش ها (ریه ها ) می شود که به آن عمل دم می گویند و وقتی هوا را از بینی یا دهان خارج می کنیم هوا از همان مسیر برمی گردد به این عمل بازدم می گویند .

31-تصاویر زیبای رنگ آمیزی شده پرچم ایران توسط دانش آموزان هنرمند

حق آمد وباطل نابود شد(آیه81 سوره اسراء)

ای صاحبان خرد وبینش! از سرنوشت گذشتگان

عبرت بگیرید.

(آیه 2 سوره حشر )

پرچم کشور عزیزم را در آغوش می گیرم وبه آن می اندیشم.به مردم کشور عزیزم فکر میکنم به روزهای که مردم مهربان کشورم شکایت شانه های خسته شان رابه امید التیامی فریاد زدند. کلمه الله درمیان پرچم وشعار الله اکبر نیز منعکس کننده هویت وآرمانهای ملت ایران است که درسایه این نامهای مقدس ودین مبین اسلام تجلی می یابد.

پرچم به ترتیب از سه رنگ سبز و سفید و قرمز تشکیل شده است که با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اکبر است. شعار الله اکبر به نشانه 22بهمن ،یازده بار در رنگ سبز و یازده بار در رنگ قرمز ،بصورت حاشیه نوشته شده است. با توجه به مناسبت ایام دهه مبارک فجر یاد و خاطر این ایام را گرامی داشته و به همین منظور فعالیتی به صورت کاربرگ نقاشی و رنگ آمیزی با عنوان پرچم ایران و ذکر آیات الهی(سوره حشر آیه2 برای پایه ششم و سوره اسراء آیه 81 برای پایه چهارم) مناسب این کاربرگ و ایام به دانش آموزان پایه چهارم و ششم تکلیف داده شد.

و این عزیزان با علاقه این فعالیت را در 20بهمن ماه 99 انجام دادند و این تصاویر زیبا برای دیگر دوستان در کانال کلاس ارسال شد.

با آروزی پیروزی و سربلندی همه عزیزان

32-برگزاری شورای مدرسه با موضوع طرح ملی کوچ

ورزش : سلامتي ، تربيت و نيرومندي است

ورزش بهترين وسيله ارتباطي و اطلاع رساني است

ورزش شما را براي كارهاي سخت توانمند مي سازد

بهترين پس انداز براي دوران پيري ورزش امروز شماست

با توجه به ضرورت پیگیری و نظارت بر ادامه روند اجرایی پروژه طرح ملی کوچ جلسه‌ای در تاریخ 21 بهمن ماه 99 با حضور مدیریت محترم آموزشگاه معاونین محترم آموزشی و مربی محترم تربیت بدنی برگزار گردید.

در این نشست مقرر گردید مراسم جشن پایانی جهت تقدیر از دانش آموزانی که موفق به کنترل و مدیریت وزن خویش شده‌اند و تقدیر از همکاران عزیزی که در اجرای این پروژه همراه بوده‌اند برگزار گردد.

33-انجام تمرینات ورزشی ویژه پایه اول

ورزش چشمه آب حيات است

ميدان ورزش ميدان تربيت است

بدن سالم كارخانه وقت سازيست

ورزش به جسم شما جان مي دهد

ورزش يعني حركت ، يعني زندگي

سازنده ترين تفريح ورزش است

پیرو بخشنامه ارسالی از اداره مبنی بر اجرای طرح تمرینات کششی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه( دو مرتبه در روز) به صورت روزانه در کلاس درس مدارس ابتدایی و به منظور ترویج فرهنگ ورزش روزانه پویایی و نشاط در بین دانش آموزان این تمرینات با حضور دبیر محترم تربیت بدنی سرکار خانم جاویدی در 21 بهمن ماه 99 با دانش آموزان پایه اول انجام گردید.

34-(حفظ سوره مبارکه فجر)به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر

فرزندان خود را برسه خصلت تربیت کنید:

دوست داشتن پیامبرتان

دوست داشتن اهل بیت او

و خواندن قرآن

امام صادق (ع)فرمودند:هر کس در خواندن سوره فجر مداومت داشته باشد ،باامام حسین (ع)درجه اش دربهشت خواهد بود.

به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر درنظر گرفته شد که دانش آموزان عزیزمان را در کلیه پایه ها به حفظ سوره فجر دعوت کنیم.ودختران گل درصورت تمایل، به حفظ سوره بپردازند  و در ایام 12 بهمن ماه تا 21 بهمن ماه 99 حفظ کنند و از این عزیزان پرسش به عمل آمد و به حافظان سوره فجر هدایایی به رسم یاد بود توسط معاونت محترم پرورشی تقدیم می گردد.

اسامی دانش آموزان حافظ سوره فجر به شرح ذیل می باشند:

پایه دوم: شادیا شکفته

پایه سوم: فاطمه انتظاری- ریحانه علیزاده

پایه چهارم: یاسمن عمادی- ساجده سادات موسویان- زهرا احسانی زاد

پایه پنجم: یگانه سادات هاشمی- فاطمه احمد آبادی -زهرا درودی- صدف نوروزی

پایه ششم: فاطمه زهرا صدیقی – مرضیه مولوی -فاطمه پور مجاهد

کدام نعمت خدا بهتر است از دوستی با قرآن و همنشینی با اهل قرآن ؟

خدایا قرار بده مارا

از دوستان قرآن

و دوستان اهل قرآن

و رفیع کن مقام ما را با قرآن

و شفاعت کن مارا به آن

آمین

سلامتی وموفقیت روزافزون رابرای این عزیزان از خداوند منّان خواستاریم.

35-ارسال فیلم از فعالیت دانش آموز با موضوع ایران زیبا

امام صادق عليه السلام فرمودند:

هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود واين سخن خداوند است:

«بلكه حق را بر سر باطل مى زنيم كه آن را در هم مى كوبد…».

برخیز، که فجر انقلاب است امروز

بیگانه صفت، خانه خراب است امروز

هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد

از لطف خدا، نقش بر آب است امروز

فجر است و سپیده حلقه بر در زده است

روز آمده، تاج لاله بر سر زده است

به مناسبت دهه مبارک فجر در 21 بهمن ماه 99 به دانش آموزان عزیزمان در پایه چهارم فعالیتی در زمینه پرچم ایران اسلامی داده شد. دراین راستا دانش آموز عزیز نیایش فرزان فعالیت ارزشمندی بصورت فیلم آماده و ارسال کردند و درکانال کلاس برای دیگر دوستان استفاده شد.

با آرزوی موفقیت روزافزون برای این عزیز

36-تقدیر از معلم نمونه سرکار خانم بمانی

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) ؛ خداوند قادر منّان را شاكريم كه به ما نعمت قدرداني و تقدير از عزيزاني كه همواره با عزمي راسخ در پرتوي از صداقت و تبلوري از مشاركت و بارقه هايي از مسئوليت پذيري با رويكرد آفريدن فرداهايي بهتر و برتر جهت تربيت انسان هاي پاك نيت و توانمند در عرصه هاي مختلف آموزشي و فرهنگي تلاش مي كنند را ارزاني فرمود .

درود خداوند بر شما كه هميشه در ايام ترنم زيباي رويش ، محبت و اخلاص را با تلاش بي نظير خود به تصوير مي كشيد .

در همين راستا معاونت محترم مقطع ابتدایی ناحیه 6 آموزش و پرورش سرکار خانم قالیباف به همراه مسئول گروه های آموزش عمومی سرکار خانم کریم پور در 27 بهمن ماه 99 با حضور در آموزشگاه از تلاش و كوشش همكار ارجمند سرکار خانم بمانی در جهت آموزش و ارتقا مهارت های خوشنویسی دانش آموزان که منجر به کسب رتبه اول استانی دانش آموز عزیز آوا عقیلیان در مسابقات دست نوشته های طلایی شد، صميمانه تقدير و تشكر نمودند و لوح سپاس را به ایشان تقدیم کردند.

اميد است در سايه عنايات ايزد منان موفق و مؤيد باشند .

37-برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات آموزشگاه

حمد و سپاس خدای را که عالم به معرفت او عارف است و به عنایت های بی منتهای او واقف، خداوندی که بهشت و نعمت های آینده را همراه با پاداش عظیم برای آنان که در راه هدایت انسان گام می نهند وعده داد و توفیق آن فهیم ارزشمند را در ساحت فرهنگ مقرر نمود و تلاش شان را در راه تربیت فرزندان میهن اسلامی به حیات طیبه آراسته ساخت.

معاونت محترم مقطع ابتدایی ناحیه 6 آموزش و پرورش سرکار خانم قالیباف به همراه مسئول گروه های آموزش عمومی سرکار خانم کریم پور در 27 بهمن ماه 99 با حضور در آموزشگاه از همکاری و تلاش های  مدیریت محترم آموزشگاه سرکار خانم فغانی در جهت اجرای مطلوب طرح و برنامه های ابلاغی وزارت که منجر به کیفیت بخشی آموزش و پرورش دانش آموزان دوره ابتدایی در سال تحصیلی 99-98 شده است، با تقدیم لوح سپاس از ایشان تقدیر و تشکر نمودند.

لازم به توضیح است مسئولین محترم ناحیه شش آموزش و پورش بعد از اهدا تقدیرنامه، تمامی موارد یاد شده در فرم شاخص های بازدید از مدارس را بررسی نموده و به همه موارد نمره عالی داده شد.

38-معرفی مکان های تاریخی و باستانی

آثار تاریخی و باستانی میراث گرانبهایی هستند که از گذشتگان بر جای مانده است و باید در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم .

دانش آموزان کلاس چهارم سه در 30 بهمن ماه 99 پس از آشنایی با با شهر باستانی کرمانشاه و آثار تاریخی و دیدنی این شهر پی بردند کشور ما تمدنی بسیار کهن دارد و دارای فرهنگ بسیار غنی هستیم ، در این راستا از دختران پرتلاشم خواسته شد به عنوان فعالیت یکی از آثار تاریخی و باستانی استان خود را انتخاب کنند ودر مورد قدمت تاریخی آن و این که مربوط به کدام دوره می باشد تحقیق کرده و برایم ارسال کنند .

دختران خوبم این فعالیت را به صورت تصویر و پاورپوینت تهیه کرده و ارسال نمودند که فعالیت های عزیزان در کانال کلاسی گذاشته شد تا دوستانشان با این مکان های زیبا و تاریخی آشنا شوند .

39-برگزاری جلسه آنلاین هیئت دانش آموزی اخلاص

با توجه به نزدیک شدن به اعیاد مبارک ماه رجب و شعبان، معاونت محترم پرورشی آموزشگاه سرکار خانم سیدان تصمیمی اتخاذ نمودند تا جلسه آنلاین با اعضای هیئت دانش آموزی اخلاص برگزار نمایند. به همین منظور در روز دوشنبه 27 بهمن ماه 99 در راستای برنامه ریزی جهت برنامه صبحگاه مجازی اسفند ماه جلسه آنلاین راس ساعت 15 بعدازظهر با حضور معاونت محترم پرورشی و اعضای هیئت دانش آموزی اخلاص برگزار و وظایف هر کمیته به آنها ابلاغ گردید. همچنین در این جلسه به هریک از روسای سه کمیته رسانه و فضای مجازی، آموزشی و فرهنگی و همچنین رئیس و نائب رئیس هیئت 5 دقیقه فرصت داده شد تا در رابطه با فعالیتهای خود صحبت نمایند و پیشنهادات و انتقادات خود را به سمع و نظر دوستان برساند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20